) als we thuis zijn.ik snap het overigens ook prima dat mensen hun katten binnenhouden. Genoeg drukke buurten, dode katten of andere redenen om ze binnen te houden zover ik lees!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) als we thuis zijn.
[***] schreef:Ik vind het echt irritant als katten in je tuin schijten of erger nog je vijver vernielen.
Ik wil mijn hond ook best buiten laten, denk dat ze het heerlijk vind, maar dat mag weer niet.
Wat mij betreft mag er ook best kattenbelasting ingevoerd worden voor de mensen die hun kat buiten laten om de bezittingen van een ander te vernielen.
Amable schreef:Tja, ik wil ook niet dat er mensen zomaar mijn huis binnenlopen, daarom doe ik de deur op slot. Als je niet wilt dat er een kat in jouw tuin komt moet je zorgen dat er geen kat in jouw tuin kan komen. Tenslotte kan je de wereld niet naar je zin veranderen, er blijven altijd mensen anders denken. Onze katten bij mij vroeger liepen ook altijd buiten en de zandbak waarin ik als kind speelde werd idd ook als kattenbak gebruikt, als wij iets opgroeven gooide we dat gewoon aan de kant, waren we als kind echt niet vies van. En we hebben daardoor ook zeker een behoorlijke weerstand opgebouwd.

gaan ze in de tuin liggen, lopen even naar de buren (hebben ook katten) en gaan daar in de tuin liggen. Heb ze wel eens in de gaten gehouden toen ik thuis was, ben strategisch voor het raam gaan zitten zodat ze mij niet zagen. Ze lopen wel eens om naar de achterkant, gaan ze daar aan de overkant van het water staan mauwen
en dan lopen ze weer terug naar de tuin. Spelen even met de buurkat en dan willen ze weer naar binnen
Nu wonen wij wel in een erg rustige buurt.
heb maar gezegd dattie dan een keer moet komen eten dan maak ik wel een feestmaal

MyWishMax schreef:Amable schreef:Tja, ik wil ook niet dat er mensen zomaar mijn huis binnenlopen, daarom doe ik de deur op slot. Als je niet wilt dat er een kat in jouw tuin komt moet je zorgen dat er geen kat in jouw tuin kan komen. Tenslotte kan je de wereld niet naar je zin veranderen, er blijven altijd mensen anders denken. Onze katten bij mij vroeger liepen ook altijd buiten en de zandbak waarin ik als kind speelde werd idd ook als kattenbak gebruikt, als wij iets opgroeven gooide we dat gewoon aan de kant, waren we als kind echt niet vies van. En we hebben daardoor ook zeker een behoorlijke weerstand opgebouwd.
Sorry? Mensen moeten dus geld uitgeven om hun tuinen anti kat te maken? Ik heb de perfecte oplossing om de tuin anti kat te maken, maar dan staat de wereld op zijn kop. Mijn honden reageren op straat namelijk niet op katten, maar in de tuin wel. Daar worden ze opgejaagd en ik durf niet te zeggen wat er gebeurd als ze ze te pakken krijgen. Dat zorgt ervoor dat ik eerst een ronde door de tuin moet doen voordat ik mijn eigen dieren naar buiten kan laten. En die ronde doe ik met een emmer water. Maar het is goed om te weten dat andere mensen maar moeten zorgen dat ze geen overlast ervaren. Dan hoeven we ook nooit meer topics te openen over blaffende honden, dat is ook de natuur.
Amable schreef:Het is natuurlijk heel vervelend, maar als je zeker wilt weten dat er geen katten in je tuin komen is dat toch echt de beste oplossing. En geld uit geven aan het veiligstellen van je eigendommen is heel normaal hoor. Ooit gekeken wat een goed brommer of fietsslot kost, een goed alarmsysteem voor je huis of bedrijfspand?
Het is natuurlijk tof als je met eigenaren van katten kan afspreken dat die hun katten bij houden, maar dan ben je nog niet van de evt. zwerfkatten af. Daarnaast, als er mensen tegendraads zijn en hun kat niet binnen willen houden dan kan je er natuurlijk de politie op af sturen, maar er is geen wet die voorschrijft dat katten binnen moeten blijven, juist niet. Dus ja, als jij zeker wilt weten dat er geen katten in je tuin komen dan moet je daar m.i. zelf voor zorgen.
LuckyLuna schreef:Net als paarden in dr wei horen.
Vogels moeten kunnen vliegen.
En katten buiten de boel op stelte te horen zetten.
Als iemand niet wil dat zijn kat de boel op stelte zet had ie geen kat moeten nemen.
Net als je voor een paard en een hond ruimte moet hebben, hebben katten dat ook nodig.
Sissi87 schreef:Ik heb ook een ras kat, voorheen ook gehad en no fiets way dat ik die buiten laat lopen.
Als er 5 euro op de grond ligt is t binnen 5 minuten in iemands zak beland. Wat denk je wat er gebeurt als je je kat hebt buiten lopen die boven de 500euro waard is? Die word gejat en in het buitenland doorverpatst.. En daarnaast wat ze allemaal wel niet kunnen oplopen? Wonden, aids etcetera? Dit moet je toch niet willen... Ik snap ook niet waarom mensen met raskatten een mooie ren buiten kunnen maken, en mensen met HTK katten heb ik dit nog never nooit zien doen? Waarom? Omdat ze ze minder waard vinden? Ik weet het niet hoor? Maar dit valt wel op?
love_western schreef:Boras schreef:Mens en dier horen natuurlijk (letterlijk en figuurlijk) buiten te komen.
Helemaal een huisdier waarvan je zegt te houden.
Kan dat niet, dan moet je geen kat houden.
Dat een kat niet zou weten wat buiten is, vind ik een kulargument. Het dier zou genieten in zijn natuurlijke leefomgeving als hem dat niet vanaf het begin ontzegt was om welke reden dan ook.
Een paard hoort niet altijd binnen, een kat natuurlijk ook niet.
Kan dat niet, neem er dan geen.
Dus omdat iemand zijn katten graag los laat lopen. Moet ik mijn tuin er tegen beveiligen? Zodat ze niet aan mijn vissen komen en niet in mijn tuin schijten![]()
Zal ik mijn hond dan eens in jou tuin laten schijten
Sissi87 schreef:Ik heb ook een ras kat, voorheen ook gehad en no fiets way dat ik die buiten laat lopen.
Als er 5 euro op de grond ligt is t binnen 5 minuten in iemands zak beland. Wat denk je wat er gebeurt als je je kat hebt buiten lopen die boven de 500euro waard is? Die word gejat en in het buitenland doorverpatst.. En daarnaast wat ze allemaal wel niet kunnen oplopen? Wonden, aids etcetera? Dit moet je toch niet willen... Ik snap ook niet waarom mensen met raskatten een mooie ren buiten kunnen maken, en mensen met HTK katten heb ik dit nog never nooit zien doen? Waarom? Omdat ze ze minder waard vinden? Ik weet het niet hoor? Maar dit valt wel op?
Sissi87 schreef:Waarom zou jij je honden niet in je voortuin mogen doen?
love_western schreef:fransje23 schreef:Mijn kat loopt gewoon los op straat en de vorige kat ook. Eigenlik nooit problemen mee gehad, geen klachten en ook geen nare ervaringen.
Komt misschien omdat ik gewoon in een goede buurt woon? In ieder geval een rustige wijk met veel kinderen en een weg die zeker niet uitnodigigd om hard te rijden.
Ook veel gemeentelijke groen waar de katten zich graag ophouden ipv in tuinen.
Nee meeste mensen klagen ook niet, omdat ze niet weten waar de kat vandaan komt.
Mijn buren zijn blij dat wij de katten binnenhouden. Ze hebben al erg veel last van kattenstront in hun tuin.
Patries90 schreef:Sissi87 schreef:Ik heb ook een ras kat, voorheen ook gehad en no fiets way dat ik die buiten laat lopen.
en toch heb ik het voor mijn htk katten wel gedaan! En zo ook vrienden van ons
Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze niet bestaan