Thioro schreef:Mijn eigen kat heb ik wel even moeten opvoeden. Die vond het grappig om aan te komen rennen of midden op de oprit te gaan liggen als ik aan kwam rijden. In het begin stopte ik dan, stapte uit, stuurde kat wandelen en reed verder. Maar kat werd er steeds baldadiger in en ik zou het mezelf nooit vergeven moest ik m'n eigen kat aanrijden.
Op een dag ben ik dus eens luid toeterend doorgereden (nee uiteraard heb ik hem niet aangereden, auto bolde aan 2km/u maar heb hem dus wel express de stuipen op het lijf gejaagd).
Kat heeft het begrepen, hij komt nog steeds aanrennen maar blijft nu wel uit de buurt van de auto.
*situatieschets: oprit is paar 100m lang, huis ligt letterlijk midden in de velden, die ene auto die er komt ben ik dus zelf*.
herkenbaar, ik had ook zo'n begroetende kat en het werkte belonend natuurlijk als je uitstapt om hem weg te jagen... negatieve aandacht is ook aandacht (plus dat ik me daarna dan weer schuldig voelde en hij weer een paar aaien over zijn bol kreeg), hij kwam uit de bosjes gestoven en was ook zeer benauwd mijn eigen kat dood te rijden op de oprit.
Jouw techniek heb ik toen ook toegepast, al heb ik wel mijn huisgenoten en buren gemeld dat ik de techniek ging toepassen een aantal dagen achtereen, anders zou ik scheve gezichten kunnen krijgen lol