Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kohtje schreef:Ts wil geloof ik helemaal niets vertellen. Doet geen uitspraken over gezondheids testen en over het willens en wetens kruizen van deze honden.
Hopelijk ben je minder eigenwijs bij de bevalling en denk je niet dat het vanzelf gaat.
KimD schreef:Naja ze zou toch op zijn minst kunnen reageren op welke testen zijn gedaan en welk stamboom de reu heeft? Ik neem aan dat toekomstige eigenaren dat ook willen weten.
love_western schreef:kohtje schreef:Ts wil geloof ik helemaal niets vertellen. Doet geen uitspraken over gezondheids testen en over het willens en wetens kruizen van deze honden.
Hopelijk ben je minder eigenwijs bij de bevalling en denk je niet dat het vanzelf gaat.
Ik geef ts groot gelijk. Ik zou ook niet meer zo vriendelijk zijn als er op mij zo gereageerd zou worden. Je mening geven is prima, maar opdringen gaat erg ver.
Opdringerige bokkers daarintegen 

Punt. Daar hoeft niet steeds terug op gekomen worden hé. Dat ze de details hier niet plaats kan ik maar al te goed geloven. Heb het vorige topic ook gevolgd en de manier waarop er naar de resultaten werd gevraagd was niet bepaald netjes... xLIESSSx schreef:Denk dat de toekomstige eigenaren het wel zullen weten ookOpdringerige bokkers daarintegen
Maar ik geef haar geen ongelijk ook. Zoals ik al zei, zulke zaken openbaar plaatsen in ten eerste al erg dom, ten tweede hoeft zoiets niet om je te bewijzen aan een ander of je wel goed bezig bent
Als zij zegt dat de honden zijn getest, dan zijn ze getestPunt. Daar hoeft niet steeds terug op gekomen worden hé. Dat ze de details hier niet plaats kan ik maar al te goed geloven. Heb het vorige topic ook gevolgd en de manier waarop er naar de resultaten werd gevraagd was niet bepaald netjes...
Amandavd schreef:Als mensen zonder verstand hun dieren drachtig laten worden en niet eens fokken maar vermeerderen en zo de asielen weer lekker bijvullen, dan mag van mij die mening zolang doorgedramd worden dat TS er van droomt. In haar vorige topic was het al een en al aan elkaar geknoopte onzin, en eigenwijs is in dit geval helemaal niet wijs.
Ik hoop dat de teef het redt, maar ik heb intens medelijden met het hondje en de pups die hier uit gaan komen.
Een pup van je eigen teef willen vind ik al geen reden om te fokken, maar als je het dan doet, doe het dan goed. Laat je hond testen ( en nee dat houdt meer in dan een DA die er een blik op werpt ), laat je hond keuren bij raskeuringen van het ras, en zoek een reu uit die bij je teef past en ook goedgekeurd is.
) ?? 
xLIESSSx schreef:Denk dat de toekomstige eigenaren het wel zullen weten ookOpdringerige bokkers daarintegen
Maar ik geef haar geen ongelijk ook. Zoals ik al zei, zulke zaken openbaar plaatsen in ten eerste al erg dom, ten tweede hoeft zoiets niet om je te bewijzen aan een ander of je wel goed bezig bent
Als zij zegt dat de honden zijn getest, dan zijn ze getestPunt. Daar hoeft niet steeds terug op gekomen worden hé. Dat ze de details hier niet plaats kan ik maar al te goed geloven. Heb het vorige topic ook gevolgd en de manier waarop er naar de resultaten werd gevraagd was niet bepaald netjes...
xLIESSSx schreef:Amandavd schreef:Als mensen zonder verstand hun dieren drachtig laten worden en niet eens fokken maar vermeerderen en zo de asielen weer lekker bijvullen, dan mag van mij die mening zolang doorgedramd worden dat TS er van droomt. In haar vorige topic was het al een en al aan elkaar geknoopte onzin, en eigenwijs is in dit geval helemaal niet wijs.
Ik hoop dat de teef het redt, maar ik heb intens medelijden met het hondje en de pups die hier uit gaan komen.
Een pup van je eigen teef willen vind ik al geen reden om te fokken, maar als je het dan doet, doe het dan goed. Laat je hond testen ( en nee dat houdt meer in dan een DA die er een blik op werpt ), laat je hond keuren bij raskeuringen van het ras, en zoek een reu uit die bij je teef past en ook goedgekeurd is.
Harde uitspraak...![]()
En sinds wanneer moet je een hond uitbrengen op een keuring voor je 'mag' dekken (van bokt) ??
TS heeft voldoende interesse van haar omgeving in haar pups, dus dan is het toch niet erg dat ze fokt ??
Vind je reactie toch een beetje overdreven hoor... Weet jij wat TS allemaal heeft gedaan vooraf ?? Want een mens doet meestal wel meer dan enkel hier wordt getypt hoor

Amandavd schreef:A Je moet beter lezen voor je reageert. B ik zeg niet dat het moet maar dat het beter is omdat ze op keuring op karakter en exterieur gekeurd worden. C Ts heeft helemaal niks gedaan vooraf behalve waarschijnlijk op marktplaats een reu uitgezocht, want ze kan niet zeggen WAAROP ze getest zijn maar wel dat ze getest zijn.
Dit is geen fokken maar vermeerderen. Een goede fokker draait niet om je pups kwijt kunnen. Een goede fokker fokt op gezondheid, karakter en exterieur. Daar valt alles van deze kruising niet onder.
Waarom ? wat heb ik dan verkeerd begrepen ?? 
Amandavd schreef:A Je moet beter lezen voor je reageert. B ik zeg niet dat het moet maar dat het beter is omdat ze op keuring op karakter en exterieur gekeurd worden. C Ts heeft helemaal niks gedaan vooraf behalve waarschijnlijk op marktplaats een reu uitgezocht, want ze kan niet zeggen WAAROP ze getest zijn maar wel dat ze getest zijn.
Dit is geen fokken maar vermeerderen. Een goede fokker draait niet om je pups kwijt kunnen. Een goede fokker fokt op gezondheid, karakter en exterieur. Daar valt alles van deze kruising niet onder.
xLIESSSx schreef:Amandavd schreef:A Je moet beter lezen voor je reageert. B ik zeg niet dat het moet maar dat het beter is omdat ze op keuring op karakter en exterieur gekeurd worden. C Ts heeft helemaal niks gedaan vooraf behalve waarschijnlijk op marktplaats een reu uitgezocht, want ze kan niet zeggen WAAROP ze getest zijn maar wel dat ze getest zijn.
Ik moet beter lezen ?Waarom ? wat heb ik dan verkeerd begrepen ??
En wat betreft jou "C"... Jij bent of helderziend, of jij kent het verhaal van TS persoonlijk. Indien dit niet het geval is, dan kan je ook niet zulke uitspraken doen lijkt mij
Yellomofoon schreef:Meerdere negatieve aanbevelingen van paardenmensen... Ik vraag me af hoeveel mensen die hier iets van zeggen daadwerkelijk bezig zijn met het fokken van honden, hobbymatig of professioneel.
Nogmaals, mijn keuze zou het ook niet zijn, maar om nu te zeggen dat het raar is dat ts niet luistert naar een hoop paardenmensen (ondanks dat ze advies vroeg in de eerste plaats).
Heb trouwens een voorbeeld van deze rassencombi gevonden:
[ Afbeelding ]
Er is zelfs een naam voor deze kruising: de Chi-Chi
http://www.dogbreedinfo.com/c/chichi.htm
Maar deze is helaas ook een voorbeeld:
[ Afbeelding ]![]()
Ik zou de kans niet willen nemen dat de pups er zouden uitzien als de laatste, maar nogmaals, dat is persoonlijke keuze. Hopelijk vind je goede eigenaars voor de pups, hoe ze er ook mogen uitzien!
RianneH schreef:Het is niet de bedoeling dat ts in dit topic verantwoording af moet leggen of testresultaten moet publiceren. Dergelijke berichten worden niet gewaardeerd. Wel mag er nog steeds in dit topic gediscussieerd worden over de combinatie, dracht en alles wat daarbij komt kijken. De discussie over wel of niet fokken kan in het centrale topic.
MyHu schreef:TS is toch ook geen "echte" fokker? Als er genoeg belangstellenden zijn voor de puppy's, en TS durft het aan. Dan is het maar zo.