Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:17

Ik ben eigenlijk alleen maar benieuwd waarom ts voor deze chi heeft gekozen. Op de foto vind ik hem niet zo geweldig, maar misschien kan ts dat verhelderen? Je kan natuurlijk weer moeilijk conclusies trekken op basis van 1 foto :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:21

Ts wil geloof ik helemaal niets vertellen. Doet geen uitspraken over gezondheids testen en over het willens en wetens kruizen van deze honden.
Hopelijk ben je minder eigenwijs bij de bevalling en denk je niet dat het vanzelf gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:25

kohtje schreef:
Ts wil geloof ik helemaal niets vertellen. Doet geen uitspraken over gezondheids testen en over het willens en wetens kruizen van deze honden.
Hopelijk ben je minder eigenwijs bij de bevalling en denk je niet dat het vanzelf gaat.

Ik geef ts groot gelijk. Ik zou ook niet meer zo vriendelijk zijn als er op mij zo gereageerd zou worden. Je mening geven is prima, maar opdringen gaat erg ver.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:28

Sorry hoor. Die reu lijkt in de verste verte niet op een chihuahua en heeft zeker géén stamboom. Ik snap ook niet dat je voor zo'n hond gekozen hebt ben ik wel benieuwd naar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:28

Naja ze zou toch op zijn minst kunnen reageren op welke testen zijn gedaan en welk stamboom de reu heeft? Ik neem aan dat toekomstige eigenaren dat ook willen weten.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:31

KimD schreef:
Naja ze zou toch op zijn minst kunnen reageren op welke testen zijn gedaan en welk stamboom de reu heeft? Ik neem aan dat toekomstige eigenaren dat ook willen weten.

Daar heb ik dit topic niet voor geopend.
En als er mensen op de pups afkomen liggen de stambomen hier klaar om ingezien te worden hoor geen enkel probleem.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:34

love_western schreef:
kohtje schreef:

Ik geef ts groot gelijk. Ik zou ook niet meer zo vriendelijk zijn als er op mij zo gereageerd zou worden. Je mening geven is prima, maar opdringen gaat erg ver.

Als mensen zonder verstand hun dieren drachtig laten worden en niet eens fokken maar vermeerderen en zo de asielen weer lekker bijvullen, dan mag van mij die mening zolang doorgedramd worden dat TS er van droomt. In haar vorige topic was het al een en al aan elkaar geknoopte onzin, en eigenwijs is in dit geval helemaal niet wijs.

Ik hoop dat de teef het redt, maar ik heb intens medelijden met het hondje en de pups die hier uit gaan komen.

Een pup van je eigen teef willen vind ik al geen reden om te fokken, maar als je het dan doet, doe het dan goed. Laat je hond testen ( en nee dat houdt meer in dan een DA die er een blik op werpt ), laat je hond keuren bij raskeuringen van het ras, en zoek een reu uit die bij je teef past en ook goedgekeurd is.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:34

Denk dat de toekomstige eigenaren het wel zullen weten ook :j Opdringerige bokkers daarintegen :')

Maar ik geef haar geen ongelijk ook. Zoals ik al zei, zulke zaken openbaar plaatsen in ten eerste al erg dom, ten tweede hoeft zoiets niet om je te bewijzen aan een ander of je wel goed bezig bent ;)

Als zij zegt dat de honden zijn getest, dan zijn ze getest :j Punt. Daar hoeft niet steeds terug op gekomen worden hé. Dat ze de details hier niet plaats kan ik maar al te goed geloven. Heb het vorige topic ook gevolgd en de manier waarop er naar de resultaten werd gevraagd was niet bepaald netjes...

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:36

xLIESSSx schreef:
Denk dat de toekomstige eigenaren het wel zullen weten ook :j Opdringerige bokkers daarintegen :')

Maar ik geef haar geen ongelijk ook. Zoals ik al zei, zulke zaken openbaar plaatsen in ten eerste al erg dom, ten tweede hoeft zoiets niet om je te bewijzen aan een ander of je wel goed bezig bent ;)

Als zij zegt dat de honden zijn getest, dan zijn ze getest :j Punt. Daar hoeft niet steeds terug op gekomen worden hé. Dat ze de details hier niet plaats kan ik maar al te goed geloven. Heb het vorige topic ook gevolgd en de manier waarop er naar de resultaten werd gevraagd was niet bepaald netjes...

Zo is dat.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:37

Ts gewoon heel veel plezier de komende weken :-)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:37

Amandavd schreef:
Als mensen zonder verstand hun dieren drachtig laten worden en niet eens fokken maar vermeerderen en zo de asielen weer lekker bijvullen, dan mag van mij die mening zolang doorgedramd worden dat TS er van droomt. In haar vorige topic was het al een en al aan elkaar geknoopte onzin, en eigenwijs is in dit geval helemaal niet wijs.

Ik hoop dat de teef het redt, maar ik heb intens medelijden met het hondje en de pups die hier uit gaan komen.

Een pup van je eigen teef willen vind ik al geen reden om te fokken, maar als je het dan doet, doe het dan goed. Laat je hond testen ( en nee dat houdt meer in dan een DA die er een blik op werpt ), laat je hond keuren bij raskeuringen van het ras, en zoek een reu uit die bij je teef past en ook goedgekeurd is.

Harde uitspraak... -O-

En sinds wanneer moet je een hond uitbrengen op een keuring voor je 'mag' dekken (van bokt :+ ) ?? :P
TS heeft voldoende interesse van haar omgeving in haar pups, dus dan is het toch niet erg dat ze fokt ??
Vind je reactie toch een beetje overdreven hoor... Weet jij wat TS allemaal heeft gedaan vooraf ?? Want een mens doet meestal wel meer dan enkel hier wordt getypt hoor :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:39

xLIESSSx schreef:

Mee eens, of je het nou oneens bent met de kruising of niet, je kan niet de ts verplichten om overal antwoord op te geven. Als ze geen zin heeft om de stamboom online te zetten dan is dat zo, en dat ze er na sommige reacties nog minder zin in heeft kan ik al helemaal begrijpen.

Tuurlijk kan je het oneens zijn met deze kruising en haar manier van fokken, maar met boos worden op de ts schiet ook niemand op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:40

Merk wel in dit topic dat voor sommige mensen respect ver te zoeken is.

Ik zelf zal alleen stamboom honden aanschaffen. Maar zelfs daar krijg je tegenwoordig al commentaar op. Want een asielhond verdient ook een huis. Prima maar ik wil gewoon een hond met stamboom.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:43

xLIESSSx schreef:
Amandavd schreef:

Harde uitspraak... -O-

En sinds wanneer moet je een hond uitbrengen op een keuring voor je 'mag' dekken (van bokt :+ ) ?? :P
TS heeft voldoende interesse van haar omgeving in haar pups, dus dan is het toch niet erg dat ze fokt ??
Vind je reactie toch een beetje overdreven hoor... Weet jij wat TS allemaal heeft gedaan vooraf ?? Want een mens doet meestal wel meer dan enkel hier wordt getypt hoor :j

A Je moet beter lezen voor je reageert. B ik zeg niet dat het moet maar dat het beter is omdat ze op keuring op karakter en exterieur gekeurd worden. C Ts heeft helemaal niks gedaan vooraf behalve waarschijnlijk op marktplaats een reu uitgezocht, want ze kan niet zeggen WAAROP ze getest zijn maar wel dat ze getest zijn.

Dit is geen fokken maar vermeerderen. Een goede fokker draait niet om je pups kwijt kunnen. Een goede fokker fokt op gezondheid, karakter en exterieur. Daar valt alles van deze kruising niet onder.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:43

Respect is inderdaad ver te zoeken bij sommige reacties -O-
Maar dan stel ik mij meteen de vraag of dit te maken heeft met het feit dat dit online is en je gewoon de berichten typt... Sommigen staan er niet bij stil hoe hard hun reacties overkomen en anderen denken dan weer dat wat getypt wordt ook meteen het hele verhaal is :+
Ach ja...

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:45

Amandavd schreef:
A Je moet beter lezen voor je reageert. B ik zeg niet dat het moet maar dat het beter is omdat ze op keuring op karakter en exterieur gekeurd worden. C Ts heeft helemaal niks gedaan vooraf behalve waarschijnlijk op marktplaats een reu uitgezocht, want ze kan niet zeggen WAAROP ze getest zijn maar wel dat ze getest zijn.

Dit is geen fokken maar vermeerderen. Een goede fokker draait niet om je pups kwijt kunnen. Een goede fokker fokt op gezondheid, karakter en exterieur. Daar valt alles van deze kruising niet onder.

Ik moet beter lezen ? :+ Waarom ? wat heb ik dan verkeerd begrepen ?? :P
En wat betreft jou "C"... Jij bent of helderziend, of jij kent het verhaal van TS persoonlijk. Indien dit niet het geval is, dan kan je ook niet zulke uitspraken doen lijkt mij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:46

maar ts hoeft toch ook niet haar verantwoording aan jullie af te leggen :+ Maar zoals ik al zei er is al een topic over fokken met huisdieren. Ga daar lekker verder discussiëren en laat dit gewoon een volg topic zijn.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:46

Amandavd schreef:

helemaal mee eens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:47

xLIESSSx schreef:
Amandavd schreef:

Ik moet beter lezen ? :+ Waarom ? wat heb ik dan verkeerd begrepen ?? :P
En wat betreft jou "C"... Jij bent of helderziend, of jij kent het verhaal van TS persoonlijk. Indien dit niet het geval is, dan kan je ook niet zulke uitspraken doen lijkt mij :o

Ik heb het vorige topic gelezen en dit topic, en daaruit haal ik mijn conclusie. Zit ik fout met die uitspraak? Dat kan heel zeker. Maar waarom kan TS dan niet eens uitleggen waarop haar teef en de reu zijn getest?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:48

TS is toch ook geen "echte" fokker? Als er genoeg belangstellenden zijn voor de puppy's, en TS durft het aan. Dan is het maar zo.

RianneH

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dat ts in dit topic verantwoording af moet leggen of testresultaten moet publiceren. Dergelijke berichten worden niet gewaardeerd. Wel mag er nog steeds in dit topic gediscussieerd worden over de combinatie, dracht en alles wat daarbij komt kijken. De discussie over wel of niet fokken kan in het centrale topic.

KittyDylan

Yellomofoon schreef:
Meerdere negatieve aanbevelingen van paardenmensen... Ik vraag me af hoeveel mensen die hier iets van zeggen daadwerkelijk bezig zijn met het fokken van honden, hobbymatig of professioneel.

Nogmaals, mijn keuze zou het ook niet zijn, maar om nu te zeggen dat het raar is dat ts niet luistert naar een hoop paardenmensen (ondanks dat ze advies vroeg in de eerste plaats).

Heb trouwens een voorbeeld van deze rassencombi gevonden:
[ Afbeelding ]

Er is zelfs een naam voor deze kruising: de Chi-Chi
http://www.dogbreedinfo.com/c/chichi.htm

Maar deze is helaas ook een voorbeeld:
[ Afbeelding ] ;(

Ik zou de kans niet willen nemen dat de pups er zouden uitzien als de laatste, maar nogmaals, dat is persoonlijke keuze. Hopelijk vind je goede eigenaars voor de pups, hoe ze er ook mogen uitzien!

Die zijn leuk!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:49

Ik vind dit gewoonweg sneu voor t diertje, maargoed het is TS haar keuze en 'wij' (als in bokkers) kunnen er toch niks aan veranderen en blijkbaar in haar vorige topic ook niet ompraten.

Dus TS: Veel plezier van de dracht van je hondje, en hopelijk hoeven we je geen sterkte te wensen over een tijdje.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:49

RianneH schreef:
Het is niet de bedoeling dat ts in dit topic verantwoording af moet leggen of testresultaten moet publiceren. Dergelijke berichten worden niet gewaardeerd. Wel mag er nog steeds in dit topic gediscussieerd worden over de combinatie, dracht en alles wat daarbij komt kijken. De discussie over wel of niet fokken kan in het centrale topic.

[BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:50

MyHu schreef:
TS is toch ook geen "echte" fokker? Als er genoeg belangstellenden zijn voor de puppy's, en TS durft het aan. Dan is het maar zo.

En precies daarom zou ze al niet moeten fokken, of in dit geval vermeerderen. En je moet niet pups willen alleen omdat je belangstellende hebt, daar wordt het ras niet beter van maar het individuele dier ook niet. Fokken is meer dan hondje A en hondje B bij elkaar zetten. Maar helaas snappen sommige dat werkelijk waar niet.

Love_western, ik he de quote heus wel gezien, je hoeft hem niet zes keer te reposten.