Hond mee naar hotel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:21

quera schreef:
De blindengeleidehond vind ik een uitzondering omdat deze mensen de hond nodig heeft. Elk ander baasje kan heus wel even zonder hond

mee eens

hulphond/blindegeleidenhond vind ik ook een uitzondering, zal ik dan ook altijd plaats voor maken.

corine1981

Re: Hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:33

Wij namen de honden altijd mee uit eten, vroegen wel van tevoren of dit mocht.
Wel opletten met hotels, wij hebben er één gehad wat als hondvriendelijk te boek stond, alleen mocht de hond niet mee de eetzaal in én niet alleen op de kamer blijven.

Verder legden we onze honden onder de tafel en kwamen ze er weer onder vandaan als we weg gingen.

Wat hygiëne betreft, tsja, de hond ligt onder de tafel, bij mijn schoenen, die leg je ook niet op het bord. En niemand die de hond aait en haren verspreid ofzo...

Allergie is heel vervelend maar denk dat dat ook uitzonderingen zijn wil je treffen dat de mensen naast jou daar net last van hebben, maar goed, als het zo is kun je dat toch oplossen?

Ik heb wel één keer een logéhond meegenomen uit eten, beestje deed het ook prima, maar die lag te ruften... Die hebben we ergens anders geparkeerd waar geen andere gasten zaten (gelukkig zaten we in de hoek) maar dat was niet zo'n succes :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:52

snoetie schreef:
als ik mijn hond mee zou nemen naar een restaurant, dan zou ik inderdaad kiezen voor een "hond-vriendelijk" restaurant.

Ik vind het niet netjes om een hond mee te nemen naar een gewoon restaurant. Als je zelf geen honden hebt, ruik je het en ook honden die weinig geur afgeven kunnen allergische reacties oproepen.

Mijn moeder heeft hele erge astma en ontzettend veel last van allergien. Vorig jaar kerst zaten wij met de hele familie in Van der valk, toen mijn moeder plots last kreeg van allergie. Later bleek dus ook dat er een paar tafels naast ons een hond onder de tafel zat. Het feestje was dus voorbij. Wel een "klacht" ingediend (niet echt klacht maar wel doorgegeven dat dit de reden van vertrek was voor 16 personen, en dus geen nagerecht was besteld), en we hebben toen ook tegoedbonnen gekregen als compensering. Dus heel netjes opgelost.

Ik snap best dat je als je zo'n erge last hebt van allergie, je dan beter vantevoren kunt vragen (dat doen we nu dus ook). Echter, plekken zoals een restaurant, supermarkt oid verwacht ik gewoon geen honden. Terras, strandtenten en dergelijken wel, en daar zal je mijn moeder dan ook niet vinden.

Laatst zag ik zelfs een meisje bij de h&m met een hond. Fijn dan als je daarna kleren gaat passen waar die hond langs gewandeld heeft.

Als ik sommige reacties hier lees, vinden sommige hondeneigenaren het genot van hun hond belangrijker dan hun medemens. Het lijkt wel alsof honden en mensen gelijk zijn als ik t moet geloven.

Amen! Beter verwoord dan wat ik wilde zeggen!

Blindengeleiden hond of hulp hond is inderdaad voor mij ook het verschil!

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:52

snoetie schreef:
Als ik sommige reacties hier lees, vinden sommige hondeneigenaren het genot van hun hond belangrijker dan hun medemens. Het lijkt wel alsof honden en mensen gelijk zijn als ik t moet geloven.

Dat is niet waar, dat is wat jij er nu van maakt.

Het een hoeft heus niet ten koste te gaan van het ander. Dat is onzin. maar er moet wél een beetje tolerantie bij komen kijken en die ontbreekt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:55

calippe schreef:
snoetie schreef:

Dat is niet waar, dat is wat jij er nu van maakt.

Het een hoeft heus niet ten koste te gaan van het ander. Dat is onzin. maar er moet wél een beetje tolerantie bij komen kijken en die ontbreekt.

Volgens mij is er genoeg tolerantie in een strandtent of bij het bos. In een gewoon restaurant verwacht ik geen hond. Zie ik dat wel dan meld ik dat. Doen ze er niks mee dan ben ik gewoon weg. Ik vind het gewoon smerig. Ondanks dat ik een hondenliefhebber ben.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:00

quera schreef:
Volgens mij is er genoeg tolerantie in een strandtent of bij het bos. In een gewoon restaurant verwacht ik geen hond. Zie ik dat wel dan meld ik dat. Doen ze er niks mee dan ben ik gewoon weg. Ik vind het gewoon smerig. Ondanks dat ik een hondenliefhebber ben.

Kennelijk niet. Want sommige restaurants laten gewoon honden toe.
en weet je, als die mensen dan voor jou met hun hond moeten opstappen, dan loopt dat restaurant een maaltijd mis, en als jij opstapt ook. Dus waarom zouden ze dan voor jou kiezen, als die andere mensen er al eerder zitten?

En hoe kun je nu hondenliefhebber zijn en ze smerig vinden?? Mogen jouw honden dus ook niet bij jou naar binnen?

En relativeer nou eens een beetje. Zijn honden alleen maar smerig omdat mensen dat vinden, of zijn honden werkelijk smerig?
Vergeet niet dat mensen vroeger samen met hun dieren en al hun vee in één vertrek leefden en sliepen. En nu is plotseling alles vies. Men is doorgeslagen in de hygiëne.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:06

Mijn schoonzusje d'r hond ligt ook in d'r mand aan de andere kant van de kamer als we gaan eten.
En ik vind ze niet smerig. Alleen hoef ik ze tijdens het eten niet om me heen te hebben want dat vind ik wel smerig.

Daarom zei ik ook als ik er al zit en ik zie het. En er wordt niks mee gedaan dan stap ik op. Zie ik al een hond liggen dan geef ik het aan en gebeurt er niks dan ga ik alsnog weg.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:07

calippe schreef:
quera schreef:

Kennelijk niet. Want sommige restaurants laten gewoon honden toe.
en weet je, als die mensen dan voor jou met hun hond moeten opstappen, dan loopt dat restaurant een maaltijd mis, en als jij opstapt ook. Dus waarom zouden ze dan voor jou kiezen, als die andere mensen er al eerder zitten?

En hoe kun je nu hondenliefhebber zijn en ze smerig vinden?? Mogen jouw honden dus ook niet bij jou naar binnen?

En relativeer nou eens een beetje. Zijn honden alleen maar smerig omdat mensen dat vinden, of zijn honden werkelijk smerig?
Vergeet niet dat mensen vroeger samen met hun dieren en al hun vee in één vertrek leefden en sliepen. En nu is plotseling alles vies. Men is doorgeslagen in de hygiëne.

Ik vind het ook vies. Zowiezo omdat ik niet weet waar andermans hond allemaal geweest is en hoe goed de baasjes hun hond verzorgen, bovendien wil ik dat niet als ik eet. Onze honden liggen ook allemaal op hun plaats als wij eten.

En sorry maar die vroeger vergelijking slaat nergens op. Er gingen niet voor niks zoveel mensen vroeg dood door allerlei smerige toestanden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:15

Wat is er vies aan dan? Dat snap ik niet. Hond ligt niet bovenop je bord te verharen...

Als ze niet stinken, omdat de vacht gewoon goed schoon gehouden word door baasje, is er niets aan de hand vind ik. Dan zijn ze niet vies en niet smerig.

Vind dat altijd beetje aanstellerij, dat mensen dieren vies vinden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:18

ElineS schreef:
Wat is er vies aan dan? Dat snap ik niet. Hond ligt niet bovenop je bord te verharen...

Als ze niet stinken, omdat de vacht gewoon goed schoon gehouden word door baasje, is er niets aan de hand vind ik. Dan zijn ze niet vies en niet smerig.

Ik weet wel degelijk hoe vies dieren kunnen zijn, zie het dagelijks, en die dieren wil ik absoluut niet langs mij hebben zitten tijdens het eten. En hier in dit topic zijn alle baasjes oh zo goed, maar ik ken er zat die niks doen aan de hygiëne doen van hun dier.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:19

ElineS schreef:

En hoe weet ik of een baasje dat doet?

Daarbij kan een hond zich altijd uitschudden wat heulveel haren door de lucht laat vliegen.

Ik neem mijn katten toch ook niet mee naar een restaurant :') nee hoor gekkigheid. Die blijven lekker thuis.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:19

Wij gaan altijd in een bungalow als wij onze hond meenemen. Ik ben altijd bang dat als wij haar alleen laten dat ze kabaal gaat maken en dat anderen er last van krijgen. en in vrijstaand husje kan ze kabaal maken zoveel ze wil :) We proberen haar zoveel mogelijk mee te nemen naar restauants maar ik zit zelf liever met haar buiten bij een restaurant dan echt in het restaurant. Ben altijd bang dat andere mensen er raar naar gaan kijken als wij haar meenemen. Soms kan het niet anders maar dan ligt ze lekker onder de tafel te slapen omdat we de hele dag dan al op pad zijn met haar dan is ze wel moe hahaa. Maar we laten haar ook wel eens lekker in het huisje zodat wij lekker rustig kunnen eten. Ze is toch giga moe van het gewandel.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:25

Amandavd schreef:
Ik vind het ook vies. Zowiezo omdat ik niet weet waar andermans hond allemaal geweest is en hoe goed de baasjes hun hond verzorgen, bovendien wil ik dat niet als ik eet. Onze honden liggen ook allemaal op hun plaats als wij eten.

En sorry maar die vroeger vergelijking slaat nergens op. Er gingen niet voor niks zoveel mensen vroeg dood door allerlei smerige toestanden.

Dat had met dieren niets te maken, maar met gebrek aan antibiotica en slechte welvaart.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:26

calippe schreef:
Amandavd schreef:

Dat had met dieren niets te maken, maar met gebrek aan antibiotica en slechte welvaart.

En bacteriën.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:30

quera schreef:

Daarbij kan een hond zich altijd uitschudden wat heulveel haren door de lucht laat vliegen.

Ik neem mijn katten toch ook niet mee naar een restaurant :') nee hoor gekkigheid. Die blijven lekker thuis.

Ik zie en ruik zo wel of een hond goed verzorgd is of niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:30

calippe schreef:
Amandavd schreef:

En dat de mensen de schijt van hun dieren overal aan de muren hadden zitten was vast ook niet de oorzaak. Kom op he.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:32

calippe schreef:
quera schreef:

Ik zie en ruik zo wel of een hond goed verzorgd is of niet.

Ja maar een restaurant kan niet bij elke hond zeggen of die wel naar binnen mag of niet. En ik ga daar ook niet specifiek op letten. Een hond hoort vind ik niet in een restaurant! Een terras of strandtent vind ik weer anders.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:32

Wat wel of niet hoort, wie bepaalt dat eigenlijk?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:34

Het restaurant.
En als die beslist dat er honden naar binnen mogen. Dan ga ik daar absoluut niet meer heen. Zit ik er al en ik geef het aan. En het restaurant doet er niks mee sta ik zonder pardon op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:35

calippe schreef:
Wat wel of niet hoort, wie bepaalt dat eigenlijk?

Naast de eigenaar van de toko, ook voedsel en Warenautoriteit. Wordt eten aan tafel bereid? Dan mag er geen dier zijn. Behalve om bereid te worden :Y)

Ik vermijd hotels waar dieren op de kamer mogen verblijven en ook restaurants waar dieren mee naar binnen mogen. Ik ben tolerant, mijn allergie niet :Y)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:26

Amandavd schreef:
En dat de mensen de schijt van hun dieren overal aan de muren hadden zitten was vast ook niet de oorzaak. Kom op he.

Nou, dat is intussen allang niet meer zo. Schijt aan de muur zou mij nog te ver gaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:29

calippe schreef:
Amandavd schreef:

Nou, dat is intussen allang niet meer zo. Schijt aan de muur zou mij nog te ver gaan.

Jij hebt het elke keer over vroeger..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:38

De mensen die bang zijn voor slechte hygiëne door de hond in een restaurant.. dan snap ik niet hoe je nog naar een restaurant durft te gaan überhaupt := Ooit wel eens naar de smaakpolitie gekeken? Als er iets qua hygiëne is waar je bang voor moet zijn dan zijn het wel de koks en bediening :Y) En daarnaast heb ik vooral last van stinkende, hoestende, niezende en luidruchtige mensen in restaurants, en drukke kinderen. Dan eet ik 10x liever naast een schone, brave hond.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:39

Ik had allang dood moeten zijn. Mijn honden zijn heel vaak in de keuken. Ze slapen er ook vaak. Snap werkelijk niet hoe dat ik nog kan leven en niet eens ziek ben...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:42

calippe schreef:
Ik had allang dood moeten zijn. Mijn honden zijn heel vaak in de keuken. Ze slapen er ook vaak. Snap werkelijk niet hoe dat ik nog kan leven en niet eens ziek ben...

Jij hebt het daar over..
Mij gaat het erover dat ik het gewoon vies vind. Niet dat ik er ziek van word.. Anders zou ik nooit met beesten kunnen knuffelen.. En geloof me ik knuffel vaak genoeg. Maar moet gewoon geen beesten bij m'n eten :=