snoetie schreef:als ik mijn hond mee zou nemen naar een restaurant, dan zou ik inderdaad kiezen voor een "hond-vriendelijk" restaurant.
Ik vind het niet netjes om een hond mee te nemen naar een gewoon restaurant. Als je zelf geen honden hebt, ruik je het en ook honden die weinig geur afgeven kunnen allergische reacties oproepen.
Mijn moeder heeft hele erge astma en ontzettend veel last van allergien. Vorig jaar kerst zaten wij met de hele familie in Van der valk, toen mijn moeder plots last kreeg van allergie. Later bleek dus ook dat er een paar tafels naast ons een hond onder de tafel zat. Het feestje was dus voorbij. Wel een "klacht" ingediend (niet echt klacht maar wel doorgegeven dat dit de reden van vertrek was voor 16 personen, en dus geen nagerecht was besteld), en we hebben toen ook tegoedbonnen gekregen als compensering. Dus heel netjes opgelost.
Ik snap best dat je als je zo'n erge last hebt van allergie, je dan beter vantevoren kunt vragen (dat doen we nu dus ook). Echter, plekken zoals een restaurant, supermarkt oid verwacht ik gewoon geen honden. Terras, strandtenten en dergelijken wel, en daar zal je mijn moeder dan ook niet vinden.
Laatst zag ik zelfs een meisje bij de h&m met een hond. Fijn dan als je daarna kleren gaat passen waar die hond langs gewandeld heeft.
Als ik sommige reacties hier lees, vinden sommige hondeneigenaren het genot van hun hond belangrijker dan hun medemens. Het lijkt wel alsof honden en mensen gelijk zijn als ik t moet geloven.
Amen! Beter verwoord dan wat ik wilde zeggen!
Blindengeleiden hond of hulp hond is inderdaad voor mij ook het verschil!