Sassol schreef:Heb je oude topic ook even teruggelezen. Het voedselbelonen en brokken eten was ondertussen geen probleem meer voor de cursus?
Ook had je ergens geschreven dat je heel veel met hem ging trainen, niet meer met de 3 honden mee. Heb je misschien teveel getraind? Of teveel met alleen Boris gewandeld, ipv met de hele roedel?
Op cursus zelf is het belonen met voer geen probleem. Op cursus zien we ook dat hij er plezier in heeft. Hij heeft zijn aandacht bij mij en leert snel.
Ik laat de honden 5 keer per dag gewoon uit. Dus echt voor het poepen en plassen. Daarnaast ga ik 1 keer (soms 2 keer) per dag óf naar het strand óf naar het bos.
3 van de gewone uitlaatbeurten doet mijn vriend. De andere 2 doe ik. Daarbij gaan ze alledrie tegelijk mee.
Naar het strand en/of bos is verschillend.
Onze oude teef is te oud. Die red het niet meer om zoveel/zo ver te lopen. Dus neem ik ze met zijn tweeen mee of alleen Boris.
Ik heb gemerkt dat als ik Boris mee naar buiten neem om te trainen, dat zijn hele gedrag al vanaf de deur anders is.
Neem ik hem mee om te wandelen (om tussendoor eens te trainen) gaat hij graag mee, maar blokkeert dus als ik iets van hem vraag.
nathalie_v schreef:Ik vind het super dat je er eerlijk over heb nagedacht en deze keuze hebt gemaakt.
Zelf denk ik dat het nu slim is om een goede (tja wat is goed....?) hondenschool/gedragstherpeut te zoeken die in eerste instantie met jou en jou hond alleen wil trainen en daarna in een kleine groep wil begeleiden.
Ik weet niet of Wilhelminadorp voor jou te ver is? Anders weet ik iemand die echt super is.
Werkt met heel veel rust en niet gelijk met commando's (klinkt nu tegenstrijdig, maar eigenlijk snap ik het nu wel... Wat heb je aan een hond die kan zitten terwijl hij uitvalt naar andere honden?)
Gisteren had ik echt een baal-dag nadat ik Boris zo gezien heb. Ik ben er echt van geschrokken.
Het is zo'n vriendelijke, rustige, blije hond. Ik heb hem nog nooit zo meegemaakt als gisteren.
Ik heb er goed over nagedacht en ga vanavond gewoon met hem naar cursus.
Ik ga opnieuw overleggen. En ik wil toch de cursus af maken.
Desnoods oefen ik alleen op cursus zodat het leuk voor hem blijft en we nu niet op het verkeerde moment stoppen.
Vanochtend wilde hij in ieder geval weer graag mee naar buiten.