Hoe krijg je dit schoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:07

Hier ook zo'n bange-etterbak.
Kwam thuis helemaal onder de zwarte drek en stinken als een beerput.
Wou graag bij de kachel gaan liggen want het was behoorlijk fris buiten, maar met die zwarte troep door mijn huiskamer. :n
Dus ik in de schuur las handschoenen gepakt, een oude winterjas en zo'n plastic hokje vast klaar gezet in de schuur.
Want als hij dat hokje ziet dan is hij weg.
Snel de kat gepakt met de handschoenen en in het hokje geduwd.
Met het hokje naar boven gelopen en met hokje en al in de badkuip gezet (leeg uiteraard hij hoeft niet dood...)
Toen met de douchekop, hoe erg hij het ook vond, met lauw warm water zoveel mogelijk afgespoeld.
Hij is nog een week behoorlijk van streek geweest, maar die vieze drek was er zo goed als mogelijk van af.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:12

Dan is een grote wasmand erg handig.iets zachts op de bodem en kat er snel in laten vallen.Zonodig
Kan de dierenarts de poes verdoven en dat gaat goed omdat er ruimte is in de wasmand.Iemand
Vroeg wel een keer in de wachtkamer of ik de strijkwas had meegenomen.

LadyMadonna

Re: Hoe krijg je dit schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:23

Aan 1 kant is ie schoon, aan de andere kant zit nog wat aangekoekte rommel, maar dat valt er nog wel af denk ik

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:56

LadyMadonna schreef:
GamblersCup schreef:
Dan ben ik benieuwd hoe je het beest naar de dierenarts brengt als dat nodig is ts...

Met heel veel stress, letterlijk vangen in een handdoek, in de kist frotten, en dan vervolgens een kat die een paar dagen van slag is.
Dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen buiten de da om.

Lastig hoor... maar goed, het blijven katten en je doet er niks aan, dat is ook geen kwestie van wennen ofzo.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:58

Lizz schreef:
Ik dacht ook direct aan wassen in vervoerbox, nadeel is dat als je daarna ooit naar dierenarts moet je hem er niet meer in krijgt.

Er zat zoveel tijd tussen het wassen en het volgende ritje dierenarts, dat was ie alweer vergeten. Transportbox in de woonkamer zetten, kussentje erin, heerlijk slaapmandje. Zo staan ze hier nu ook, omdat ze gebruikt zijn voor de dierenarts. Ze liggen er nu in te pitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 16:24

Mijn Siamees kruipt er idd ook zo in, maar die rooie? Die raakt compleet in paniek als ie t kistje maar ziet...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:29

Best wel erg dat dat dier zo panisch is van alles. Ik zou er mee gaan grondwerken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:40

Ja, en vooral je cap niet vergeten he! ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:57

Misschien dan dat kistje neerzetten als slaapplek voor die rooie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 17:01

Al gedaan in het verleden, haalt niks uit. Hij is gewoon zoals ie is, maar soms is dat lastig ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:03

Onze kat kun je heer goed 'fixeren' door hem met zijn voorpoten ergens op te hangen(bv een rekje of de achterkant van een stoel' en hem aan zijn nekvel vast te houden. Dan kan die niets doen omdat hij met zijn voorbenen zichzelf vast moet houden. Dan heb je 1 hand over om te wassen met sponsje oid.

Zo zou het moeten lukken. Onze kat is ook staatsgevaarlijk en zo kunnen we hem ook pillen etc. geven zonder dat hij krabt.
Laatst bijgewerkt door PocoGaucha op 12-02-14 17:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:03

dejong_wever schreef:
GamblersCup schreef:
Dan ben ik benieuwd hoe je het beest naar de dierenarts brengt als dat nodig is ts...

Ik vind jou tips van wassen in der vervoersbox wel een goede, hier had ik nog even niet bij stil gestaan. Als ik naar mijn vervoersbox kijk dan is dat wel de oplossing inderdaad. Heel erg bedankt voor je tip, denk dat ts hier ook zeker wel uit de voeten had gekund, maar schijnbaar is dat ook niet goed genoeg.

Nogmaals GamblersCup, heel erg bedankt voor je tip!

Weet wat je doet! Vervolgens gaat je kat dus nooooit weer in een vervoersbox! Getraumatiseerd voor het leven..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:12

Nee hoor jasmijn, dat valt reuze mee, zoals je al hebt kunnen lezen ;)
En ik weet héél goed wat ik doe met katten :)

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:14

Ik heb inmiddels ervaring met katten wassen. Men neme een emmer, vul deze met lauwwarm water. Ik los de kattenshampoo altijd al in die emmer op. Kat in nekvel en aan de onderkant stevig pakken en met zijn kont als eerste in de emmer laten zakken. Zijn nekvel vast blijven houden en met de andere hand zijn vacht wassen. Hij zal in het begin tegensputteren, dus doe het niet te lang. Kat er weer uit, wederom met je vrije hand zijn onderkant ondersteunen en op een klaargelegde handdoek plaatsen. Met je hand van de onderkant de handdoek om hem heen wikkelen, zodat zijn poten niet vrij zijn en even wrijven, dat het grootste nat eraf is. Kat geruststellen. Dan weer rustig vrij laten.

Je hebt ook droogshampoos, maar daar ben ik zelf niet kapot van

Succes

Enne.....jij bent de baas hè

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:17

Alnate schreef:
Ik heb inmiddels ervaring met katten wassen. Men neme een emmer, vul deze met lauwwarm water. Ik los de kattenshampoo altijd al in die emmer op. Kat in nekvel en aan de onderkant stevig pakken en met zijn kont als eerste in de emmer laten zakken. Zijn nekvel vast blijven houden en met de andere hand zijn vacht wassen. Hij zal in het begin tegensputteren, dus doe het niet te lang. Kat er weer uit, wederom met je vrije hand zijn onderkant ondersteunen en op een klaargelegde handdoek plaatsen. Met je hand van de onderkant de handdoek om hem heen wikkelen, zodat zijn poten niet vrij zijn en even wrijven, dat het grootste nat eraf is. Kat geruststellen. Dan weer rustig vrij laten.

Succes

Ik wil niet weten hoe je armen en borst er daarna uit zien als je het op die manier doet..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:19

Alnate schreef:

Succes

Juist. Jij hebt duidelijk een heel brave kat. En geen ervaring met katten die dit dus NIET accepteren ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:21

:P
Vooral dat 'jij bent de baas' dat kun je bij een hond of paard zeggen, maar bij een kat werkt dat dus niet zo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:22

nee inderdaad want ze klauwen je compleet kapot.
Hier is vlooiendruppels al een uitnodiging om met dikke jas en handschoenen aan de slag te gaan, laat staan als je ze wilt wassen :P

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:27

Goed in het nekvel vasthouden en toch onder de douche. Ik heb dit ook al eens meegemaakt en het stinkt echt enorm, ik had niet het idee dat de kat het zelf zomaar schoon kon krijgen (echte blauwe drek) Het valt niet mee, maar goed vasthouden zorgen dat de pootjes de andere kant op wijzen en dan sproeien maar. Denk er wel aan dat je de deur dicht doet, anders rent ie met zn natte net niet 100% schone vacht door je huis :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:28

Nibbit, dat werkt dus ook niet. Een kat heeft ongeveer 0,1 seconden nodig om zich om te draaien en je ogen te vinden waar hij/zij eens even lekker zijn klauwen doorheen kan halen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:32

oftewel:
veiligheidsbril op
werkhandschoenen aan
sjaal om
cap op
oorbeschermers op
winterjas en skibroek aan
laarzen aan
een boel handdoeken bij de hand houden
112 onder sneltoets programmeren

en gaan met die banaan :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:40

Wat heb ik toch een mazzel met mijn domme kater die zo mee onder de douche gaat en zielig gaat zitten huilen := Is het al gelukt? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:43

Nibbit schreef:
Goed in het nekvel vasthouden en toch onder de douche. Ik heb dit ook al eens meegemaakt en het stinkt echt enorm, ik had niet het idee dat de kat het zelf zomaar schoon kon krijgen (echte blauwe drek) Het valt niet mee, maar goed vasthouden zorgen dat de pootjes de andere kant op wijzen en dan sproeien maar. Denk er wel aan dat je de deur dicht doet, anders rent ie met zn natte net niet 100% schone vacht door je huis :+

Leuk bedacht, dat dacht ik ook toen ik een half wilde kat moest vangen, kat draait z'n kop om en hangt met z'n tanden in mijn vingers, maar hij kon idd zijn nagels niet gebruiken en dat was de bedoeling :+

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:55

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:33

opisop_shop schreef:
oftewel:
veiligheidsbril op
werkhandschoenen aan
sjaal om
cap op
oorbeschermers op