Kat vol snot, hoe verlichting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:51

Diane65 schreef:
Gewoon babyneusdruppels of spray erin spuiten. Als je dat regelmatig doet, raken ze er prima aan gewend en kennelijk lucht het ook op. Ze niezen een paar keer de prut eruit en klaar is kees. Dit is overigens door mijn da aangeraden toen ik een katertje met niesziekte had.

Ja dat is een optie als je kat hanteerbaar is, ik heb een dame die als kitten heel erg niesziekte heeft gehad in het asiel, was uit een verwilderd nest. Die kan ik niet oppakken laat staan vasthouden of neusspray toedienen.
Als zij slechte dagen heeft dan doe ik het dus met de brander en zij krijgt tegenwoordig Lysine over haar eten. En sindsdien heeft ze bijna altijd een schone neus en schone ogen - heeeeel blij mee *\o/* *\o/*
Puur http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... wwodyRsATA

Diane65

Re: Kat vol snot, hoe verlichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:14

Die kater van mij kreeg de racekak van de Lysine, dus dat was voor hem dan weer geen optie.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:18

Diane65 schreef:
Die kater van mij kreeg de racekak van de Lysine, dus dat was voor hem dan weer geen optie.

Ik geef ook maar een half schepje, onderhoudsdosis, ben blij verbaasd dat het helpt ;-)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:32

liedje89 schreef:
GamblersCup schreef:
Zucht.

Ik vind het prima als jou dierenarts wonderbaarlijke krachten heeft waardoor de wetten van de natuurkunde/scheikunde niet op haar patienten van toepassing zijn hoor, fijn voor haar :Y) . Maar dan hoef je niet zo te zuchten als andere zich wel aan de natuurwetten moeten houden :')

Je hebt trouwens ook dingen die speciaal gemaakt zijn om te stomen, kan je gewoon bij de apotheek halen, stoom komt in een smaller mondstuk en is dus wat geconcentreerder en je kat kan er zeker niet invallen of springen.

Heeft geen zin Liedje, gelukkig weet haar DA alles en weten wij heulemaal niets. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:05

Als je in de buurt van zee loopt dan proef je ook zout op je lippen en je gezicht,Dat komt toch ook met de verdamping van het zee water mee?Neem ik aan?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:28

Nee , dat zijn superfijne druppeltjes zeewater , opgewaaid en in de lucht geslingerd door de branding.
Hoe zouden anders de bloembollenvelden achter de duinen er zo mooi bij kunnen liggen? Die kunnen echt niet tegen zout water.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:15

Ik heb ook een "snotkat" op het moment.
Wat bij Moor heel goed helpt, met m in de badkamer gaan zitten en wat kneip eucalyptus badschuim in een bak met gloeiend heet water.
( geeft even verlichting, na een paar uur mag je weer )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:20

_Rianne_ schreef:
Wat bij Moor heel goed helpt, met m in de badkamer gaan zitten en wat kneip eucalyptus badschuim in een bak met gloeiend heet water.

Dan zou ik dus in je huiskamer gewoon een brandertje met water en eucalyptus olie neerzetten, die kun je gewoon aanlaten en aanvullen, dan heeft ie langer verlichting en een lekker fris ruikende kamer ter ondersteuning

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:30

Ik heb ook gewoon goede ervaring met babydruppels of een zoutoplossing.
Vreemd overigens dat het geen niesziekte is ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:32

Afbeelding
En zoiets?

Kan je zijn koppie mooi boven houden en kan hij niet zo goed bij het water

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:54

CM_ schreef:
Ik heb ook gewoon goede ervaring met babydruppels of een zoutoplossing.
Vreemd overigens dat het geen niesziekte is ?

hier moest ik ook wel even aan denken toen ik las dat er zoveel mensen last hebben van katten met een "verkoudheidje".
Afgezien van de kater die ik nu heb, en die dus niesziekte heeft gehad, heb ik nog nooit een kat gehad met een verkoudheid. En als ze dan al iets hadden was er vrijwel altijd meer aan de hand dan alleen een verkoudheid.

De poes wil nog weleens last hebben van een luchtweginfectie en hoest dan behoorlijk. Dacht eerder altijd dat eht kwam door haarballen, maar er toch eens mee heen geweest en die bleek toch een behoorlijke infectie aan de keel te hebben.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:26

fargo schreef:
_Rianne_ schreef:

Dan zou ik dus in je huiskamer gewoon een brandertje met water en eucalyptus olie neerzetten, die kun je gewoon aanlaten en aanvullen, dan heeft ie langer verlichting en een lekker fris ruikende kamer ter ondersteuning

De stoom van het hete water ( ik zet te douche er nog even bij aan vaak ) zorgt ook voor de verlichting.. ;)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:07

Nou CM en SAKKIA, dat dacht ik ook. Maar ik weet niet of TS de verwarming aan heeft? Een van mijn castraten kan in de winter ook wel wat niezerig zijn, maar dat komt dan door de droge lucht van de verwarming. Zodra ik dan de verdampingsbakken weer heb gevuld is het nagenoeg over. Als de katten al een keer antibiotica en corticosteroïden hebben gehad, gaan dierenartsen ervan uit dat je kat drager is van het niesziekte virus. Dat kan te maken hebben met een lage weerstand. Daar is verder niets tegen te doen dan twee keer per jaar je kat te laten enten tegen niesziekte om op die manier een betere bescherming op te bouwen en in de tussentijd bij verschijnselen gewoon neusje te druppelen. KIJK UIT MET OLIE! Die olie met van die stokjes erin (huisparfum) kan als het op de huid van je kat komt, chemische brandwonden geven! Mijn da zei niets anders dan gewoon neusspray voor baby's en het snot uit de neusgaatjes peuteren met een tissue (als het zo dicht zit).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:03

_Rianne_ schreef:
fargo schreef:
[quote="_Rianne_">>>>>
[/quote>>>

De stoom van het hete water ( ik zet te douche er nog even bij aan vaak ) zorgt ook voor de verlichting.. ;)

Een brander zorgt ook voor stoom alleen zie je dat niet, maar het water verdampt en de olie ook.

Wat ik ook wel gedaan heb, is druppels in de waterbakken die aan de verwarming hangen, ook heel fijn!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:32

TS, hoe gaat het nu?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:59

Hoe gaat het met de kat?