Twee lieve honden en een waarschuwing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:38

Vumana89 schreef:
@mywishmax,

ik hoop ook dat het goed blijft gaan.
en de koekjes gaan ook weer prima. Gelukkig.

ik weet wel dat ik zelf hier een les uit heb en dat is 1 hond. Of in ieder geval niet meerdere teefjes... ik heb dat echt nooit geweten...
maar ikzelf ga het, in de toekomst bij 1 hond houden :j

Gelukkig ;) Het kan ook echt wel goed gaan hoor. Het is niet zo dat teven altijd elkaar vermoorden :=

Ik heb nu een reu en een teef en het oog van de teef lag pas ook open. Terwijl het niet eens een ruzie was, maar een beetje ruig spelen waarbij de teef de reu pijn deed. Eén tand bij een oog is al genoeg voor een bloedbad.

Lauraa90 schreef:
Ik verbaas me toch over de verhalen van teefjes die elkaar af willen maken en reuen die blijven vechten tot 1 opgeeft. Mijn reu en die van mijn schoonouders (allebei Chow Chow) vechten ook tot 1 van de 2 het lootje legt hoor, die geven echt niet op, ook niet als 1 opgeeft. Die hebben wij meerdere keren uit elkaar moeten halen en dat doen we ook zeker wel. Ik ga niet staan toekijken hoe ze elkaar af proberen te maken.
Daarnaast vertelde ik al van de reu die we uit het asiel hadden gehaald. Ook een Chow Chow, die vocht ook verschrikkelijk met mijn eigen reu en die gaven ook echt niet op. Sterker nog zodra een de ander zijn rug toekeerde was het al mis, ook die hebben we zelf regelmatig uit elkaar moeten trekken waardoor mijn vriend wel 2 keer gebeten is door de reu uit het asiel helaas. Maarja, wat moet je dan? Wachten tot het te laat is?
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat twee reuen zeker geen garantie is dat het goed gaat.

Ik weet nog dat ze me bij het asiel adviseerde om ze het een keer uit te laten vechten maar een gedragstherapeute zei dat dat het aller domste is om te doen omdat ze elkaar echt afmaken. Ik geloof vast wel dat dat bij bepaalde rassen/typen honden misschien wel kan maar bij zulke honden als die van mij is dat echt een gigantisch dom advies.

Bij reuen is het vaker zo dat er één opgeeft. Maar dat doen ze idd lang niet allemaal. Ik maak nog wel verschil tussen honden die bij elkaar wonen en honden die niet bij elkaar wonen maar elkaar regelmatig zien. En nog de leeftijden en karakters. Maar uit laten vechten laat ik ook niet toe. Een beetje bekvechten okee, maar echt vechten absoluut niet.

Lieffiefi

Re: Twee lieve honden en een waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:02

Natuurlijk schrik je meer van al het bloed. Maar mijn verstand zei ook "vast zoals een mondwond".
Het traanvocht vermengdt zich met het bloed, en daardoor lijkt het veel erger. Hetzelfde bij de mond.. dat bloed vermengdt zich met speeksel.
Hierdoor ook de keus voorzichtig schoonmaken, schade bekijken.
het is niet bij 1 beet gebleven, tara had ook wonden op haar snuit aan de rechterkant.

vooralsnog ben ik vandaag wel weggegaan. Dagje bij mijn vader in de shop helpen. En ik heb nog geen geluiden dat het niet goed zou gaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:07

We hebben twee jongen teven. (16 en 11 maand) die staan elkaar echt naar het leven. Het begon met een klein gevecht. Twee weken geleden ging het goed mis. Resultaat de jongste kon naar de dierenarts en ik naar het ziekenhuis. Als ik er niet tussen was gegaan dan had ik nu een hond minder.

Een vriendin van mij heeft moeder en dochter ook daar ging het perfect tot een bepaald moment... heeft er ook 1 weg moeten doen.

Teven gaan vaak aan het vechten of op jonge leeftijd of op oudere leeftijd. Vaak zie je dat de 1 toch problemen krijgt en de jongere de taak overneemt. Teven zijn daar heel hard en als de ander het er niet mee eens is, gaat het hard op hard.

Zou daarom ook nooit kiezen voor 2 teven in huis. Hier hebben we wel meerdere teven ivm fok maar genoeg mogelijkheden om ze gescheiden te houden. Onze dames komen in elk geval niet meer samen.

TS zou ik dan ook aanraden om de honden niet meer alleen samen te laten. Het gebeurt te vaak dat mensen thuis komen en een bloedbad aantreffen of nog erger en het totaal niet verwacht hadden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:13

Wilawander schreef:
We hebben twee jongen teven. (16 en 11 maand) die staan elkaar echt naar het leven. Het begon met een klein gevecht. Twee weken geleden ging het goed mis. Resultaat de jongste kon naar de dierenarts en ik naar het ziekenhuis. Als ik er niet tussen was gegaan dan had ik nu een hond minder.

Een vriendin van mij heeft moeder en dochter ook daar ging het perfect tot een bepaald moment... heeft er ook 1 weg moeten doen.

Teven gaan vaak aan het vechten of op jonge leeftijd of op oudere leeftijd. Vaak zie je dat de 1 toch problemen krijgt en de jongere de taak overneemt. Teven zijn daar heel hard en als de ander het er niet mee eens is, gaat het hard op hard.

Zou daarom ook nooit kiezen voor 2 teven in huis. Hier hebben we wel meerdere teven ivm fok maar genoeg mogelijkheden om ze gescheiden te houden. Onze dames komen in elk geval niet meer samen.

TS zou ik dan ook aanraden om de honden niet meer alleen samen te laten. Het gebeurt te vaak dat mensen thuis komen en een bloedbad aantreffen of nog erger en het totaal niet verwacht hadden.

Hier 5 teven in huis, ooit wel eens zes gehad, oud en jong door elkaar. Hooguit eens gegrom naar elkaar, verder nog nooit gevochten in 7 jaar tijd. Het kan dus wel op een normale manier. Hier is de meest dominante teef van allemaal weggevallen, is nooit ruzie geweest over wie daarna de meest dominante werd. Ging als vanzelf. Kan ook aan het ras liggen, en misschien wel dat al deze teven familie zijn. Honden zitten hier ook nooit gescheiden.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:33

Heel vervelend wat er is gebeurd, maar om de twee teven uit elkaar te halen is onzin.
Ik heb ook twee teefjes. De eerste had ik al 1,5 jaar toen de 2e erbij kwam. Drama was dit, constant vechten. Maar het bleek dat de jongste een angstbijter was en zich niet onderwerpte aan de oudste. De oudste zette in het begin, uit jaloezie en het feit dat ze ineens moest delen, de jongste op haar plek. Dit uitte zich in vechten tot bloedens toe. Ik zat me mijn handenin het haar.
Sindsdien bewaak ik de rangorde goed. Als ze vechten geef ik de jongste op haar kop door haar op haar rug op de grond te leggen. Zo heeft zij geleerd zich te onderwerpen. En ik tolereer geen agressie, ook geen grommen.
Alles gaat nu ook in vaste volgorde, de oudste is met alles wat je maar kan bedenken de eerste, koekje geven, eten geven, halsband omdoen, in de auto zetten etc.
De een eet in de keuken, de andere in de gang. De oudste loopt nadat ze eten heeft gehad de gang op om te kijken of er nog wat te halen valt. Maar dit gaat allemaal goed. Ze likken samen soms een etensbak uit....
Ze hebben nooit meer ruzie en zijn twee handen op 1 buik. Als jij de rangorde goed bewaakt en duidelijk regels opstelt kan het gewoon goed gaan. Dus om ze meteen uit elkaar te halen na 1 fikse ruzie vind ik persoonlijk onzin. Tenzij ze elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat is een ander verhaal. Maar dat maak ik uit jouw verhaal niet op.
Als ik jouw was zou ik mij beter verdiepen in de hondentaal en hoe een roedel functioneert. Daar kan je zoveel van leren en toepassen.
Laatst bijgewerkt door Carrotcake op 05-02-14 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:37

Ik denk dat beide honden geschrokken zijn. Tara weert lizzy iets af lijkt het wel. Maar heel netjes, gewoon haar koppie de andere kant op.
Liz is niet weg te slaan bij taar, ook met de medicatie alles in de gaten houden. Misschien kijken of ik tara geen zeer doe.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:35

Aangezien er redelijk wat hondenliefhebbers gereageerd hebben;

weet iemand of een hond koorts kan krijgen na een narcose?
ze heeft een lichte narcose gehad, de DA zei dat we haar temperatuur in de gaten moesten houden, de eerste nacht en dag erna. Maar ik heb het idee dat ze soms koude rillingen heeft... of zie ik spoken?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:04

Ze kunnen na een narcose inderdaad koorts krijgen, maar die rillingen hoeven niet te betekenen dat de hond koorts heeft.
Je kan in de anus temperaturen. Wel goed vasthouden, want hij kan naar binnen floepen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 20:07

Ja.. dat floepen ken ik wel van paarden.
38 is gezond. Ik ga het gewoom temperaturen.

vooralsnog had ik geen idee dat tara zo geliefd was... een klant van mn hubby is dierenarts, die bracht allerlei gezonde lekkere hondendingen mee. En mn stiefvader heeft allemaal pensreepjes en hondenkoeken gebracht... ik moet echt op hun gewicht letten haha. Maar we hebben nu een voorraad waar we nog een jaar op kunnen teren met "normale hoeveelheden".

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:56

Mijn vorige hond had het ook altijd koud als ze uit de narcose kwam, een lekker dekentje erover en dan was ze weer blij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 06:43

Grote kans dat je hondje het warm heeft, tijdens de narcose kunnen dieren zich vaak minder goed warmhouden en kunnen ze daarna afkoelen. Even lekker warm wegleggen en blijven tempraturen.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:02

Vumana89 schreef:
Ik denk dat beide honden geschrokken zijn. Tara weert lizzy iets af lijkt het wel. Maar heel netjes, gewoon haar koppie de andere kant op.
Liz is niet weg te slaan bij taar, ook met de medicatie alles in de gaten houden. Misschien kijken of ik tara geen zeer doe.

Is er toevallig een gesteriliseerd en de ander niet? Dan kan die ene een bedreiging vormen voor de gesterilliseerde wat zich uit in jaloezie/agressie.

Als een teef loops is/wordt kan dat onderling bij teven voor spanning zorgen omdat de loopse teef dan op dat moment de belangrijkste teef in de roedel is omdat ze vruchtbaar is.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 15:27

:n nee.
beide niet gesteriliseerd.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:40

Vumana89 schreef:
:n nee.
beide niet gesteriliseerd.

Dat kan dus een reden zijn voor af en toe strijd........

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:45

Want?
Ik heb altijd meerdere teven samen en niet één gecastreerd. Ik heb geen conflicten. Ook niet tijdens de loopsheid. (integendeel, dan doen ze de hele dag klef met elkaar <3 )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:09

Volgens mij maakt het niet uit of ze wel of niet gecastreerd zijn. Ik ken zat verhalen over teven die serieus aan de knok gaan. Sommige beide niet gecastreerd, sommige beide wel en sommige de ene wel en de andere niet.

Maar ik denk dat het in dit geval gewoon even een flinke snauw op de verkeerde plek was.