Vumana89 schreef:@mywishmax,
ik hoop ook dat het goed blijft gaan.
en de koekjes gaan ook weer prima. Gelukkig.
ik weet wel dat ik zelf hier een les uit heb en dat is 1 hond. Of in ieder geval niet meerdere teefjes... ik heb dat echt nooit geweten...
maar ikzelf ga het, in de toekomst bij 1 hond houden
Gelukkig
Het kan ook echt wel goed gaan hoor. Het is niet zo dat teven altijd elkaar vermoorden 
Ik heb nu een reu en een teef en het oog van de teef lag pas ook open. Terwijl het niet eens een ruzie was, maar een beetje ruig spelen waarbij de teef de reu pijn deed. Eén tand bij een oog is al genoeg voor een bloedbad.
Lauraa90 schreef:Ik verbaas me toch over de verhalen van teefjes die elkaar af willen maken en reuen die blijven vechten tot 1 opgeeft. Mijn reu en die van mijn schoonouders (allebei Chow Chow) vechten ook tot 1 van de 2 het lootje legt hoor, die geven echt niet op, ook niet als 1 opgeeft. Die hebben wij meerdere keren uit elkaar moeten halen en dat doen we ook zeker wel. Ik ga niet staan toekijken hoe ze elkaar af proberen te maken.
Daarnaast vertelde ik al van de reu die we uit het asiel hadden gehaald. Ook een Chow Chow, die vocht ook verschrikkelijk met mijn eigen reu en die gaven ook echt niet op. Sterker nog zodra een de ander zijn rug toekeerde was het al mis, ook die hebben we zelf regelmatig uit elkaar moeten trekken waardoor mijn vriend wel 2 keer gebeten is door de reu uit het asiel helaas. Maarja, wat moet je dan? Wachten tot het te laat is?
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat twee reuen zeker geen garantie is dat het goed gaat.
Ik weet nog dat ze me bij het asiel adviseerde om ze het een keer uit te laten vechten maar een gedragstherapeute zei dat dat het aller domste is om te doen omdat ze elkaar echt afmaken. Ik geloof vast wel dat dat bij bepaalde rassen/typen honden misschien wel kan maar bij zulke honden als die van mij is dat echt een gigantisch dom advies.
Bij reuen is het vaker zo dat er één opgeeft. Maar dat doen ze idd lang niet allemaal. Ik maak nog wel verschil tussen honden die bij elkaar wonen en honden die niet bij elkaar wonen maar elkaar regelmatig zien. En nog de leeftijden en karakters. Maar uit laten vechten laat ik ook niet toe. Een beetje bekvechten okee, maar echt vechten absoluut niet.

nee.
)