Hoe leer ik kitten krabpaal te gebruiken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Hoe leer ik kitten krabpaal te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:22

Nou misschien krijgt ze toch wat meer babbeltjes. Ze wordt was losser en bevindt zich dan ineens in een situatie waar ze misschien liever niet in zat ;) De eerste keren kan ik me voorstellen dat ze verstijfd was van angst en daarom niks deed.

Hoe voer je haar dan nu?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:26

Jammergenoeg is angstagressie in pure vorm (dus oren plat, defensief en enorme pupillen) de enige vorm van agressie die te diagnosticeren is via een korte omschrijving. Alle andere vormen (zijn er meer dan je denkt) moet je veel meer info hebben, zoals de hele houding en mimiek van de kat, de prikkels waar ze op reageert etc. Dat is niet via internet te doen. Met alleen deze beschrijving kan ik al denken aan minimaal vijf verschillende soorten agressie, elk met hun eigen oplossingen.
Maar alsnog is angst wel aannemelijk hoor en dan zit de oplossing echt in het negeren en haar eigen gang laten gaan. Heb je toevallig al een feliwaystekker in het stopcontact? Kan goed helpen met zulke gevallen.

Waarom ze het eerder wel accepteerde en nu niet, ook daar zijn verschillende mogelijke verklaringen voor. Kan zijn dat ze eerst teveel overrompeld was en het dus gewoon liet gebeuren en dat ze zich nu dus iets beter voelt en meer voor zihczelf opkomt. Maar het kan ook komen door wat jullie doen, dat ze teveel druk ervaart en dat opbouwt totdat ze ontploft. En dan zijn dit twee opties die gewoon meteen in me opkomen, er zijn vast nog meer te bedenken.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 12:30

Ik heb het voer vlak voor de woonkamer deur staan, brokken en water. Op de slaapkamer staan er ook nog, just in case. Kattenbak staat op de gang en we hebben van een oude bak een tijdelijke kattenbak gemaakt omdat we de jongste de eerste 2 nachten bij ons hadden opgesloten. Toen ze zich had verstopt had ik de boel in de kamer staan en dan was sochtends alles op :+

Ik ga nog eens over die feliway verdamper denken en overlegen , ik had eerst besloten om even af te wachten omdat we dat toch redelijk duur vonden :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:33

Wat weet je eigenlijk nog meer over de achtergrond van de kat? Vroeger dacht ik altijd: Een kat is een kat en die behandel je als een kat.
Maar hoe langer ik ze ken, hoe meer ik ze leer kennen en we dus beter met elkaar om kunnen gaan. Soms is het handig bij een wat oudere kat (dus geen kitten meer) te weten waar ze geboren is (mijn ervaring is dat boerderijkatten heel anders zijn dan kittens die in huis zijn opgegroeid) enz enz.

Daarnaast is mijn ervaring dat katten zelf bepalen wanneer ze geaaid willen worden en aandacht willen. Als je dat bij ze afdwingt worden ze niet blij :+ Tenminste die van mij niet :')

En als je vlees geeft dan? wat gebeurd er dan? Valt ze dan weer aan? Of geef je dat nu niet meer?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 12:42

Ik durf niet meer in de buurt te komen voorlopig, dus ik laat het even zo :=
Ik weet verder weinig over de kat, alleen dat ze bij de vorige eigenaar lang heeft moeten wennen en dat ze daarna lief was en graag aandacht had.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:46

Ik denk dat ze uiteindelijk wel naar je toe komt dan :j Ze is gewoon bang, alles wat vertrouwt was is weg en dan loopt er ook nog zo'n enge soortgenoot rond die alleen maar druk wil doen e.d. ;) Geeft het wat tijd, en het kan soms best lang duren, maar dan komt het denk ik wel goed.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:16

Als je de feliway stekker te duur vind, haal dan de spray. Die komt altijd nog wel van pas met dierenartsbezoekjes en dat soort dingen.
Maar heel eerlijk lijken die paar tientjes om een kat zich beter te laten voelen, toch niet heel bezwaarlijk.
Verder kan een kattengedragstherapeute heel goed observeren en advies geven, maar helaas zijn die ook niet gratis.
Verder heeft Prins een kattenvoeding met kruiden wat zorgt voor innerlijke rust. Prins Vital Care Resist heet deze voeding. Eten moet die toch en je ondersteunt de kat er ook nog bij. Voor de andere kat kun je dit ook gebruiken, die zal ook best wat stress ervaren door de komst va de nieuwe bewoner.
Succes en ik hoop voor je dat de kat snel gewend is.