Pupje voor mijn ouders of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Pupje voor mijn ouders of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:21

En zelfs dan laat je ze zelf kiezen.
Als ik er een hond bij zou willen zou het ws ook maanden duren voor die er daadwerkelijk is, als ik die tussentijd iemand van familie met een pup zou komen als 'kado' zou ik totally not amused zijn. :n

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:25

En waarom heeft degene die 100% zeker een hond wil dan nog geen hond zelf gekocht?

En pak je door een hond uit te kiezen voor degene ook niet de pret van degene af van het zelf uitkiezen? Het is toch leuk als je een hond gaat nemen om je te verdiepen in rassen en kijken met welke hond je een klik hebt?

Cassidy

Re: Pupje voor mijn ouders of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:31

Ik heb de ervaring gemaakt dat het wel degelijk goed kan uitpakken als een dier voor een ouder wordt gekozen.

Een vriendin van mij heeft samen met haar broer en zus haar vader een keer een herplaatser cadeau gedaan. Het was een kruising herder van 2 jaar, heel gehoorzaam, knuffeltje, goed afgericht. Vader was jarig en gaf een feestje, en ineens liep daar de hond door het huis. Hij met de hond knuffelen, dacht dat hij van een van de gasten was, maar hij wist niet van wie. De vraag kwam van wie die hond was, antwoordden de kinderen:"Pap, die is van jou".

De hond is 13 jaar bij hen geweest, toen hij kwam te overlijden was het verdriet groot. Inmiddels is er weer een andere hond, jachthond, super eigenwijs. Maar voor hen ook een reden om af en toe een wandeling te maken, al denkt de hond er af en toe het zijne van en is weer thuis voordat je het doorhebt :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:37

Kaartje23 schreef:
En waarom heeft degene die 100% zeker een hond wil dan nog geen hond zelf gekocht?

En pak je door een hond uit te kiezen voor degene ook niet de pret van degene af van het zelf uitkiezen? Het is toch leuk als je een hond gaat nemen om je te verdiepen in rassen en kijken met welke hond je een klik hebt?

omdat dat een heel verhaal is,wil het best vertellen hoor,maar laten we het ermaar op houden dat diegene vooral veel 2de hands honden heeft en dat deze precies moest passen bij zijn oude hond die hij toen nog had,en nee deze man vind alle honden lief die in zijn leven komen,heeft verder ( buiten het ras,dat weet ie nl al zo'n 30 jaar welk ras die wil,dus daarin verdiepen hoeft dan niet meer) weinig voorkeuren en wensen,enige voorkeur en wens die hij had dat het moest passen bij zijn teefje,en voor de rest...geen wensen......scheelt ook weer....

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:55

"Als er weer een hond over de vloer is zeggen ze altijs 'ik wil zo graag weer een hondje' maar daarna komen de excuses. Het kan niet want ik werk en mijn vader werkt. Het lastige is dus echter dat dat geen probleem hoeft te zijn... :7"

Ts ik vind het wel een beetje apart dat je spreekt over excuses, want deze excuses zullen zijn reden hebben en moet je gewoon accepteren. Je ouders werken nog veel en zie daarnaast dan maar eens energie op te brengen voor een hond ook al is het nog zo gezellig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:38

kimmie261 schreef:
Kaartje23 schreef:

omdat dat een heel verhaal is,wil het best vertellen hoor,maar laten we het ermaar op houden dat diegene vooral veel 2de hands honden heeft en dat deze precies moest passen bij zijn oude hond die hij toen nog had,en nee deze man vind alle honden lief die in zijn leven komen,heeft verder ( buiten het ras,dat weet ie nl al zo'n 30 jaar welk ras die wil,dus daarin verdiepen hoeft dan niet meer) weinig voorkeuren en wensen,enige voorkeur en wens die hij had dat het moest passen bij zijn teefje,en voor de rest...geen wensen......scheelt ook weer....

Maar deze persoon wilde graag weer een hond, de ouders van TS hebben aangegeven dat níet te willen, dat is wel een verschil.
Maar goed, TS zegt dat ze het niet doet, dus er is geen enkel probleem meer.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:52

nu ik hier weer mee lees ik heb wel eens huisdieren cadeau gegeven. maar dit was nadat dit mij gevraagd was door de jarige en zijn vriendin, en de jarige zelf al een al de kooi ect had liggen. ik heb de twee knaagdieren wel na de verjaardag pas gehaald en daar gebracht toen het weer rustig was in huis.