SanneJas schreef:eens met Urion.
arm beestje.
Ik snap echt niet dat mensen zo lang medische zorg aan hun (huis) dier uitstellen.
Jij kiest voor jou huisdier, ook in mindere tijden. Jou cavia heeft er niet voor gekozen om bij jou te zijn, en is wel helemaal afhankelijk van jou. Je weet toch voor je aan dieren begint dat ze ziek (kunnen) worden en dat het altijd veel geld kost.
Als ik ouders had die huisdieren kennelijk niet belangrijk genoeg vinden om gelijk medische zorg te bieden wanneer ze het nodig hebben, had ik geen huisdieren genomen en gewacht tot ik uit huis was.
maar goed, wat gebeurd is is gebeurd en ik hoop dat de jonkies nooit iets gaan manekeren bij jou.
Ben wel blij dat je uiteindelijk naar de dierenarts bent gegaan.
Je zal vast wel veel om je beestje geven, maar vind dit toch wel erg sneu voor het diertje.
Ik had het beestje uit zijn lijden verlost, als je nu nog niet weet wat er aan de hand is. (alleen dan weken eerder).
Dit begrijp ik niet helemaal. Rocky heeft inmiddels twee soorten medicatie, pijnstilling en antibioticum. De pijnstilling helpt tegen pijn, ook tegen de pijn van een tumor, mits dit het geval is. Het zal niet helpen de tumor te doen slenken. Op deze manier komt iedereen er achter wat er nu eigenlijk met Rocky aan de hand is, zonder dat zij hier lasten van ondervindt.
Ik heb inmiddels voor mijn huisdier gekozen. Het is gebeurd, en het is niet zo makkelijk als je denkt. Ouders hebben veel over je te zeggen, en wanneer je hun advies niet opvolgt wordt dat niet ten harte genomen. Uiteindelijk heb ik gezien dat het echt niet goed ging met Rocky, en laten we niet vergeten dat ze meteen nadat ze pijn had apart is gezet met vitaminewater, speciaal voer en weinig loopruimte. Er zijn dus wel meteen maatregelen genomen. Mijn ouders vonden dit voldoende, ook na een paar dagen. Ik niet.
kiimberley schreef:Succes met dwangvoeding. Ik heb dit meerdere malen bij verschillende cavia's gedaan en ze leven allemaal nog. Na een tijdje vonden ze het zelfs lekker. Naast het dwangvoer wat je haalt bij de DA kan je een wortelhapje (babyhapje) bijvoeren. Zelf deed ik altijd mijn eigen voer (biks) in de mixer met water en voerde dat bij. Let wel: zeker wel 3 keer per dag aangezien ze eigenlijk heel de dag moeten kunnen eten.
Vooral niet opgeven, mijn ervaring leert dat hoelang het ook duurt, hier duurde het soms een paar weken, ze op een gegeven moment toch weer gaan eten.
Ik heb haar vandaag babyhapjes van Olvarit aangeboden, met peer. Ik weet dat te veel suikers niet goed zijn voor een cavia, maar laten we niet vergeten dat ze het spuitje voor de antibiotica inmiddels haat en dat ze absoluut niet heeft gegeten de afgelopen dag. Ik heb haar peer aangeboden in pureevorm omdat ik weet dat ze houdt van zoete fruiten, vandaar. Het heeft geholpen, ze vond het heerlijk. Ze heeft sowieso wel 20 gram van het prutje gehad, en dat vind ik een behoorlijk begin.
Ik ga haar haar senior-caviabrokken geweekt aanbieden, de eerste stap naar 'dwang'voeding is gezet, en ik hoop dat ze realiseert dat wanneer zij uit haar hokje komt, dat het dan voornamelijk is om gevoerd te worden, want uit haarzelf eet zij niet meer.
Het voer dat ik heb gekregen van de DA heeft veel vezels, dit heb ik ook aangegeven dat Rocky nodig heeft omdat ze dus geen hooi meer eet. En wanneer de darmen stilliggen kan ik mij niet voorstellen dat de antibiotica goed kunnen werken. Ik ga morgen hiermee beginnen, omdat ik anders denk dat het te druk is voor haar.
Aryana schreef:Mensen niet zo doorzagen over het uitstellen van de DA, we weten het nu wel. Vind ts juist erg zorgzaam overkomen.
Meer kan ik niet zeggen. annepaardoes schreef:SanneJas schreef:maar goed, wat gebeurd is is gebeurd en ik hoop dat de jonkies nooit iets gaan manekeren bij jou.
Jonkies??? Heb ik wat gemist?
Rocky loopt normaal gesproken bij twee jonge cavia's
Ik denk dat hiernaar gerefereerd wordt. 

zitten.
onder, ze is altijd gesteld geweest op haar rust maar sinds ze ziek is valt ze dagelijks in slaap op mijn schoot. Normaal had ik dit leuk gevonden, maar dit is absoluut niet haar karakter dus eigenlijk ben ik opgelucht dat ik mijn schone broek nu in de was mag gooien, het betekent dat Rocky weer lekker in haar vel zit.
Misschien heb ik iets te snel gejuicht. Tijdens/na het voeren van Rocky net (dwangvoer van de DA, olvarit perenhapje en komkommer) begon Rocky een rochelend geluid te maken. Ze heeft in de tussentijd 1maal geniest. Ze wrijft af en toe over haar koppie, alsof ze zichzelf wast. Misschien heeft ze te gulzig gegeten? Zou ik haar wat water moeten aanbieden uit een spuitje?