Versvoer hond, wat, hoeveel en hoe duur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:11

MarijeR schreef:
Hier eet het pupje (gisteren opgehaald) heel dapper de Darf Puppy kvv (compleet).
Dat is wat fijner gemaald dan de gewone kvv en zodra hij wat ouder is, gaat hij over op de verschillende kvv die ik voer. Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen qua diersoorten dus er ligt van alles in de vriezer.
Hij had gisteren ook al een stukje gedroogde hertenpees gevonden van de andere hond en daar lag hij ook heel stoer op te kauwen <3

Die puppy maling hoef je niet te geven hoor. De normale maling kunnen pups ook al gewoon goed eten. Die puppy maling is meer voor het afspenen van pups.

Ik voer mijn honden verschillende merken door elkaar en soms wat barf spul. Heb een tijd ook barf gevoerd aan de oudste, maar die stopte met het eten van allerlei diersoorten, die ze gemalen nog wel eet. Jammer, maar ze eet nu weer.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:17

kiki1976 schreef:
Is het door de da bewezen dat het door het eten kwam?
Want anders is het misschien raadzaam om informatie in te winnen (bv via de rechtsbijstand als je die hebt) of je alle kosten op hun kan verhalen.
Heb je het trouwens rechtstreeks bij Lotgering zelf gehaald?
Want ik vind dit echt een hele kwalijke zaak!

Lotgering is ook al 3 keer gesloten door de keuringsdienst ivm hygiene ed.
Ze maken ook de bakken niet schoon als ze met een andere diersoort bezig gaan, dus voor allergie honden moet je zeker niet daar zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:25

anneliesdj schreef:
kiki1976 schreef:
Is het door de da bewezen dat het door het eten kwam?
Want anders is het misschien raadzaam om informatie in te winnen (bv via de rechtsbijstand als je die hebt) of je alle kosten op hun kan verhalen.
Heb je het trouwens rechtstreeks bij Lotgering zelf gehaald?
Want ik vind dit echt een hele kwalijke zaak!

Lotgering is ook al 3 keer gesloten door de keuringsdienst ivm hygiene ed.
Ze maken ook de bakken niet schoon als ze met een andere diersoort bezig gaan, dus voor allergie honden moet je zeker niet daar zijn.

Dat zegt in mijn ogen ook al genoeg -O-

Pups bij de fokker vandaan hoeven niet op de puppy variant hoor, kunnen makkelijk op de gewone variant.
Hier zelfs kittens afgespeend op barf. Die knaagde met 7 weken al op een kippennek hihi

dierenfan

Re: Versvoer hond, wat, hoeveel en hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:44

mijn hond ook nooit puppen vlees gegeven. kvv is al zo fijn als wat namelijk. Tja puppen zijn in de groei en misschien wat andere verhoudingen nodig dan volwassen honden qua vlees/bot/orgaan maar dat zie je snel genoeg aan de ontlasting.