Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

callum schreef:Ts hier spreek je jezelf tegen want in 1 van je vorige posts staat dat je ook al ongeveer 6 merken kvv geprobeerd hebt. Dat is een heleboel gewissel voor een pupje.
misschien dat je hem beter minder kan geven en dan vaker. Zodat hij sneller zijn bakje leeg heeft. En hem langzaam steeds een beetje meer geven. Misschien kan hij gewoon niet zoveel tegelijk eten omdat hij snel een vol gevoel heeft.
ja en qua voer wat hij wel zou eten wordt het heel erg lastig aangezien dit per hond zo verschilt. En als je dan van voer wisselt moet je het minstens 2 weken tot een maand geven om hem te laten wennen en zijn lijfje te laten wennen. Dit geldt ook voor de kvv.
maar ik denk dat je al een heel eind komt met kleinere porties en dan vaker per dag
japielover schreef:Van de bernse brokken weet ik niet..
Momenteel krijgt hij royal canin maar ook dit eet hij slecht.
Daarbij werd ik er op geantendeerd dat daar veel zout in zou zitten.
En daarbij vind ik het gewoon erg duur.
anderhalve kilo kost bij ons 16,05 euro.
en dan krijgt hij ook minimaal wat er aangeven staat soms zelfs meer omdat hij dat nodig had.
omdat hij er zo enorm veel van at hebben we iets anders geprobeerd dat was dus de bernse.
Hier waren we niet gelukkig mee dus is hij terug gegaan op de royal canine..
...
Wat mij vandaag opvalt is dat hij rillerig is, in de zin van koud hebben..
hij kruipt tegen onze verwarming aan en propt zich er onder..
anneliesdj schreef:Sonja_vR schreef:maar hormonen kunnen er ook mee te maken hebben hoor, hier loopt een hormonenbom rond die als er te veel loopse teven in de buurt zijn direct zijn eten laat staan...maar die laat daar ngo wel meer gedrag bij zien dan alleen slecht eten (zeuren , piepen , janken, kwijlen, onrustig, onbereikbaar op momenten)
de afgelopen twee maanden ongeveer gaat het super, ben benieuwd naar de komende maanden, de overburen hebben twee teven ie zitten er weer tegen aan, mijn schoonzusje haar hond ook,
maar daar tegen over staat, met oud en nieuw heeft hij bij vrienden in pension gezeten , daar waren er drie loops en daar heeft hij niet op gereageerd
Waarom laat je die dan niet castreren?

94ninitjuh94 schreef:Ik zou zeker nooit gaan voor alleen maar vlees! Met brokken wordt het tandsteen onder controle gehouden en met vlees niet.. Wel is het goed om er af en toe een beetje erbij te doen want dan heb je minder kans op maagkanteling.
94ninitjuh94 schreef:Ik zou zeker nooit gaan voor alleen maar vlees! Met brokken wordt het tandsteen onder controle gehouden en met vlees niet.. Wel is het goed om er af en toe een beetje erbij te doen want dan heb je minder kans op maagkanteling. Maar ik denk inderdaad dat je het even aan moet kijken en proberen wat al meerdere mensen hebben gezegd. Als ie nou echt een week niet meer gaat eten ofzo zou ik zeker naar iets anders kijken maar anders gewoon bak weghalen als hij het niet op eet!
Anders kun je misschien hier eens kijken staan er een hoop op een rijtje
http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer
In het pension waar ik werkte voerden we altijd eukanuba en dat is sowieso erg goed voer!

anneliesdj schreef:Je moet niet vergeten dat jouw leraren ook gewoon mensen zijn, maar daar kom je in de toekomst vanzelf wel achter.

callum schreef:Idd vlees en brokken samen of op dezelfde dag is af te raden ivm de vertering. Voor vkees is een andere zuurtegraad nodig in de maag dan voor brok. Als je dit samen voert krijgt de hond buikpijn en verteerd hij zijn voedsel niet
callum schreef:Idd vlees en brokken samen of op dezelfde dag is af te raden ivm de vertering. Voor vkees is een andere zuurtegraad nodig in de maag dan voor brok. Als je dit samen voert krijgt de hond buikpijn en verteerd hij zijn voedsel niet