[BB] berner sennen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [BB] berner sennen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:50

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:53

Wat een leukerds deMolenhoek, waar heb je ze vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:57

Geen idee eerlijk gezegd. Mijn vader is de eerste 2 altijd bij een kennel gaan halen. Maar daar ben ik helemaal niet voor. Mijn vader koopt wel impulsief zijn honden. Opeens wil hij er weer 1 en hij gaat. Nog nooit bedrogen mee uitgekomen hoor. Maar deze keer stak ik er een stokje voor ;) Heb sinds februari op hem zitten inpraten om een hond te adopteren want er zijn er al zoveel. Vorige maand gaf hij eindelijk toe en wou hij er wel 1 adopteren als het een berner was. Dus sindsdien asielen beginnen afzoeken. Maar alles was al te oud of niet zijn smaak etc.

Toen we eindelijk zijn smaak vonden wou mijn ma niet. *zucht* En toen zag ik Obi voorbij komen op fb. Moest weg van de huisbaas. 1 jaar, een reu, doodbraaf en zindelijk. Dus kortom een jonge hond zonder het werk en de vuiligheid van een pup. Een paar keer thuis laten valen inclusief de voordelen etc. En toen hapte ze eindelijk toe! Dus zo is Obi erbij gekomen. Ik heel blij natuurlijk, is er 1tje minder die een nieuwe thuis zoekt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:12

BaBritFre schreef:
dieseliris schreef:
oh wat erg heefd ie er iets aan overgehouden?

Zijn nek en hoofd vol bijtwonden en een shock. De DA zei dat het nog meeviel om door 2 honden aangevallen te zijn geweest. Gelukkig dat Balto niet terugvocht maar zich klein maakte anders zou ie helemaal opengereten geweest zijn. Ik heb mijn papa opgebeld omdat de honden niet losten... Door hun keel dicht te knijpen lieten ze los. Papa ook een flinke beet in zijn hand gehad :/
Als je wil plaats ik een foto van een wond?

Volgende keer kun je ook een schop tussen zn ribben verkopen of aan zn staart trekken (schijnt te werken, weet niet of ik het zelf zou durven te gebruiken := ) Maar was je vader in de buurt dan? Hebben ze zo lang nog bovenop hem gezeten?

Ik snap niet dat mensen hun dieren dan niet korven of er af rukken. Mijn hond zou zoiets echt niet hoeven te flikken hoor..

Hoop dat het snel weer beter gaat met Balto!

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:02

angelaatjuh schreef:
BaBritFre schreef:

oh wat erg heefd ie er iets aan overgehouden?

Zijn nek en hoofd vol bijtwonden en een shock. De DA zei dat het nog meeviel om door 2 honden aangevallen te zijn geweest. Gelukkig dat Balto niet terugvocht maar zich klein maakte anders zou ie helemaal opengereten geweest zijn. Ik heb mijn papa opgebeld omdat de honden niet losten... Door hun keel dicht te knijpen lieten ze los. Papa ook een flinke beet in zijn hand gehad :/
Als je wil plaats ik een foto van een wond?

Volgende keer kun je ook een schop tussen zn ribben verkopen of aan zn staart trekken (schijnt te werken, weet niet of ik het zelf zou durven te gebruiken := ) Maar was je vader in de buurt dan? Hebben ze zo lang nog bovenop hem gezeten?

Ik snap niet dat mensen hun dieren dan niet korven of er af rukken. Mijn hond zou zoiets echt niet hoeven te flikken hoor..

Hoop dat het snel weer beter gaat met Balto![/quote]

Mijn vader was thuis en ik had hem opgebeld en hij is dan naar het bos gespurt in totaal hebben de honden 8 min. op Balto gezeten :/
Maar het gaat nu al een pak beter met Balto :) Hij is vrolijk en de wonden zijn aan het genezen hij is nu wel half geschoren maar alles beter dan een hond met pijn :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:00

Ik trek hem maar even uit het slijk
Ik heb hier ook een Bernersennen. Een teef die in oktober al 11 word :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:20

Wij hebben vorige week de berner geschoren. En wat is het beestje opgeleefd. Is helemaal happy. Begint spontaan te spelen met takken/ballen. Heeft in 7.5 jaar nooit gedaan. Rolt hele tijd door de kamee heen en maakt knorrende geluiden. En hij staat makkelijker op (rechter achterpoot heeft hij geen gevoel in)

Dus we zijn erg blij dat we het gedaan hebben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:23

Er zijn meerdere onderzoeken naar scheren van honden, ook Berners, die het scheren alle afraden, ook een hoop trimsalons. Maar fijn dat het resultaat heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:30

Amandavd schreef:
Er zijn meerdere onderzoeken naar scheren van honden, ook Berners, die het scheren alle afraden, ook een hoop trimsalons. Maar fijn dat het resultaat heeft.

Dat hoef je mij niet nog een keer te vertellen ;)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:32

love_western schreef:
Wij hebben vorige week de berner geschoren. En wat is het beestje opgeleefd. Is helemaal happy. Begint spontaan te spelen met takken/ballen. Heeft in 7.5 jaar nooit gedaan. Rolt hele tijd door de kamee heen en maakt knorrende geluiden. En hij staat makkelijker op (rechter achterpoot heeft hij geen gevoel in)

Zeker fijn!
Die van ons doet dit altijd na lekker grondig borstelen hoeveel haren we er dan wel niet uithalen :')
Nu vind ze het helaas niet meer fijn. Ze is oud en heeft nu overal bulten zitten 1-tje is zo groot als een halve tennis bal. DA kan er helaas niks aan doen ze is te oud voor narcose. We laten haar gaan zodra ze pijn krijgt maar nu nog niet. In de ochtend is ze nog zo gek als een deur en wandeld dan een 20 minuten naar het bedrijf, daar ligt ze zon beetje altijd te slapen. In de middag (5 uur) gaat ze met de auto terug want die tocht is nu te warm. En dan ligt ze de hele avond buiten aan haar bot te knauwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:03

billy3105 schreef:
love_western schreef:

Zeker fijn!
Die van ons doet dit altijd na lekker grondig borstelen hoeveel haren we er dan wel niet uithalen :')
Nu vind ze het helaas niet meer fijn. Ze is oud en heeft nu overal bulten zitten 1-tje is zo groot als een halve tennis bal. DA kan er helaas niks aan doen ze is te oud voor narcose. We laten haar gaan zodra ze pijn krijgt maar nu nog niet. In de ochtend is ze nog zo gek als een deur en wandeld dan een 20 minuten naar het bedrijf, daar ligt ze zon beetje altijd te slapen. In de middag (5 uur) gaat ze met de auto terug want die tocht is nu te warm. En dan ligt ze de hele avond buiten aan haar bot te knauwen

Die van ons is dus 7.5. Maar is al beginnend dementerend. Borstelen gaat niet meer sinds hij verlamd is geweest. Is 1 groot gevecht. Dus dit is voor ons allemaal de beste oplossing :D en de warmte verdraagt hij stukken beter. Het is echt een happy beer.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:22

love_western schreef:
billy3105 schreef:

Zeker fijn!

Die van ons is dus 7.5. Maar is al beginnend dementerend. Borstelen gaat niet meer sinds hij verlamd is geweest. Is 1 groot gevecht. Dus dit is voor ons allemaal de beste oplossing :D en de warmte verdraagt hij stukken beter. Het is echt een happy beer.

Nou dement is die van ons zeker niet :+ Oost-indisch doof dat is ze :+ We leggen haar gewoon onder de airco en zo overleeft ze de dag :') scheren doen we haar niet meer aan op deze oude dag, we zijn bang dat we dan teveel die bulten aanraken

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:47

ik heb ook een hele leuke berner! *\o/*
er zit wat golden retriever door, maar dat maakt m niet minder leuk :D
wij hebben hem eens naar de trimsalon gebracht, maar dat doen we dus nóóit meer! is hij heel ziek van geworden en het ging maar net goed.
scheren is misschien wel een oplossing, met deze vacht en dit weer is hij ook heel sloom.
hij heeft al een tijdje last van jeuk, misschien dat het scheren dat ook verhelpt :)
hij is laatst alweer 7 geworden.

nog een fotootje van onze knappe Todo *-:)
hier was hij nog een pupje <3
Afbeelding

dit is ook zeker een lievelingsfoto :~
http://i.imgur.com/jbD2fZB.png?1

en nog een recente:
Afbeelding

charmant :o
http://i.imgur.com/5vHe2gv.jpg

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:13

Love Western ik had het niet tegen jou maar tegen de rest van de mensen in dit topic. Ik weet genoeg sinds jouw laatste PB aan mij. Daarbij wil ik het laten.

Black Devil, wat een knapperd zeg!

Zijn er nog mensen die naar Apeldoorn komen zaterdag, of mee doen aan de KK match?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:48

Ik ga is foto's zoeken straks ze was zo cute toen we haar haalden <3

Hebben mensen een pup van het samaika nest? Daar komt die van ons vandaan :o

Hier alvast 1 van vd winter
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:23

Mijn caitje is vandaag rustig uit zichzelf overleden. 7.5 jaar geworden :'(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 05:49

Wat naar Love_western! Ontzettend veel sterkte gewenst met het verlies!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:09

sterkte!
Heel dubbel. Gemis is groot natuurlijk, maar een slechte gezondheid gun je zo'n lieve hond ook niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:12

Amandavd schreef:

En waarom dan?
Onze hond is nu zoveel blijer in de zomer.
De eerste jaren doen we het ook niet, maar na een paar jaar wanneer ze minder actief zijn wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:29

Hij is vrolijk geweest tot woensdag ochtend. Tot hij opeens heel zielig in een hoekje is gaan liggen. Mams is bij hem gaan zitten. En zag zijn maag opzwellen.

Naar da gaan was geen optie. Want Caitje wou niet opstaan. Dus is de da naar ons gekomen. Gelijk naald via zijkant erin, om ergste te laten ontsnappen. Sonde ingebracht om alles uit de maag te krijgen. 2 injecties gekregen.

Maar na een uur konden we da weer bellen. Weer hetzelfde gedaan. En leek hij op te knappen. 10 minuutjes gewandeld op advies van dierenarts. Maar liep na een half uur weer vol. Maar bleef wel actief. Tot hij naar binnen wou. En voor de bank ging liggen. Toen vonden we het genoeg geweest. Dierenarts gebeld, maar die had net een hond onder narcose liggen. Zou hij met spoed afmaken. Was er ook binnen 20 minuten. Maar net voordat da de oprit op kwam. Blies Cai zijn laatste adem uit.

Gelukkig heeft hij geen pijn gehad, geen moment. En zolang wij hem maar bleven aaien, bleef hij rustig. Anders bleef hij maaien met zijn poot naar ons.

Maar bij een maagtorsie hebben ze normaal veel pijn. Maar dat had hij dus echt niet. Alleen zeer onrustig als we niet bij hem bleven.
We hebben geen autopsie laten doen. Krijgen we hem toch niet mee terug.

En samen met paps en zusje hebben we hem naar het crematorium gebracht. En maandag komt hij thuis. Ik en paps krijgen een urn. En mams en zusje. Het lijkt net een fotolijst. Wil geen opvallende urn pot. En er worden 2 poot afdrukken van hem gemaakt.

Maar oh wat mis ik hem :'( gelukkig heb ik veel troost van mijn andere maatje. Die is niet weg te slaan bij mij. Heeft gisteren ook afscheid mogen nemen van Cai.

En de fokkers van Cai zijn echt top. Moeten meer als 1.5 uur rijden. Maar ze komen vandaag toch even langs.

Als de levensverwachting van een berner beter zou zijn dan nu. Dan hadden we zo weer een pup opgehaald. Wat een pracht honden zijn het!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:37

Wat een verhaal zeg! :(:) dikke knuffel!

Spoiler:
Aks je er naar eentje gaat kijken adviseer ik je http://www.samaikanest.be
Die van ons word in oktober al weer 11 :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:53

sneeuwpop schreef:
Amandavd schreef:

En waarom dan?
Onze hond is nu zoveel blijer in de zomer.
De eerste jaren doen we het ook niet, maar na een paar jaar wanneer ze minder actief zijn wel.

Omdat het de vachtstructuur verandert. De vacht heeft een boven laag en onderlaag. Door het scheren verander je de ondervacht. De vacht is namelijk ook bedoeld om te isoleren en hitte buiten te houden.

Heel veel sterkte nogmaals.

De VBSH en de NBSH doen er met de vakgroep alles aan om de gezondheid van de Berner te verbeteren. Afgelopen weekend waren er 26 veteranen ingeschreven op Kkmatch waar het gros ouder was dan 10 en de oudste 12,5. Helaas kunnen we jaren inteelt en doorfok niet ineens veranderen en gaat het nog jaren duren. Maar het gaat steeds beter en worden de lijnen waarin MH heerst steeds minder en minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:00

Dat weten we Amanda. Maar het is allemaal nog zo vers. Mams wil voorlopig helemaal niks meer. Die is gisteren zowat ingestort.

Maar ergens heb ik het gevoel dat er ooit wel weer een berner pup komt.

Cai heeft 4 jaar terug een behoorlijke klap opgelopen met zijn verlamming. En zijn achterpoot/darmen en blaas zijn daardoor minder geworden. Dus da denkt dat dit gisteren wel een rol heeft meegespeeld. Want zijn darmen waren volledig leeg.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:38

Gewoon rustig verwerken niks moet :(:)
Ik wens jullie iniedergeval heel veel sterkte

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:42

Natuurlijk Love_western, neem de tijd om te rouwen, het verlies van je beste vriend is niet niks. Sterkte ook voor je moeder!