Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heb sinds februari op hem zitten inpraten om een hond te adopteren want er zijn er al zoveel. Vorige maand gaf hij eindelijk toe en wou hij er wel 1 adopteren als het een berner was. Dus sindsdien asielen beginnen afzoeken. Maar alles was al te oud of niet zijn smaak etc. BaBritFre schreef:dieseliris schreef:oh wat erg heefd ie er iets aan overgehouden?
Zijn nek en hoofd vol bijtwonden en een shock. De DA zei dat het nog meeviel om door 2 honden aangevallen te zijn geweest. Gelukkig dat Balto niet terugvocht maar zich klein maakte anders zou ie helemaal opengereten geweest zijn. Ik heb mijn papa opgebeld omdat de honden niet losten... Door hun keel dicht te knijpen lieten ze los. Papa ook een flinke beet in zijn hand gehad :/
Als je wil plaats ik een foto van een wond?
) Maar was je vader in de buurt dan? Hebben ze zo lang nog bovenop hem gezeten?angelaatjuh schreef:BaBritFre schreef:
oh wat erg heefd ie er iets aan overgehouden?
Zijn nek en hoofd vol bijtwonden en een shock. De DA zei dat het nog meeviel om door 2 honden aangevallen te zijn geweest. Gelukkig dat Balto niet terugvocht maar zich klein maakte anders zou ie helemaal opengereten geweest zijn. Ik heb mijn papa opgebeld omdat de honden niet losten... Door hun keel dicht te knijpen lieten ze los. Papa ook een flinke beet in zijn hand gehad :/
Als je wil plaats ik een foto van een wond?
) Maar was je vader in de buurt dan? Hebben ze zo lang nog bovenop hem gezeten?
Hij is vrolijk en de wonden zijn aan het genezen hij is nu wel half geschoren maar alles beter dan een hond met pijn
love_western schreef:Wij hebben vorige week de berner geschoren. En wat is het beestje opgeleefd. Is helemaal happy. Begint spontaan te spelen met takken/ballen. Heeft in 7.5 jaar nooit gedaan. Rolt hele tijd door de kamee heen en maakt knorrende geluiden. En hij staat makkelijker op (rechter achterpoot heeft hij geen gevoel in)
Dus we zijn erg blij dat we het gedaan hebben.
billy3105 schreef:love_western schreef:Wij hebben vorige week de berner geschoren. En wat is het beestje opgeleefd. Is helemaal happy. Begint spontaan te spelen met takken/ballen. Heeft in 7.5 jaar nooit gedaan. Rolt hele tijd door de kamee heen en maakt knorrende geluiden. En hij staat makkelijker op (rechter achterpoot heeft hij geen gevoel in)
Dus we zijn erg blij dat we het gedaan hebben.
Zeker fijn!
Die van ons doet dit altijd na lekker grondig borstelen hoeveel haren we er dan wel niet uithalen![]()
Nu vind ze het helaas niet meer fijn. Ze is oud en heeft nu overal bulten zitten 1-tje is zo groot als een halve tennis bal. DA kan er helaas niks aan doen ze is te oud voor narcose. We laten haar gaan zodra ze pijn krijgt maar nu nog niet. In de ochtend is ze nog zo gek als een deur en wandeld dan een 20 minuten naar het bedrijf, daar ligt ze zon beetje altijd te slapen. In de middag (5 uur) gaat ze met de auto terug want die tocht is nu te warm. En dan ligt ze de hele avond buiten aan haar bot te knauwen
en de warmte verdraagt hij stukken beter. Het is echt een happy beer. love_western schreef:billy3105 schreef:
Zeker fijn!
Die van ons doet dit altijd na lekker grondig borstelen hoeveel haren we er dan wel niet uithalen![]()
Nu vind ze het helaas niet meer fijn. Ze is oud en heeft nu overal bulten zitten 1-tje is zo groot als een halve tennis bal. DA kan er helaas niks aan doen ze is te oud voor narcose. We laten haar gaan zodra ze pijn krijgt maar nu nog niet. In de ochtend is ze nog zo gek als een deur en wandeld dan een 20 minuten naar het bedrijf, daar ligt ze zon beetje altijd te slapen. In de middag (5 uur) gaat ze met de auto terug want die tocht is nu te warm. En dan ligt ze de hele avond buiten aan haar bot te knauwen
Die van ons is dus 7.5. Maar is al beginnend dementerend. Borstelen gaat niet meer sinds hij verlamd is geweest. Is 1 groot gevecht. Dus dit is voor ons allemaal de beste oplossingen de warmte verdraagt hij stukken beter. Het is echt een happy beer.
Oost-indisch doof dat is ze
We leggen haar gewoon onder de airco en zo overleeft ze de dag
scheren doen we haar niet meer aan op deze oude dag, we zijn bang dat we dan teveel die bulten aanraken 

Amandavd schreef:Er zijn meerdere onderzoeken naar scheren van honden, ook Berners, die het scheren alle afraden, ook een hoop trimsalons. Maar fijn dat het resultaat heeft.
dikke knuffel!
sneeuwpop schreef:Amandavd schreef:Er zijn meerdere onderzoeken naar scheren van honden, ook Berners, die het scheren alle afraden, ook een hoop trimsalons. Maar fijn dat het resultaat heeft.
En waarom dan?
Onze hond is nu zoveel blijer in de zomer.
De eerste jaren doen we het ook niet, maar na een paar jaar wanneer ze minder actief zijn wel.