Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)

(waar de kat weer wel van schrok, maar goed, het begin is er
) 

Precies zo ja.

Roosch schreef:He de foto doet het niet bij mij.
Ik hoef niet verder te typen, Margrathea heeft de woorden uit m'n mond gehaald.
Oh, wacht, nog 1 tip.. als je voor kittens uit een niet-asiel nestje zou gaan.. vraag eens of de mensen kinderen hebben thuis. Onze Kedi is heel makkelijk met kindjes omdat ze ze gewend is.
*stopt woorden terug*
) 

zo te horen gaat dat helemaal goed komen! Citaat:Wilde katten zijn vaak solitaire dieren die maar af en toe samenkomen. Verder zijn katten territoriale dieren, solitaire jagers en leven ze niet in een rangorde, dominantie kan wel voorkomen. Katten worden veel als huisdier gehouden, want gedomesticeerde katten blijken in tegenstelling tot hun voorouders wel degelijk sociale dieren te zijn die intensief sociaal gedrag vertonen ten opzichte van mensen en soortgenoten. Het is ook aangetoond dat vrij levende/verwilderde gedomesticeerde katten sociale groepen vormen. De neiging tot sociaal gedrag van gedomesticeerde katten blijkt cultureel erfelijk. De gedomesticeerde kat heeft echter ook nog trekken van het asociale gedrag van de wilde kat behouden. Maar als katten behoefte aan gezelschap hebben, zoeken ze graag aandacht van de mens. Als katten langdurig alleen gelaten worden zonder soortgenoten kunnen ze eenzaam zijn. Bij de katten die alleen in huis gehouden worden en niet naar buiten kunnen komt ook meer probleemgedrag voor. Van abnormaal of probleemgedrag is sprake als normaal gedrag te vaak wordt herhaald. Dit gedrag vermindert als katten niet te veel alleen zijn. Vooral mensen die de hele dag weg zijn en de kat binnenshuis laten kunnen het beste twee katten samen houden. De katten kunnen elkaar stimuleren. Als de kat buiten kan rondzwerven op de dag, kan hij op deze manier zijn behoefte aan sociaal contact vervullen. Om stress en verveling te voorkomen of te verminderen kan de omgeving verrijkt worden via afleiding met speeltjes of objecten – zeker voor een kat die alleen en binnenshuis wordt gehouden is dit erg belangrijk.

zijn dat broertjes/zusjes? Dat speelt ook mee natuurlijk.
Zie onderschrift voor duidelijkere foto's, de een is een papierloze Maine Coon-fluf van mei 2013 en de ander een korthaar van maart 2013. 

Omdat ze doof zijn wil ik kunnen compenseren dat ze niet naar buiten mogen/kunnen. Beetje over the top om dan een eigen kamer in te richten, maar gewoon, omdat het kan. 
Gewoon omdat mijn zolder behoorlijk bezaaid ligt met was en dozen en plastic tassen met spulletjes en ik geen zin heb om daar overal kattenharen in aan te treffen. Kan helaas de zolder niet afsluiten voor de katten. De slaapkamerdeuren kunnen wel dicht logischerwijs. 

).
Veel katten doen het prima op de kattenbrokjes van de Aldi (die tevens als lekkerste getest zijn meen ik
) maar ik ben zelf van mening dat je een kat beter vlees kan voeren, het is tenslotte een carni/omnivoor...
Beiden doen veel katten het super op. Een vriendin van me voert haar katten muisjes, kwartels, kuikentjes etc. uit de vriezer en haar katten zien er prachtig uit en zijn kerngezond