Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Evelienepien schreef:Anneliesdj: dat is jouw kijk op het geheel![]()
Een hond / kat voor het leven![]()
Maar er zijn nu eenmaal mensen, die fokken ( misschien wel voor beroep?).
Deze mensen zoeken ( als de beesten hun werk hebben gedaan) een nieuw huisje. Niets mis mee, toch?

mamamier schreef:Honden fok ben ik niet in thuis maar bij de kattenfokkers die ik ken gaat het er niet zo aan toe hoor. Ze zijn er wel maar dat zijn vaak de marktplaats fokkers. Stamboomloos twee a drie nesten per poes per jaar Enzo. Zulke fokkers staan niet ingeschreven bij een rasvereniging dus hoeven zich ook nergens aan te houden. Ze vragen vaak zo'n 350 a 400 euro, geen stamboom, geen entingen of chip en geen gezondheidsverklaring van de da. Laat staan geteste ouderdieren. En de uitgefokte dieren gaan eruit tegen een hoofdprijs.

Ersina schreef:Bij herplaatsing.nl de site van Felikat wordt er maximaal 110 euro gevraagd voor het herplaatsen van een raskat. Deze site is lang niet zo populair als andere herplaatsing sites, vanwege de magere, maar in mijn ogen terechte prijs die je mag vragen. Aangezien een raskat op leeftijd, gesteriliseerd of gecastreerd geen fokwaarde meer heeft, kan je ook geen groot prijskaartje meer aan het dier hangen. Dat je meer vraagt dan het plaatselijk asiel vind ik ook heel redelijk, maar het kan beter niet te gek worden, anders raak je het dier niet kwijt.
Bij een dier wat je koopt, moet je in ieder geval een goed gevoel hebben. Is dit gevoel er niet en ben je bijvoorbeeld bang dat de kat drager is van niesziekte, koop dan niet!!!!
laura1987 schreef:En ts was t wat?
Op MP staan flink wat herplaatsers hoor, maar ik denk niet dat je voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.
Het blijven raskatten natuurlijk.
Pauline schreef:In een ggk kitten zal de mogelijkheid tot fokken zitten in de waarde. Net als bij paarden, een doorsnee paard is goedkoper dan een ggk paard. Maar ouder en uit dekdienst, gecastreerd? Doet de waarde echt dalen hoor.