Kat valt hond aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:18

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:48

MelissaV schreef:
We hebben aan 1 kant een schutting, mijn broer moet dit zelf betalen en dat wil hij niet.

Dat is dan idd lastig als erg een schutting staat. En die plaatsen is wel een dure grap over zo een lengte, jammer.

Kijk wel uit dat je de kat niet als een hond gaat behandelen. De meeste tips die hier gegeven worden zouden bij honden prima kunnen werken, maar bij een kat werkt het allemaal helaas totaal anders. Ga je hem straffen heb je Kans dat hij in de stress schiet. En voor je het weet heb je een ander gedragsproblemen er voor in de plaats. Of je hebt er een extra probleem bij als je pech hebt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:01

Ik zou het proberen met mentale uitdaging :j

Mijn kater is ook een binnenkat en die kan uren zoet zijn met zijn voerbal. Als hij mentaal te weinig uitgedaagd wordt gaat hij ook lopen rellen. Valt de andere kat lastig of mijn vriend zijn arm is het slachtoffer.

Koop een denkspelletje voor hem, dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
Gewoon met hem spelen is voor onze kater ook niet meer genoeg. Ze bouwen toch conditie op en worden sterker en zo moet je steeds verder gaan om ze te blijven uitdagen.

Ik had nooit gedacht dat ik ooit een binnenkat zou hebben maar door omstandigheden is dit niet anders. Buiten zijn vindt hij ook niet leuk meer. Maar ook ik wist in het begin niet wat ik met hem aan moest. Hij was zoooooo druk en viel steeds je arm aan. Niet leuk voor de visite. Nu hij meer mentale uitdaging heeft valt hij niet meer aan en speelt hij alleen nog heel vrolijk zelf of hij komt wat brengen en geeft aan dat hij graag even wil spelen.

pmarena

Re: Kat valt hond aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:00

Aan 1 kant een schutting is juist prima, dan kun je aan die kant een groot hok van gaas tegen de schutting aan maken, met daarin plankjes, boomstronken, touw, zand om in te graven en rollen enz. en katlief kan zich lekker buiten een paar uurtjes vermaken met rauzen en klimmen en dutjes in het zonnetje doen, terwijl hondlief gewoon lekker in huis rond kan banjeren zonder aangevallen te worden :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:59

Katten die op hun rug gaan liggen doen dit niet uit onderdanigheid maar om al hun wapens (lees tanden en klauwen) paraat te hebben om aan te kunnen vallen. Zeker als ze er ook nog nijdig bij kijken.
Ze liggen ook wel op hun rug om lekker buikkie te kroelen maar dan is de uitdrukking op hun snoet toch echt anders :)

Ik ben het met de mensen eens dat die kat veel te dik is en zich kapot verveeld en zn energie botviert op de hond.
Koop zo'n voerbal en een laserlampje en laat hem lekker wat doen voor zn eten.

Let wel op met dat laserlampje dat je hem niet te lang laat rennen, als ze gaan hijgen heb je teveel gedaan. Katten kunnen hun warmte niet op dezelfde manier kwijt als honden en als ze hijgen zijn ze al ver heen. Zorg dus dat je dat voor blijft als je gaat spelen.

Een ren in de tuin is een hele goeie, lekker poezel naar buiten en zich vermaken in de ren. Er zijn zat soorten rennen te koop en te maken door een handige klusser. Je hebt rollen tuingaas van 25m lang en 2 mtr hoog voor ongeveer 60,- Paar palen en planken, dak of gaas erop en klaar!
Laatst bijgewerkt door cissy op 04-01-14 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:00

Laserlampje hebben we al :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:10

Wij hebben ook zo'n monster thuis :j Gelukkig vindt onze hond niks leuker dan met de kat vechten, dus een paar keer per dag rennen die 2 achter elkaar door het huis. Toch snap ik jouw probleem wel, onze kat krijg je écht niks afgeleerd. Meneer is niet onder de indruk van water, en bij slecht gedrag gaven we hem daarom vaak een tik op zijn kont, met het idee van 'billenkoek' :') Helaas vindt hij niks fijner dan dat, met als gevolg dat al onze stoelen zijn geruïneerd omdat de kat er zo van houdt om een tik te krijgen...
Overigens mag onze kat wel naar buiten, maar hij vindt er niks aan buiten, en verveelt zich daarom dus ook vaak. De stoelen, de hond, en onze benen waarin hij graag bijt mogen er dus aan geloven :')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:21

Suzanne_J schreef:
Wij hebben ook zo'n monster thuis :j Gelukkig vindt onze hond niks leuker dan met de kat vechten, dus een paar keer per dag rennen die 2 achter elkaar door het huis. Toch snap ik jouw probleem wel, onze kat krijg je écht niks afgeleerd. Meneer is niet onder de indruk van water, en bij slecht gedrag gaven we hem daarom vaak een tik op zijn kont, met het idee van 'billenkoek' :') Helaas vindt hij niks fijner dan dat, met als gevolg dat al onze stoelen zijn geruïneerd omdat de kat er zo van houdt om een tik te krijgen...
Overigens mag onze kat wel naar buiten, maar hij vindt er niks aan buiten, en verveelt zich daarom dus ook vaak. De stoelen, de hond, en onze benen waarin hij graag bijt mogen er dus aan geloven :')

Alles behalve grappig eigenlijk..

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:31

Valt wel mee, hij bijt ons vooral speels in de hoop dat we hem aandacht geven, de hond vindt het fantastisch als de kat met hem wil vechten. Het is alleen zonde van de 6 leren stoelen die helemaal kapot zijn :j Achja het is een monster maar wel ons monster ^^

Je snapt dat je hier geen ruzie mee wilt
http://i.imgur.com/8B5ZEOz.jpg?1

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:33

haha die foto!
enja, zoals je het nu zegt klinkt het al een stuk minder erg ;)