gezond kat in laten slapen? Wanhoop nabij.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: gezond kat in laten slapen? Wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:06

Ik heb ook een kat met een allergie, ook op prednison gehad maar na een jaar er af gehaald wegens terugkerende blaasontstekingen en plassen in huis, nu gaat het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:54

Nog steeds zeg je nergens wanneer ze 'overal' plast, het enige wat ik terug kan vinden is dat ze in de bench over haar slaapplek piest, en gaat slapen in de kattebak.
Mij lijkt dit geen incontinentie wabt dan zou ze het bijv op je schoot ook laten lopen.
Ik denk dat ze nooit goed zindelijk gemaakt is omdar ze jong bij de moeder weggegaan is (toch)?
Ook de prednison is inderdaad iets om je in te verdiepen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:11

Hoe gaat het nu, weet je al wat je gaat doen?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:25

Princesspres schreef:
Sappos schreef:

Woon helaas bij mijn ouders, had ik op mezelf gewoond in een huis met tuin en financieel stabiel etc.. had ze m mogen komen brengen :)

Om vervolgens je spulletjes waar je hard voor hebt gespaard onder te laten zeiken door een kat?

Ik ben absoluut tegen het inslapen van dieren omdat de mens er niet mee om kan gaan.
Maar even serieus. Als zo'n kat je hele huis onder piest, alles gaat ruiken en is goor.JOUW thuis , je veilige basis. .. sorry als je zo'n beetje alles hebt geprobeerd is de koek toch zeker op.
Stel er zijn jonge kindjes in het spel...

Ts. Ik zou met je noodkreet naar de dierenarts gaan en zien wat die voor je kan betekenen nog

Ik werd vanochtend verrast door een grote plas op het aanrecht dus geloof me, ik ben wel iets gewend...Zou gewoon heel hard met de kat aan de slag gaan, opnieuw zindelijk maken, gedragsdeskundigen enzo.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:33

Nee joh niet naar het asiel brengen, of ze wordt ingeslapen want 2x per dag pilletjes en niet zindelijk wie wil zo'n kat idd? :\ Of ze blijft met het gevolg dat ze misschien jaren lang in dat asiel in een klein hokje moet zitten, dat wil je toch ook niet.. Kan ze niet naar zo'n kattenopvang, waar katten met meerdere in een grote ren zitten? Alhoewel me dat ook lastig lijkt met elke dag 2 pilletjes. Maar je kunt wellicht informeren? of is ze niet sociaal met andere katten? Anders kun je toch nog zoals hierboven staat met een gedragstherapeut proberen en anders zou het voor mij ook afgelopen zijn. :\ Onzindelijk is echt heel vervelend..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:45

Er is inmiddels een pagina terug al een ander huisje aangeboden voor de kat. Ik ben benieuwd of de TS daarop in is gegaan en contact heeft gehad.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:13

we hebben contact gehad, ik heb ook mijn zorg geuit over het feit dat het nu een binnenkat is en dat ze hier echt buiten komt te wonen. Er zijn genoeg schuilmogelijkheden, maar geen verwarming, daar waar onze katten wonen.
2 keer per dag een pilletje is voor ons geen probleem, we komen veel bij de paarden en daardoor ook automatisch bij de de katten.
Maar ze zal in het hooi moeten slapen of 1 van de mandje, maar alles zonder verwarming, ik vraag me dus af of dit de tijd is om haar te verhuizen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:19

8nnemiek schreef:
Heb je ook al eens vers vlees gevoerd? Ook vanwege een eventuele allergie natuurlijk, maar ook omdat dat veel minder zout is dan de brokken en de kat daardoor ook weer minder drinkt en dus minder plast.

Ik denk dat graanvrije brokken ook al een mooi begin zijn om een eventuele graanallergie uit te sluiten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:21

Het klinkt als een lieve kat, zou het niet gewoon een kwestie zijn van verkeerd aangewend gedrag?
Als dat diertje per ongeluk altijd op een handdoek ofzo heeft gepiest, dan weet ze ook niet beter en zoekt steeds weer naar iets dat daar op lijkt.

Dan is het simpelweg een kwestie van stapje voor stapje ander gedrag aanleren en leren wennen aan piesen op korrels.

Het is mij niet duidelijk waar ze nu precies allemaal op piest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:33

Ik zou ook voor een second opinion gaan bij een andere DA. Het medicijn dat je noemt heeft idd de vervelende bijwerking van het plassen. Wellicht is er iets anders te doen aan het huidprobleem van je kat, en verdwijnt daarmee ook de incontinentie. Dit zou ik ZEKER proberen alvorens de kat te herplaatsen, of sterker nog, in te laten slapen.

Ik heb elf in een dierenasiel gewerkt en daar heb ik ook regelmatig katten binnen gekregen die weg werden gedaan omdat ze onzindelijk waren en mensen met hun handen in het haar zaten. vervolgens was er bij ons (en ook in de gezinnen waar de kat geplaatst werd) niks aan de hand...

Maar in jouw geval heb ik een sterk vermoeden dat de medicijnen er mee te maken hebben.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:00

Ik heb een kat gehad was toen 1 jaar en onzindelijk. De vorige eigenaar maakte nooit de bak schoon en de kat heeft zichzelf aangeleerd om elders te plassen. Ik had toen nog 2 katten die uiteraard wel zindelijk waren en ook altijd zijn gebleven, maar ondanks meerdere bakken is de onzindelijke kat nooit zindelijk geworden. Ik heb hem tot zijn 16e gehad en altijd de plasjes voor lief genomen, hoe vervelend soms ook.... Inslapen zou ik echt nooit kunnen, ik hoop dat je een fijn plekje vind als je het zelf niet aankunt.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:09

joyfordogs schreef:
we hebben contact gehad, ik heb ook mijn zorg geuit over het feit dat het nu een binnenkat is en dat ze hier echt buiten komt te wonen. Er zijn genoeg schuilmogelijkheden, maar geen verwarming, daar waar onze katten wonen.
2 keer per dag een pilletje is voor ons geen probleem, we komen veel bij de paarden en daardoor ook automatisch bij de de katten.
Maar ze zal in het hooi moeten slapen of 1 van de mandje, maar alles zonder verwarming, ik vraag me dus af of dit de tijd is om haar te verhuizen.

ter info, onze dieren worden op een natuurlijke manier gehouden, onze honden krijgen vers vlees en de brok die ze krijgen, is vrij van chemische anti oxidanten.
De katten eten hier zelf, konijntjes en muizen en krijgen ook brokjes bijgevoerd zonder chemische antioxidanten.
onze paarden staan in een soort paddock paradijs, ze hebben een L vormige paddock, meerdere schuilmogelijkheden, staan zonder deken, en ze hebben een pad van bijna 200 meter wat naar een stukje bos gaat, waar een klimbult en vijver zijn, zodat er hoogteverschillen zijn, daar hangen slow feeders met onbeperkt ruwvoer.
ik dacht dat een kat als deze, hier wel haar plekje zou kunnen vinden en tzt zonder haar pretnison zou kunnen.
Ik vraag me alleen oprecht af of dit het seizoen is om dit meisje te verhuizen en ik hoop dat TS goed nadenkt alvorens afscheid te nemen, of haar alsnog te houden en een andere oplossing kan bieden.

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:00

nogmaals Joyfordogs: top aanbod!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:32

ik heb hulp aangeboden maar hoor niks meer.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:29

Nou zo te lezen is er een super plekje voor de poes aangeboden.......hopelijk reageert ts nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:19

Ik hoop dat deze kat eerst van deze medicijnen af mag, want dat zou mogelijk dé oplossing zijn.