Hond uitlaten met vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:46

Wij wonen ook aan de grens van duitsland alleen andere plaats. We zijn er achter gekomen dat daar minder geknald wordt en hebben een buiten gebied gezocht waar het rustiger is, dit gaat tot nu toe redelijk.

Ik zou dus even kijken of je ook een wat rustiger plekje kan zoeken en ermet de auto heen kunt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 10:35

Mijn hond is vannacht en gisteravond prima doorgekomen uiteindelijk. Na ongeveer twee uur begonnen de pilletjes te werken.. vanochtend dus op tijd pilletjes gegeven en nog maar wat bij gehaald bij de DA omdat ik anders niet uit zou komen :+

Gisteravond leek hij wel zo stoned als wat, maar begon eindelijk weer te eten en drinken (hij heeft een hele waterbak leeggedronken en twee bakken brokken := ) vanochtend kwam ik even beneden en toen leek hij nog niet helemaal helder, ik stond in de keuken, hij kwam aangewaggeld en keek de keuken in, ik bleef rustig stil staan en meneer draaide zich weer om, om weer op zijn kussentje neer te ploffen en voor zich uit te staren _O-

Vandaag werkt het nog niet helemaal, maar bij het uitlaten (nog even gauw voor 10 uur) werd er precies in de straat waar ik woon al behoorlijk wat geknald en ik was zo stom om de sleutel te vergeten -O- moest dat arme beest dus een minuut of 7 wachten tot mijn vriend van zijn werk hier was... :(:)

Ondertussen lijkt hij iets gekalmeerd. Ik hoop dat de pilletjes zo meteen weer zo hard inslaan als gisteravond :+ Toen was hij verrassend rustig. Hij mag hier nu trouwens de tuin in, maar dat durft hij ook niet :=

chocobroodje

Re: Hond uitlaten met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:49

Ik heb de mijne voor het eerst advocaad (tokkelroom) gegeven. Moet zeggen werkt buiten gewoon goed :) Hij heeft tot nu toe 2 lepeltjes gehad met een lapje boterhamworst en hij reageert er gelijk een stuk relaxter door zonder echt dronken te zijn ofgeen controlle meer te hebben. Hij is helemaal bij alleen wat minder angstig en gestrest :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:53

Mijn hond begint er aan te wennen. Net uitgelaten en ze deed het prima. Zelfs aangevallen door een vuurpijl, maar ze gaf geen kik en bleef blij kwispelen (geen nerveus of angstig kwispelen). Viel me 100% mee. Nu ligt ze op de bank te pitten.

Ik gedraag me nu zo gewoon mogelijk en ga vannacht, als het losbarst om 0:00 uur, gewoon lekker stofzuigen. Hond is daar helemaal gek op, gaat stoeien met de slang en ziet dan verder niets of niemand meer (tot ik zeg dat het genoeg is). Net is gebleken dat dat super afleiding is! Dus dat gaan we dan maar doen.

Maar oh wat zal ik blij zijn als het morgen is...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:57

Mijn hond zit nu hijgend, rillend en plassend onder mijn bed. Hij durft ook echt niet naar buiten dus ik laat hem maar in de tuin uit, wat die overigens ook niet durft want ik moet hem optillen en de deur sluiten voordat ik hem neer zet. Dierenarts hebben we al gebeld want zo bang is hij nog nooit geweest.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:57

Iets op zijn kop binden zou hier ook niet werken helaas.
Mijne is niet bang maar super waaks, hij blaft en blaft rent kwispelend naar de kant waar het vandaan komt, maar het blaffen stopt niet..lijkt wel een wolf..
Advocaat heb ik nooit gedurfd, mogelijk toch een idee om wel te doen..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:08

Werkt tot nu toe super. En is makkelijk te doseren. Mijn hond weegt rond de 25kilo en heeft tot nu toe 2 eetlepels op, denk dat het er 4 of 5 in totaal worden. Advies is 1 eetlepel per uur voor grote honden, maar ik gebruik wat minder. Buiten is hij nog steeds doodsbang maar binnen is hij echt een heel stuk rustiger.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:15

Mijn hond weegt 43kg..
Ik geloof dat ik het maar is ga halen..

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:15

onze hond (jack russel reutje van 8 jaar) is ook bang.
de afgelopen dagen ging het met wandelen nog goed, er waren alleen knallen in de verte te horen, daar reageert hij nauwelijks op. alleen de knallen maakt hem sowieso weinig uit, maar het fluitende en knetterende vuurwerk, of heel veel knallen achter elkaar maken hem gek.
sinds gisteravond poept hij niet meer. zodra we naar buiten gaan (nu enkel even in de tuin) begint hij te krijsen, heeft grote ogen en loopt te hijgen.

het beste voor hem werkt om zoveel mogelijk binnen te blijven en naar buiten te kunnen kijken.
zo kan hij zien waar de geluiden vandaag komen, hij piept, trilt en hijgt dan evengoed wel hevig, maar het lijkt hem toch wat rust te geven.
als hij niet kan kijken rent hij gillend en hijgend door het huis heen.

hij is altijd al bang geweest, advocaat geprobeerd, pilletjes van de dierenarts geprobeerd, niks helpt.
naar buiten laten kijken helpt het beste.

ik hoop op even een uurtje wapenstilstand zodat hij vanmiddag toch zijn behoefte kan doen.
hij houdt het ieder jaar weer 2 dagen lang op, maakt niet uit waar we heen gaan met hem.
zodra hij buiten komt is het stressen.

van mij mogen ze deze onzin helemaal afschaffen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:19

Ik neem de honden s'ochtends naar het duin en ga lang lopen. Als ze moet plassen en poepen laten verder mogen ze het ook in de tuin doen bij ons :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:24

Hier gewoon tussen het geknal door lekkur met de bal spelen op het veld. Nee hond ligt lekkur te snurken katten liggen ook rustig.

Vanochtend ook gewoon tussen het geknal door paard gereden.

Maar zet je hond in de auto en lekkur naar het bod gaan enzo dan is hij daarna ook lekkur moe :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:28

Diazepam heb ik 2 jaar geleden geprobeerd. Bijwerking is dat ze honger kunnen krijgen. Dat was ook het enige dat gebeurde, hij stond tegen het aanrecht op, de eettafel, gritste alles zowat uit je handen, vind ik ook zielig want nu moest ik hem steeds corrigeren terwijl hij er dus niets aan kon doen.
Het is zo'n alerte hond met adrenaline voor 10 geloof ik, ik vrees dat advocaat dan ook niet helpen zal..

Flink uitlaten die ik sowieso, maar hij is te onrustig nu om te gaan slapen, issie straks wat rustiger misschien..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:29

No way dat mijn hond vandaag losloopt... Moet er niet aan denken dat ie in paniek wegschiet.. Nee ik probeer af en toe even met hem te gaan plassen maar om half 10 heeft hij zijn laatste plas gedaan voor een hele tijd vermoed ik maar blijf het proberen ;)

Overigens hebben mijn fjorden nergens last van. Daar zou ik nu rustig een buitenrit op durven te gaan maken ;)

pinkie87 schreef:
Hier gewoon tussen het geknal door lekkur met de bal spelen op het veld. Nee hond ligt lekkur te snurken katten liggen ook rustig.

Vanochtend ook gewoon tussen het geknal door paard gereden.

Maar zet je hond in de auto en lekkur naar het bod gaan enzo dan is hij daarna ook lekkur moe :)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:31

Voor Mini werkt het nu goed. Vanochtend om 10 uur een pil op, toen raakte ze wel van het padje (coördinatie kwijt, versuft rondkijken) maar nu ligt ze heerlijk te slapen. Ik geef haar, als het zo goed blijft gaan, rond half 12 nog een pil. Hopelijk komt ze de jaarwisseling dan goed door.

Iedereen sterkte met alle hondjes, zo zielig

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:39

half 12 is denk ik te laat om nog een pil te geven, heeft ook nog ff tijd nodig om in te werken.

Die 2 van ons liggen heerlijk te pitten op de bank.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:50

Hier afgelopen jaar op 1 januari onze pup opgehaald, bij thuiskomst werd er in de straat nog flink geknalt. Gelukkig interesseerde het hem helemaal niks.
Hiervoor ook een bouvier gehad, was ook niet bang.
Maar om het voor mijn hond ook wat prettiger te laten verlopen gaan ze oudjaarsdag altijd naar hun fokker voor een nachtje om het voor hun ook lekker rustig te laten verlopen.

De fokker doet de honden om 0.00 wel naar buiten toe zodat ze er toch iets van mee krijgen.
Tot vanochtend kon ik hem nu gewoon rustig uitlaten. Maar het geeft mij ook wel een fijn gevoel te weten dat er niks met hem gebeurd.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:51

Ik had hem dus om 10 uur gegeven, en om kwart over 10 was ze al behoorlijk suf. Rond kwart over 11 was ze weer redelijk bij, vandaar dat mij dit het beste lijkt.

Wellicht scheelt het per hond? Het is maar een kleintje van 7 kilo...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:01

Onze bernersennen was ook al de dood voor vuurwerk. Wij namen hem dan mee in de auto, en dan gingen we naar een bos heen om 'm daar uit te laten. Je hoorde dan in de verte nog wel de knallen maar daar was hij niet meer bang voor. We lieten hem rond 23u voor het laatst uit in het bos, en thuis soms een kalmeringspilletje nog. Zo heeft hij het 8 keer overleefd :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:02

Hier ook ellende, dit jaar is de eerste jaarwisseling voor onze jonge hond. Hond is erg geluidgevoelig en vind het allemaal heel spannend. Ze ligt het liefst onder de tafel als 1 van ons daar zit en anders kruipt ze onder de bank. Ze wil niet naar buiten om te plassen oid, staat dan te trillen als een rietje.

Wij zijn net even met de auto naar het strand gereden, de lange lijn eraan(durven 'm niet los te laten met die knallen, om te voorkomen dat ze in haar angst wegrent) en dat ging echt super goed. Ze heeft heerlijk lopen ravotten op het strand en we hebben een flink eind gelopen. Je kon op het strand de knallen wel horen, maar niet zo duidelijk als hier in huis.

Nu zit ik met de laptop aan tafel en ligt ze aan mijn voeten onder de tafel. Is voor ons de eerste hond die echt angstig is. Vorige 2 honden gaven er niks om..

Ze krijgt nu strezz druppels van phytonics en bach rescue en ik kan wel merken dat haar dat net even een beetje meer rust geeft. Dan gaat ze redelijk rustig liggen ipv als een idioot om zich heen kijken en doen als er een knal komt.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:12

mijn kat was 2 jaar lang ook doodsbang,
laat hem nu in de donkerste plek van uis mn slaapkamer en douche want daar is het geknal minder te horen.

baal alleen dat ik so weg moet en pas na 12 weer thuis ben maar hij is dit jaar nog niet bang geweest
en kijkt ook gerust nu naar de knallen voor het raam

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:11

De katten zijn alleen maar geïrriteerd dat ze niet naar buiten mogen :P

Wat anderen ook al zeiden om 23.00 uur gaan de meeste mensen naar binnen om het laatste uurtje samen te spenderen. Mooie tijd om de hond even in de auto mee te nemen.
En morgen vroeg gaat de wekker om de hond even uit te laten.

Advocaat hielp helaas niet bij die van ons :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:13

Die van mij is buiten ook helemaal niet bang dus hij heeft net gewoon lekker los gelopen. Het vervelende is alleen dat hij binnen dan wel weer blaft na knallen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:22

Straks hebben die honden die advocaat ophebben morgen een kater

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:35

Ja :') en heb daarom ook besloten het toch maar niet te geven..
Ik bedacht me, als diazepam totaal niet werkt, waarom een lepel advocaat dan wel..
Behalve de kater en het gevaar dat ie vannacht van de trap klapt. (Hij opent deuren en gaat boven liggen, doet ie altijd..)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:48

hier lijken mijn honden totaal niet bang te zijn voor het vuurwerk. Ze lopen heerlijk relaxt mee. Maar toen ze uit vielen naar voorbij gangers wat ze normaal NOOIT doen wist ik toch wel beter.... Gelukkig gaan ze uit voorzorg ook echt niet los!