Hond gekocht maar bedrogen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:02

JJane schreef:
Benita schreef:
Ik denk dat als je het hondje laat castreren en daarbij een gebitsreiniging laat uitvoeren, je heel veel problemen al hebt opgelost. Daarna met heel veel geduld, komt de rest wsl. ook wel goed. Maar ja, een vrouw van 80 heeft denk ik niet de tijd, geduld en lust om dit hondje het vertrouwen terug te geven.

Jammer voor de hond.

Nou dat weet je niet de ene 80 jarige is de andere niet. Ik zie hier in mn bejaarden buurtje genoeg met hun rolator de hond uitlaten.

Heb je helemaal gelijk in.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:05

slimmerik schreef:
IMO is je tante niet bedrogen maar heeft ze heel bewust risico genomen. Beetje een kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
.

Ze heeft er goed voor betaald dus dat dubbeltje voor de eerste rang gaat niet op

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:08

Is er niet misschien een bokker die dit hondje graag zou willen overnemen? :) dan hoeft hij niet terug naar de broodfokker en ook niet naar het asiel. Kan me voorstellen dat iemand van 80 uberhaupt niet in staat is om het er helemaal bovenop te helpen. En over meerdere keren per dag uitlaten, misschien wil een kindje in de buurt dit wel doen voor een klein zakcentje?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:11

2a54z6e45r6r schreef:
Edit: België is ook weer zo typisch, geen echte dierenbescherming te vinden....
Iemand tips?

Dat gaat via de politie, dan moet je aangifte doen van dierverwaarlozing.

Paperboy

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:39

:( Pfffff wanneer denken mensen toch eens na als ze een hond aanschaffen....... arme dier is weer de dupe, die wordt van hot naar her gesleept. Domme actie waar geen excuus voor is, neem nu je verantwoordelijkheid en geeft dat dier een goed level!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:50

Paperboy schreef:
:( Pfffff wanneer denken mensen toch eens na als ze een hond aanschaffen....... arme dier is weer de dupe, die wordt van hot naar her gesleept. Domme actie waar geen excuus voor is, neem nu je verantwoordelijkheid en geeft dat dier een goed level!

Maar een goed leven bij iemand anders die dat misschien veel beter kan dan de ts en haar meter is dan weer slecht :/. Ik vind het juist verantwoordelijkheid nemen door te zeggen, 'oke misschien kan deze hond beter naar iemand die bijvoorbeeld ervaring heeft met angstige honden', hondje gelukkig, meter gekukkig, ts gelukkig.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:58

Nee maar wel heel jammer dat dit dier dan weer verkast moet worden. Verantwoordelijkheid nemen is zelf naar een hond gaan en kijken of het is wat bij je past. Ze had trouwens direct kunnen zien dat hij vies is en stinkt en bang is als ze de moeite had genomen om zelf te kijken. Ik vind het gewoon weer zo makkelijk....... en waarom laat je nu een ander een hond voor je kopen.....
Het gemak waarmee een dier wordt aangeschaft en het gemak waarmee dan weer zo'n dier weg moet, sorry ik heb hier geen goed woord voor over, maar goed dat is mijn mening hoor..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:50

Waar is dat hondje nu dan? Nog steeds bij je meter?

Ik bedoelde trouwens niet alle 80-jarigen hoor.
Maar de meter van TS komt bij mij niet over die elke dag een stuk wandelt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:54

Paperboy schreef:
Nee maar wel heel jammer dat dit dier dan weer verkast moet worden. Verantwoordelijkheid nemen is zelf naar een hond gaan en kijken of het is wat bij je past. Ze had trouwens direct kunnen zien dat hij vies is en stinkt en bang is als ze de moeite had genomen om zelf te kijken. Ik vind het gewoon weer zo makkelijk....... en waarom laat je nu een ander een hond voor je kopen.....
Het gemak waarmee een dier wordt aangeschaft en het gemak waarmee dan weer zo'n dier weg moet, sorry ik heb hier geen goed woord voor over, maar goed dat is mijn mening hoor..

Tuurlijk, ben ik het helemaal mee eens! Maar dit was niet de beslissing van de TS! Die probeert nu alleen maar het probleem op te lossen ;)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:04

UPDATE:
Hond, Mini York, Filou hebben we meegenomen naar de fokker en die weigerde ook maar iets te doen. Erg gemene vent, mocht hem daar achterlaten en naar het geld fluiten.
Heb hem meegenomen, als ik zag in welke situatie de honden gehouden worden.
Dus Filou blijft tijdelijk bij ons thuis. Eerst moeten de papieren in orde zijn zodat we hem ter adoptie kunnen geven. Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat Filou een goeie thuis krijgt.

Eerst Filou gaan ophalen bij m'n meter, voelde me wel even de boeman toen ik hem ging ophalen. Meter liet een traantje toen ze ons uitzwaaide.

Indien er lieve bokkers zijn die opzoek zijn naar een kleine hond die wel nog bang is en verlegen. Gelieve contact op te nemen via PB. Enkel goeie thuis, wil niet dat ie weer in de handel terecht komt!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:19

Bah wat een misselijk makende vent zeg. Je had eigenlijk het gesprek op moeten nemen.
Ik hoop oprecht dat filou een goed baasje krijgt.
Helaas kan ik hier echt geen dieren opvangen. :(

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:27

toevallig heb ik dat met economie gehad afgelopen week :+ , zoals ik het begrijp gaat het hier om bedrog en is de koopovereenkomst niet geldig dus zou je je geld terug moeten krijgen

hoop echt dat hij een goed thuis krijgt en verder veel succes -O-

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:38

Ja het geld gaan we bespreken met een advo. Maar ik reken er niet op. Wou dit kereltje daar echt niet laten. Asiel kan pas als hij op mijn naam staat. En ik wil hem ook niet als gevonden brengen want dan komt ie weer bij die persoon terecht. Hij hoort nog van me hoor!
Arme Filou

Afbeelding

Hij is echt suuuper zenuwachtig en loopt nonstop cirkeltjes. Als je hem wilt aaien verstijft ie en buigt ie door zijn voorpootjes. :/

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:40

Arm ding! Hopen dat er iemand rondloopt met veel tijd en geduld. Die zal er vats een topmaatje aan hebben.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:41

Ja vast wel, er zit absoluut geen kwaad in! Maar moet naar iemand met ervaring...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:47

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:56

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:03

Als hij toch niet teruggaat naar de verkoper, waarom kan je meter hem dan toch niet houden? Ze was er duidelijk toch al wat aan gehecht. Ok, het dier heeft verzorging nodig, maar is dat zo onoverkomelijk voor haar? Hij is tenslotte nog niet oud. Ik vermoed zo dat het diertje tijd nodig heeft om te wennen, zeker als je weet uit wat voor omgeving het komt. Wie weet kan het allemaal gewoon goedkomen bij je meter...?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:05

Fijn dat jij je even ontfermd over het arme dier...wat hier ook niets aan kan doen...zo een hond heeft tijd nodig...meer dan een avond.ik zou op mijn 80 ste geen hond meer willen.Stel je voor dat ik dood ga, wat gebeurt er dan met mijn hond?Misschien moet je meter even verder kijken dan haar neus lang is???

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:12

wat jammer dat mijn vriend nog geen hond wil anders had ik hem met plezier opgevangen. :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:39

Tieneke schreef:
Als hij toch niet teruggaat naar de verkoper, waarom kan je meter hem dan toch niet houden? Ze was er duidelijk toch al wat aan gehecht. Ok, het dier heeft verzorging nodig, maar is dat zo onoverkomelijk voor haar? Hij is tenslotte nog niet oud. Ik vermoed zo dat het diertje tijd nodig heeft om te wennen, zeker als je weet uit wat voor omgeving het komt. Wie weet kan het allemaal gewoon goedkomen bij je meter...?

Zien we binnen een tijdje wel. Maar persoonlijk denk ik dat een stel katten beter is voor haar.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:42

Komt hij uit Bilzen? Ik woon namelijk erg dicht bij Bilzen!
Jammer dat het om een reu gaat, ik heb namelijk al 3 teefjes thuis dus ik denk niet dat dat een goede combinatie zou zijn.. Anders had ik hem wel met plezier overgenomen!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:45

Hij is in Bilzen gefokt. In het hulsterhof. Weet niet of je dat kent?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:48

van alle bokkers, die hier hebben gezegd, dat ze zo 'n hond nooit terug zouden brengen in de misere, is er vast wel eentje, die hem dan wil hebben ! :j

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:52

Hulsterhof zegt me wel iets, maar ben er nooit geweest.. Ik zou die kerel echt wel aangeven!