Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:42

Is je kat op Schildklier geprikt? Die van mij kreeg ook last van kale plekken op buik en voorpoten door overmatig wassen. RC sensitivity control hielp. Ze was toen 12 en nu bijna 18. Sinds dit jaar krijgt ze pillen voor haar schildklier en merkwaardig genoeg kan ze ander voer nu wel aan. Ik vermoed dat ze destijds al een slechtere schildklier had.

Mando

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 12:20

Jawel ook op getest. Ben zelf ook sk patient dus dat is vaak t eerste waar ik aan denk met vage klachten

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:55

Ik ben dan geen fan van RC. Maar ik ga mijn mening hier niet over spreken.

Ik raad je Denkacat hypo sensitive aan als ik zie wat jou kat voor klachten heeft.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:33

[quote="Shetter"]Ik ben dan geen fan van RC. Maar ik ga mijn mening hier niet over spreken.
/quote]

Eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom je geen fan bent van RC

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 07:25

Dat kan ik goed begrijpen Rhyddid maar ik heb mijn les geleerd dat je je mening over bepaalde dingen beter niet zegt op een forum om een tsunami aan tegenreacties en betweterij te vermijden. Daar heb ik namelijk geen zin in.

Ik wil wel gerust zeggen "zout"-"granen"-"eiwit/hond".
Maar meer doe ik liever niet.

Waarom niet? Omdat er overal mensen voor en tegenstanders van zijn. Sommige mensen betalen jarenlang veel geld voor een bepaalde voeding en die kat/hond leeft lang en gelukkig, terwijl andere mensen hetzelfde doen en hun kat/hond slecht zien gaan op dat voeding en als zij dan hun mening uiten dan krijgen ze de mensen van groep A over hun heen.

Ik weet wel dat veel klanten van me die RC voeren klachten hebben over urineproblemen (overmatig ect)
en de vacht vaak vrij vettig is.

Dat van granen, dat komt omdat ik er zelf geen voorstander van ben MITS het bij bepaalde voedingen niet anders kan, maar bv voor een kat vind ik dat erger dan voor een hond, een hond heeft nl een groter aanpassingsvermogen qua spijsvertering dan een kat.

ben me zelf nog maar langzaam erin aan het verdiepen. Dus dit alles zou ik ook zeggen "onder voorbehoud".

En voor mensen fout denken, ik ben ook geen voorstander van Barfen, dus ik ben geen "natuurvoeding junkie" ;)

Ik ben een "in betweenie".

Ik hou me graag bezig met cijfertjes van nutritionele waardes in dierenvoeding. En probeer aan de hand van opleidingen hierin te verdiepen of het goed of juist nefast is.

aan de hand van het tipje dat ik hierboven gelicht heb zijn er ook sommige mensen op sommige fora die meteen in de aanval schieten zonder een gezonde discussie aan te gaan. Dat vind ik meestal jammer en daarom ga ik er niet verder op in.

Ik vind nog altijd dat de regel "waar ze het goed op doen en gelukkig op zijn, op houden".
Maar als je je wilt verdiepen in de spijsvertering van bepaalde dieren en wat ze van oerdier tot nu eten kan je zelf soms een betere oplossing vinden zonder jezelf pijn te doen qua budget of tijdspannen.

mvg

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 07:43

Ik ben van RC overgegaan naar Orijen en onze kat doet het zo veel beter.
Dat terwijl ik dacht echt goed te voeren met RC...
Hij was altijd aan de magere kant, nu is ie niet dik, maar wel een heel stuk zwaarder en voller.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 08:17

Ik ben overgegaan van Royal Canin naar Applaws. Kat was altijd erg gestresst en op z'n hoede. Is een stuk relaxter geworden sinds 'ie Applaws krijgt. Wellicht voelt 'ie zich toch beter.

Verder ziet z'n vacht er fantastisch uit, is 'ie op perfect gewicht (aan de slanke kant) terwijl 'ie met Royal Canin vaak een beetje een 'buikje' had.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 08:27

Ik voer applaws en mijn katten doen het er super op. Voor mij geen RC :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 08:36

Ik voer ook Applaws of anders Acana. Mijn hond krijgt Orijen. Nooit geen andere brokken meer voor mij. Ik vind Royal Canin zo veel te duur voor de ingredienten die er in zitten. Het grootste deel is bietenpulp en mais. Dat kan ik ook wel bij de welkoop kopen. ;)

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:21

Ik voer Carnilove

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:34

Hier een kat die het perfect doet op Hill's senior en Hill's VetEssentials Young Adult of Mature Adult. :)