helaas roept iedere eigenaar en fokker dat zijn/haar cavalier het dan weer niet heeft... ja en mijn naam is haas Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
essiesilly schreef:94ninitjuh94 schreef:Wat leuk om te zien! Kan helaas geen foto's van vroeger van de shiloh shepherd vinden, maar denk ook dat dit ras nog niet zo heel oud is
een shilo is toch een kruising? (althans.. niet erkend dus nog heel "jong" )

94ninitjuh94 schreef:essiesilly schreef:
een shilo is toch een kruising? (althans.. niet erkend dus nog heel "jong" )
Is idd een kruising maar inmiddels wel erkend hoor :p Zit sinds kort een fokker in nl, onze hond hadden we gehaald in Duitsland maar die is ermee gestopt.

essiesilly schreef:erkend is iets anders dan BEkend he
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/a ... cb6278a00/ shilo is niet erkend volgens de fci

Bralindy schreef:De Leonbergers zijn flink veranderd! Ik zie minder newfoundlander en sint-bernard in oud beeldmateriaal (de eerste) en meer meer later! Denk dat ze sowieso veel groter zijn geworden in de loop der tijd.
Ik heb gegoogled op 1890 dus de foto's zullen wel rond die tijd zijn. Laatste foto is onze 'kleine ventje' van 5.![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Sorry voor de foto, had geen betere op de ipad. Even de nekjes strekken
Word heel wat blijer van grote honden haha
essiesilly schreef:bralindy dan heb jij nog niet eens zo n zware newf. ik zie ze op shows pffff wat sneu, lopen met slabben om, kunnen amper lopen zo zwaar en log zijn ze
Is een leonberger. Newfoundlanders zijn helemaal bruin of zwart. Maar ze zei dat dat er meer doorheen zit nu. Molfre schreef:Ben er ook erg blij mee![]()
Ik denk toch dat dat hele isolement geholpen heeft met het behouden van het ras, ze zijn nl. nauwelijks veranderd.
94ninitjuh94 schreef:Bralindy schreef:
Inderdaad veel veranderd! Maar wat een gave honden zijn dat toch!Word heel wat blijer van grote honden haha
Dus ik kom denk ik wel aan mijn knuffelbehoefte toe denk ik