Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
franka75 schreef:Bij mij krijgt de kroegkat brokjes soms zit ze bij mij voor de deur en ik vond haar gewoon te dun. ik heb een portiek met zon traplift en op die stoel zit een kussentje waar nu oomk een handdoekje opligt. nu is het te koud maar in de herfst zomer zit ze er vaak. Gister was ik in de kroeg en riep in de tuin en ze kwam gelijk.
Daar heeft niemand last van. En ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn hele leven nog nooit als ik in de tuin bezig was, in de kattenstront heb gegrepen, zoals bokkers altijd roepen. Wel heb ik regelmatig meegemaakt, dat ik uit de auto stapte, recht in een flinke hondenvlaai. Nee, dat is niet hinderlijk.... Ankie2011 schreef:Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal?
Iedereen heeft hier bijna katten, en ik zie er nooit 1 in de tuin, behalve die van mezelf
Ankie2011 schreef:Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal?
en ik weet nu waar de kater woont. Wat blijkt, onze kater zit ook regelmatig bij hun in de tuin. En hun kater krijgt al het voer van de wereld maar is niet dikker te krijgen. flavlip schreef:Accepteren? Nee, dat kan ik niet. Is mijn kat, als je zo graag een kat wil ga dan naar het asiel... en ja, is een aanname, kan het (nog) niet bewijzen. Wat zou het anders kunnen verklaren? Vogeltjes eten heeft hij tot nu toe nooit gedaan, hij is een beetje ongecoordineerd af en toe, laat zijn broer ze vangen en pakt ze dan af om er mee te spelen (en ik die diertjes maar proberen te redden).
femo schreef:Mijn katten gaan ook al jaren naar buien. die poepen in de bosjes van de gemeente.
ik vind niet dat je een dier 'buitenlucht'kan onthouden. dat is zo belangrijk voor de gemoeds toestand.
Ik vind het dan ook erg truttig dat veel mensen ook al willen dat er geen kat meer op straat loopt. Moet er altijd gezeikt worden over kleine dingen, die het leven een stuk leuker maken, maar ook een klein beetje vies? (ik geniet echt als ik een kat gezellig op straat zie spelen)
nogmaals, ik denk datveel mensen wat opener moeten gaan kijken, ipv alleen maar te denken. oh, dat is een beest van iemand anders, en die moet ik niet in mijn gezichtsveld. of dus zo echoistisch zijn om zo'n dier lekker naar binnen te moffelen en zelf eten te gaan geven.
tip: voor alle kinderen in de zandbak, zorg dat je moeder er een deksel of zeiltje overheel spant.
of mogen er straks helemaal geen diertjes meer rondlopen?
Brainless schreef:@Femo
Je kan ook je tuin afbakenen.
Er was een kat die rustig in de zandbak naast mijn zoontje ging zitten kakken.
Daarnaast: waarom moet ik dingen doen om te voorkomen omdat het huisdier van een ander wat doet?
Een kater die in het hoekje bij de voordeur sproeide.. lekkere lucht als je met warm weer de deur open doet.
Wij hadden regelmatig een kat in de volière hangen, vogels over de zeik... heel leuk hoor.
Daarnaast had een vreemde kat onze loslopende cavia's en konijnen aangevallen.. ook heel leuk.
Och ja, die moest ik natuurlijk opsluiten omdat iemand anders zijn kat naar buiten gooit......
Mijn man had hele mooie krassen op zijn dak en motorkap van een kat.
Maar ja, nooit erachter gekomen van wie die kat was.
Cerera schreef:femo schreef:Mijn katten gaan ook al jaren naar buien. die poepen in de bosjes van de gemeente.
ik vind niet dat je een dier 'buitenlucht'kan onthouden. dat is zo belangrijk voor de gemoeds toestand.
Ik vind het dan ook erg truttig dat veel mensen ook al willen dat er geen kat meer op straat loopt. Moet er altijd gezeikt worden over kleine dingen, die het leven een stuk leuker maken, maar ook een klein beetje vies? (ik geniet echt als ik een kat gezellig op straat zie spelen)
nogmaals, ik denk datveel mensen wat opener moeten gaan kijken, ipv alleen maar te denken. oh, dat is een beest van iemand anders, en die moet ik niet in mijn gezichtsveld. of dus zo echoistisch zijn om zo'n dier lekker naar binnen te moffelen en zelf eten te gaan geven.
tip: voor alle kinderen in de zandbak, zorg dat je moeder er een deksel of zeiltje overheel spant.
Ik heb voor mijn zoontje ook een afsluitbare zandbak, geen probleem lijkt me...
Brainless schreef:@Femo
Daarnaast: waarom moet ik dingen doen om te voorkomen omdat het huisdier van een ander wat doet?
Een kater die in het hoekje bij de voordeur sproeide.. lekkere lucht als je met warm weer de deur open doet.
Wij hadden regelmatig een kat in de volière hangen, vogels over de zeik... heel leuk hoor.
Daarnaast had een vreemde kat onze loslopende cavia's en konijnen aangevallen.. ook heel leuk.
Och ja, die moest ik natuurlijk opsluiten omdat iemand anders zijn kat naar buiten gooit......
femo schreef:je kunt er toch niet voor zorgen dat mensen hun kat binnenhouden. Je kunt mensen niet veranderen, en ja, daarom moet je jezelf aanpassen.

Urielle schreef:Ik vind het eigenlijk wel een beetje van de zotte dat de kat binnen zou moeten omdat andere mensen niet met hun tengels van je beesten af kunnen blijven. Mijn paarden zijn ook een tijd als ze buiten stonden gevoerd door de buurjongetjes, heb toen gewoon met hun en hun ouders gepraat waarom ik dat liever niet had en nu gebeurt het niet meer. Zou wat moois zijn dat ik mijn paarden had moeten opstallen omdat andere mensen het leuk vinden om ze te voeren (want ik snap wel dat voeren leuk is voor kinderen, maar daarvoor is de kinderboerderij.)
femo schreef:Mijn katten gaan ook al jaren naar buien. die poepen in de bosjes van de gemeente.
Cayenne schreef:femo schreef:je kunt er toch niet voor zorgen dat mensen hun kat binnenhouden. Je kunt mensen niet veranderen, en ja, daarom moet je jezelf aanpassen.
Maar als ik bij wijze van spreken een emmer wat over een kat heen gooi omdat die bij mij in de tuin poept, dan is dat weer sielugh
(En voor ik half bokt over me heen krijg, nee dat heb ik nog nooit gedaan).
Maar ik wil niet met mijn handen in de vieze zooi van de kat van een ander zitten wanneer ik in de tuin bezig ben.
Ik heb hier een tijd gehad dat buurkatten gewoon midden op het tuinpad aan het schijten waren, ranziger kan gewoon niet! Ik moest hink stap sprong naar m'n deur toe
Dat doet onze buurvrouw ook als mijn katten onder haar vogelhokje zitten. Maar op het terras mogen ze rustig bij haar liggen en dat doen ze dan ook graag.
Cayenne schreef:femo schreef:je kunt er toch niet voor zorgen dat mensen hun kat binnenhouden. Je kunt mensen niet veranderen, en ja, daarom moet je jezelf aanpassen.
Maar als ik bij wijze van spreken een emmer wat over een kat heen gooi omdat die bij mij in de tuin poept, dan is dat weer sielugh
(En voor ik half bokt over me heen krijg, nee dat heb ik nog nooit gedaan).
Maar ik wil niet met mijn handen in de vieze zooi van de kat van een ander zitten wanneer ik in de tuin bezig ben.
Ik heb hier een tijd gehad dat buurkatten gewoon midden op het tuinpad aan het schijten waren, ranziger kan gewoon niet! Ik moest hink stap sprong naar m'n deur toe
xx_Horsiex schreef:femo schreef:Mijn katten gaan ook al jaren naar buien. die poepen in de bosjes van de gemeente.
Wat een onzin zeg. En anders hou je hem lekker in je eigen tuin. Gezeikt worden over kleine dingen? Sorry maar ik hou niet van kattenpoep aan mijn handen als ik in de tuin bezig ben. Mijn katten komen niet buiten, hoe komt die kattenpoep dan in mijn tuin? Van de ooievaar zeker?
Waarom moet ik maatregelen nemen, omdat jouw dier mij overlast bezorgt? Als ik niet mag zeuren over de kleine dingen, vind jij het vast niet erg als mijn hond in jouw tuin kakt, want he, dat gezeik over de kleine dingen steeds.. Komop zeg. Hoe aso kun je zijn?
Een vos is een wild dier, jouw kat is een huisdier, hou hem dan ook lekker binnen.
femo schreef:Brainless schreef:@Femo
typisch dat de mensen die zich niet storen aan loslopende katten, echt nooit het zelfde probleem hebben als jij.
en nee, ook niet mensen met kleine kinderen. stukje aanpassing zal een stuk fijner zijn voor iedereen.
of wil je straks ook al dat vossen allemaal weg moeten omdat ze ook wel eens jagen op beestjes in de tuin?

femo schreef:xx_Horsiex schreef:
Wat een onzin zeg. En anders hou je hem lekker in je eigen tuin. Gezeikt worden over kleine dingen? Sorry maar ik hou niet van kattenpoep aan mijn handen als ik in de tuin bezig ben. Mijn katten komen niet buiten, hoe komt die kattenpoep dan in mijn tuin? Van de ooievaar zeker?
Waarom moet ik maatregelen nemen, omdat jouw dier mij overlast bezorgt? Als ik niet mag zeuren over de kleine dingen, vind jij het vast niet erg als mijn hond in jouw tuin kakt, want he, dat gezeik over de kleine dingen steeds.. Komop zeg. Hoe aso kun je zijn?
Een vos is een wild dier, jouw kat is een huisdier, hou hem dan ook lekker binnen.
maar je bent er bij als je je hond uitlaat,
als ik zou kunnen zeggen tegen mijn kat,: kat poep daar maar niet dan zou ik het doen.
beetje een gekke vergelijking, vind je niet?
ik