Kater ingepikt...!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:51

Mijn kater is ook bij mn buurvrouw gaan 'wonen'. Was opzich nog niet erg want was een vrouwtje alleen en ik werkte veel. Totdat ik ging verhuizen... ik ging naar een flat en t was echt een buitenkat. In goed overleg besloten dat hij daar zou blijven en ik zijn voer bleef betalen. Zei had daar zelf geen geld voor maar was wel gek op hem en hij op haar. Soms kiezen ze zelf :+

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:52

franka75 schreef:
Bij mij krijgt de kroegkat brokjes soms zit ze bij mij voor de deur en ik vond haar gewoon te dun. ik heb een portiek met zon traplift en op die stoel zit een kussentje waar nu oomk een handdoekje opligt. nu is het te koud maar in de herfst zomer zit ze er vaak. Gister was ik in de kroeg en riep in de tuin en ze kwam gelijk.

1 van mijn poezen is nu ook erg dun. Is niet anders, die kat is een jojo. Het was een wilde kat, en dat zie je meteen aan haar bouw. Ze wordt niet dik, nooit! Daarnaast jojot ze zo, omdat ze sommige periodes nog wel eens kikkers wil eten. Gelukkig krijgen katten hier in het dorp van niemand anders eten, ze heeft namelijk snel last van blaasgruis als ze goedkope supermarktbrokjes krijgt. Ik zou dus niet blij zijn, als jij bepaalt dat mijn kat te dun is en hem dus maar gaat voeren. Vaak denken mensen dan ook nog, "ach ik koop het goedkoopste in de super, zal die arme uitgehongerde poes vast wel lusten, en het kost mij geen fortuin" en nemen dus de goedkoopste brokjes en zit ik met een poes met blaasgruis en pijn, die er misschien wel dood aan gaat. En dan even na te gaan dat de poes welliswaar dun is, maar niet té dun en verder ook prima gezond, en dat jij vond dat hij te dun is en daarom zoveel ellende veroorzaakt. Wordt je blij van...

Wat betreft schijten in de tuin, onze katten doen dat in onze eigen tuin, onder de bruidssluier, want daar is het altijd droog, en anders komen ze naar binnen om op de bak te gaan en gaan weer weg. :') Daar heeft niemand last van. En ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn hele leven nog nooit als ik in de tuin bezig was, in de kattenstront heb gegrepen, zoals bokkers altijd roepen. Wel heb ik regelmatig meegemaakt, dat ik uit de auto stapte, recht in een flinke hondenvlaai. Nee, dat is niet hinderlijk....

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:00

Ankie2011 schreef:
Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal :') ?

Joh, dan krijg je toch als argument dat het onmogelijk is dat je katten alleen in eigen tuin schijten, want dat doen katten nooit! Wel dus :') Iedereen heeft hier bijna katten, en ik zie er nooit 1 in de tuin, behalve die van mezelf :Y)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:02

Mijn katten gaan ook al jaren naar buien. die poepen in de bosjes van de gemeente.

ik vind niet dat je een dier 'buitenlucht'kan onthouden. dat is zo belangrijk voor de gemoeds toestand.

Ik vind het dan ook erg truttig dat veel mensen ook al willen dat er geen kat meer op straat loopt. Moet er altijd gezeikt worden over kleine dingen, die het leven een stuk leuker maken, maar ook een klein beetje vies? (ik geniet echt als ik een kat gezellig op straat zie spelen)

nogmaals, ik denk datveel mensen wat opener moeten gaan kijken, ipv alleen maar te denken. oh, dat is een beest van iemand anders, en die moet ik niet in mijn gezichtsveld. of dus zo echoistisch zijn om zo'n dier lekker naar binnen te moffelen en zelf eten te gaan geven.

tip: voor alle kinderen in de zandbak, zorg dat je moeder er een deksel of zeiltje overheel spant.
of mogen er straks helemaal geen diertjes meer rondlopen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:04

Ankie2011 schreef:
Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal :') ?

Sorry daar kan ik me totaal niet druk over maken. Ik heb paarden, honden, katten en kippen dus schijt te over ... daar kan dat van de buurkatten nog wel bij.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:04

Andersom hier.. kwamen veel katten het voer van de onze opeten. Helaas werd er geregeld ook geplast, fijn. Mijn poes krijgt nu niet eten als wij er niet zijn. Wel rustiger vor haar (erg onderdanig, wachtte buiten tot de visite weer vertrok.) Was soms een file voor onze inlaat!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:09

@Femo
Je kan ook je tuin afbakenen.
Er was een kat die rustig in de zandbak naast mijn zoontje ging zitten kakken.
Daarnaast: waarom moet ik dingen doen om te voorkomen omdat het huisdier van een ander wat doet?

Een kater die in het hoekje bij de voordeur sproeide.. lekkere lucht als je met warm weer de deur open doet.
Wij hadden regelmatig een kat in de volière hangen, vogels over de zeik... heel leuk hoor.
Daarnaast had een vreemde kat onze loslopende cavia's en konijnen aangevallen.. ook heel leuk.
Och ja, die moest ik natuurlijk opsluiten omdat iemand anders zijn kat naar buiten gooit......

Mijn man had hele mooie krassen op zijn dak en motorkap van een kat.
Maar ja, nooit erachter gekomen van wie die kat was.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:13

Heb niet het hele topic doorgelezen

Ik snap niet waarom mensen andersmans katten voeren, zeker niet als er een halsband oid omhangt!
Van de andere kant, het is een buitenkat en katten doen zelf wat ze willen.

We hebben afgelopen zomer een kater op bezoek gehad in de tuin, kon heel goed overweg met onze buitenkater wat zeer zeldzaam is bij 'm want die heeft het niet op andere katers. Die 'vreemde' kater was zo iel dat je zou denken dat hij niet gevoerd werd. Maar hij had een halsbandje om. Op een gegeven moment bleef hij een weekend constant bij ons in de tuin terwijl hij makkelijk weg kon. Wat doe je dan? Ik heb een adreskokertje aan zijn halsbandje gehangen met een briefje erin voor zijn baasje dat hij heel regelmatig bij ons in de tuin zit en de kater vervolgens weggejaagd.

Een dag later stonden de eigenaren op de stoep. Ze waren dolblij dat ik dat briefje erin gedaan had want ze hadden hem overal gezocht en vreesden al het ergste! Als ze hem nu kwijt zijn, komen ze eerst bij ons :) en ik weet nu waar de kater woont. Wat blijkt, onze kater zit ook regelmatig bij hun in de tuin. En hun kater krijgt al het voer van de wereld maar is niet dikker te krijgen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:13

flavlip schreef:
Accepteren? Nee, dat kan ik niet. Is mijn kat, als je zo graag een kat wil ga dan naar het asiel... en ja, is een aanname, kan het (nog) niet bewijzen. Wat zou het anders kunnen verklaren? Vogeltjes eten heeft hij tot nu toe nooit gedaan, hij is een beetje ongecoordineerd af en toe, laat zijn broer ze vangen en pakt ze dan af om er mee te spelen (en ik die diertjes maar proberen te redden).

Want jij volgt hem de hele dag om te zien wat hij wel en niet eet? :+

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:15

femo schreef:
Mijn katten gaan ook al jaren naar buien. die poepen in de bosjes van de gemeente.

ik vind niet dat je een dier 'buitenlucht'kan onthouden. dat is zo belangrijk voor de gemoeds toestand.

Ik vind het dan ook erg truttig dat veel mensen ook al willen dat er geen kat meer op straat loopt. Moet er altijd gezeikt worden over kleine dingen, die het leven een stuk leuker maken, maar ook een klein beetje vies? (ik geniet echt als ik een kat gezellig op straat zie spelen)

nogmaals, ik denk datveel mensen wat opener moeten gaan kijken, ipv alleen maar te denken. oh, dat is een beest van iemand anders, en die moet ik niet in mijn gezichtsveld. of dus zo echoistisch zijn om zo'n dier lekker naar binnen te moffelen en zelf eten te gaan geven.

tip: voor alle kinderen in de zandbak, zorg dat je moeder er een deksel of zeiltje overheel spant.

Ik heb voor mijn zoontje ook een afsluitbare zandbak, geen probleem lijkt me...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:17

Brainless schreef:
@Femo
Daarnaast: waarom moet ik dingen doen om te voorkomen omdat het huisdier van een ander wat doet?

Een kater die in het hoekje bij de voordeur sproeide.. lekkere lucht als je met warm weer de deur open doet.
Wij hadden regelmatig een kat in de volière hangen, vogels over de zeik... heel leuk hoor.
Daarnaast had een vreemde kat onze loslopende cavia's en konijnen aangevallen.. ook heel leuk.
Och ja, die moest ik natuurlijk opsluiten omdat iemand anders zijn kat naar buiten gooit......

typisch dat de mensen die zich niet storen aan loslopende katten, echt nooit het zelfde probleem hebben als jij.

en nee, ook niet mensen met kleine kinderen. stukje aanpassing zal een stuk fijner zijn voor iedereen.

of wil je straks ook al dat vossen allemaal weg moeten omdat ze ook wel eens jagen op beestjes in de tuin?

femo

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:18

je kunt er toch niet voor zorgen dat mensen hun kat binnenhouden. Je kunt mensen niet veranderen, en ja, daarom moet je jezelf aanpassen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:18

Cerera schreef:
femo schreef:

Ik heb voor mijn zoontje ook een afsluitbare zandbak, geen probleem lijkt me...

*\o/*

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:19

Brainless schreef:
@Femo

Zoiets heet een samenleving, want hoewel ik me dood erger aan al die hondenkak in de berm en god weet waar, loop ik ook niet dagelijks te roepen dat mensen hun hond maar in de tuin moet laten schijten. Of er een kater buiten ergens geplast heeft, dat ruik ik echt niet hoor, ook niet in de zomer als het 30 graden is. Als je andere dieren zoveel last van een kat hebben, zou je natuurlijk eens kunnen gaan kijken wie het baasje is, om het erover te hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

femo schreef:
je kunt er toch niet voor zorgen dat mensen hun kat binnenhouden. Je kunt mensen niet veranderen, en ja, daarom moet je jezelf aanpassen.

Maar als ik bij wijze van spreken een emmer wat over een kat heen gooi omdat die bij mij in de tuin poept, dan is dat weer sielugh :+
(En voor ik half bokt over me heen krijg, nee dat heb ik nog nooit gedaan).
Maar ik wil niet met mijn handen in de vieze zooi van de kat van een ander zitten wanneer ik in de tuin bezig ben.

Ik heb hier een tijd gehad dat buurkatten gewoon midden op het tuinpad aan het schijten waren, ranziger kan gewoon niet! Ik moest hink stap sprong naar m'n deur toe -O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-12-13 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Urielle schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje van de zotte dat de kat binnen zou moeten omdat andere mensen niet met hun tengels van je beesten af kunnen blijven. Mijn paarden zijn ook een tijd als ze buiten stonden gevoerd door de buurjongetjes, heb toen gewoon met hun en hun ouders gepraat waarom ik dat liever niet had en nu gebeurt het niet meer. Zou wat moois zijn dat ik mijn paarden had moeten opstallen omdat andere mensen het leuk vinden om ze te voeren (want ik snap wel dat voeren leuk is voor kinderen, maar daarvoor is de kinderboerderij.)

Dat is toch voor mij heel anders. Jouw paarden stonden op jouw grond of jouw gehuurde grond.
Een kat loopt overal en heb je zelf geen zicht op.
Beetje een vergelijking bij ons komen er regelmatig duiven aanvliegen die hier gewoon mee eten sommige alleen om aan te sterken en andere die blijven. Kan natuurlijk ook heel goed zijn dat er mensen zijn die hun eigen katten buiten eten geven en dat andere katten daar ook van mee eten. Als je kat speciaal voer moet hebben is het niet zo verstandig om ze los te laten. Niet alleen omdat andere mensen ze voeren maar katten kunnen zoveel vinden om te eten wat ze eigenlijk niet mogen. Kan je een ander de schuld niet van geven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:20

femo schreef:

Wat een onzin zeg. En anders hou je hem lekker in je eigen tuin. Gezeikt worden over kleine dingen? Sorry maar ik hou niet van kattenpoep aan mijn handen als ik in de tuin bezig ben. Mijn katten komen niet buiten, hoe komt die kattenpoep dan in mijn tuin? Van de ooievaar zeker?

Waarom moet ik maatregelen nemen, omdat jouw dier mij overlast bezorgt? Als ik niet mag zeuren over de kleine dingen, vind jij het vast niet erg als mijn hond in jouw tuin kakt, want he, dat gezeik over de kleine dingen steeds.. Komop zeg. Hoe aso kun je zijn?

Een vos is een wild dier, jouw kat is een huisdier, hou hem dan ook lekker binnen.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:21

Cayenne schreef:
femo schreef:

Maar als ik bij wijze van spreken een emmer wat over een kat heen gooi omdat die bij mij in de tuin poept, dan is dat weer sielugh :+
Maar ik wil niet met mijn handen in de vieze zooi van de kat van een ander zitten wanneer ik in de tuin bezig ben.

Ik heb hier een tijd gehad dat buurkatten gewoon midden op het tuinpad aan het schijten waren, ranziger kan gewoon niet! Ik moest hink stap sprong naar m'n deur toe -O-

Dat mag je gerust doen, zou ik je zelfs aanraden :D Dat doet onze buurvrouw ook als mijn katten onder haar vogelhokje zitten. Maar op het terras mogen ze rustig bij haar liggen en dat doen ze dan ook graag. :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:23

Katten kiezen hun eigen huis? Wat een mega onzin!!
Katten kiezen een plek waar ze veel gevoerd worden! Dus ja, als jij een kat ziet lopen en denkt, goh die ga ik verwennen. Dan komt ie echt wel de volgende dag terug om te kijken of ie weer wat krijgt.
En als ie gevoerd blijft worden komt ie uiteraard steeds terug. En op die manier pik je inderdaad katten in.

Voer ze dus gewoon niet. Laat ze gewoon lopen... Bah.
Wordt altijd heel boos van dit soort dingen. Blijf toch af van andermans dieren.
Kijk een diertje voeren die mega dun is, er super slecht uitziet, is een ander verhaal.
Maar katten voeren die er prima uitzien, nee dat gaat er niet in bij mij.

Ik heb ook bij de dierenbescherming gewerkt.
Weet je hoe vaak er gebeld werd dat mensen overlast hadden van zwerfkatten.
Vervolgens vraag je of ze de katten voeren. Jaaaaaahaa, want anders waren ze zo zielig.
Ja doh.... dan gaan ze echt niet weg hoor

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:30

Cayenne schreef:
femo schreef:

ik ivnd het niet erg als mijn kat een emmer water over zich heen krijgt als mensen niet willen dat hij in de tuin komt hoor ;)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:33

xx_Horsiex schreef:
femo schreef:

Wat een onzin zeg. En anders hou je hem lekker in je eigen tuin. Gezeikt worden over kleine dingen? Sorry maar ik hou niet van kattenpoep aan mijn handen als ik in de tuin bezig ben. Mijn katten komen niet buiten, hoe komt die kattenpoep dan in mijn tuin? Van de ooievaar zeker?

Waarom moet ik maatregelen nemen, omdat jouw dier mij overlast bezorgt? Als ik niet mag zeuren over de kleine dingen, vind jij het vast niet erg als mijn hond in jouw tuin kakt, want he, dat gezeik over de kleine dingen steeds.. Komop zeg. Hoe aso kun je zijn?

Een vos is een wild dier, jouw kat is een huisdier, hou hem dan ook lekker binnen.

maar je bent er bij als je je hond uitlaat,

als ik zou kunnen zeggen tegen mijn kat,: kat poep daar maar niet dan zou ik het doen.
beetje een gekke vergelijking, vind je niet?

ik

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:36

femo schreef:
Brainless schreef:
@Femo

typisch dat de mensen die zich niet storen aan loslopende katten, echt nooit het zelfde probleem hebben als jij.

en nee, ook niet mensen met kleine kinderen. stukje aanpassing zal een stuk fijner zijn voor iedereen.

of wil je straks ook al dat vossen allemaal weg moeten omdat ze ook wel eens jagen op beestjes in de tuin?

Nou... dat moet je ook weer niet te hard zeggen hoor, ik heb geen problemen met loslopende katten, het huis en terrein waar ik woon is groot en dichtsbijzijnde buren zijn een eind weg, omdat de omliggende kavels toekomstige bouwkavels zijn en nu voor zandopslag gebruikt worden (grond moet inklinken) is het een prachtplek voor zwerfkatten (terrein is dus enorm verwilderd qua begroeiing), en we hebben hier 3 vaste bewoners (zwerfkatten dus), en zelf heb ik een huiskat.
Echter op een gegeven moment hadden we toch echt 'overlast' van 1 van de zwervers hoor, hij was toen nog intact, sproeide op het terras en rond de voordeur, waarschijnlijk ivm mijn huiskat, en geloof me dat stinkt!
Deze hebben we dmv een vangkooi kunnen vangen en laten castreren en weer uitgezet, hij mag hier best vertoeven op het terrein maar moet geen overlast veroorzaken.

Dit geldt wat mij betreft ook als je in een woonwijk woont, als jouw kat zorgt voor overlast moet je maatregelen nemen, danwel door je tuin catproof te maken, danwel door bijv. een oplossing aan te schaffen voor de buren in de zin van een afsluitbare zandbak/deksel/zeil oid en toestemming geven tot wegjagen :P

Echter daar ging dit topic niet over, het ging over het voeren van de kat van ts.

Tja, na eenmalig een paar dagen weg te zijn geweest kun je niet (met zekerheid) zeggen dat hij ergens anders bewust gevoerd is en dit topic vind ik 'momenteel' dus buiten proportie, komt het vaker voor ja dan kun je eens gaan rondvragen in de buurt of hij ergens anders ook binnenkomt oid.
Kat kan muizen/vogels vangen, ook al lijken ze lomp, dat zijn ze vaak niet als het om het 'echie' gaat lol. Hij kan ergens een vuilniszak hebben opengescheurd en zich aan alle voedselresten tegoed hebben gedaan, hij kan door een katteluikje bij een ander huis naar binnen zijn gegaan, er zijn veel mogelijkheden waarbij er geen bewuste actie van iemand in de buurt aan te pas komt.
Wil je voorkomen dat je kat wegblijft voor een aantal dagen/nachten is de enige manier: binnenhouden en/of tuin catproof maken zodat hij wel lekker buiten kan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:40

femo schreef:
xx_Horsiex schreef:

maar je bent er bij als je je hond uitlaat,

als ik zou kunnen zeggen tegen mijn kat,: kat poep daar maar niet dan zou ik het doen.
beetje een gekke vergelijking, vind je niet?

ik

En een vos met een kat niet? Point is, dat ik ook mijn hond de straat op kan gooien en er niet meer naar omkijken, want dat is precies wat jij met je kat doet. En mensen zoals jij zorgen er voor dat er kattenhaters ontstaan. Niet omdat ze katten haten, maar omdat hun baasjes alleen aan zichzelf denken.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:45

Waarom kunnen mensen niet gewoon wat verdragen van elkaar en elkaars dieren? Als ik een voliere had, maakte ik een stroomdraadje eromheen (Deed ik ook bij de vijver tegen reigers, daar kun je ook niet tegen zeggen dat ze thuis moeten gaan vreten, ipv mijn vissen te vangen) IK wil namelijk dat MIJN vogels heel blijven. Als er katten in mijn zandbak scheten, deed ik er iets over, want het is MIJN zandbak als er een kat in mijn tuin schijt, kan ik daar niet van wakker liggen, als ik last heb van muziek van mijn buurman, doe ik de ramen dicht ipv op ventileren, want dat is óók gewoon mogelijk en veel practischer dan op hoge poten verhaal gaan halen, als hier een hond in de tuin komt, dan kijk ik of ik weet van wie hij is en breng hem terug, weet ik het niet dan jaag ik hem weg, ik zou hem ook naar een asiel kunnen brengen of laten ophalen door de dierenambu, maar waarom zou ik? (Kijk, als hij dagen blijft en duidelijk verwaarloost is, is het een ander verhaal), als er een egel op mijn pad schijt, dan ruim ik dat zonder morren op, wat moet ik anders? Egelvallen zetten?, als mijn kat maar vogels aan blijft slepen, doe ik hem een belletje om. Is dat zo'n grote moeite? Nee hoor, helemaal niet.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:50

ik vind het ook wel bijzonder hoor. honden moet je belasting voor betalen, poep opruimen, aanlijnen. katten eigenaren hebben het makkelijk voer en drinken geven de rest doen ze buiten.
wij hebben geen last van katten puur door onze hond. maar mijn ouders worden gek van de buurtkatten.
hou je katten lekker op eigen terrein. is prima te doen toch.
mijn buren naast me doen dat ook.
heel fijn.