MightyMike schreef:Ach SuperAssie, ik denk idd dat je dan heel bijzonder was.. Een kind dat direct luistert klinkt als een geschenk uit de hemel, hadden ze mij ook wel mogen geven! Maar de werkelijkheid leert, dat kinderen echt niet genoeg hebben aan 1 keer nee. Ik heb 2 schatten van dochters, de een iets ondeugender dan de ander, maar alle twee leren al doende hoor, het zijn geen honden die je africht, ze ontdekken spelenderwijs en daar hoort proberen en over grenzen heen gaan echt bij, vooral op peuterleeftijd is nee niet altijd nee en proberen ze tot hoe ver ze kunnen gaan. Door vol te houden en consequent te zijn leren ze grenzen, maar echt niet na 1 keer. Geld ook voor dieren, geen enkel paard is zadelmak geboren etc, iedereen heeft de tijd nodig om te leren en dat gaat met vallen en opstaan.
Hier probeert mijn zoon ook uit, hij is nogal een grenzend zoekend manneke. Dat mag ook, dat hoort erbij. Maar niet ten koste van andere wezens, niet van mij en niet van de dieren. Dat is iets waar ik superstreng in ben en hij weet dat daar behoorlijke consequenties op volgen, dus dat laat hij wel uit zijn hoofd.