Kind te ruw dus honden moeten weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:56

Mindim schreef:
Pletje123 schreef:
[

Zo zwart wit is het niet. Een kind ontwikkelt ook zijn eigen "ik" en daar horen tegendraadse buien bij waarbij ze constant de grens op zoeken.

Tja, dan gaan ze maar fijn ergens anders hun eigen ik op zoeken, maar niet ten koste van een hond. Daarom ben jij de baas van de hond, je hond moet net zo van jou op aan kunnen als je kind. Als een hond de grens opzoekt is het immers ook niet goed.

Lees even verder alsjeblieft ;)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:57

Ach SuperAssie, ik denk idd dat je dan heel bijzonder was.. Een kind dat direct luistert klinkt als een geschenk uit de hemel, hadden ze mij ook wel mogen geven! Maar de werkelijkheid leert, dat kinderen echt niet genoeg hebben aan 1 keer nee. Ik heb 2 schatten van dochters, de een iets ondeugender dan de ander, maar alle twee leren al doende hoor, het zijn geen honden die je africht, ze ontdekken spelenderwijs en daar hoort proberen en over grenzen heen gaan echt bij, vooral op peuterleeftijd is nee niet altijd nee en proberen ze tot hoe ver ze kunnen gaan. Door vol te houden en consequent te zijn leren ze grenzen, maar echt niet na 1 keer. Geld ook voor dieren, geen enkel paard is zadelmak geboren etc, iedereen heeft de tijd nodig om te leren en dat gaat met vallen en opstaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:58

Brainless schreef:
Ik had toentertijd 3 kleine kids en 3 honden loslopen en ja soms is dat een hele uitdaging geweest.
Ik had 2 honden die kinderen fantastisch vonden, maar ook 1 die helaas niet met kleine kinderen kan.
Ook als ik visite had met kleine kinderen moest ik hem echt opsluiten.

Maar jij hebt je verantwoording genomen. En dat doen de eigenaren van de honden in de OP ook. En dan is het ineens niet goed?

SophievdV

SuperAssie schreef:
Pletje123 schreef:
SuperAssie: ik kan me niet voorstellen dat jij 24/7 precies deed wat je ouders zeiden :') Come on!

Relaxed: de basisprincipes zijn hetzelfde, maar soms valt de uitvoering gewoon tegen. Ook niet iedereen kan zijn paard of hond normaal opvoeden en die gaan de discussie niet eens aan (die paarden en honden).

Over het algemeen wel ja. Als iets duidelijk nee was, dan was het ook nee. En al helemaal op dieren gebied. Met twee joekels van 65+ kilo moet je wel duidelijk zijn in combinatie met een kind vind ik.

Tuurlijk moet je ook duidelijk zijn. Maar goed, je zult het nog gaan ervaren als je zelf moeder wordt (als je dat uberhaupt wil), dat kinderen ook wel eens iets doen wat je niet wil ;) Ook al zeg je duidelijk nee.

geerke

wemkelover schreef:
Tsja ik vind niet dat een hond zomaar mag uithalen als ze een keer aan hun staart getrokken worden door een kindje van een jaar. Die kinderen moeten het natuurlijk nog wel leren, maar die snappen het gewoon nog niet. Als de kinderen veel ouder zijn en wel in staat zijn om te snappen ja dat mogen die kinderen ook wel eens op een flikker krijgen.

ik vind dat een kind niet de mogelijkheid moet hebben om een hond pijn te doen/treiteren...jonge kinderen van die leeftijd snapper er niets van dat ze een dier pijn doen dus het dier uithaalt.
Die situatie moet dus voorkomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:59

Hier trouwens wel een kind :D

Brainless

Cassidy schreef:
Brainless schreef:
Ik had toentertijd 3 kleine kids en 3 honden loslopen en ja soms is dat een hele uitdaging geweest.
Ik had 2 honden die kinderen fantastisch vonden, maar ook 1 die helaas niet met kleine kinderen kan.
Ook als ik visite had met kleine kinderen moest ik hem echt opsluiten.

Maar jij hebt je verantwoording genomen. En dat doen de eigenaren van de honden in de OP ook. En dan is het ineens niet goed?

Ik had al gezegd dat in zo'n situatie waarin blijkt dat ouders niet weten hoe ze dit het beste kunnen oplossen, weg doen het allerbeste is voor de hond.

PenP2014

Ik ben ook kinderloos en ga me niet mengen in de discussie "even een kind opvoeden". Zie namelijk wel om me heen dat dat best wel vrij moeilijk is :D
maar ts ik snap je wel. Ik vind ook dat mensen er veel te makkelijk in zijn. Je kunt een hond niet leren met een kind omgaan. Je zal een kind moeten leren met een hond omgaan. Ik kan me er ook aan ergeren hoe makkelijk honden maar moeten schuiven.
Maar aan de andere kant ben ik het ook wel met de rest eens. De hond krijgt het nu hopelijk alleen maar beter, en ouders denken hopelijk wel 2 keer na voor ze nog een hond nemen :)

Anoniem

Pletje123 schreef:
Lees even verder alsjeblieft ;)

Heb ik gedaan, maar daar veranderd mijn mening niet van hoor.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:00

[BB] Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

over kinderloos zijn en opvoeden: ook als kinderloze kun je een goede opvoeder zijn.
zowel een vriendin van mij als ikzelf hebben geregeld kinderen te logeren en neem maar van mij aan dat je die heel goed grenzen kan leren.

een dier heeft net zoals een kind zijn eigen plek nodig.
als de kat op haar time-out plekken ligt mogen de kinderen haar niet lastig vallen, zelfde regel voor de honden. krijg je toch een kras of een snauw terwijl het dier op de time-out ligt, dan is dat je eigen schuld. er is nog nooit een kras of een snauw geweest. Zoals een andere bokker al zei, elk kind heeft recht op grenzen. elk dier btw ook ;)

geen gekat naar de fulltime opvoeders, dat kost idd een hoop energie. Vandaar dat ik wel blij ben om mn steentje bij te kunnen dragen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:00

Pletje123 schreef:
Tuurlijk moet je ook duidelijk zijn. Maar goed, je zult het nog gaan ervaren als je zelf moeder wordt (als je dat uberhaupt wil), dat kinderen ook wel eens iets doen wat je niet wil ;) Ook al zeg je duidelijk nee.

Het feit dat de honden in de OP herplaatst worden, komt echt niet van "wel eens iets doen wat je niet wilt". Daar zit structureel wat fout. In de opvoeding, of bij de kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:02

MightyMike schreef:
Ach SuperAssie, ik denk idd dat je dan heel bijzonder was.. Een kind dat direct luistert klinkt als een geschenk uit de hemel, hadden ze mij ook wel mogen geven! Maar de werkelijkheid leert, dat kinderen echt niet genoeg hebben aan 1 keer nee. Ik heb 2 schatten van dochters, de een iets ondeugender dan de ander, maar alle twee leren al doende hoor, het zijn geen honden die je africht, ze ontdekken spelenderwijs en daar hoort proberen en over grenzen heen gaan echt bij, vooral op peuterleeftijd is nee niet altijd nee en proberen ze tot hoe ver ze kunnen gaan. Door vol te houden en consequent te zijn leren ze grenzen, maar echt niet na 1 keer. Geld ook voor dieren, geen enkel paard is zadelmak geboren etc, iedereen heeft de tijd nodig om te leren en dat gaat met vallen en opstaan.

Hier probeert mijn zoon ook uit, hij is nogal een grenzend zoekend manneke. Dat mag ook, dat hoort erbij. Maar niet ten koste van andere wezens, niet van mij en niet van de dieren. Dat is iets waar ik superstreng in ben en hij weet dat daar behoorlijke consequenties op volgen, dus dat laat hij wel uit zijn hoofd.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:05

Pletje123 schreef:
Christiene: ik doelde niet op jouw berichten :)

Oh en voor de kinderloze bokkers: een kind is wel even wat anders dan een hond of een paard.

En dus als je zelf geen kinderen hebt, betekend dat je niet weet hoe het werkt met kinderen opvoeden? Beetje kort door de bocht. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar heb genoeg kinderen in mijn omgeving, ook met honden, en die kunnen er wel mee om gaan, omdat ze consequent opgevoed worden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:07

marjan19 schreef:
Pletje123 schreef:
Christiene: ik doelde niet op jouw berichten :)

Oh en voor de kinderloze bokkers: een kind is wel even wat anders dan een hond of een paard.

En dus als je zelf geen kinderen hebt, betekend dat je niet weet hoe het werkt met kinderen opvoeden? Beetje kort door de bocht. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar heb genoeg kinderen in mijn omgeving, ook met honden, en die kunnen er wel mee om gaan, omdat ze consequent opgevoed worden.

Hoe kan je zonder enige ervaring weten hoe het is om op te voeden? :') Een middagje oppassen is wel even iets anders hoor.. maar goed.. dit wil je vast niet horen.

Natuurlijk zijn er ook kids die prima met honden overweg kunnen. Maar het gaat niet altijd goed. En dan moet je een keus maken als ouder. Daar gaat de discussie om.

Lianne86

Re: Kind te ruw dus honden moeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:10

Ik heb iets tegen kleine kids, dus zou zeggen "kids eruit" :')

Maar weer even serieus.. Ik vind het dubbel. Als ik sommige kids zie omgaan met dieren dan vind ik het knap dat ze al niet gebeten hebben of wat dan ook. Deels is het opvoeding van de kids en natuurlijk ook het karakter van de hond.

Verantwoording nemen als het echt niet gaat, snap ik.... Maar mjah.... Ik vind het wel sneu voor de hond dan...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:12

Als de hond een fijner en rustiger thuis krijgt.. waarom is dat dan zielig? :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:12

Mindim schreef:
MightyMike schreef:

Hier probeert mijn zoon ook uit, hij is nogal een grenzend zoekend manneke. Dat mag ook, dat hoort erbij. Maar niet ten koste van andere wezens, niet van mij en niet van de dieren. Dat is iets waar ik superstreng in ben en hij weet dat daar behoorlijke consequenties op volgen, dus dat laat hij wel uit zijn hoofd.

Onze dochters groeien ook op met honden, waaronder een 85 kilo mastiff. Grenzen heb ik zeker en ook ben daar superstreng in, dat mag ook wel met powerdogs, maar proberen doen ze toch, dat ontkom je niet, hier gaat het prima hoor, mede doordat ik er dan ook bovenop zit, maar ik kan me best voorstellen dat het ook anders kan zijn. Onze honden reageren prima op de kinderen, zijn goed sociaal en kunnen wel tegen een stootje. Maar niet iedere hond heeft zo'n karakter en niet ieder baasje ondans wellicht alle goede bedoelingen kunnen dit in goede banen leiden. Ik deel je mening dat het niet ten kostte mag gaan van de hond, maar is dat nu niet juist wat deze mensen doen? Een hond en een kind kan best een hele uitdaging zijn. Ze nemen hun verantwoordelijkheid voor dier en kind, soms werkt het gewoon niet samen. Een hond die de drukte en onstuimig/onhandigheid van een kind niet kan handelen, kun je nog zoveel willen, maar die hond voelt zich niet happy daar in huis.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:13

Pletje123 schreef:
marjan19 schreef:

Hoe kan je zonder enige ervaring weten hoe het is om op te voeden? :') Een middagje oppassen is wel even iets anders hoor.. maar goed.. dit wil je vast niet horen.

Natuurlijk zijn er ook kids die prima met honden overweg kunnen. Maar het gaat niet altijd goed. En dan moet je een keus maken als ouder. Daar gaat de discussie om.

Zelf geen kinderen betekend niet altijd geen ervaring. Maar dat is mijn bescheiden mening. Zeg alleen hoe ik erover denk, en wat ik zie om mij heen.

Voor deze honden is het inderdaad het beste om ze te herplaatsen. Daar ben ik het dan wel mee eens. Maar vind het jammer dat mensen zonder kinderen hun mening dan niet mogen geven omdat zij er dan geen verstand van zullen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:14

Pletje123 schreef:
Relaxed: de basisprincipes zijn hetzelfde, maar soms valt de uitvoering gewoon tegen. Ook niet iedereen kan zijn paard of hond normaal opvoeden en die gaan de discussie niet eens aan (die paarden en honden).

Dan weet ik niet wat voor paarden jij gehad hebt, maar ik heb ze gereden die ook steeds iets nieuws verzonnen en probeerden om onder het werk uit te komen. Natuurlijk valt de uitvoering niet altijd mee, maar respect naar elkaar, zowel van mens naar dier als andersom lijkt mij vrij belangrijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:14

Beter dat de hond uit veiligheid weggaat dan dat het ingeslapen moet worden omdat het het kind gegrepen heeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:15

Relaxed: Een discussie bedoel ik verbaal ;)

.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:19

Begrijp me niet verkeerd, ik weet echt wel dat een kind eens iets probeert, ook bij een hond. Maar ik denk, dat als een hond goed opgevoed is, en het kind weet dat het niet zomaar aan de hond mag lopen te plukken, dat de hond niet direct zal grijpen. Een kind dat leert om lief de hond te aaien, zal toch niet ineens loeihard aan de hond zijn staart gaan trekken? En zo wel, dan zou een fatsoenlijk opgevoede hond toch eerst wel waarschuwen? Of zie ik dat gewoon te rooskleurig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:19

Pletje123 schreef:
Relaxed: Een discussie bedoel ik verbaal ;)

Het doet er toch helemaal niet toe hoe de discussie is? Ik vind het gewoon nergens op slaan dat als je geen kinderen hebt, je ook niet zou weten hoe en wat.. Alsof kinderen hebben en moeder zijn 1 of andere bijzondere kunst is waar je alleen verstand van hebt als je het zelf bent.. :n

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:21

ik vind het ook zeker niet sneu voor de hond, wel voor het kind. Je zal maar als respectloos mens die geen grenzen accepteert de wereld in moeten.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:21

Het heeft twee kanten vind ik. Het is natuurlijk fijner als de hond een goed tehuis krijgt en kinderen rust in huis hebben, maar ik denk inderdaad dat een groot deel in de opvoeding zit. Mijn eerst woorden waren aai Poe. Het eerst wat ik geleerd heb, voor ik kon lopen zelfs was respect voor dieren. Ik denk echt dat je daarin heel veel kan sturen als ouder. Je hebt als ouder niet alleen verantwoording voor je kinderen ook voor je beesten. Immers heb je daar ook voor gekozen.
Je hebt natuurlijk honden die echt niks kunnen hebben van kinderen. Dan is een ander huisje misschien een betere optie.
Maar ik vind dat sommige mensen wel makkelijk denken over, een ander huisje. Alsof dat zo makkelijk te krijgen is tegenwoordig. Asiels zitten overvol, een nieuw thuis vinden voor een hond doe je niet zomaar even.