Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:59

Valt er geen zoektocht morgen op te zetten door bokker incl ik laat maar weten. heb geen auto maar kan wel met de bus komen

onpaard

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:01

Ik denk niet dat als er veel vreemde mensen rond lopen ze zich laat zien.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:06

Ik zou toch ook in andere wijken gaan flyeren wat verder van huis. Heb zelf een tijdje geleden een kat van iemand gevonden die al 2 weken kwijt was en toch 4 km heeft gelopen en een drukke weg/brug is over gestoken. Daarom dacht ik eerst ook dat het de kat niet kon zijn die ik op Amivedi zag, maar het was hem toch. Weet niet of jullie kliko's hebben of van die ondergrondse containers, maar anders is het misschien een idee om ze op die containers te plakken ook, dan ziet iedereen het die zn vuilniszak weg gooit en heeft ook nog tijd om te lezen en de foto te bekijken. Heel veel sterkte en succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:07

Een vangkooi in het bos met eten lijkt mij trouwens geen handig idee.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:13

Ik heb niet alles gelezen maar wat ik ooit heb gedaan met een kat die ergens verstopt zat was haar piepende kitten in een kattemand en rond gaan lopen. Toen ze haar kitten hoorde kwam ze snel tevoorschijn.
Wellicht een optie om de ander poes in een mandje mee te nemen en buiten rond te lopen?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:34

Onze kat is afgelopen zomer ontsnapt bij de dierenarts, enkele kilometers van huis. Na dagen zoeken zijn we rond 23u met de hond gaan zoeken. Die liep regelrecht naar de tuin waar de kat zat, was een heel mooi moment. Dus goed plan dat je de hond mee nam. Succes !

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:50

Zo jeetje das ook wel erg gaaf cissy, en kittengeluiden met je telefoon , kan je een app voor downloaden daar reageert die van mij heel sterk op.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:58

Mijn kat was een keer weggelopen vanwege de stress door de nieuwe hond (vermoedelijk) en die is na een jaar vanzelf weer terug gekomen... Heel apart.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:38

Ik zou me er niet al te druk om maken, schiet je niks mee op... Wegblijven doen katten nu eenmaal soms! Zeker als ze nooit van huis weg geweest zijn. Het is echt niet dat de overreden katten bij bosjes worden binnengebracht, ze zijn echt wel slim genoeg om uit te wijken voor een auto of om een vogeltje te vangen oid.

Wbt angstig zijn, loop juist een rondje 's nachts (of in elk geval laat), overdag zal ze te bang zijn om uit haar schuilplaats te komen.

Even wat verhalen uit mijn omgeving ter info:
- Ik kende iemand wiens kat een drukke weg over was gestoken (op een rustig moment waarschijnlijk) en die daarna niet meer terug durfde en dus in de wijk erachter is gaan zwerven. Is uiteindelijk ca. 1 km die wijk in teruggevonden.
- Onze kater blijft 1-2x per jaar een dag of drie, vier weg. Dan komt meneer weer aangewandeld alsof er niks aan de hand is :')
- Met mijn ex heb ik een keer meegemaakt dat we de hond uit gingen laten, en een lange ronde gingen lopen (laat op de avond). Eén van de katten was ons ongemerkt gevolgd en waarschijnlijk ergens door afgeleid geraakt, ons uit het oog verloren en toen kon ze de weg niet meer terugvinden. Hare Koninklijke Hoogheid heeft dus 2-3 dagen langs de route zitten wachten tot we weer langskwamen om haar op te
halen :')
- Verder heb ik een vriendin van wie twee katten twee jaar weg zijn geweest en toen ineens weer aan kwamen lopen. Kerngezond.

Dus. Heel veel kun je er niet aan doen, behalve hopen dat ze gevonden wordt en in je vrije momenten zoeken (met zusje in een mandje mee en de hond ook). Succes ermee!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 02:34

Huizen flyeren schiet je niks mee op.
Pak meer publiek dus....
Supermarkt
Huisarts praktijk
Bejaardenhuizen
Consultatiebureau

Een van mijn katten was week weg waars opgesloten in een garage.
Ander was met 24 uur weer vol stress thuis

Succes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 07:30

Katten kunnen een hele afstand afleggen dus ik zou zeker gaan kijken op de plek waar iemand haar dacht te hebben gezien. Niet geschoten is altijd mis. Ik snap je angst, maar op deze manier maak je jezelf helemaal gek en daar krijg je haar ook niet mee terug.
Dus hup, vandaag naar dat landgoed en kijk eens goed in het rond :)

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:31

Een vriendin van mij had een oude kat, ze had geen kiezen meer en had diabetes dus kreeg injecties. En opeens was ze weg. Vanwege haar klachten en beperkingen zijn ze er vanuit gegaan dat ze ergens een plekje had opgezocht om dood te gaan.
6 weken later 2 nieuwe katten uit het asiel gehaald. En nog wat weken later komt mevrouw ineens aan gelopen! Ze had het gewoon overleefd, en heeft zelfs nog wat jaren geleefd. Dus wat ik hiermee wil zeggen: geef niet op, katten zijn echt heel goed zelfredzaam.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:45

Maar waarom is dat niet te doen in andere dorpen? Je hoeft niet op elke boom en door elke brievenbus een flyer te stoppen. Gewoon in de supermarkten?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 09:47

Weer bedankt voor alle reacties en pb's!

Abbey is nog steeds niet terug. We zijn gisterenavond bij het landgoed geweest, maar nog niks gezien. Het is echt een gigantisch gebied, waar je een kleine kans hebt dat je haar terugvindt. Nou ja, het landgoed heeft gelukkig wel twee voordelen: grote overlevingskansen voor poezel, en het ligt direct naast het asiel. Alleen als het vriest ligt er natuurlijk ijs op de sloten D:

Ondanks de kleine kans dat we haar terugvinden, gaan we het toch proberen. We gaan straks weer naar het landgoed, veel posters plakken en zoeken. Flyeren daar heeft geen zin, dan zou ik dagen bezig zijn (zou het best willen maar ik heb daar simpelweg de mogelijkheden niet voor).
Wat we nog meer gaan doen:
- Door heel Noordwijk (de wijken waar ze zou kunnen zitten) posters plakken, vooral op punten waar veel mensen komen.
- Flyers geven aan mensen die op veel plekken komen, bijvoorbeeld postbodes, vuilnismannen, mensen die plantsoenen en parkjes onderhouden en mensen met honden (die laten natuurlijk hun hond uit)
- Overleggen met het dierenasiel of we ergens een vangkooi neer zouden kunnen zetten. In deze vangkooi doen we dan iets wat naar Abbey en haar zusje ruikt, en eventueel eten.
- Abbey in de woensdagkrant plaatsen (kleurenfoto + gegevens)
- M'n pa wil de website poesvermistnoordwijk.nl gaan opzetten, omdat mensen die in Noordwijk een kat vinden waarschijnlijk eerst 'poes vermist in noordwijk' intypen op google.
- Nog steeds iedereen aanspreken die in tegenkom

Verder weet ik het niet...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:49

Heel veel succes! Weet alleen niet of die vangkooi zin heeft... Dan komen er misschien andere katten op af?

Als het regent kan ze trouwens ook onder een struik liggen! Was ook zo bij mijn kat, was ook een paar dagen weg en toen hoorde ik ineens gemiauw. Toen ik rond keek zat hij dus te schuilen voor de regen. Hij was ook het kattenluikje nog niet gewend dus hij was gewoon buiten gebleven.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 01-12-13 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:58

Niet, nooit opgeven. Hier iemand die een van haar katten bijna 6 maanden kwijt is geweest. Weliswaar in een landelijk gebied maar toch. S'avonds voor je huis gaan zitten en zo nu en dan heel zachtjes roepen kan ook een van de mogelijkheden zijn om haar terug te krijgen. Soms zijn katten helemaal niet ver van hun huis af.
heel veel sterkte en heel veel succes ! blijf erin geloven, het kan !
(mijn kat zat op een dag gewoon op het erf, ik was verbijsterd)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:16

Ik zou toch als ik jou was die andere kat meenemen, hoe bang ze ook is!
Dan went die andere kat ook meteen aan de buurt. 2 vliegen in 1 klap dus.

Veel succes nog!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 18:07

De website is online! http://www.poes-vermist-in-noordwijk.com

Net terug van het landgoed en de omgeving daar. Posters geplakt en gezocht, maar echt NIEMAND heeft haar gezien, niemand heeft überhaupt een kat gezien...

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:41

Wat lotlot2 zegt, als die twee echt zo dik waren samen grote kans dat als je kat in de buurt is hij afkomt op het geluid wat de andere kat zal produceren in het mandje.
Zo heb ik mama poes terug bij me gekregen die haar kindje hoorde piepen in het mandje.

Kun je wel zeggen andere kat is doodsbang maar hij zal ook een keer de deur uit moeten ooit richting een dierenarts neem ik aan?

Je kan het altijd proberen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:44

Ik heb je link even gedeeld op FB.
Wat sneu dat ze, na al je inzet, nog steeds niet lekker thuis op de bank ligt.....

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 20:55

Dankje! Woensdag staat er een advertentie in de krant. Helaas was het niet mogelijk om daar een foto bij te zetten, dus in de advertentie verwijzen we naar onze website www.poes-vermist-in-noordwijk.nl.
Net een berichtje dat iemand haar in duin op het ruiterpad heeft gezien. Dat is echt heel ver weg en een nog groter gebied dan het landgoed. Dit gebied gaat namelijk van Katwijk tot Zandvoort ofzo ;( Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het Abbey was, want dan had ze heel veel drukke wegen over moeten steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:04

Bij ons toendertijd kwamen mensen naar ons toe dat ze haar haddrn gezien, bleek dat het onze andere kat was, die lijkt er geeneens op (vind ik)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:12

Wat een paar andere al gezegd hebben is misschien wel een goed idee.
Je andere kat meenemen naar buiten maar dan in de vervoersbox ofzo? Wel onhandig en mss zwaar maar achter op je bagagedrager zetten ofzo?
Grote kans dat deze gaat miauwen?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 21:20

De andere kat meenemen gaat echt niet, die stress wil ik haar niet aandoen. We weten niet waar ze zit, dan zouden we de hele regio doormoeten. Bovendien kan Ginger ook niet mauwen.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:22

Super, van die website zeg!
Woon zelf niet in de regio, maar hoop dat Abbey gevonden word, of zelf nog naar huis komt.
Ik blijf voorlopig even meelezen totdat er nieuws is! :(:)