Boxer pup zonder achterpoten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:42

Misschien moet je zelf ook niet zo'n 'holier than thou' attitude aanmeten Kuggur.

Madeliefjes
Berichten: 1099
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:56

Ik zou hem hebben laten inslapen. Omdat je bij deze hond de garantie hebt dat het vroeg of laat mis gaat. En tuurlijk, stel dat het een jaar goed zou gaan zou hij misschien een jaar een heel leuk leven kunnen hebben en dat misgun ik de hond niet maar het probleem zit meestal niet daar. Het probleem zit er vaker in dat de eigenaar niet op het juiste moment een juiste beslissing kan nemen en gaat aanrommelen met een dier omdat ze er inmiddels aan gehecht zijn en zo het leven van de hond onnodig verlengen omdat de grenzen van wat in mijn ogen toelaatbaar is steeds een stukje opgeschoven worden.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:59

Jeetje, kreeg beetje 'the walking dead' idee hierbij..
Ziet er niet gezond uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:16

Of ik wel of niet voor euthanasie zou gaan hangt af van de rest, mist hij alleen zijn achterpoten of zijn er ook problemen met de blaas bijvoorbeeld?
Ik zou hem in ieder geval niet zo rond laten lopen, dat hij hierdoor rugproblemen krijgt lijkt me wel voor de hand liggen.
Als de hond alleen de achterpoten mist en vanaf pup af aan aan de rolstoel gewend raakt waarom dan meteen voor euthanasie kiezen? Honden zijn prima in staat zich aan te passen dus als hij met een rolstoel een pijnvrij en hondwaardig leven kan hebben waarom dan meteen voor euthanasie kiezen?
De hond zit er niet mee dat hij wieltjes heeft ipv poten net als de andere honden die buiten lopen, weet hij veel dat hij 'niet normaal' is en niet kan zwemmen terwijl de hond van de buren dat wel kan, zo lang het voor de hond geen pijn of verdere problemen geeft om te leven vind ik euthanasie niet altijd noodzakelijk, een hond kan ook blij worden van door het park rennen, ipv in meertjes te springen..
Op latere leeftijd vind ik het een ander verhaal, als dat het rekken van een leven betekend en een hond op leeftijd nog helemaal moet omschakelen omdat hij dingen niet meer kan die hij voorheen wel kon, dan is er ook meer tijd nodig om aan een rolstoel te wennen en zal dat meer stress geven om zich aan te passen, dan bij een pup die niet beter weet.

Anoniem

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:17

Ik denk omdat wanneer het niet binnen het ideale plaatje past, men het gelijk liever af spuit.

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:19

Mindim schreef:
kiki1976 schreef:
Het gevaar bij een boxer is dat ze pas in een heel laat stadium laten merken dat ze pijn hebben.
Dus lekker met pijn laten lopen totdat we het merken? Nee in mijn ogen geen eerlijke iets.

Das ook niet bij elke boxer zo.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel, maar alle boxers die ik ken zijn kogelhard voor zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:34

Ik heb net de andere ervaring. Maar goed, ik zie gelijk als er iets is. Je verneemt altijd wel iets, iets dat even anders gaat dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:43

Mindim schreef:
Ik denk omdat wanneer het niet binnen het ideale plaatje past, men het gelijk liever af spuit.


Dat denk ik ook, en een hond zonder achterpoten betekend meer tijd en energie aan de hond besteden, meer kosten door onderzoek en bijvoorbeeld een rolstoel, en jezelf toch wat meer aanpassen in de dingen die je met de hond doet..
Dat plus dat het meteen als zielig gezien wordt zal een reden kunnen zijn.
Wat dat laatste stukje wordt even vergeten dat honden zich niet bewust zijn van de beperkingen die ze hebben zoals wij beperkingen ervaren als we die hebben, nee een hond kan je niet vertellen dat hij een rolstoel nodig heeft zodat hij beter kan bewegen en zijn rug minder belast, en dat hij een afwijking heeft waardoor hij beperkingen heeft, maar als je een hond vanaf pup af aan laat wennen aan een rolstoel dan hoeft dat ook niet, als dat wel zou kunnen zou het niet in het voordeel van de hond zijn denk ik.
besef dat hij anders is heeft hij niet, besef dat er iets mis is met hem ook niet, zelfmedelijden is er ook niet, en dat werkt alleen maar in het voordeel, honden zijn veel beter in staat zich aan te passen aan de situatie juist doordat al die emoties er niet zijn.
Wat dat betreft denken die niet in beperkingen maar in mogelijkheden.


Als we dan toch gaan vergelijken vind ik een mens met deze aandoeningen 'zieliger' omdat zij wel bewust mee krijgen dat ze anders zijn en beperkingen hebben en dat er iets mis is wat hun leven beïnvloed en alle emoties die daar bij kunnen komen kijken als je daar een hond tegenover zet die vrolijk door het park rent en geen idee van al die dingen heeft dan vind ik niet dat de hond maar dood moet omdat hij niet helemaal klopt en er raar uitziet.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 02:02

Ik moet bij zulke gehandicapte dieren altijd denken aan alle verwaarloosde/niet welkome gezonde dieren. Dus dan heb ik eigenlijk zoiets van koop dan een gezonde hond die anders wordt afgemaakt, in plaats van een gehandicapte hond. Dus ik zou zelf nooit zo'n hond kopen en als er ooit een gehandicapt dier wordt geboren bij mij dan laat ik hem in de eerste instantie wel leven, behalve als zijn moeder hem afstoot. Want als dat gebeurt heb ik eigenlijk zoiets van dit dier krijgt van de natuur geen kans, daar ga ik dan in mee. Met alle niet welkome gezonde dieren in mijn achterhoofd. Dan kan ik beter zo'n beest kopen.

De vergelijking met mensen gaat hier echt niet op. Want mensen kunnen redeneren, nadenken, praten en zich op veel meer manieren nuttig maken dan lichamelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 02:10

Femek2902 schreef:
Ik moet bij zulke gehandicapte dieren altijd denken aan alle verwaarloosde/niet welkome gezonde dieren. Dus dan heb ik eigenlijk zoiets van koop dan een gezonde hond die anders wordt afgemaakt, in plaats van een gehandicapte hond. Dus ik zou zelf nooit zo'n hond kopen en als er ooit een gehandicapt dier wordt geboren bij mij dan laat ik hem in de eerste instantie wel leven, behalve als zijn moeder hem afstoot. Want als dat gebeurt heb ik eigenlijk zoiets van dit dier krijgt van de natuur geen kans, daar ga ik dan in mee. Met alle niet welkome gezonde dieren in mijn achterhoofd. Dan kan ik beter zo'n beest kopen.

De vergelijking met mensen gaat hier echt niet op. Want mensen kunnen redeneren, nadenken, praten en zich op veel meer manieren nuttig maken dan lichamelijk


Waarom moet je daar in vredesnaam aan denken als je een gehandicapte hond ziet? Kijk, dan kun je niet met mensen, maar weet je dat veel mensen een gehandicapte ook zo benaderen?

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 02:16

Mindim schreef:
Femek2902 schreef:
Ik moet bij zulke gehandicapte dieren altijd denken aan alle verwaarloosde/niet welkome gezonde dieren. Dus dan heb ik eigenlijk zoiets van koop dan een gezonde hond die anders wordt afgemaakt, in plaats van een gehandicapte hond. Dus ik zou zelf nooit zo'n hond kopen en als er ooit een gehandicapt dier wordt geboren bij mij dan laat ik hem in de eerste instantie wel leven, behalve als zijn moeder hem afstoot. Want als dat gebeurt heb ik eigenlijk zoiets van dit dier krijgt van de natuur geen kans, daar ga ik dan in mee. Met alle niet welkome gezonde dieren in mijn achterhoofd. Dan kan ik beter zo'n beest kopen.

De vergelijking met mensen gaat hier echt niet op. Want mensen kunnen redeneren, nadenken, praten en zich op veel meer manieren nuttig maken dan lichamelijk


Waarom moet je daar in vredesnaam aan denken als je een gehandicapte hond ziet? Kijk, dan kun je niet met mensen, maar weet je dat veel mensen een gehandicapte ook zo benaderen?


Weet ik niet, denken is een raar ding.. Maar deze link leg ik dus wel en van daaruit redeneer ik dus ook bij dieren.
Ik heb zelf nog nooit daaraan gedacht om een gehandicapte mens zo te benaderen. Waarom leg ik daar die link niet? Eigenlijk geen idee. Waarschijnlijk omdat mensen veel beter kunnen aangeven wat ze willen en vinden. En zoals ik al eerder zei, mensen kunnen zich nog steeds goed ontwikkelen ondanks dat ze gehandicapt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 02:17

Femek2902 schreef:
Ik moet bij zulke gehandicapte dieren altijd denken aan alle verwaarloosde/niet welkome gezonde dieren. Dus dan heb ik eigenlijk zoiets van koop dan een gezonde hond die anders wordt afgemaakt, in plaats van een gehandicapte hond. Dus ik zou zelf nooit zo'n hond kopen en als er ooit een gehandicapt dier wordt geboren bij mij dan laat ik hem in de eerste instantie wel leven, behalve als zijn moeder hem afstoot. Want als dat gebeurt heb ik eigenlijk zoiets van dit dier krijgt van de natuur geen kans, daar ga ik dan in mee. Met alle niet welkome gezonde dieren in mijn achterhoofd. Dan kan ik beter zo'n beest kopen.

De vergelijking met mensen gaat hier echt niet op. Want mensen kunnen redeneren, nadenken, praten en zich op veel meer manieren nuttig maken dan lichamelijk


Dat is dan dus het stukje geen perfecte hond? Want ook een hond zonder uiterlijke gebreken is geen garantie dat het een hond is die een lang en gelukkig leven gaat lijden, daar hangt meer van af dan wel of geen achterpoten hebben.
Ik zie het juist andersom, honden zonder zichtbare gebreken komen makkelijker aan een nieuw huis dan een hond met een gebrek of handicap.
Dat de vergelijking niet op gaat ben ik met je eens, ik wilde alleen aangeven dat je geen menselijke emoties op een hond moet willen projecteren, die hebben ze niet en in dit geval zie ik dat als een voordeel voor de hond.
Dat de mens zich nuttig kan maken is waar, maar ik vind sowieso dat een hond zich niet nuttig hoeft te maken, natuurlijk heb je verwachtingen aan een hond, dat is bij elke eigenaar weer anders en ik vind ook niet dat iedereen een hond met een handicap zou moeten aanschaffen/houden als die geboren wordt, maar nuttig is een hond alleen voor de eigenaar, dat een mens zich nuttig kan voelen kan dan een voordeel voor een mens zijn maar de rest van die dingen zie ik meer als nadeel, mensen worden daardoor bewust met hun problemen geconfronteerd en denken daardoor meer na over hun beperkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 02:21

Femek2902 schreef:
Weet ik niet, denken is een raar ding.. Maar deze link leg ik dus wel en van daaruit redeneer ik dus ook bij dieren.
Ik heb zelf nog nooit daaraan gedacht om een gehandicapte mens zo te benaderen. Waarom leg ik daar die link niet? Eigenlijk geen idee. Waarschijnlijk omdat mensen veel beter kunnen aangeven wat ze willen en vinden. En zoals ik al eerder zei, mensen kunnen zich nog steeds goed ontwikkelen ondanks dat ze gehandicapt zijn.


Omdat mensen zien dat je ze meelijwekkend aan kijkt en een dier doet dat niet? Dus daar krijg je geen gene van?
Dieren kunnen zich heel goed aanpassen ook.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 08:53

Gewoon belachelijk zoals mensen dieren met mensen vergelijken en hen hetzelfde aan willen doen. De wereld op zijn kop.....

Dat noem ik geen dierenliefhebbers. Mensen die een dier geen dierwaardig leven gunnen. Achterlijven van dieren in karretjes omdat een hond dat zgn prima zou vinden? Sjonge, nee de wil to please is te groot bij dergelijke honden.... in en in zielig....

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:38

Er word veel gesproken over dat mensen zelf kunnen aangeven wat ze voelen maar dat is zeker niet altijd het geval!
Heb zwaar geretadeerde kinderen gezien die bv als ze 16 zijn het niveauvan een baby hebben, niet kunnen praten en communiceren op een andere manier met andere mensen.deze zijn totaal afhankelijk van andere mensen.deze krijgen eten naar binnen geschoven,sommige kunnen nog net zelf kauwen en slikken, andere krijgen zondevoeding, poepen kunnen ze alleen liggend in bed in een luier, ze kunnen niet zeggen dat ze het hebben gedaan, iemand anders moet dat maar ruiken en hun dan verschonen, anders blijven ze er in liggen.er zijn er bij die vast gezet moeten worden in een rolstoel omdat ze niet zelfstandig kunnen blijven zitten

In zulk soort gevallen vind ik mensen toch heel veel op dieren lijken.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:56

Mindim schreef:
Femek2902 schreef:
Weet ik niet, denken is een raar ding.. Maar deze link leg ik dus wel en van daaruit redeneer ik dus ook bij dieren.
Ik heb zelf nog nooit daaraan gedacht om een gehandicapte mens zo te benaderen. Waarom leg ik daar die link niet? Eigenlijk geen idee. Waarschijnlijk omdat mensen veel beter kunnen aangeven wat ze willen en vinden. En zoals ik al eerder zei, mensen kunnen zich nog steeds goed ontwikkelen ondanks dat ze gehandicapt zijn.


Omdat mensen zien dat je ze meelijwekkend aan kijkt en een dier doet dat niet? Dus daar krijg je geen gene van?
Dieren kunnen zich heel goed aanpassen ook.


Hoe bedoel je dit? Waar krijg ik geen gene van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:03

slimmerik schreef:
Gewoon belachelijk zoals mensen dieren met mensen vergelijken en hen hetzelfde aan willen doen. De wereld op zijn kop.....

Dat noem ik geen dierenliefhebbers. Mensen die een dier geen dierwaardig leven gunnen. Achterlijven van dieren in karretjes omdat een hond dat zgn prima zou vinden? Sjonge, nee de wil to please is te groot bij dergelijke honden.... in en in zielig....


Geen dierenliefhebbers? Honden denken niet als mensen, je doet het ze dus ook niet aan, en met die karretjes kunnen ze prima functioneren als de poten het enige probleem zijn, dit doen ze echt niet voor de mens.
Maar ik vind dit toch wel een aparte post van jou, mensen afschilderen als egoïsten en geen dierenliefhebbers? Ik kan me van jou wel herinneren dat je vaker bepaalde of een dier mocht blijven leven of niet ook al was dat dier gezond en niet van jou dus ga mij niet vertellen dat jij jezelf zo'n dierenliefhebber vind omdat je deze hond af had laten maken, beetje hypocriet.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:12

dees_daan schreef:
Femek2902 schreef:
Ik moet bij zulke gehandicapte dieren altijd denken aan alle verwaarloosde/niet welkome gezonde dieren. Dus dan heb ik eigenlijk zoiets van koop dan een gezonde hond die anders wordt afgemaakt, in plaats van een gehandicapte hond. Dus ik zou zelf nooit zo'n hond kopen en als er ooit een gehandicapt dier wordt geboren bij mij dan laat ik hem in de eerste instantie wel leven, behalve als zijn moeder hem afstoot. Want als dat gebeurt heb ik eigenlijk zoiets van dit dier krijgt van de natuur geen kans, daar ga ik dan in mee. Met alle niet welkome gezonde dieren in mijn achterhoofd. Dan kan ik beter zo'n beest kopen.

De vergelijking met mensen gaat hier echt niet op. Want mensen kunnen redeneren, nadenken, praten en zich op veel meer manieren nuttig maken dan lichamelijk


Dat is dan dus het stukje geen perfecte hond? Want ook een hond zonder uiterlijke gebreken is geen garantie dat het een hond is die een lang en gelukkig leven gaat lijden, daar hangt meer van af dan wel of geen achterpoten hebben.
Ik zie het juist andersom, honden zonder zichtbare gebreken komen makkelijker aan een nieuw huis dan een hond met een gebrek of handicap.
Dat de vergelijking niet op gaat ben ik met je eens, ik wilde alleen aangeven dat je geen menselijke emoties op een hond moet willen projecteren, die hebben ze niet en in dit geval zie ik dat als een voordeel voor de hond.
Dat de mens zich nuttig kan maken is waar, maar ik vind sowieso dat een hond zich niet nuttig hoeft te maken, natuurlijk heb je verwachtingen aan een hond, dat is bij elke eigenaar weer anders en ik vind ook niet dat iedereen een hond met een handicap zou moeten aanschaffen/houden als die geboren wordt, maar nuttig is een hond alleen voor de eigenaar, dat een mens zich nuttig kan voelen kan dan een voordeel voor een mens zijn maar de rest van die dingen zie ik meer als nadeel, mensen worden daardoor bewust met hun problemen geconfronteerd en denken daardoor meer na over hun beperkingen.


Nee, klopt je hebt helemaal gelijk, het hangt van meer factoren af dan alleen het feit of een hond achterpoten heeft of niet. Maar de kans dat dit dier pijn heeft en een kort leven heeft is wel veel groter dan bij een op het oog gezonde hond.
Ik zou daarom dus liever een hond uit het asiel oid halen, dan dat ik zo'n pup zou kopen. Of ik het dier direct af zou maken als het bij mij geboren wordt hangt af van de omstandigheden. Maar ik zou wel eerder zeggen laat maar gaan. Sorry maar dan ga ik wel nadenken over kosten en of ik en het dier ervoor terug krijgen wat we er voor moeite in hebben gestopt. Ik zou bijv dus nooit zon hondje met de fles gaan opvoeden.

Verder krijg ik juist vaak het gevoel dat mensen dieren met zichtbare gebreken zielig vinden en ze dan wel willen verzorgen, om er later een beetje mee rond te gaan lopen van: Kijk hoe goed ik ben dat ik deze 'super blije' hond een kans heb gegeven. Niet dat iedereen met een dier met gebreken dat persée doet, maar bij veel mensen krijg ik dat gevoel wel.

Verder even in het algemeen. De discussie over mensen ga ik niet verder op in omdat ik vind dat dit echt geen goede plek is om die te voeren. En daar loop ik zelf tegen een aantal punten op waar ik niet uitkom, dus dan ga ik mezelf tegenspreken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:54

Femek2902 schreef:
Ik zou daarom dus liever een hond uit het asiel oid halen, dan dat ik zo'n pup zou kopen. Of ik het dier direct af zou maken als het bij mij geboren wordt hangt af van de omstandigheden. Maar ik zou wel eerder zeggen laat maar gaan. Sorry maar dan ga ik wel nadenken over kosten en of ik en het dier ervoor terug krijgen wat we er voor moeite in hebben gestopt. Ik zou bijv dus nooit zon hondje met de fles gaan opvoeden.

Verder krijg ik juist vaak het gevoel dat mensen dieren met zichtbare gebreken zielig vinden en ze dan wel willen verzorgen, om er later een beetje mee rond te gaan lopen van: Kijk hoe goed ik ben dat ik deze 'super blije' hond een kans heb gegeven. Niet dat iedereen met een dier met gebreken dat persée doet, maar bij veel mensen krijg ik dat gevoel wel.


Geloof me, er zijn meer dieren die niet zo mooi zijn of een been missen die geen baasje vinden op het moment dat ze met deze beperking in een dierenasiel belanden dan wel. Kijk maar in de asielen. Katten en honden met drie benen, of een kant met een gescheurd oor of brandwonden die ook voor littekens zorgen. En vraag dan even na hoe lang ze daar al zitten.

En dan, als je iemand met een hond ziet met een geamputeerd been, kun jij op dat moment bepalen of deze hond is aangeschaft voordat de beperking er was of daarna? Mensen vullen dingen veel te vroeg zelf in.

Zo'n pup zoals deze boxer, die kan niet worden verkocht. Die kan hoogstens worden weggegeven. En de hond uit het asiel en deze hond hebben allebei evenveel recht op een goed tehuis.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:27

Cassidy schreef:
Geloof me, er zijn meer dieren die niet zo mooi zijn of een been missen die geen baasje vinden op het moment dat ze met deze beperking in een dierenasiel belanden dan wel. Kijk maar in de asielen. Katten en honden met drie benen, of een kant met een gescheurd oor of brandwonden die ook voor littekens zorgen. En vraag dan even na hoe lang ze daar al zitten.


Ja klopt je hebt helemaal gelijk. Maar er zitten zeker evenveel, waarschijnlijk zelfs meer, gezonde dieren in het asiel en dan zou ik de dieren waar ik twijfel over of ze pijn hebben of niet, wel als eerste in laten slapen. Een gescheurd oor heeft het dier geen pijn aan, maar bij deze boxer twijfel ik en met mij andere of hij geen pijn heeft of erge pijn zal krijgen binnenkort. En dat is dus het lastige met dieren, ze kunnen niet praten..

Cassidy schreef:
En dan, als je iemand met een hond ziet met een geamputeerd been, kun jij op dat moment bepalen of deze hond is aangeschaft voordat de beperking er was of daarna? Mensen vullen dingen veel te vroeg zelf in.


Nee klopt, dat kan ik niet bepalen op dat moment. Maar mensen zetten wel hun hele levensverhalen op internet, inclusief hun dierbare 'geredde' dieren. En ik heb nu al een paar keer mensen voorbij zien komen die heel trots zijn op hun gehandicapte dier omdat zij hem zo'n goed leven hebben gegeven. En meestal krijg ik dus de indruk dat het houden van het gehandicapte dier alleen maar egoïsme is van die mensen. Of dit nou een hamster is of een kat of een hond of een paard.

Want het leven van die dieren is volgens mij lang niet altijd goed, veel bij de dierenarts langs, operaties, buitensluiting door soortgenoten, langzaam/moeilijk bewegen, enz.
Maar goed, dat kan ik idd niet direct bepalen als ik een hond over straat zie lopen. Maar als ik sommige facebookstatussen lees of verhalen op andere sites, kan je daar wel iets over zeggen. Maar goed, mensen moeten zelf weten wat ze doen of niet doen :)

Cassidy schreef:
Zo'n pup zoals deze boxer, die kan niet worden verkocht. Die kan hoogstens worden weggegeven. En de hond uit het asiel en deze hond hebben allebei evenveel recht op een goed tehuis.


En ergens denk ik dan dat mensen sneller denken, gratis hond en hij is extra schattig en ik kan hem redden. Dat gaan we doen! Ja, er zijn veel mensen die zo denken, sterker nog heel veel mensen die dieren kopen hebben geen idee waar ze aan beginnen en kiezen gewoon het schattigste dier en goedkoopste dier uit die ze kunnen vinden. Niet iedereen natuurlijk maar er zijn veel dierenleken.

Als je in je achterhoofd houdt dat beide dieren worden ingeslapen als ze geen goed tehuis krijgen, vind ik dat de gezonde hond meer recht heeft op een goed tehuis. Ik vind het erger als een gezonde hond wordt ingeslapen dan wanneer er een zwaar! gehandicapte hond wordt ingeslapen. (Een hond met een gescheurde oor vind ik absoluut geen zwaar gehandicapte hond! )

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:39

Mindim schreef:
essiesilly schreef:
in de natuur had hij allang dood geweest, niet alleen omdat hij geen eten kan zoeken/jagen maar vooral omdat hij verstoten word, dan wel doodgebeten word door zijn soortgenoten.. het is alleen voor de ego van de mens om zo n dier in leven te houden.
idd wat dierenfan zegt je kan van zo n kort filmpje toch niet zeggen of hij een waardig leven heeft? hij rent hijgend in de rondte dus ja wat zie je er aan? je kunt je wel bedenken hoe zwaar zijn lijf het moet hebben om straks rond de 30 kilo op alleen de voorpoten te dragen..

Ach, ze komen in het wild niet voor hoor :roll:

Het dier heeft schijnbaar nu nog geen last, met die karretjes kan tegenwoordig veel. Er zijn meerdere honden met verlamde achterpoten, die het al jaren heel fijn hebben met een karretje.
Ik ben echter wel benieuwd hoe dat me een jonge boxer verloopt, ze stuiteren nog al :D


denk je? ;) er worden niet voor niks veel pups geboren bij honden he.. ze merken nl meteen of er 1 zwak is of niet klopt, die word verstoten en gaat zelf dood of word gewoon dood gebeten tsja.. zo gaat dat nou eenmaal
(en ja zelf meegemaakt met het fokken van honden)

ik vind het gewoon egoïstisch om zo n hondje in leven te houden.. waarom wachten tot hij zoveel pijn heeft dat hij helemaal niks meer kan.. voor wie moet dat? alleen voor eigen belang..

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:37

dees_daan schreef:
slimmerik schreef:
Gewoon belachelijk zoals mensen dieren met mensen vergelijken en hen hetzelfde aan willen doen. De wereld op zijn kop.....

Dat noem ik geen dierenliefhebbers. Mensen die een dier geen dierwaardig leven gunnen. Achterlijven van dieren in karretjes omdat een hond dat zgn prima zou vinden? Sjonge, nee de wil to please is te groot bij dergelijke honden.... in en in zielig....


Geen dierenliefhebbers? Honden denken niet als mensen, je doet het ze dus ook niet aan, en met die karretjes kunnen ze prima functioneren als de poten het enige probleem zijn, dit doen ze echt niet voor de mens.
Maar ik vind dit toch wel een aparte post van jou, mensen afschilderen als egoïsten en geen dierenliefhebbers? Ik kan me van jou wel herinneren dat je vaker bepaalde of een dier mocht blijven leven of niet ook al was dat dier gezond en niet van jou dus ga mij niet vertellen dat jij jezelf zo'n dierenliefhebber vind omdat je deze hond af had laten maken, beetje hypocriet.



Ah zonder goede argumenten gaan we maar in de persoonlijke aanval? Stoer!!!

Maar ik blijf van mening dat deze hond het verdiend dat hij dood gemaakt word. Diertje komt ongetwijfeld ook nog van een broodfokker. Iedere goede fokker had dit dier verder en later lijden willen besparen. Maar ach het is leuke curiosa met een groot ah-gehalte. ... dus idd voor egoïsten.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:44

Pff arm dier.
Wij hebben een keer een abessijn kitten in een nestje gehad met een ernstige twisted leg. De achterpootjes zijn dan gedraaid en liggen plat. (ziet er een beetje uit als een kikker) Echter was er bij een achterpootje ook echt het gewricht niet aan elkaar vastgegroeid.

We zijn na enkele dagen met deze kleine naar een othopeed geweest die veel ervaring heeft met dit ras. We konden kiezen voor het pootje amputeren, maar hij adviseerde om in te slapen. Zo jong al een poot moeten missen zou problemen gaan geven in de rug tijdens de groei met waarschijnlijk dan ook veel pijnklachten ook al had ie op dat momnent geen pijn en was net zo levendig als zijn nestgenootjes.

Dit pupje zou ik direct hebben laten inslapen hoe blij hij nu ook lijkt. Mijns inziens is dit vragen om pijnklachten op jonge leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:48

Ik heb mijn argumenten al lang gegeven in eerdere posts, dat hij bij een broodfokker weg zou komen is totaal niet aan de orde, echte broodfokkers slaan ze tegen de muur omdat ze niks waard zijn, die geven geen geld uit aan een dier dat iets mankeerd en zitten niet te wachten op extra zorg of negatieve reclame (want dat krijg je als je er een pup met een afwijking tussen andere pups ligt, dat schrikt mensen af)
Dus dat argument valt af..
Egoïstisch? Waarom? Ik zie een hele vrolijke hond vol levenslust, die zo niet kan blijven lopen omdat zijn rug en dan aan gaat maar dat is met een rolstoel op te lossen, dan zie ik niet in waarom hij dood moet? Hond zit vol levenslust in ieder geval.
Alles afmaken waarvan 'jij' vind dat het geen leven waard is vind ik egoïstisch.
Zolang het dier geen pijn heeft en zich snel aan kan passen (zoals in dit geval omdat het aangeboren is) vind ik dat hij een kans verdiend en dat heeft niks met egoïsme te maken, of omdat het schattig zou zijn, schattig vind ik het niet, het is een afwijking en dat is sneu genoeg, maar geen reden om er meteen een spuitje in te drukken..

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:59

nijland schreef:
Er word veel gesproken over dat mensen zelf kunnen aangeven wat ze voelen maar dat is zeker niet altijd het geval!
Heb zwaar geretadeerde kinderen gezien die bv als ze 16 zijn het niveauvan een baby hebben, niet kunnen praten en communiceren op een andere manier met andere mensen.deze zijn totaal afhankelijk van andere mensen.deze krijgen eten naar binnen geschoven,sommige kunnen nog net zelf kauwen en slikken, andere krijgen zondevoeding, poepen kunnen ze alleen liggend in bed in een luier, ze kunnen niet zeggen dat ze het hebben gedaan, iemand anders moet dat maar ruiken en hun dan verschonen, anders blijven ze er in liggen.er zijn er bij die vast gezet moeten worden in een rolstoel omdat ze niet zelfstandig kunnen blijven zitten

In zulk soort gevallen vind ik mensen toch heel veel op dieren lijken.


En ik vind dat je dus als ouder in zo'n situatie moet kunnen zeggen dat je dat geen menswaardig leven vind en dus voor het einde kiest.

En zo denk ik er ook over bij dieren.
Een dier in een karretje moet je gewoon niet willen. Dat men ze in handtasjes stopt vind ik al vreselijk.
Ik vind dat gewoon geen dierwaardig leven.