Hen broedsaf maken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:36

O jee ik pleit schuldig aan dat hakblok ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:37

Die broedsheid is ook wel de reden voor mij geweest om niet voor zijdehoentjes te kiezen.

Nu heb ik Orpingtonkrielen en die doen dat vast noo.... laat maar :')

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:40

Amaris schreef:
Die broedsheid is ook wel de reden voor mij geweest om niet voor zijdehoentjes te kiezen.

Nu heb ik Orpingtonkrielen en die doen dat vast noo.... laat maar :')

Die orpingtons van jou, dat lijkt mij ook wel wat.

zoutenootjes

Re: Hen broedsaf maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:45

Hier Araucana's. Die zijn nog nooit broeds geworden. Ze kijken me aan en lopen gewoon weg. Dus nu twee zijdehoentjes erbij, en die zijn erg lief en dus af en toe broeds. Maar omdat ze zo klein zijn en makkelijk kan ik ze zo oppakken en bij het eten zetten. Volgend jaar mogen ze wat uitbroeden.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:08

Sorry, weet niks van zijdehoenders. Hebben hier gewone kippetjes :+
"Op het hakblok ermee", jeetje, wat een aparte site zeg. Maar ja, dat zeggen zij uiteraard van Bokt ;(

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:18

Ach, als je maar plezier hebt van je kipjes.

Ooit woonde hier een tijdje een buurvrouw, die het heel erg vond als er eitjes werden gegeten. Want die arme kipjes hadden het zo zwaar (in de legbatterij). Maar ik heb eigen kipjes. En ja, de kipjes hier wilden niet broeden en lieten de eitjes gewoon in de steek. Dus dan toch maar opeten.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:45

InekeN schreef:
"Op het hakblok ermee", jeetje, wat een aparte site zeg. Maar ja, dat zeggen zij uiteraard van Bokt ;(

Dat wordt vaak geadviseerd aan mensen die doodzieke kippen hebben en er niet mee naar de vee-arts willen gaan.
Daarnaast, ik help ook vaak bij het slachten van mijn eigen overtollige haantjes.

Over kippenhok, tjah.. pas was er iemand die zich afvroeg waarom zijn ren zo stonk. Had 5 kippen op 2 m2 zitten. Tjah..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:54

Laptopmuis schreef:
InekeN schreef:

Dat wordt vaak geadviseerd aan mensen die doodzieke kippen hebben en er niet mee naar de vee-arts willen gaan.
Daarnaast, ik help ook vaak bij het slachten van mijn eigen overtollige haantjes.

Over kippenhok, tjah.. pas was er iemand die zich afvroeg waarom zijn ren zo stonk. Had 5 kippen op 2 m2 zitten. Tjah..

Niet alleen aan mensen die doodzieke kippen hebben en er niet mee naar de vee-arts willen. Sterker nog, er word/werd ook vaak zat geadviseerd om vooral niet naar de vee-arts te gaan omdat het toch geen zin heeft om met zo`n dier te gaan lopen zeulen en lopen emmeren ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 08:57

Tjee een hele pagina off topic :+
Nou, gisteren nog een paar keer eraf gehaald, maar eten ho maar. Ze rende net zo hard weer terug. Nu kan ik mijn leggedeelte niet afsluiten maar vanmorgen maar een poging gedaan (met karton :+ ) Ze was not amused en ging er dwars doorheen := Weer terug gezet, wat vaster.. Hopen dat als ik vanmiddag thuis kom het karton nog staat...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:26

Ik denk dat je toch voor de 'kale omgeving/bench' optie moet gaan....

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 09:38

Denk t ook.. Ben morgen de hele dag vrij dus dan ga ik t ff regelen :Y)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:03

Hier hebben we een paar houten plaatjes (waren overgebleven bij iemand die verbouwd had). Daar kunnen we het hok mee afsluiten. Eten en drinken zetten we voor de kip neer, en we blijven er bij. Na wat verontwaardigde geluidjes komt kip tot de conclusie dat ze toch wel wat trek heeft, en ze eet wat. Na vijf a tien minuten mag ze weer weglopen. Meest loopt ze het hok weer in, waar ze de houten plaat tegenkomt. Daar staat ze wat te mopperen, en loopt weer naar het etensbakje. Als ze genoeg heeft gegeten mag ze weer overal bij. Ik ga er echt niet de hele dag bij zitten, maar steeds tussendoor even. Zeg maar, na het ontbijt 's ochtends, na de lunch en tegen de avond. Hier werkt het. Je moet wel een aantal dagen volhouden. Nu het sneller donker wordt buiten, wordt het gelukkig ook veel minder aantrekkelijk om te broeden. Het is geen garantie dat ze niet broeds worden, maar het maakt wel wat verschil.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 20:20

Hoe doet iedereen dat toch? Ik Ven van 7 tot half 6 de deur uit %)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:57

Ik ben gewoon thuis maar hier gaan ze als ze apart moeten gewoon de bench in met eten en water tot ze broeds af zijn. Ik ga echt niet tig keer per dag met ze prutsen tenzij het een medisch noodgeval is. Ik heb wel andere dingen te doen.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:02

Vivian__ schreef:
Hoe doet iedereen dat toch? Ik Ven van 7 tot half 6 de deur uit %)

Nou, vijf of tien minuten er bij in de ochtend, en vijf of tien minuten er bij in de avond. Ga er echt niet de hele dag bij zitten. Zo ongeveer iedereen heeft wel zijn of haar dagelijkse bezigheden. Het zou wat zijn, als je niet eens kon stofzuigen of boodschappen doen, bij wijze van spreken, vanwege een kip.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:04

Mijn opa hing ze vroeger twee dagen op in een zak :+

Kwam ik als kleine penny bij m'n pony en moest ik vriendinnetjes uitleggen waarom er een kip in een zak op stal hing..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:04

Dat is toen en nu niet uit te leggen

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:09

Het zal wel de jute zak geweest zijn. Lekker schommelen in de wind.