Hoe maak ik het haar duidelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 10:32

Storm schreef:
TS, ik vind dat je een kanjer bent door jezelf het lot van het katje zo aan te trekken. Heel goed dat je haar gered hebt door haar bij je moeder neer te zetten.
Weet je huisgenoot nu dat ze bij je moeder is? Of zeg je dat het katje is ontsnapt? Sommige mensen zouden inderdaad nooit geen huisdieren mogen hebben en je huisgenoot is daar overduidelijk een van.
Succes met alles vlo-vrij maken en met het kleine katje!

Dankje! Jullie allemaal trouwens, jullie reacties doen me goed. Het laat me alleen maar meer inzien dat ik het juiste gedaan heb :)
Het katje is volgens haar nog altijd gewoon hier (ze is de eerst komende maand waarschijnlijk toch niet thuis) dus ergens in de loop van die tijd zullen we een appje/belletje doen dat ze ontsnapt is met nog een kat van mij, maar dat die van mij weer terug kwam/teruggevonden werd nadat we op zoektocht gingen.
Kiara krijgt een nieuw leven, dus ook een nieuwe halsband, waardoor we de oude halsband van haar met met een zoektocht ''vinden''. Dat laat toch vaak een stukje hoop varen...tenminste, dat deed het bij mij altijd wel.
Bij mijn ouders thuis komt ze toch niet meer door een ruzie met ze (ja, ze weet het voor zowel kat als mens goed te verpesten) en mijn broer heeft Kiara gisteren met liefde ontvangen. Gisteravond kreeg ik al appjes van mijn moeder, met foto's van de kleine hummel bij mijn vader op schoot, en op de bank lekker te slapen. Mijn moeder heeft de eerste vlooien al van zichzelf af kunnen plukken (zij is voor vlooien vaak een slachtoffer := ), maar dat is het waard.

Tigress

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:32

Zo, dag twee van het bestrijden. Katten in de hal gedaan, en opgeruimd. Alles op zijn kop, binnenstebuiten...je kan het je zo gek niet bedenken. Stofgezogen, krabpalen in de kamer van huisgenoot gezet om ze daar te behandelen, en spuiten maar!
Vanavond weg geweest naar een vriendin, zodat we even weg konden. Daar gegeten, en net alles weer klaar gemaakt in huis. Krabpalen blijven nog 1 of 2 nachtjes in de kamer staan om goed uit te luchten, maar ik kan in ieder geval weer in huis zitten. Katten lijken al wat rustiger te worden qua gekrab. Ik heb vanmorgen nog een levende van mijn kat af kunnen plukken, maar die was duidelijk al flink versuft.
Zal er dan toch echt eindelijk een eind komen aan de plaag? Hope so :)

Wat betreft Kiara, die doet het super bij mijn ouders thuis. Mijn moeder maakt zich zorgen om haar, ivm duidelijk mindere eetlust dan de andere katten. Ze eet wel, maar niet zoals een halfjarig katje dat zou moeten doen. Gelukkig is ze niet te dun, maar qua gewicht verder netjes. Energie te weinig komt daar in huis ook heel duidelijk naar voren toe. Veel slapen, maar een klein beetje spelen (in tegenstelling tot de andere katten en katten van haar leeftijd) maar gelukkig ook heel veel knuffelen.
Ik hoop dat ze gelukkig is met dit alles. Ze leeft nu in een walhalla :)
Ik daarintegen zat er echt even compleet doorheen vanmiddag tijdens het opruimen.
Haast vanuit het niets werd ik razend, en voor mij is dat zeer ongebruikelijk :p
Ik smeet met knuffels en schreeuwde het eens lekker uit, dat ik die pokkevlooien nu verwoest wilde hebben. Niet echt zen natuurlijk, maar het voelde even zo fijn. Even alle frustratie eruit gooien.
Vriendinlief kwam me troosten, en na een korte pitstop konden we weer door.
Niet alleen vanwege de vlooien voelde het niet fijn, maar toch stiekem de twijfel, was Kiara weg doen naar mijn ouders nu écht de beste beslissing? Ik ging mijn huisgenoot weer als mezelf zien, en het verdriet wat ik dan erom kan hebben...helaas vergeet ik nogal makkelijk dat wij qua verzorging van dieren zó verschillend zijn, dat zij na een korte ''facebookzoekactie'' waarschijnlijk het ook al wel voor gezien houd...Ik weet niet hoe het zal lopen, maar vind het nogal spannend allemaal :n

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:40

Ik gok dat ze niet eens een zoekactie start, maar iets zal zeggen van "die vindt haar weg wel" en haar schouders ophaalt. Alleen hoop ik niet dat ze nu een "nieuwe kat" wil...

TS, ik vind dat je goed bezig bent, al zou ik dat riempje niet aan haar geven. Als ik het zo lees, gaat het haar toch niet boeien dat de kat weg is, dus dan boeit dat ook niet. Misschien alleen maar zeggen "Je kat is weg." Ben benieuwd of ze door gaat vragen.

Ik denk dat Kiara gewoon even lekker op krachten moet komen. Een vlooienplaag kan zooooo veel van een dier vergen!! Ooit een kitten gered, dat werd op 6 weken geschat door de DA toen ik hem direct meenam. Twee weken later nog eens langs bij de DA en hij werd ineens op 16 weken geschat! Die is dus ineens, nadat hij van de vlooien en wormen af was, als een tierelier gaan groeien en helemaal gaan leven. Geef Kiara dus maar even de tijd (wat jullie dus doen), dan zul je in een paar weken een geweldig speels en actief katje zien! :j

_/-\o_ +:)+

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:50

Ik weet niet zeker of iemand het al gezegd heeft, maar ik hoor je steeds spreken over stofzuigen, stofzuigen en stofzuigen....

Maar je weet toch wel dat je dat niet moet doen nadat je gespoten hebt? Anders zuig je de werkzame stof weer op ipv dat die zijn werk goed doet.

Ik zou zeker twee dagen niet zuigen.

succes met de ellende

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:00

kippetje, ik begrijp dat ze zo gedaan heeft. Dus spuiten, alles dicht voor een paar dagen. Dan luchten en zuigen. :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 10:46

klopt :j
Ik heb de krabpalen volledig gezogen, en morgen gaan we de deuren tegen elkaar open zetten om eens extra door te luchten :) Dan word er ook pas weer gezogen :j

Moet wel zeggen dat de neiging groot was om het te doen hoor! getver, al die kriebelbeesten.
Er sprong net eentje op mij...zal dat inhouden dat het einde eraan komt?
Dat omdat de katten pipetten hebben, ze maar wegspringen naar nieuwe slachtoffers? Geen idee of het zo werkt..zo ja, dan yes :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:00

Ik heb ook ooit een keer een vlooienplaag gehad, in een oud huis vol kieren en naden, toen heb ik poeder gekocht en dit aangelengd met water en echt alles gespoten en toen het droog was gezogen, toen nog een keer het zelfde na twee weken en was ik er vanaf, als ze op jou springen dan betekend het dat ze inderdaad een andere gastheer zoeken.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 17:37

okey dan, na een verschrikkelijke knup in mijn maag hebben we het appje verstuurd. Ze is nu officieel ''zoek''. Berichtje op Amivedi geplaatst (ze is de eerst komende tijd toch binnen :p)
Ze is gekomen (kwartier voordat het donker werd, maargoed)
Ze loopt nu een rondje. Het eerste waar ze zich zorgen om maakte was dat ze niet geholpen was en dus met een nest opgescheept kon zitten. Verder rookte ze eerst nog haar peukje op, ging naar de wc, pakte een zaklamp en is nu zoekende met mijn vriendin.
Ze gaat er nu al vanuit dat ze haar niet weer vind. Geen paniek, geen traan...leegte in haar reactie verder.
Nu gaan wij dus ''opletten'' of we de kleine zien.

Met Kiara, nu door het leven gaande als Kira, gaat het goed. De omschakeling is geweest, en ze eet steeds meer :D Echt super. Vlooien springen nu dus op mij, en zoeken een nieuwe gastheer, dus volgens mij komt er over een paar weken eindelijk een definitief einde aan de vlooien :)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:01

Hopen dat ze dit niet ineens leest

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:01

dat dacht ik net ook, ze zou maar een vriendin met bokt hebben :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:33

Krijgen we zometeen een topic 'Wat mn huisgenoot me nu toch geflikt heeft' :=

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het top dat TS het zo aanpakt, maar toch.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:27

haha, gelukkig weet k dat zij geen paardenmensen etc in haar omgeving heeft :=
Maar zou ze er wel achter komen...prima. Dan mag ze het gevecht met me aan gaan. Ik ben op het moment bij mijn ouders thuis, en zie ineens een katje wat rustig rondloopt hier. geen constante jeuk etc, en ze lijkt nu al wat meer aangesterkt :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:37

Wat fijn om te horen dat t nu zo goed gaat met kiara/kira :)

Echt raar dat je huisgenoot zó doet, ik hoop dat die pokkevlooien snel weg zijn, nog ffies doorzetten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:44

Ik snap waarom je het zo doet, maar vind het toch not nice om iemand te laten zoeken naar haar eigen dier, want dat blijft het immers wel. Wees dan recht voor z'n raap :P Nogmaals, ik snap het idee wel, maar zou me toch knap banketstaaf voelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:18

Cayenne schreef:
Ik snap waarom je het zo doet, maar vind het toch not nice om iemand te laten zoeken naar haar eigen dier, want dat blijft het immers wel. Wees dan recht voor z'n raap :P Nogmaals, ik snap het idee wel, maar zou me toch knap banketstaaf voelen.

Ik ben het hier volledig mee eens. Ik zou het haar wel eerlijk vertellen, want uiteindelijk loop je ergens tegen de lamp dmv een foto ofzo.

Als het haar toch niks interesseert, doet dit haar ook niet interesseren. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:32

Ik had niet eens gezegd dat de kat weg was. Ze geeft er duidelijk niets om maar je hebt gedaan wat je het beste voor het dier leek.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:36

Wat nou als ze straks weer een nieuw katje gaat nemen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 12:04

Collie2008 schreef:
Wat nou als ze straks weer een nieuw katje gaat nemen?

Dat laat ze wel uit d'r hoofd, aangezien ze al niet eens de kosten kan dragen voor deze. Maar dan alsnog, zoals ik al eerder zei (deze vraag is eerder in het topic ook al geweest) dan is de deur hier ineens ''dicht''. Maar sowieso...wat nou als Kyra ineens terug zou komen en ze heeft een katje erbij aangeschaft...dan zit ze met twee katten waar ze voor moet zorgen.

Even over het eerlijk vertellen...hier heb ik over nagedacht (en ook overlegd met mijn ouders) maar dit leek ons geen strak plan. Dan zijn we terug bij af. Zij kom kat terug eisen, en vervolgens heb ik alsnog alle (medische) kosten voor haar kat. Dan kan ze beter ''kwijt'' zijn. Ik heb hier ook érg over na moeten denken! Begrijp me niet verkeerd! Ik heb hier erg lang over nagedacht omdat ik mijzelf verplaatste in het geval; wat zou ik doen als mijn kat kwijt was. Ik zou gek worden, en had dus ook zoiets van; ik wacht haar reactie af. Gaat ze een zoekactie starten etc, dan kunnen we altijd nog kijken of ze weer ''opduikt''.
Maar er kwam geen traantje verdriet, geen stukje paniek. Helemaal niks. Katje van een halfjaar is weg, en na 1 rondje zoeken van 10 minuten vond ze het al genoeg.

Qua foto's heb ik ook over nagedacht inderdaad, maar daar letten ze nu gewoon extra goed op. Geen foto's van Kyra per ongeluk op de achtergrond etc.
Dat rondje zoeken was trouwens meer om er vorm aan te geven volgens ons. Geen traantje, peukje opsteken voor de lekker, klein rondje lopen, en zaklamp zo'n beetje puur gebruiken om te schijnen waar ze loopt, ipv kattenoogjes te zoeken (wat mijn idee zou zijn met een zaklamp)
Ach zei ze, katten lopen wel vaker weg. die van mijn vriendje was ook eens een week weg.

Waar ik totaal overstuur zou zijn en dagelijks bezig zou zijn met een zoekactie, komt er hier niks...zelfs geen facebook oproepje over dat ze weg is en of dat iemand haar misschien ergens gezien heeft. Ik denk dat ze uiteindelijk zelfs voordelen in gaat zien. Geen gemiep meer van ons over dierenartskosten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:34

Gaat alles nog goed enzo?
Mist ze de kat?
Hoe maakt de kat het?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:02

Even een update dan maar:
Kyra doet het g e w e l d i g! Ze groeit, speelt, en is ineens een katje in plaats van een hoopje ellende zonder energie! Ze sjeest de keet rond, en er is maar even een krabpaal bij gehaald := De banken werden gesloopt _O-
Mist ze de kat? Nou nee...haar zusje lijkt er meer zorgen om te maken dan zijzelf O.o Haar zusje is ovigens vandaag op de hoogte gebracht van hoe en wat met uitgebreide uitleg. Gaf ons groot gelijk, en was erg blij dat ze veilig was :)
Qua omstandigheden bij ons thuis gaat het nu ook beter. Vlooien gaan langzaamaan dood, ik heb een aantal vlooien kunnen pakken van mijn kat haar hoofd, dus daar komt ook weer een ontvlooiingsronde + het huis nogmaals. Dagelijks tot maximaal om de dag stofzuigen en nog niet gedweild (zolang ik weet dat ze er zijn ontwijk ik dat liever nog even)
Behalve dat komt er ook nog eens bij dat er problemen waren tussen huurbaas en huisgenoot zelf...vanaf deze week zal ik gewoon in het huis zitten met mijn vriendin *\o/* Even her er der dingen regelen, en dan is het hoofdstuk met mijn huisgenootje officieel afgesloten.
Enige probleem is: vriendinlief heeft momenteel nog geen baan, maar volgende maand/de maand erop hopelijk al wel (positief bericht bij een werkgever vandaan)
Moet dus even overleggen hoe nu te doen met de huur...in mijn eentje kan ik het hele bedrag niet ineens ophoesten :x Maar hij heeft al aangegeven mij een fijne huurder te vinden, en ik hoop dat daar dus wel iets in te regelen valt :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:57

fijn dat het met de kat/ kitten nu goed gaat.

kun je de kosten voor de vlooienplaag reinigen niet op haar declareren?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:31

Top dat het goed gaat met kyra!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:56

Ik moet zeggen dat ik heel veel respect heb voor hoe je alles aangepakt hebt zeg! Petje af :j fijn om te horen dat Kyra het zo goed doet nu!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 15:54

eindelijk...rust in de keet...Laatste beetje zit erop. Kat heeft een heerlijk leventje bij mijn ouders thuis waar ze lekker binnen en buiten kan ravotten. Is beste vriendjes met de kat van mijn broer, en mijn ouders zijn stapelgek op haar <3
Ze groeit nu echt flink, en mijn moeder is het nu ook echt opgevallen. Ze krijgt nu alles wat ze nodig heeft om kat te zijn. Ze is gecastreerd, en krijgt de ontvlooiing die ze al die maanden nodig had.

Huisgenootje is pleit, en ik kan blijven zitten met mijn vriendin :j Het duurde allemaal langer dan gepland, maar nu is het definitief *\o/*

Eigen katten doen het ook super. Ons schildpadpoesje heeft geen wondjes meer op haar achterpoten van de vlooienallergie, en heeft zelfs al weer mooie behaarde beentjes +:)+ Verder is er geen vlo meer te vinden hier *\o/* Het ontvlooien word streng bijgehouden natuurlijk, maar het is zo fijn om te zien dat ze er geen last meer van ondervinden :)
Laatst bijgewerkt door Tigress op 07-03-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:03

Superfijn! *\o/*
Moest t trouwens ff 2x lezen over n schildpad met haar op de benen. :D