Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Re: Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 23:12

Weer met lange tanden ;) want ja, het waren weer dezelfde brokken als gister en eergister.
Maar hij heeft het opgegeten, heb de halve bak van gister opgevuld met nieuwe brokken tot weer een vol bakje -tenminste, zo vol als hij mag- en t bakje was een heel eind leeg vanavond. Wel een stuk fijner zo, niet iedere keer alles steeds 's avonds weg moeten gooien maar jammer dat KVV nu niet meer aan de ords is. Het lijkt mij toch lekkerder om KVV te eten ipv iedere dag dezelfde bruine brokken maar goed als hij dan zo slecht eet dan maar op brokken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:13

Air schreef:
Het allereerste wat ik zou doen is kijken of je niet gewoon teveel voert.. Daarnaast, wat is het voerritueel? Wat gebeurt er voor het eten?

Ben ik nogsteeds benieuwd naar ;)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:20

Orijen doen ze hier een moord voor :-), is ook een kleiner brokje en bevat 80% vlees ( farm food niet zoals hier eerder beweerd werd), het is de brok met hoogste vleesgehalte.
Toch, vanwege de verscheidenheid en toch de zeer aantrekkelijke ingrediënten ook stap ik over op Acana pacific ( vis)... mijn ervaring met moeilijke eters in de hondjes is, dat ze vrijwel allemaal dol op vis zijn :-).
Bewegen is natuurlijk nummer 1 prioriteit, het dragen van die kleine hondjes is zo vreselijk, een hondje moet een ook een HOND kunnen zijn, rennen, ravotten, achter balletjes aan en vooral ook hun neus gebruiken buiten :-). Na een flinke wandeling op tempo zal er ook meer honger zijn misschien....
Misschien want mijn oppashondje ( ook een kleine fruts) liep zo'n 2 uur met zijn baasje maar die trok zijn neus op voor alles en nog wat hihi, thuis ook.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 09:14

Een voer ritueel heb ik niet, als ik 's morgens dochterlief naar school heb gebracht is die hond aan de beurt voor een flinke wandeling of ronde met de fiets ( los er naas dus). Dan kom ik thuis en krijgt hij zijn eten.

Acana heb ik gegoogled en ziet er erg goed uit inderdaad. Ik kijk het eerst even aan met DLG en als dat ook niet gaat dan ga ik Acana proberen. Heb nu een aantal kleine proefzakjes gekregen dus dat is fijn om het uit te proberen.

Gedragen wordt hij nooit en hij heeft behalve 1 half check halsband en flexi lijn en een vaste lijn en verder niks. Wel gaat hij zonder te blikken of blozen een km of 4 a 5 mee naast de fiets of gaan we een rondje van 5 km lopen en speelt hij in de winter heerlijk in de sneeuw en loopt hij los te spelen in een groep van tussen de 14 en 20 honden waaronder een Saarloos Wolfshond, een paar Duitsers, een paar Zwitserse Herders, Labradors, Boxer, IJslandse hond enz en die Chihuahua van mij haha. We spreken 1 x per week af in een natuurgebied hier in de buurt, dan gooien we alle honden los en gaan we lekker een uurtje lopen en kunnen die honden rennen, vliegen, spelen, en ja daar hoort ook wel eens wat gegrauw en gesnauw bij. Heel erg leuk om te zien een 's zomers gaan we vaak naar strand. Maar dat zorgt er helaas ook niet voor dat hij gaat eten.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:55

Ashlley1, dan heeft jouw hondje het enormmmm goed :-). Fantastisch te lezen zo lekker bewegen. Dan is hij zij gewoon meilijke eter, zoals grzegd, heb er nog 1 meegemaakt ;-).

Ik hoop dat het met wat voor voer ook gaat lukken ze aan het eten te krijgen. Voedsel iets warmen of hete bouillon gaat eten meer van geuren en wil nog eens helpen maar denk in dit geval ook niet. Mijn honden aten ook soms hun voer niet ondanks hele dagen rennen en wandelingen van 2uur naast de fiets en dan pakte ik direct bakken weg en wachtte ik tot de volgende dag :-) maar sinds orijen gaat allesss op hopelijk ook de acana. Duck voer ik dan nog 2keer per week of vers runderhart.

Groetjes en succes met de fruts :-)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:44

Het enige waar je naar zou kunnen kijken is hoe je het voer bereid zeg maar. Zo staat mijn hond toch echt veel fanatieker te staren naar het eten als ik er langer mee bezig ben geweest, ook al is dat vanwege de groente waar ik veel moeite in moet doen om ervoor te zorgen dat hij het opeet.

Dus wie weet eet je hond beter als je als extra ingredient iefde erin stopt? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:53

Eén van mijn hondjes was ook zo'n moeilijke eter.
We hebben ongeveer alle merken brok en kvv gehad... Niets werkte echt.
Ze liet het na een dag of 2 staan en wilde dan gewoon écht niet meer eten. Ook niet als ze dan dus al 5 dagen geen hap voer op had en eigenlijk toch écht honger had.

Inmiddels zijn we gaan BARFen. En staat ze letterlijk te blaffen en te springen als ik naar de keuken loop om het eten te pakken.
Gezonder, goedkoper, en ze eet!

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:55

Ik heb niet alles gelezen, maar een brok met ook zeer hoog aandeel vlees is Wolfsblut. Er zijn veel verschillende smaken en o.a. de wild duck ruikt heerlijk!!!
Mijn honden doen het er super goed op. Ik ben ook overgestapt van KVV naar Wolfsblut.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:03

Hier dan weer het omgekeerde bij een, is echt een heel makkelijke eter,maar snij een lap vlees in stukken en hij loopt werkelijk kokhalzend weg. alleen het gemalen kvv gaat er dan wel weer in. heel apart :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 13:13

Ik zou er nog eens wat extra liefde door het eten kunnen doen, misschien helpt het wel haha ;-) BARFen zie ik echt niet zitten, daar ligt voor mij de grens. Zelf eet ik namelijk vegetarisch en heb mezelf al over een behoorlijke drempel moeten zetten om dat vlees te ontdooien, te snijden en te verpakken, die geur en dat bloed en vocht enzo, brrr... nu gaat het inmiddels wel makkelijker maar het hele idee van orgaan, spier en bot verwerken tot een uitgebalanceerd dieet voor de hond zie ik echt niet zitten.

Wolfsblut ga ik eens opzoek, alleen wil ik niet gelijk een zak van 5of zelfs 13kg moeten bestellen voor een hond van 3 kg om uit te proberen.

Van de brokken is DLG toch geen slechte brok?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:01

Ik ben terug gegaan van KVV naar Taste of the Wild brokken
Heb ik eerst een proefpakket van 1 kg , 4 zakjes gekocht

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:41

ashley1 schreef:
Wolfsblut ga ik eens opzoek, alleen wil ik niet gelijk een zak van 5of zelfs 13kg moeten bestellen voor een hond van 3 kg om uit te proberen.

Van de brokken is DLG toch geen slechte brok?

Wolfsblut kun je ook krijgen in zakjes van 1 kg. Zoek maar eens op food4pets in Belgie. Daar bestel ik mijn brokken ook altijd. Super service en snelle verzending, ook naar Nederland!

Ik bestel altijd verschillende smaken. De Wild Duck is hier bij de honden favoriet! Ruikt lekker, dat je ze bijna zelf zou opeten... :D

DLG heb ik ook geprobeerd voor mijn honden, maar hierover was ik lang niet zo enthousiast als de Wolfsblut. Ik vond dat ze nog veel ontlasting hadden en daarbij heel erg veel dronken. Volgens mij is de brok erg zout.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:47

mijn honden doen het heel goed op brokken van Neutram...zit ook veel vlees in...wil je best wat voer van mijn jack russel opsturen om te proberen...grote voordeel vind ik dat er extract van groenlipmossel inzit.wat de rugproblemen van mn jack enorm verlicht...verder gewoon voer niks speciaals de brokken van mn Boerboel zullen wat aan de grote kant zijn...vandaar mn aanbod voor brokken van mn jack

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:51

een ander goed merk is meradog

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:24

nutram hier ook eens opgeslagen :-) ( altijd interesse in goede hondenvoeding :-) )
Komt veel overeen met Acana denk ik qua voeding, mooie ingrediënten.

Ashley1, barfen hier ook omdat ik vegetariër ben zelf ( en toch elke dag vlees klaar maak voor mijn man :-( ) een hele drempel. Runderbotten vers in de zomer vind ik niet erg. We hadden va de slager van die gerookte kippenpootjes ( scheen een delicatesse te zijn in een land waar veel klanten voor kwamen in Breda hihi) gekocht voor de honden/ katten, met van die nageltjes er nog aan etc...brrrrrr ... mijn man heeft ze maar moeten voeren want ik ging er echt van over mijn nek ... verder kan ik wel veel hebben *lol

ben je al uit wat je gaat geven? ben wel benieuwd wat het hondje gaat eten dus blijf hierop meelezen, laat je wat weten ?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:46

Udo2001 schreef:
Ik heb ook een kieskeurige kruising labrador x herder.... Vers vlees heb ik hem nooit gegeven, vind het duur ze gaan ervan stinken, ik vind t stinken en het is slechter voor t gebit. Ik heb ook allerlei brokken gevoerd, ben uiteindelijk op selection croc van Royal canin uitgekomen, de basislijn van Royal canin. Dit is een echt prima brok! Weet alleen niet of deze ook in klein verpakking er is. Het een paar dagen niet eten, niet te ongerust over maken. Bij honger komt dit vanzelf, wel goed laten drinken!

Meen je dit nou? Royal Canin is helemaal geen goede brok, er zit weinig vlees in en veel graan. Daar kunnen honden juist van stinken omdat ze tandplak en tandsteen krijgen. Niet te spreken over de drollen die ze ervan draaien. Als ik dan brok zou voeren, zou ik toch wel beter uitzoeken welk merk goed is en waar een hoog vleespercentage in zit en graanvrij is. Ik voer Taste of the Wild, één van de betere brokken met een hoog vleespercentage en is helemaal graanvrij.

En ja, KVV stinkt, nou en? Hoe erger het stinkt, hoe lekkerder voor de hond. Heb je die pensstaafjes wel eens gegeven, die stinken nog erger!

Aan TS: ik heb hier ook zo'n muts die eten niet zo lekker vindt, behalve Rodi, daar doet ze alles voor. Tegenwoordig is dat nu ook graanvrij dus daar ben ik blij mee. Andere KVV wilt ze ook absoluut niet eten en haalt ze haar neus voor op. Ik voer er nog brokken bij, ik heb eerst gekeken naar de kwaliteit van brokken (dus veel vlees, geen graan) en mijn eerste keuze om te proberen was Taste of the Wild en wonderlijk genoeg eet mijn hond dat. Niet met veel plezier, maar ze eet het wel.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 10:23

Nimfee: Rodi wordt hier helaas ook afgekeurd.

Dog Lovers Gold gaat 'goed', hij durft nog wel eens een halve bak te laten staan maar van de 7 dagen per week worden er 4 of 5 dagen de bak helemaal leeggeten dus dat is positief. Wel moet ik iets vaker zijn waterbak bijvullen maar niet zo vaak dat ik het storend vind vanwege een te zoute smaak.
Had ik bij Royal Canin wel heel erg, poehh daar bleef hij van drinken.

Voorlopig houd ik het maar bij DLG want steeds wisselen is ook niet zo goed.

Iedereen erg bedankt voor het meedenken in ieder geval, heb weer een aantal andere voermerken onder ogen gekregen hierdoor die ik ook nog eens kan bekijken voor als hij hier weer mee stopt om het eten ;-)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:18

Super dat het hondje eet :-). Leuk dat je het nog even hebt laten weten.
Fijne tijd saampjes verder!