Udo2001 schreef:Ik heb ook een kieskeurige kruising labrador x herder.... Vers vlees heb ik hem nooit gegeven, vind het duur ze gaan ervan stinken, ik vind t stinken en het is slechter voor t gebit. Ik heb ook allerlei brokken gevoerd, ben uiteindelijk op selection croc van Royal canin uitgekomen, de basislijn van Royal canin. Dit is een echt prima brok! Weet alleen niet of deze ook in klein verpakking er is. Het een paar dagen niet eten, niet te ongerust over maken. Bij honger komt dit vanzelf, wel goed laten drinken!
Meen je dit nou? Royal Canin is helemaal geen goede brok, er zit weinig vlees in en veel graan. Daar kunnen honden juist van stinken omdat ze tandplak en tandsteen krijgen. Niet te spreken over de drollen die ze ervan draaien. Als ik dan brok zou voeren, zou ik toch wel beter uitzoeken welk merk goed is en waar een hoog vleespercentage in zit en graanvrij is. Ik voer Taste of the Wild, één van de betere brokken met een hoog vleespercentage en is helemaal graanvrij.
En ja, KVV stinkt, nou en? Hoe erger het stinkt, hoe lekkerder voor de hond. Heb je die pensstaafjes wel eens gegeven, die stinken nog erger!
Aan TS: ik heb hier ook zo'n muts die eten niet zo lekker vindt, behalve Rodi, daar doet ze alles voor. Tegenwoordig is dat nu ook graanvrij dus daar ben ik blij mee. Andere KVV wilt ze ook absoluut niet eten en haalt ze haar neus voor op. Ik voer er nog brokken bij, ik heb eerst gekeken naar de kwaliteit van brokken (dus veel vlees, geen graan) en mijn eerste keuze om te proberen was Taste of the Wild en wonderlijk genoeg eet mijn hond dat. Niet met veel plezier, maar ze eet het wel.