Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Flowerbomb schreef:Wat leuk een haas! Zijn deze anders qua gedrag vergeleken met een tam konijn?
pingu schreef:Ons vosje is niet echt tam. Ze is heel nieuwsgierig en komt ook altijd naar me toe als ik groenten geef maar als ik haar probeer te aaien of op te pakken loopt ze weg. Soms lukt het wel te aaien als ze aan het eten is, maar niet vaak. Hazen hebben wel een heel andere zithouding en soort van huppel dan gewone konijnen. Ze heeft ook langere en ranke pootjes ten op zichte van haar weidegenoten. Ook de vacht lijkt veel minder dik, is wel erg zacht en heeft een mooie glanzende bruinrode kleur.
Nuja, de rest van onze konijnen zijn ook niet tam. Ze leven in een ren van 30m² waarin ze gewoon zichzelf mogen zijn en niet al te veel opgepakt en geaaid worden. De enige konijnen die tam waren, waren keutel, meneer Konijn en mevrouw Konijn. Keutel kwam van een kinderboerderij dus ik denk dat die erg veel gewoon was voor wat betreft het oppakken enzo. Meneer en mevrouw Konijn hebben we op 4-jarige leeftijd geadopteerd en we vermoeden dat ook zij heel veel geaaid werden bij de vorige eigenaars.
hihi craiester schreef:mijn konijn fluffy boots, heb geen betere foto's meneer wil nooit blijven zitten![]()
in zijn buitenverblijf
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
binnenverblijf
[ Afbeelding ]
Flowerbomb schreef:Apart zeg! Hoe ben je aan je haas gekomen?
Leuk om te zien hoe de verblijven van jullie dieren er uit zien. Bij konijnen denk ik vaak aan een konijn in een klein hokje, vaak zelfs in zijn uppie. Maar jullie hebben het echt super voor elkaar! Mijn oude konijnen Snuf en Ko mochten hier ook los lopen in de tuin en hadden de schuur als hok.
) nadat onze keutel was overleden. Stamper zat toen alleen en Vosje werd het nieuwe vriendje... kyraties schreef:craiester schreef:mijn konijn fluffy boots, heb geen betere foto's meneer wil nooit blijven zitten![]()
in zijn buitenverblijf
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
binnenverblijf
[ Afbeelding ]
Wat een groot mooi hok!
Zit ie daar helemaal alleen?
Geryon schreef:kyraties schreef:
Wat een groot mooi hok!
Zit ie daar helemaal alleen?
Ik vroeg me hetzelfde af. Hij heeft zoveel ruimte, top! Daar kan makkelijk een vriendje voor hem bij
) en door ziekte in ander verblijf (ook konijnen langs de mijne) heb ik het even uitgesteld. beetje laat geantwoord sorry