Tijdelijk lijkt me gewoon te moeilijk, je hecht je aan zo'n dier.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik heb opzich niet zoveel tegen dieren uit het buitenland, soms zijn er honden tussen die écht heel bang zijn en dan vraag ik me wel eens af of het voor het beestje goed is het perse te willen 'redden'. Eerlijk is eerlijk die van ons was er ook zo een en die is wel weer opgeknapt maar heeft toch wel behoorlijk lang stress gehad denk ik.
, alleen meestal op andere gebieden.
. De wereld houdt niet op buiten nederland
. Gini schreef:Sommige argumenten snap ik toch echt niet over buitenlandse dieren. Moeten we Afrika ook maar laten creperen, want in Nederland/België leven ook nog mensen onder de armoedegrens?
Dierenleed vermijden/oplossen is toch wel zeker grensoverschrijdend.
troi schreef:Nee niet voor buitenlandse honden, met name omdat nu de bizarre situatie is dat daar een broodfokkers industrie aan het ontstaan die is zogenaamde straatpuppies verkoopt aan dit soort goedbedoelende organisaties (voor een klein bedrag in nl ogen maar een flink bedrag voor locale begrippen). En als ik iets niet wil stimuleren is dat het wel.
, alles wat ik apart kan zetten in een hok/kooi/kamer of een teef gaat wel Cayenne schreef:Ik zou het best willen, maar ik ben heel slecht in afscheid nemen en dan eindig ik gegarandeerd met heel veel dieren die ik wil houden![]()
Maar om eerlijk te zijn vind ik dat eerst de overvolle asiels en dieren in Nederland geholpen moeten worden voor we dieren uit het buitenland gaan opvangen.

de huidige komt bij een fokker vandaan en de volgende dikke kans ook, of een jonge hond via fokker herplaatst Banjer schreef:Ik vang al dieren op, al dan niet tijdelijk...
Ik ben actief voor 2 rattenopvangs... het is zo mooi om een perfecte match tussen dier en mens te vinden...
Het komt ook wel voor dat ik zelf als een blok voor een ratje val hoor... en dan mag hij/zij hier blijven wonen
Inmiddels zijn ze overleden
essiesilly schreef:nee ik zou het niet doen..
het feit dat ik al 3 honden heb wil ik absoluut geen risico lopen door vreemde honden in huis te halen
het staat mij best tegen dat het nu zo n "hype" is om alles uit het buitenland te redden, het is een grote bodemloze put want hondjes worden toch weer op straat gedumpt bij overschot en zo blijft het cirkeltje rond
ts je zegt bijv. vooral puppies vinden razendsnel een baasje.. tsja dat is t hem juist mensen zien DAAR hun geld/werk in wat verkoopt word aangeboden
ook zijn er genoeg stichtingen die hordes honden hier heen halen met de gedachte dat de mensen het hier toch wel kopen :S
Keet schreef:Ik zou géén dieren uit het buitenland naast mijn eigen dieren opvangen
Laatst bij onze kliniek iemand die een pup uit het buitenland had en die had hondsdolheid en werd ingeslapenno way dat ik dat risico zou nemen met mijn eigen dieren.
Dieren uit nederlandse asiels zou ik nog overna denken