meggiemeg schreef:En hoe wil je dat doen Dani is je bijvoorbeeld om 07.30 in de auto moet zitten op weg naar je werk?
Eerder opstaan. En als dat teveel gevraagd is moet je dus geen hond nemen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geryon schreef:Ik heb het helemaal niet over achterlaten of wat dan ook. Heel veel mensen die bewust hun dier niet alles geven wat het nodig heeft, redenen met 'het is goed want hij lijkt/is niet depressief'. Ik vind dat gewoon absurd. Lekker makkelijk zo om dieren te houden, dat wel. Nemen er een konijntje bij in een binnenhok waar die een paar uurtjes uit mag, een klein paardje in de tuin, een muisje in een hokje. Allemaal oké want ze zien er niet ongelukkig uit!
Ook weer zo'n dooddoener. Het dier weet niet wat 'ie mist dus is het allemaal maar oke dat we ze niet geven wat ze nodig hebben. Nee, hij kan niet denken 'ik mis een vriendje' maar het zal er wél voor zorgen dat hij minder gelukkig is dan mét vriendje. Maar dat boeit niet, duh. Want hij doet het ook goed zonder.
TsarinaZ schreef:gimme_spurs: nou even heel of topic! je hond noemt Kayla toch ? nou dan zijn we het niet alleen over meningen eens! mijn hond noemt namelijk Cayla![]()
er heeft niemend gezegd dat het goed is dat de hond alleen zit jullie doen het inderdaad klinken alsof wij onze honden mishandelen... ik heb al mijn hele leve honden en mijn moeder ook en wij hebben het altijd op deze manier gedaan en nooit problemen gehad! onze honden zijn altijd trouw en speels gebleven ookal zaten ze soms alleen..
anneliesdj schreef:Magrathea schreef:Waarom wil het er toch niet in dat sommige honden echt wel gewoon lui kunnen zijn?![]()
Dat het de minderheid is doet daar weinig aan af. Moet je zo'n hond ook verplicht een uur per dag het bos in slepen terwijl hij (zeker met dit weer) veel liever ligt te soezen voor de verwarming?
Ik zie niemand ontkennen dat er luie honden zijn.
Maar vreemd dat je die uitzondering aanhaalt om te bewijzen dat het geen punt is om je hond 10 uur per dag alleen te laten.
Gimme_Spurs schreef:Geryon schreef:Ik heb het helemaal niet over achterlaten of wat dan ook. Heel veel mensen die bewust hun dier niet alles geven wat het nodig heeft, redenen met 'het is goed want hij lijkt/is niet depressief'. Ik vind dat gewoon absurd. Lekker makkelijk zo om dieren te houden, dat wel. Nemen er een konijntje bij in een binnenhok waar die een paar uurtjes uit mag, een klein paardje in de tuin, een muisje in een hokje. Allemaal oké want ze zien er niet ongelukkig uit!
Ook weer zo'n dooddoener. Het dier weet niet wat 'ie mist dus is het allemaal maar oke dat we ze niet geven wat ze nodig hebben. Nee, hij kan niet denken 'ik mis een vriendje' maar het zal er wél voor zorgen dat hij minder gelukkig is dan mét vriendje. Maar dat boeit niet, duh. Want hij doet het ook goed zonder.
Je bent wel een beetje ongenuanceerd hoor... Je slaat een beetje te ver door. Hoezo zou ik (want je reageerd op mij neem ik aan) mijn dier niet alles geven wat hij nodig heeft? Dan komt weer de ethische kwestie om de hoek kijken van een vis in een kom enz. Als je zo gaat denken kan je beter geen huisdier houden. Maar ook geen paard. Geen leren schoenen dragen, geen vlees eten, alleen appels die al van de bomen zijn gevallen...
Maar vaak lees je dat veel van die luie honden geen maatje hebben, vaak alleen thuis zitten. Natuurlijk zitten daar ook weer honden bij die écht lui zijn. Maar vaak lijken honden gewoon lui omdat ze toch geen maatje hebben om mee te spelen of veel alleen zijn en zich daarbij neerleggen. Hetzelfde als met valse dieren die helemaal niet vals zitten maar gewoon in een veel te klein kooitje etc. etc.
Magrathea schreef:Waarom wil het er toch niet in dat sommige honden echt wel gewoon lui kunnen zijn?
Ach het is ook nooit goed
Tiepfoudt schreef:@ Dona85: Dus als mijn hond iedere dag 8 uur alleen zit, is dat oké? Omdat dat in mijn ogen goed is?
En uh, dat lijstje: Volgens mij hoeft maar een van die factoren niet te kloppen om aan te tonen dat er iets niet klopt, zou niet goed zijn als de dierenarts zegt dat er niets aan de hand is als je hond niet poept
) alles/heel veel geoorloofd is en dat vind ik niet kloppen. Ik kan wel het beste voor hebben met mijn hond (die ik niet heb omdat ik vind dat ik er te weinig tijd voor heb) maar als het er uiteindelijk nog op neerkomt dat-ie veel alleen zou zitten te kijken, heeft mijn hond daar niets aan. Zelfde als: Ja ik wil best iedere dag twee uur met mijn hond wandelen, maar ja, waar haal ik de tijd vandaan? Naja, dan maar drie keer daags een blokje om van vijf minuten. Maak ik mijn hond niet blij mee, ondanks dat ik met de beste wil van de wereld wil dat-ie meer beweging krijgt. Tiepfoudt schreef:@ Dona85: Je zegt: "Ik ben van mening dat ieder op zijn eigen manier het beste met zijn/haar dieren voor heeft anders begin je er niet aan toch?"
Hier maak ik uit op dat jij vind dat zolang je uit goede wil je hond op een bepaalde manier houdt (dus een x aantal uren alleen. Ik nam als vb. acht uur, kan ook zes, of vier, of twee, of nul) alles/heel veel geoorloofd is en dat vind ik niet kloppen. Ik kan wel het beste voor hebben met mijn hond (die ik niet heb omdat ik vind dat ik er te weinig tijd voor heb) maar als het er uiteindelijk nog op neerkomt dat-ie veel alleen zou zitten te kijken, heeft mijn hond daar niets aan. Zelfde als: Ja ik wil best iedere dag twee uur met mijn hond wandelen, maar ja, waar haal ik de tijd vandaan? Naja, dan maar drie keer daags een blokje om van vijf minuten. Maak ik mijn hond niet blij mee, ondanks dat ik met de beste wil van de wereld wil dat-ie meer beweging krijgt.

) En er moet nu eenmaal gewerkt worden dus de hond nooit alleen thuis hebben is een luxe die niet veel mensen zich kunnen permitteren...
Maar het is een hele energieke hond, thuis kan ze fijn spelen met de andere honden en dat kan ik haar niet bieden. Dus daarom heb ik ervoor gekozen haar achter te laten, hoe moeilijk ik het ook vind. Gelukkig stuurt mijn moeder me heel vaak foto's of filmpjes van haar
femke27 schreef:Kortom TS, mijn ervaring is dat als de hond ruimte en gezelschap heeft je gewoon een hond met jouw werk kunt nemen. Heb je eigenlijk een tuin? Of heb ik daaroverheen gelezen?
Dani schreef:meggiemeg schreef:En hoe wil je dat doen Dani is je bijvoorbeeld om 07.30 in de auto moet zitten op weg naar je werk?
Eerder opstaan. En als dat teveel gevraagd is moet je dus geen hond nemen.
ladyratina schreef:Wat een hoop reacties! Fijn om zoveel meningen en soms ook oplossingen te lezen. Ben nog lang niet overtuigd maar kan nu wel nadenken over bv oppas en uitlaatservice.femke27 schreef:Kortom TS, mijn ervaring is dat als de hond ruimte en gezelschap heeft je gewoon een hond met jouw werk kunt nemen. Heb je eigenlijk een tuin? Of heb ik daaroverheen gelezen?
Ik heb een tuin maar dat is gewoon een kleintje en ik vind het ook echt niet fris als de hond daarin zou plassen of poepen.
Dan nog een andere vraag aan jullie; ik heb nog nooit een hond gehad. Paarden, katten, konijnen etc wel. Het opvoeden van een pup is volgens mij iets wat je niet zo maar doet. Of zie ik het te zwaar? Is een puppycursus voldoende als je zo 'groen' bent?