Soms kiest iemand er voor om maar 1 huisdier te hebben en dat heb je dan maar te respecteren. Dat je het liever anders zou zien is leuk, maar dat houd je dan maar voor je.
Ik wou vanavond een topic openen met leuke parkieten foto's maar daar begin ik nu niet meer aan want ik weet al precies hoe dat topic gaat verlopen.
Bah. Dit is weer Bokt op zijn fraaist.
nu ontopic,
beste TS, zoals sommige anderen ook al zeiden parkieten zijn nogal gewoonte dieren dus als je bijvoorbeeld altijd voor je gaat koken wat lekkers in de kooi legt dan zal je vogeltje waarschijnlijk al snel veel makkelijker in de kooi gaan.
Verder als je hem gewoon dringend wilt vangen, kun je soms beter een theedoek over ze heen gooien en dan snel pakken.
Of als hij wel op je vinger wilt zitten tot vlak voor de kooi, probeer dan het commando 'blijf' te leren en belonen als hij langer blijft zitten. (ik prijs ze soms de hemel in
maar het werkt wel)Of heel sneaky je duim op het pootje leggen zodat hij niet weg kan vliegen, dan snel de kooi in en flink belonen, maar dit zou ik niet te vaak doen, want ze vinden het niet fijn en gaan je te snel af zijn

En als de andere piet redelijk tam is, kan je die ook oppakken en in de kooi doen. Dan volgt de andere echt wel. heb hier momenteel een parkiet die dat ook deed, maar zich nu zo optrekt aan de andere piet... dat hij gedwee volgt als zijn maatje ergens naartoe gaat.