Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:10

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:12

Er wordt bedoeld kinderen in het deel waar je je boodschappen in doet.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:15

Ik neem ook regelmatig mijn hond overal mee naartoe (boekelo, winkels, etc) maar natuurlijk niet mee naar binnen in de winkel, dat vind ik echt niet kunnen en idd onhygienisch, bovendien is meneer niet een draagbaar type (labrador) maar wat er dan mis mee is als ik mijn hond buiten even aan een paaltje leg voor de winkel snap ik niet, hij gaat braaf liggen en wacht dan even tot we weer verder fietsen/lopen. Ook boekelo oid vind de hond heel gezellig, hele dag met de baas op pad, en heel veel aandacht.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:17

Ik vind het geval supermarkt ook niet hygienisch. Daar mag het ook niet.
Ik moet zeggen dat ik mijn hond overal mee naar toe neem, tuincentrum, winkels etc. Maar als ik duidelijk op de deur zie staan dat er geen honden toegelaten zijn ga ik er niet naar binnen.
Als ik het niet zeker weet wel, dan had het maar duidelijk op de voordeur moeten staan.
Ik doe mijn hond overigens nooit in een kar, want die kan prima zelf lopen.
Met uitzondering van divoza, want daar moet je hond in een kar en mag die niet rondlopen.
Mijn hond plast en poep nooit ergens binnen, dat mag natuurlijk niet van mij.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:19

Het maakt niet uit hoe groot of klein de hond is (of een ander beest)
Dieren mogen niet in de supermarkt komen. Ook niet in een tas of winkelwagentje.
Dit staa tin de regels van de voedsel en waren authoriteit

Je kan hiervoor een klacht indienen bij de bedrijfsleider

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:20

Ik neem de mijne alleen mee in dierenwinkels. Die van mij kan niet alleen vast zitten voor de winkels (bijt de riem kapot om me achterna te rennen) maar neem hem dan verder ook niet mee met winkelen.
Als ik op visite ga vraag ik altijd of hij mee mag.hij is heel makkelijk omdat hij het zo gewend is. Ik wil hem namelijk ook niet te veel alleen thuis moeten laten.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:21

Ik vind honden in winkels niet het enige probleem. Die winkelwagentjes zijn vaak toch al te vies om vast te pakken. Iedereen zit er met zweet of plakhanden, is in mijn ogen net zo erg.

gohya

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:39

Bij de Gamma mag mijn hondje ook gewoon mee naar binnen als die in zijn mandje zit op het karretje.
Als het van de winkel mag,wat is het probleem dan? kijk daar ons niet voor op aan,maar de bedrijfsleider v.d. winkel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:40

ik vind het ook smerig, mijn hond mag ook echt niet mee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:41

Knakker schreef:
ik vind het ook smerig, mijn hond mag ook echt niet mee

Kan je ook zeggen waarom je het smerig vind? zijn het de haren van een hond?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:43

Ik vind loslopend minder vies dan in een wagentje. maar vind honden niet in een supermarkt horen. Bouwmarkt, tuincentrum, welkoop enz zie ik geen probleem in!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:45

Ik vind het meer vervelend omdat een hoop honden niet opgevoed zijn. Zelfs bij de dierenwinkel hier hangt nu een bordje of mensen op willen letten omdat er gewoon gepiest wordt tegen spullen.
Ik zie het hier in mijn pension ook, mensen laten nog even de hond uit in mijn voortuin of de hond piest tegen mijn meubels op kantoor. Heel gewoon tegenwoordig.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:51

Geen enkel dier hoort thuis in een winkel waar voeding verkocht word of waar ze met mensenvoeding werken. Nu ben ik niet vies van mijn eigen honden, toch zal ik ze niet meenemen, ook niet onder de arm.

Wel gaan ze bijna altijd mee naar de dierenwinkel en ook vaker naar tuincentrum (met dierenafdeling). Want als ik daar en leuke riem voor ze wil kopen, moeten ze het toch passen. En mijn kleinste vind de aandacht geweldig. Die zit heel de tijd te kwispelen, of ze nou op de arm is, rondloopt, of in de kar zit.
Waarom zou ik haar dan thuis laten als het van zo een winkel mag en ze het zo leuk vind!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:02

Ojajoh schreef:
Esmeralda schreef:
Als we erover gaan nadenken, wat er allemaal vies is, tja, dat is heel veel.
Mij gaat het erom, je legt eten in zo,n wagen, en tuurlijk was je dat even voordat je het gaat gebruiken
Het is gewoon het simpele feit, mensen maken hun eigen regels, honden horen gewoon niet in de winkelwagen.

En wat hier ook al gezegd was, kinderen die in de wagen zitten ipv het stoeltje, die zijn groot genoeg om zelf te lopen.
Gemakzucht is het eigenlijk allemaal

Ik snap echt niet waar je je aan stoort :n

mijn kind zit idd ook in de winkelwagen. Heb jij daar last van dan? Ik denk eerder dat je er last van hebt als ik mijn kind "los" laat lopen, niet luisterd en dan gaat lopen krijsen in de zaak
Met zitten in de winkelwagen is ze tevreden en heel erg lief.
Dus wat is het daadwerkelijke probleem?
Het probleem was honden in winkelwagentjes, geen vergelijking met een kind lijkt mij?
De winkel keurt het goed dus waarom zou ik er dan geen gebruik van mogen maken?

Mensen maken misschien hun eigen regels omdat de supermarkt dit toe laat
Dus niet klagen over de mensen maar bij de leiding van de supermarkt ;)

Ik vind dat dus symptoom bestrijding, lekker makkelijk je kind in je wagen zetten en af en toe even een stoepstengel of worstje naar binnen schuiven.
Geef het kind verantwoording en een eigen boodschappen lijstje.
Maar dat is een kwestie van ieder zijn persoonlijke normen en waarden, die van mij dus even anders zijn.

Op mijn werk (bakker) zijn ook geen honden welkom, vind dit niet hygiënisch.
Toen ik met mijn labrador mijn ochtend rondje fietste liet ik hem ook altijd bij de fiets.
De enige winkel waar hij in kwam was de dierenwinkel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:05

Uhh als jullie zo zeiken over hygiene waarom doen jullie (sommigen hier) onverpakt voedsel gewoon in het winkelwagentje? Goooor.

Verpakt kan het niet viezer worden dan het al was. Dus ook niet door de hond.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:06

gohya schreef:
Bij de Gamma mag mijn hondje ook gewoon mee naar binnen als die in zijn mandje zit op het karretje.
Als het van de winkel mag,wat is het probleem dan? kijk daar ons niet voor op aan,maar de bedrijfsleider v.d. winkel.

Die emmer verf of gipsplaat die ik daar koop hoef ik niet te eten he.
Ik vind het ook niet kunnen in een supermarkt. Als er staat dat er geen honden in mogen, waarom zou dat dan niet gelden als je met je kleine hondje onder je arm loopt? Of als je hem in je mandje, tas of winkelwagen zet? Ik heb sowieso nooit mijn hond meegenomen naar de supermarkt, ze kon best even alleen thuis blijven hoor. Op vakantie, op visite, als het mocht ging ze mee. Maar niet voor dat uurtje dat ik even naar de winkels ben hoor. Kom op, tis een hond, geen baby.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:10

ik stop straks mijn 2 honden in een karretje kijken of ik naar binnen mag, een hond is een hond als een klein hondje mag mogen de mijne ook. ze wegen samen 130 kilo

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:11

fjordie333 schreef:
ik stop straks mijn 2 honden in een karretje kijken of ik naar binnen mag, een hond is een hond als een klein hondje mag mogen de mijne ook. ze wegen samen 130 kilo

Maak dan wel foto's we willen het graag zien :j *\o/*

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:12

Ik heb er niet zo'n moeite mee. Hondjes in winkelwagens.. Er zitten ook kinderen met volgepoepte luiers in de karretjes. Of peuters die met kwijlebekkies voor de koekschappen staan terwijl het kwijl letterlijk langs dr kinnetjes loopt. Of wat te denken van mensen die met dr handen zo maar aan de groente zitten.. god mag weten waar die handen zijn geweest...
Oeiiii en dan wil ik er nog niet aandenken wat er in de chipsfabriek met de chips gebeurd voordat het in de zakken gaat...
Positief denken... GOED VOOR JE WEERSTAND !!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:13

fjordie333 schreef:

Whaha, succes met tillen en duwen!!

Maar inderdaad, of alle honden, of geen enkele hond. En dan ben ik toch echt voor het laatste. Als het niet mag, waarom zou je het dan toch doen? De winkelier is de gedupeerde als er onverwacht controle is.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:16

Boompje1985 schreef:
fjordie333 schreef:

JAJAJAJAAAAAAAHHHH wil ik zien

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:17

Eens, ik snap dat ook niet, je hond hoeft echt niet mee de winkel in. Ik neem af en toe mn honden mee naar de supermarkt maar dan zitten ze keurig vast buiten. Idd niet een erg hygienisch idee. Intratuin of de Ranzijn bv zie ik het bezwaar niet zo, die verkopen immers geen vers voedsel.

edit: vind overigns niet dat dit weer verboden moet gaan worden, zijn belangrijkere dingen in de wereld en het lijkt wel of alles ineens vies is, weerstand bouw je niet op door alles maar te weren.
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 25-10-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:21

Boompje1985 schreef:
fjordie333 schreef:

ja helaas is mijn camera kapot anders had ik er een kiekje van gemaakt whahha

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:22

Honden + verkoop van voeding gaat gewoon niet samen en ik snap dat er een verbod is.
In het buffetrestaurant waar ik werk mogen honden ook niet bij de buffetten komen. Denk dat toch zeker 50% van de mensen die dat wel doen, verbaasd zijn als ik ze erop aanspreek.
En inderdaad, kleine hondjes die de lucht ingetild worden als ik zeg dat honden niet toegelaten worden in het buffet gedeelte. 8)7 Dan zitten ze nog dichter bij het eten! Snap die gedachtegang echt niet.
Enige keer dat er een uitzondering werd gemaakt was in het geval van een hulphond of blinde geleidehond, onder toezicht van filiaalmanager.

Hond is hond, klein of groot, ik vind dat ze gewoon hetzelfde behandeld moeten worden. Weer je de grote dobermann, dan ook de kleine chihuahua. Moeten ze bij een supermarkt buiten blijven, dan zou het plaatsen van een hondje in een winkelwagen geen alternatief zijn imo.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:22

Tsja... hier in de supermarkt hadden we een oude dame als vaste klant. Zag haar vaak als ik boodschappen deed. Had een hond die zo'n beetje even oud was als zij :Y) en die kon echt niet thuis alleen blijven. Ze hadden een speciaal oud winkelwagentje voor het beessie. Daar legde mevrouw dan een krant in, hondje erop en dan stond ie aan de kant (niet in de weg) in de buurt van de kassa's. Bleef daar rustig zitten tot mevrouw de winkel doorgeschuiveld was. Toen ze last van haar rug had was er altijd wel een medewerker die hondje er even in tilde voor de oude dame (echt omaatje van in de 80 hebben we het over). ik vond dat prachtig, getuigen van medeleven en medemenselijkheid (heb wel eens gesprekje aangeknoopt met mevrouw. Hondje was alles wat ze had) Prima oplossing dus.

Tot ik ze ineens niet meer zag en ik het aan de kassa navroeg (dacht zelf dat 1 van de 2 misschien overleden was ofzo)... Kassiere keek eerst even om zich heen, want ze mocht dit eigenlijk niet vertellen. Er was een nieuwe filiaalleider gekomen en de eerste dag dat hij er was had hij die hond zo met wagen en al de winkel uitgereden de regen in. Mevrouw si nooit meer terug gekomen.