SharonIndezz schreef:Je bedoeld dat laatste geval dat er zogenaaamd 2 kindjes waren gewurgd door een python? Dit bleek achteraf verzonnen te zijn
Nee, die bedoel ik niet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SharonIndezz schreef:Lekker cru om te zeggen.. Maar we sloegen ze dood en dan de vriezer in.. Kun je ze ook mooi recht wegleggen ipv alle poten omhoog. Etc.

KingYasFenn schreef:SharonIndezz schreef:Lekker cru om te zeggen.. Maar we sloegen ze dood en dan de vriezer in.. Kun je ze ook mooi recht wegleggen ipv alle poten omhoog. Etc.
Dat is dan gelukkig wel een betere manier om ze minder lang te laten lijden...
en lekker cru om te zeggen, het is toch gewoon de waarheid, ik zou mij en minder voor schamen dan gewoon in de vriezer zetten.
al ben ik wel benieuwd hoe doodslaan gaat bij mini muisjes of juist bij hele grote ratten, maar dat is even te offtopic
Sorry dan dat ik te veel over een kam deed scheren. Maar uit ervaringen weet ik gewoon dat mensen wel heel poeslief vertellen/of weg laten en het toch gewoon zo gebeurd.
fijn dat dan in iedergeval op de plaatsen waar jij werkt ze het zo doen
goeroe schreef:Ik vind je slangen prachtig, maar begrijp er helemaal niets van hoe je het opsluiten van een rat op slechts een paar vierkante meter met een slang die het buiten zijn hokje niet lang zou overleven 'de natuur' kunt noemen en dat dan ook nog goedpraat doordat een rat in tegenstelling tot een konijn of cavia zijn doodsangsten in stilte uitstaat, walgelijk.
wat een enge hobby heb jij
en dat in je slaapkamer brrrrr
Cayenne schreef:Volgens mij bedoelt Goeroe het feit dat je de rat in een hokje stopt waarbij hij geen kant op kan en dus in doodsangst verkeerd.
diesel_ schreef:ik moet het even kwijt; mijn dierenarts zegt dat als er een kitten geboren wordt wat geen overlevingskansen heeft, maar t misschien een dag zou volhouden dat t humaner is om het in de vriezer te leggen dan te wachten en t dan in te laten slapen?
Naar t schijnt is t van 'brrr koud en dan bewusteloos en dan dood.."
Ik heb er altijd van gedacht , nou nee bedankt! Maar het is dus wel echt en pijnlijke dood?
De slangen, prachtige beesten maar oh my god, in je slaapkamer, ik zou de hele nachts kijken of hij niet ontsnapt hahah
Eileen_ schreef:Wauw super gaaf! Spinnen en slangen, geweldige beesten!
Zou t later ook graag willen, maar hoe doe je dat dan met vakanties/ dagje weg enz?
De meeste mensen zien het volgens mij namelijk niet zo zitten om ff in spin of slang te verzorgen
Fiffill schreef:Wat een toffe slangen! Doet me denken aan Julius (die helaas overleden is) http://www.facebook.com/JuliusThePython?fref=ts
. Ze zijn alleen wel zo groot, worden er ook kleinere soorten als huisdier gehouden of zijn die dan weer minder geschikt? Tessa_93 schreef:muntdrop schreef:Wauw ik vind slangen sowieso facinerend. Ze zijn alleen wel zo groot, worden er ook kleinere soorten als huisdier gehouden of zijn die dan weer minder geschikt?
Je kan ze van ''baby'' af aan kopen, en dan groeien ze vanzelf uit tot een groot exemplaar