Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:09

Kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar heb je behalve rijst en kip wel eens wat anders geprobeerd, bijvoorbeeld rijst met paard of struisvogel?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:44

EPI kan makkelijk getest worden.
Heb zelf ook een hond met EPI. Gewoon bloed af laten nemen op een nuchtere maag en vervolgens worden deze onderzocht op de activiteit van enzymen.
Mochten deze heel erg laag zijn dan kan je er wel vanuit gaan dat het EPI is.

De kosten bij ons bedroegen zo'n € 90,00.
Om uit voorzorg zymoral te geven kan zo ver ik weet geen kwaad, maar dat zou ik pas geven na het bloedonderzoek, vanwege verkeerde waardes die uit de bloedtest kan komen ;)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:45

Mijn hond reageerde trouwens helemaal niet goed op de Zymoral en staat nu volledig op Lotgering en krijgt daarbij elke dag verse runderpancreas.
Binnen 2 maanden zat er ruim zeven kilo aan ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:51

Nessah schreef:
@Sorro; Ja daar is hij voor getest, en hij heeft giardia gehad 4 weken geleden maar is na de 2e test helemaal goed gebleken ( na behandeling). Ja, ik heb stop dagen gehad. Hij heeft op 3 soorten voer gestaan, dus 1 week per voer geprobeerd en nu dus een week kip met rijst.. Nee, ik ga niet rommelen met homeopathische middelen nu, ik wil weten wat er is en ben klaar met het hele symptoom bestrijden. Er is iets niet goed in zijn lichaam, ik weet alleen niet wat. Dus hoop mensen te vinden die ervaringen hebben hiermee. Hij is 11 maanden en broodmager, is iets wat opgelost moet worden en liever vandaag dan morgen. :(

een voersoort per week slaat natuurlijk nergens op zo kan je absoluut NIET beoordelen of het aan dat soort voer ligt
binnen deze 3 weken kan jij niet zeggen of je hond vrij is van giardia..
"Naast behandeling van de dieren is het advies om veelvuldig de omgeving, voedselbakjes, ligbedjes, borstels en kattenbakken te reinigen en te desinfecteren. Nieuwe dieren of katten die terugkomen kunnen het beste in quarantaine blijven gedurende 6 weken. Tijdens deze periode kan dan enkele keren onderzoek van de ontlasting plaatsvinden. Eventueel kan er bij deze dieren standaard een behandeling tegen Giardia worden gegeven.
Giardia-infecties worden momenteel beschouwd als de meest voorkomende parasitaire infectie van mens en dier.
Het wordt beschouwd als besmettelijk voor de mens (vooral kinderen), waar het ook kan leiden tot diarreeklachten. Het in acht nemen van hygiëne is daarom ook belangrijk.
Giardia is de meest voorkomende maag-darmparasiet bij honden, 10-20% van de diarree bij honden wordt veroorzaakt door giardia, bij dierenpensions en kennels kan dit oplopen tot 100%.

Ook bij jonge honden met diarree, die uit het buitenland geïmporteerd of meegenomen worden zien we vaak een giardia besmetting."

verder getest op spoelwormen?, parvo?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:19

kamatz schreef:
EPI kan makkelijk getest worden.
Heb zelf ook een hond met EPI. Gewoon bloed af laten nemen op een nuchtere maag en vervolgens worden deze onderzocht op de activiteit van enzymen.
Mochten deze heel erg laag zijn dan kan je er wel vanuit gaan dat het EPI is.

De kosten bij ons bedroegen zo'n € 90,00.
Om uit voorzorg zymoral te geven kan zo ver ik weet geen kwaad, maar dat zou ik pas geven na het bloedonderzoek, vanwege verkeerde waardes die uit de bloedtest kan komen ;)

oh dat valt dus wel mee. Is de test ook waterdicht of kan door omstandigheden die waarden wel redelijk op niveau zijn terwijl het eigenlijk afwijkend is? Bijv. voor katten is er een test of ze wel/geen aids hebben. Als de test wel aan geeft dan is de kans zeer groot dat ze het hebben maar niet 100%. Geeft de test aan dat ze het niet hebben dan is er nog steeds wel een kans dat ze het aangeboren wel hebben.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:19

Ik zie dat ze op Giardia getest hebben, maar heb je ook meerdere dagen poep op moeten vangen en laten opsturen. Dus een uitgebreid onderzoek met een uitslag na een week? Ik had een hond met soortgelijke klachten. Giardia gevonden en behandeld, maar diarree bleef. Bleef uiteindelijk coccidiosis te zijn (Isospora cani).

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:31

Mijn eerste ingeving is ook giardia, en ookal test hij hier negatief op, hij kan het nog steeds hebben (het wordt nl niet iedere keer uitgescheden).
Heeft hij al een Metrobac kuur gehad van een aantal dagen? Werkt nl als diarree-remmer, ontworming en tegen giardia ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 07:48

bedankt voor alle reacties!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 10:27

Heel gek.. gisteravond en vanochtend normale ontlasting?? Snap er niks meer van. Ook heeft hij zijn ontbijt helemaal op, niet dat het zoveel is maar normaal stopte hij na 2 happen.

Morgen als nog de dierenarts bellen hoor, maar ik ben hier wel érg blij mee!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:30

Ik ken een hond die zo reageerde als gevolg van een allergie. Hij kon niet tegen het metaal van zijn voetbk. Misschien is het zoiets kleins eigenlijk?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 10:34

Oh, kan dat ook nog.. pff haha.. Nou ik ga de dierenarts morgen bellen en ben benieuwd.

Word vervolgd :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:37

Fijn dat zijn ontlasting ineens normaal is. Toch zou ik voor de zekerheid nog een gardia testje doen. :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:38

dierenfan schreef:
wat je ook kan doen en onschuldig is:
http://www.medpets.nl/isogel/?s2m_chann ... 3godslIAkg

Als ze hier weer eens wat hebben opgepikt werkt de isogel idd ook super. Je kunt dan in ieder geval de drol oprapen ;) Wat hier ook super werkt is Energique Sensitive burgers geven, binnen 12 uur was bij mijn honden de diarree over.

Nessah, sterkte/succes morgen! Oh, ik lees nu dat hij 2x normale ontlasting had! Hier een voorzichtige *\o/*

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:41

Citaat:
een voersoort per week slaat natuurlijk nergens op zo kan je absoluut NIET beoordelen of het aan dat soort voer ligt
binnen deze 3 weken kan jij niet zeggen of je hond vrij is van giardia..
"Naast behandeling van de dieren is het advies om veelvuldig de omgeving, voedselbakjes, ligbedjes, borstels en kattenbakken te reinigen en te desinfecteren. Nieuwe dieren of katten die terugkomen kunnen het beste in quarantaine blijven gedurende 6 weken. Tijdens deze periode kan dan enkele keren onderzoek van de ontlasting plaatsvinden. Eventueel kan er bij deze dieren standaard een behandeling tegen Giardia worden gegeven.
Giardia-infecties worden momenteel beschouwd als de meest voorkomende parasitaire infectie van mens en dier.
Het wordt beschouwd als besmettelijk voor de mens (vooral kinderen), waar het ook kan leiden tot diarreeklachten. Het in acht nemen van hygiëne is daarom ook belangrijk.
Giardia is de meest voorkomende maag-darmparasiet bij honden, 10-20% van de diarree bij honden wordt veroorzaakt door giardia, bij dierenpensions en kennels kan dit oplopen tot 100%.

Ook bij jonge honden met diarree, die uit het buitenland geïmporteerd of meegenomen worden zien we vaak een giardia besmetting."

verder getest op spoelwormen?, parvo?

Ik ben het eens met essiesilly, het is niet eerlijk om de hond om de week op ander voer te zetten, daar kan hij ook heerlijke diarree van krijgen.
Als het wel aanhoudt, dan doorzetten en ga naar Utrecht met de hond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:45

Geen idee wat de oorzaak is, alleen zit ik nog met een paar vragen. Had hij deze diarree ook in het asiel al, zo nee kun je dan niet teruggaan op hun voer. En als je binnen een dag zo n groot probleem hebt waarom het niet via het asiel spelen. Niet in de zin van terugbrengen maar veel asiels willen bij dit soort medische problemen dat hun eigen dierenarts de onderzoeken doet. Een soort van garantie termijn eigenlijk.

Is hierover met het asiel contact gehad. Nu maken jullie idioot veel kosten en hebben zorgen over iets dat misschien of al bekend was of door hun betaald moet/wil worden.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:51

Heb je vorige topic ook gelezen, vervelend dat je hond nog steeds niet beter lijkt te zijn.....
Wel fijn dat hij vanmorgen wel normale ontlasting had en eetlust.
Hopelijk zet dit zich zo voort, beterschap er mee!
Ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel laten weten dat ik enorm veel respect voor je heb wat je allemaal voor die hond doet!
+:)+

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:53

ik dacht eigenlijk ook aan EPI .......

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:54

Al compleet vers voer geprobeerd.
Ja heb gelezen dat je geen advies over voer wilde.
Maar als alles verder normaal is qua waardes en er geen afwijkingen gevonden zijn is dit het proberen waard.
Je hond zal even moeten wennen aan vlees. Maar dan zie ik veel honden serieus opknappen.
Ik voer zelf lotgering.
Gekookte rijst is leuk idee, maar is geen hondenvoer evenals gekookte kip.
Veel brok soorten bevatten granen en andere balast stoffen die een hond niet goed kan verwerken.
Daar is zijn stelsel niet op gemaakt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:04

Is het nou nog steeds niet over? :\

Wat een ellende heb jij zeg!

Ik hoop echt dat je hondje sterk en gezond word!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:09

Sjonge wat een pech.
Hopelijk komt er een oplossing.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 17:17

@karuna: omdat er een zaak loopt tegen dit asiel ;)
@Jolliegirl: Ja, heel wat ellende er bij nog zelfs.. heb het nurmmer van dat meisje niet meer en van jou ook niet. Kan je contact opnemen missschien :)

Bedankt allemaal. ook vanmiddag normale ontlasting. ( en ja, ga morgen wel de dierenarts bellen..)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 17:37

Ik heb die stikgeluiden gefilmd, hoe kan ik dit het beste uploaden zodat jullie het kunnen zien?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:41

Ik weet echt niks van honden,
maar ik heb net bij biologie de ziekte van chrohn gehad.
Dat is een ziekte bij mensen, ik weet niet of het ook bij dieren zo is.
maar dan heb je in je darm allemaal abcessen zitten waardoor poepen pijn doet en je ook minder eetlust hebt.

Ik dacht ik zeg het maar even misshcien heb je er wat aan.
excuses als het al genoemd is.

verder heel veel sterkte, ik vind het een hele mooie hond.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:57

Ik vroeg het je al eerder: is er uitgebreid onderzoek naar de ontlasting gedaan? Dus niet alleen een snaptest. Dat betekent meerdere dagen ontlasting verzamelen en opsturen naar de GD.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 18:01

@Nikka: Sorry, er waren zoveel reacties dat ik de jouwe denk niet goed gelezen heb. Om eerlijk te zijn heb ik géén idee. Ik kreeg de uitslag direct dus denk een snaptest? Ik ga nu om iets uitgebreids vragen, heb van drie dagen poep ( nou ja, moet morgen ochtend nog) dus hopelijk kunnen ze er wat mee.