Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessah schreef:@Sorro; Ja daar is hij voor getest, en hij heeft giardia gehad 4 weken geleden maar is na de 2e test helemaal goed gebleken ( na behandeling). Ja, ik heb stop dagen gehad. Hij heeft op 3 soorten voer gestaan, dus 1 week per voer geprobeerd en nu dus een week kip met rijst.. Nee, ik ga niet rommelen met homeopathische middelen nu, ik wil weten wat er is en ben klaar met het hele symptoom bestrijden. Er is iets niet goed in zijn lichaam, ik weet alleen niet wat. Dus hoop mensen te vinden die ervaringen hebben hiermee. Hij is 11 maanden en broodmager, is iets wat opgelost moet worden en liever vandaag dan morgen.
kamatz schreef:EPI kan makkelijk getest worden.
Heb zelf ook een hond met EPI. Gewoon bloed af laten nemen op een nuchtere maag en vervolgens worden deze onderzocht op de activiteit van enzymen.
Mochten deze heel erg laag zijn dan kan je er wel vanuit gaan dat het EPI is.
De kosten bij ons bedroegen zo'n € 90,00.
Om uit voorzorg zymoral te geven kan zo ver ik weet geen kwaad, maar dat zou ik pas geven na het bloedonderzoek, vanwege verkeerde waardes die uit de bloedtest kan komen

dierenfan schreef:
Wat hier ook super werkt is Energique Sensitive burgers geven, binnen 12 uur was bij mijn honden de diarree over.
Citaat:een voersoort per week slaat natuurlijk nergens op zo kan je absoluut NIET beoordelen of het aan dat soort voer ligt
binnen deze 3 weken kan jij niet zeggen of je hond vrij is van giardia..
"Naast behandeling van de dieren is het advies om veelvuldig de omgeving, voedselbakjes, ligbedjes, borstels en kattenbakken te reinigen en te desinfecteren. Nieuwe dieren of katten die terugkomen kunnen het beste in quarantaine blijven gedurende 6 weken. Tijdens deze periode kan dan enkele keren onderzoek van de ontlasting plaatsvinden. Eventueel kan er bij deze dieren standaard een behandeling tegen Giardia worden gegeven.
Giardia-infecties worden momenteel beschouwd als de meest voorkomende parasitaire infectie van mens en dier.
Het wordt beschouwd als besmettelijk voor de mens (vooral kinderen), waar het ook kan leiden tot diarreeklachten. Het in acht nemen van hygiëne is daarom ook belangrijk.
Giardia is de meest voorkomende maag-darmparasiet bij honden, 10-20% van de diarree bij honden wordt veroorzaakt door giardia, bij dierenpensions en kennels kan dit oplopen tot 100%.
Ook bij jonge honden met diarree, die uit het buitenland geïmporteerd of meegenomen worden zien we vaak een giardia besmetting."
verder getest op spoelwormen?, parvo?