Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:15

Brilletje schreef:
mamamier schreef:
Ik Had een am.staff en al gauw volgde er drie kinderen. Dat Was in de tijd dat ze zo slecht in het nieuws kwamen, toen ze die vier hondenrassen wilden verbieden. Wat een commentaar heb ik gehad op straat zeg. Dat ik drie kleine kinderen liet rond kruipen bij zo'n levensgevaarlijke hond. En eerlijk is eerlijk, het zet je wel aan het denken. Uiteindelijk toch het asiel gebeld.
Kreeg te horen dat ze geen kinderen plaatsen dus toen heb ik ze allemaal maar gehouden. :D

:')

Dat commentaar krijg ik nog steeds. Ik heb een dogo canario mensen snappen niet dat je we dat durven bij kids.
Mooie is dat onze hond nog nooit wat gedaa heeft en de mensen die dat zeiden een hond hebben die meerdere mensen gepakt heeft

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:17

Ik vond je verhaal erg grappig!
Zo heb ik een mix labrador/boxer gehad, die leek op een rotweiler/pitbull, vraaag me niet hoe dat kan....maar wat ik niet naar mijn hoofd heb gekregen en een lievere hond heeft niet bestaan in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Brilletje op 18-10-13 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:20

Tiepfoudt schreef:
Ik geloof best dat de meeste situaties verder gaan dan een smoesje verzinnen om je huisdier weg te doen, maar ik vraag me ook wel een ding af. Bedenken wij mensen ons van te voren niet meer hoe lang we met het aan te schaffen huisdier te maken zullen hebben? Dus een hond die pak 'm beet 10-12 jaar oud wordt, tenminste, als je het goed wilt doen is dat toch de bedoeling voor de meeste hondenrassen om deze leeftijd te halen?) Of een kat die al gauw een jaar of 16 wordt? En dat een huisdier problemen zou kunnen geven (nadruk: zóu kunnen geven) wanneer er kinderen komen?

Of denken er zoveel mensen rond een leeftijd van 25-30 jaar alleen maar na over kosten (natuurlijk ook niet onbelangrijk) en niet over mogelijke problemen die boven water kunnen komen drijven. Ook bij de liefste honden/katten waar je nooit problemen mee hebt gehad.

Ik denk dus niet perse dat het probleem zozeer zit in het "smoesjes verzinnen", want er bestaan echt hele lastige situaties (bijna alles is op te lossen, maar zover willen veel mensen niet gaan/uitgeven (geld), maar meer in hoe makkelijk wij tegenwoordig denken over het aanschaffen van een huisdier. Problemen? We raken het huisdier weer 'net zo makkelijk kwijt als dat we het gekocht hebben'. En dan tranen met tuiten huilen omdat je je lieve Sammie zo mist. Sorry, maar dat had je je dan jaren geleden moeten bedenken toen jij zo graag een hond wilde. Eerst nadenken over hoe jouw leven er de aankomende 10/20 jaar uit gaat zien, niet alleen maar aan je eigen plezier voor de komende paar jaar denken en dat jij graag wilt dat jouw kinderen met dieren opgroeien. Als je een huisdier aanschaft, ben je het toch verplicht om het een stabiel thuis voor het leven te bieden? Of is dat nu een hele kromme redenatie van mij? En ja, dat komt er misschien op neer dat als jij in de nabije toekomst graag kinderen wilt, dat je dan geen huisdier moet nemen. Is dat dan niet een beetje overdreven? Nee, ik denk het niet. Anders zouden er niet zoveel onhoudbare situaties ontstaan. Echter, ik denk dat al die schattige foto's die op sociale media ronddwarrelen van baby's die tegen een rottweiler aan liggen te slapen en filmpjes (die in wezen helemaal niet zo schattig zijn) van honden die 'hun baby' beschermen door te grommen durf je er ook maar iets te dichtbij te komen, voor veel mensen het ideale plaatje schetst. Ach gossie, dat wil ik nou later ook.

De beslissing die veel mensen maken om hun huisdier te herplaatsen als er (grote) problemen zijn ontstaan, is denk ik op dat moment wel de goede beslissing. Tenzij er professionele hulp ingeroepen wordt, maar ik denk dat die gevallen ook wel op een paar handen te tellen zijn in vergelijking met het aantal eigenaren die dat niet doen en meteen voor herplaatsing kiezen. De situatie laten doorsudderen is in mijn ogen het slechtste wat je als eigenaar kan doen, dus óf hulp inschakelen, óf zorgen voor een goed, nieuw adres en jezelf achter de oren krabben of je jaren geleden wel de goede beslissing hebt gemaakt door een huisdier aan te schaffen en niet voorbereid te zijn op eventuele problemen.

Dan zijn er helaas de schrijnende gevallen "jij mijn kind bijten? Spuitje voor jouw, vriend." Zulke mensen verdienen nooit geen huisdier meer, in ieder geval niet voordat er alles aan is gedaan om wél het goede in de hond/kat naar boven te halen. Zijn er tig gedragstherapeuten langs geweest en blijven de problemen, dan kan afmaken de laatste optie zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit maar heel zelden voorkomt, maar dat er wel veel mensen zijn die niet het geduld op willen brengen en de moeite willen nemen om naar een oplossing te zoeken. Heel triest.

Op het moment dat er een kind ècht gebeten is, is het in feite te laat om nog met een gedragstherapeut aan te komen: want gedrag veranderen kost tijd. In de tijd voordat het gedrag verandert (als het al echt te veranderen is) kan er opnieuw een incident plaatsvinden.

Kijk als dat kind die hond echt grof gepest heeft of pijn gedaan ok dan is het eigen schuld dikke bult, (hoewel ik doodbijten dan weer een graadje te ver vind gaan) maar als een hond alleen al loopt te stressen vanwege de aanwezigheid van dat kind terwijl dat kind niets heeft gedaan tegen die hond, is het wat mij betreft een gevaarlijke situatie waarbij het belang van het kind voor hoort te gaan.

Maar ja, er bestaan werkelijk mensen die hun hond belangrijker vinden dan hun kind... vaak zijn dat wel mensen met een stoornis, maar ze bestaan.

Tiepfoudt

Re: Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:24

@ Zoolgangster: Daar moet ik je gelijk in geven, maar het komt in mijn ogen toch te makkelijk over om na 1 incident de stekker er meteen uit te willen trekken. Je hebt potjandrie een hond gekocht, geen wasmachine die je weg kunt gooien. Ga dan serieus op zoek naar een adres zonder kinderen waar men verstand heeft van 'zulke gevallen' (voor zover je ze een in een hokje kunt plaatsen).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:25

ik vind mijn honden in der mate belangrijk dat ik geen kinderen neem , :D dat kan ook natuurlijk :D

( plus dat ik echt het rammelende eierstok verhaal niet ken,mijn eierstokken krimpen heel hard als ik baby's zie,en ook bij enig gedachte een eigen kind krijg ik spontaan nachtmerries,wat ik bij puppies nu weer totaal niet heb :D )

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:27

Een hond die een kind zonder aanwijsbare oorzaak bijt (dus echt vanuit het niets) zou bij mij ook alaminute gaan hemelen.
Omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat het een tweede keer wellicht echt fout gaat. Jammer voor het dier, maar dat is gewoon gezond verstand gebruiken en heeft niets te maken met de vergelijking wasmachine voor mij.

Tiepfoudt

Re: Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:30

@ Yuri: Maar ben jij zo goed op de hoogte van het gedrag van honden dat jij weet wanneer de hond vanuit het niets bijt? Ik denk dat wij leken dat niet zo 1.2.3. kunnen beoordelen.

Tenzij jij een professioneel hondengedragstherapeut bent, dan heb ik niets gezegd :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:31

Tiepfoudt schreef:
@ Zoolgangster: Daar moet ik je gelijk in geven, maar het komt in mijn ogen toch te makkelijk over om na 1 incident de stekker er meteen uit te willen trekken. Je hebt potjandrie een hond gekocht, geen wasmachine die je weg kunt gooien. Ga dan serieus op zoek naar een adres zonder kinderen waar men verstand heeft van 'zulke gevallen' (voor zover je ze een in een hokje kunt plaatsen).

Ja maar je wilt toch echt geen 2e incident, niet bij jezelf en niet bij een ander? Dat vergeef je jezelf ook niet denk?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:32

Tiepfoudt schreef:

Wij namen pas een hond in huis als we zeker wisten dat ie altijd zou kunnen blijven... en zo gebeurde het.
Anders kwam er geen hond, punt.
En dat mis ik inderdaad nogal eens bij andere mensen.

Maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Soms krijgt een alleenstaande een hond, en dan krijgt die persoon een relatie, er komen kinderen en dan... gaat het goed of niet goed.
De kunst is zo'n situatie voor te zijn... en te weten hoe je hond op baby's en kinderen reageert.

Maar zouden er veel ouders zijn die hun pasgeboren baby als proefkonijn voor een ander zijn hond willen laten gebruiken?

Je kunt niet altijd alles voor zijn...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 18-10-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:32

Onze oudste kat was al voor de tweede keer in een maand terug gebracht voordat wij haar mee namen. Reden? Omdat ze niet met jonge kinderen kon.

Gezin 1 had jonge kinderen die haar niet met rust lieten en daar werd ze heel gemeen van.
In gezin 2 zat een autistisch jongetje wat de hele dag achter de kat aan rende en steeds maar weer wilde knuffelen en optillen. Dat werd haar dus ook te veel en ze begon echt hard te bijten.

Ben blij dat die mensen haar niet hebben laten inslapen maar binnen twee weken weer terug hebben gedaan naar het asiel. Een uurtje later liep ze bij ons thuis :o

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:33

Ik heb bij de zwangerschap van de eerste ook nachten wakker gelegen om het idee dat ze misschien wel een allergie voor katten zou hebben want tja dan is het snel bekeken. :')
Wij voeden ook onze dochter op als goed baasje voor de dieren. Hoewel ze soms ook nog wel de kans krijgt om onze dikke rode kater uhum op te tillen. Tja wordt ze dan een keer gekrabt. Nog nooit gebeurd maar dan is het eigen schuld maar eerlijk gezegd kan je die rooie nog in de lucht gooien en hij blijft spinnen. Als hij maar aandacht krijgt. De andere kat ontloopt mijn dochter en zij hem dus ook dat gaat prima. Maar op een andere manier

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:36

Tjah, ik ben zelf een heel dubieus typje hierin denk ik.

Toen ik 2 was ben ik in mijn gezicht gegrepen door een hond. Volgens mijn ouders had ik niks misdaan en beet de hond vanuit het niets. Hond is blijven leven, maar heeft later alsnog weer een kind gegrepen. In dat geval had hij echt afgemaakt moeten worden. Hebben de eigenaren niet gedaan.

Toen ik 20 was zijn wij van de boerderij naar een woning in het dorp verhuisd. De hond die wij toen hadden was eigenlijk niks beters gewend dan áltijd buiten kunnen zijn. Dat kon toen we in het dorp gingen wonen niet meer. Ik had haast, hond moest naar binnen, luisterde niet, ik pak de hond bij de band en hij grijpt opzij. Uiteindelijk hechtingen en al in mijn hand gehad. Grootste wond raakte nét mijn duimpees niet. Pa zei: Afmaken. Ik zei: Laten leven. (vertrouwen wel weg). Waarom: Beest moest nog wennen, ik had haast.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:38

@ Cer: Als jij een dergelijke hond wilt herplaatsen, dan neem ik aan dat je de persoon in kwestie op de hoogte gaat stellen wat er is voorgevallen. Er zijn echt meer mensen op deze aardbol met meer verstand van honden dan de gemiddelde hondenbezitter en zij kunnen de nodige maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Wanneer er dus duidelijk is gemaakt wat de reden van herplaatsing is en de persoon waarbij de hond wordt herplaatst duidelijk bekwaam genoeg is om met zulke gevallen om te gaan, is hij of zij vanaf het moment van overname verantwoordelijk voor de hond en jij niet meer.

Neem bijvoorbeeld even een situatie met een paard voor ogen: Geweldig, lief en leuk paard begint opeens 'vanuit het niets' te bokken, steigeren en de ruiter valt heel ongelukkig af. Dwarslaesie. Paard afmaken? Hoezo?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:39

@Riraito: Wij hadden een kat te logeren die gericht naar je ogen krabde als haar iets niet beviel. En nee, we pestten die kat niet en zaten ook niet met ons gezicht bovenop die kat.
Na de vakantie haalde de eigenaar (die een kind had) die kat weer op. Bleek dat ze die kat daarna naar het asiel had gebracht...

Dat vonden we geen prettig idee voor de argeloze nieuwe eigenaren eerlijk gezegd.

Kat was trouwens een zwerfkat in Portugal geweest.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 18-10-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:42

sja...weet je wat het is, je kunt idd niet achter de schermen kijken bij de meeste gevallen, maar als de hond door de aanwezigheid van kinderen gruwelijk in de stress schiet en je wilt of kunt hier niet de tijd en energie in stoppen die het kost om de situatie te verbeteren, zoek dan aub idd een nieuw thuis voor het dier waar hij , of de stress van kinderen in huis niet heeft. Of waar ze de tijd en energie er wel in willen/kunnen steken.

ik zie om me heen regelmatig situaties ontstaan waarvan ik denk "ja maar verdorie, heb je dan geen verstand in die botte kop zitten ???? dit heb je aan zien kunnen komen "
maar alle signalen, hoe duidelijk ook word botweg genegeerd of niet gezien, of nog erger, compleet verkeerd aangepakt...dier in de stress , brul er maar eens flink tegen en sleep hem aan zijn nekvel de gang in en sluit hem maar op tot ie weer normaal doet...
en dan vreemd opkijken als die stress alleen maar erger word..,.
of idd kinderen de hand boven het hoofd en "ach valt allemaal wel mee" tot er ergens een setje tanden in hangt omdat de hond gewoon keer op keer door zijn grenzen word gejaagd omdta kinderen niet teruggefloten worden etc :n
dan heb ik echt veel liever dat die mensen de hond een eerlijke kans geven bij een ander ...

wat betreft katten, als kindlief ene keer een goeie kras op loopt blijven ze vanzelf van de katten af :+ (tenzij je idd een guerrilla tijger hebt )
maar ik heb vroeger ook wel een paar krassen van de katten gehad als ik ietwat druk in de weer was , je leert er van

hier gelukkig ook geen rammelende eierstokken, zou slecht uitkomen met onze Kind onhandige hond :+
anders moet kind maar tot zijn 12de in de box blijven ofzo :') kamerkennel voor kids...ik zie een gat in de markt... iets met een loopbandje er in :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:46

Winged schreef:
Tjah, ik ben zelf een heel dubieus typje hierin denk ik.

Toen ik 2 was ben ik in mijn gezicht gegrepen door een hond. Volgens mijn ouders had ik niks misdaan en beet de hond vanuit het niets. Hond is blijven leven, maar heeft later alsnog weer een kind gegrepen. In dat geval had hij echt afgemaakt moeten worden. Hebben de eigenaren niet gedaan.

Toen ik 20 was zijn wij van de boerderij naar een woning in het dorp verhuisd. De hond die wij toen hadden was eigenlijk niks beters gewend dan áltijd buiten kunnen zijn. Dat kon toen we in het dorp gingen wonen niet meer. Ik had haast, hond moest naar binnen, luisterde niet, ik pak de hond bij de band en hij grijpt opzij. Uiteindelijk hechtingen en al in mijn hand gehad. Grootste wond raakte nét mijn duimpees niet. Pa zei: Afmaken. Ik zei: Laten leven. (vertrouwen wel weg). Waarom: Beest moest nog wennen, ik had haast.

Ik vind een 20 jarige die weet wat waarom het mis ging een ander verhaal dan een kind dat vanuit het niets gegrepen wordt. Verder werd je niet in je gezicht gegrepen maar in de hand die die hond vasthield, dat is duidelijk een schrikbeet.
Maar stel dat die hond daarna nog iemand zo had toegetakeld, die gewoon in de buurt was en niet die hond even mee wilde nemen? Wat hadden jullie dan gedaan....

En ja soms vinden mensen het sielugh om een hond af te maken met als gevolg dat er meer kinderen slachtoffer worden. Dat blijkt wel uit jouw verhaal... Ik had het eerlijk gezegd wel geweten. Iets van je verantwoordelijkheid nemen. Niet iedereen kan dat. Dat blijkt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:48

mijn eerste rottweiler ( kim,waar mijn boktnaam ook naar is) ben ik heel laat savonds gaan ophalen,daar zij de volgende ochtend ingeslapen zou worden,volgens de eigenaren zou ze grommen en gebeten hebben...

werkelijk nog nooit zo'n schat van een hond gehad :+: ,echt zat geen greintje kwaad in die hond,heb er nog bijna 2 jaar politiehond trainingen me gelopen,maar daar was ze veel te lief voor :D

nooit maar dan ook nooit!! heef ze enige agressie naar mensen of kinderen getoond :n

later kreeg ik te horen dat de oude eigenaresse haar niet moest,zij had niets met honden,en haar vriend nam de een na de ander mee uit het asiel,en zo ook kim,en kim zat achter mevr haar katten aan,en vrat de kattenbakken leeg...en daar kreeg ze voor op haar kop,mevr was op een gegeven moment zo kwaad op kim dat ze de hond op heer rug heeft gegooit en haar geprobeerd heeft te stikken door met haar knieen op haar keel te drukken,en toen gromde en schijnt kim te hebben gebeten...waarop ze de dag erna ingeslapen zou worden wegens een bijtincident :\

tja...ze had ook dood gespoten kunnen zijn,met het verhaal "ze heeft gebeten" en had niemand dat raar gevonden, omdat je een rottweiler die bijt nooit meer moet vertrouwen natuurlijk...

en echt wat een super super lieve hond was dat...voor mensen én voor dieren...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:51

Tiepfoudt schreef:
@ Cer: Als jij een dergelijke hond wilt herplaatsen, dan neem ik aan dat je de persoon in kwestie op de hoogte gaat stellen wat er is voorgevallen.

Waar je dan nat kan gaan is wat die mensen er daarna mee doen.. je kan nooit garanderen dat dat dier nooit meer verplaatst wordt.. en dan?

Citaat:
Er zijn echt meer mensen op deze aardbol met meer verstand van honden dan de gemiddelde hondenbezitter en zij kunnen de nodige maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Wanneer er dus duidelijk is gemaakt wat de reden van herplaatsing is en de persoon waarbij de hond wordt herplaatst duidelijk bekwaam genoeg is om met zulke gevallen om te gaan, is hij of zij vanaf het moment van overname verantwoordelijk voor de hond en jij niet meer.
en die mensen moet je maar net even zien te vinden dan toch?

Citaat:
Neem bijvoorbeeld even een situatie met een paard voor ogen: Geweldig, lief en leuk paard begint opeens 'vanuit het niets' te bokken, steigeren en de ruiter valt heel ongelukkig af. Dwarslaesie. Paard afmaken? Hoezo?

Je kan dan altijd nog ervoor kiezen om er niet op te gaan zitten, paard op de wei te zetten oid. Je huisdieren wonen echter bij je in huis, dan kom je op het afzonderen..
Afmaken hoeft niet perse, herplaatsen zou ik wel goed over nadenken omdat je dan eigenlijk moet gaan bepalen waarom het paard dat doet, en er zijn heel veel deskundigen, maar er zijn ook heeeeeel veel mensen die denken dat ze deskundig zijn.. 8-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:52

kimmie261 schreef:
tja...ze had ook dood gespoten kunnen zijn,met het verhaal "ze heeft gebeten" en had niemand dat raar gevonden, omdat je een rottweiler die bijt nooit meer moet vertrouwen natuurlijk...

Ja, maar ja, en dan? Had dat heel erg geweest? T dier merkt er niets meer van...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:55

@kimmie In dat geval was Kim dus het slachtoffer van het feit dat 1 van de eigenaren tegen wil en dank met haar opgescheept zat...
In feite is dat dus mede de schuld van degene die zo nodig tegen de zin van de partner een hond moest hebben.
Je hoort geen huisdier aan te schaffen als niet iedereen in huis er voor 100% achter staat.
Ik vraag me af hoeveel dieren op Marktplaats niet iets soortgelijks hebben meegemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:57

Meest voorkomende 'redenen' voor honden die bij ons binnenkomen:
Kind is allergisch.
Eigenaar allergisch.
2 honden is te druk, 1 kan blijven 1 moet weg.
Zwangerschap.
Meer gaan werken dus tijdgebrek
Eigenaren uit elkaar, geen van beide wil de hond houden.
Verhuizingen.
Toppunt vond ik toch wel'hij moet weg anders schop ik hem dood' hond piepte als de eigenaren s'avonds samen op de bank zaten, ging om een rottweiler van 9, hele lieve hond die inmiddels alweer een paar maanden bij ons is.
Hond ontsnapt.
Hond zou bijten.
'Ik kan het niet aan en de fokker wil hem niet terug' pup was daar net 2 dagen.

Mensen doen veel te makkelijk afstand vind ik, problemen zijn er om op te lossen, je hond weg doen en een nieuwe nemen is lekker makkelijk maar er gaat nou eenmaal tijd en energie in een hond zitten en je hoort je verantwoordelijkheid voor hem te nemen, maar afschuiven is makkelijker..
Bij sommige mensen hoeft de hond maar verkeerd te kijken en hij kan opdonderen of dat nou afstand of euthanasie is..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:58

Tabaluga12 schreef:
Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.

Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...

Leeft die hoax nog steeds? :+

Ik vind het een grijs gebied. Maar ik heb er sowieso geen moeite mee dat gezonde dieren een spuitje krijgen, liever een eigenaar die verantwoordelijkheid neemt dan maar weer 1 in het asiel die maar moet wachten tot er iemand komt...

Ik eet ook vlees, dus zou wel erg hypocriet zijn om mij wel zorgen te maken over gezonde dieren die worden ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-10-13 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:59

Cer : :oo ,nee ze merkt er niets van,maar gezonde honden die nog jaren lol in hun leven hebben is toch vreselijk om dood te spuiten,het is wél een dierenleven waar we het over hebben....

mijn maag keert om bij inslapen,vind het echt het aller ergste wat ik moet doen bij een dier!!!!

maar als je er zo over denkt,waarom eigenlijk niet alle asieldieren in laten slapen,dan? ze merken er niets van tenslotte...zijn we gelijk van dat gezeik van dieren in het asiel die daar zielig zitten te zijn af!

zoolgangster,ja kim ( en de andere honden daarvoor) waren slachtoffer van totale miscommunicatie tussen man en vrouw,ze hebben daarna weer een pup genomen,ook een grote hond,die ook weer weg moest,en daarna een klein hondje (malthersertje geloof ik),die mocht wel bijven...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:01

Ik heb er geen probleem mee als asieldieren worden ingeslapen; het is voor de baas erg dat een dier moet worden ingeslapen, dier zelf merkt er niets van als het goed gaat.
Vooral als je weet dat het om een dier gaat die gewoon niet happy in het asiel is en ook niet makkelijk te plaatsen is.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-10-13 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:01

Ik ben opgegroeid met een katten fokkerij.
Wij hadden een perzen fokkerij met 36 katten.

Mij is altijd geleerd respect te hebben voor dieren, heb ook nooit een aanvaring ermee gehad.
Met mijn poezebeest nu ook, ze is bang voor iedereen en ik kan er alles mee.
ik ken mensen die zien dieren als fok machines en denken alleen maar aan het geld.
dat vind ik zelfs nog erger als dat sommige mensen hun dier weg doen omdat het echt niet samen kan,
met hun kind of wat dan ook. als je echt een goed huisje ervoor zoekt zie ik het probleem niet zo.

maar je ziet inderdaad ook vaak wel smoesjes voorbij komen dat ik denk waarom neem je dan een dier!
het ligt ook aan de situatie denk ik.