hond bevuild eigen plekje!!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Re: hond bevuild eigen plekje!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:28

Oh, puppys, ja ik dacht dat die wel vaker op een dag gevoerd moesten worden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:36

Mijn honden hebben de beschikking over water vrijwel de hele dag, maar ze drinken alleen als ze
s' morgens en eind van de middag eten. S'nachts liggen ze bij ons op bed en als ze willen kunnen ze naar beneden lopen en drinken maar ik moet ze s'morgen uit bed trekken, geen haar in hun vacht die er aan denkt om het warme bed uit te stappen :D . Ik denk echt niet dat het slechts is als honden s'nachts niet kunnen drinken.

Mijn pups waren behoorlijk snel zindelijk altijd, maar onze jongste reu nu 9 mnd. heeft zeker tot 6 mnd nog ongelukjes gehad.... komt vanzelf goed, naarmate ze ouder worden kunnen ze hun plasje steeds beter ophouden.

1 keer per dag eten vind ik zelf niet prettig, mijn jonge reu krijgt 1100 gram vlees per dag dat lijkt mij niet gezond om in 1x op te eten..... Ik verdeel het over 2 maaltijden vanaf dat ze een maand of 6 oud zijn.

TS fijn dat het vannacht goed is gegaan!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:20

ik heb toch al echt heel wat jaartjes meerdere honden die talen snachts niet naar water...zelfs smorgens niet als we opstaan :n ...

tis zelden dat er dan een hond gaat drinken na het wakker worden,dus water weg houden zo schadelijk?? geen idee ,wij slapen snachts...honden slapen allemaal op de slaapkamer,los en op bed en tis dat ik smorgens opsta dat ze mee gaan,maar anders zouden ze allemaal ( waterloos) nog een paar uurtjes doorronken hoor...

puppen krijgen hier een aantal keer per dag te eten,dat bouw ik af tot 1x per dag,en dan krijgen ze rond de kilo vlees per hond,in 1x dus.....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:44

Kitty1985 schreef:
Maartje1990 schreef:
Nou, dat doe ik toch ook? :+ en alle bokkers hier.

Als mijn hond niet voldoende eten en drinken zou krijgen, dan zou ze nu geen 12 zijn lijkt me :+ overigens voer ik haar ook maar 1 keer per dag, valt dat ook onder het kopje 'bruut' of ben je je bewust van het feit dat honden eigenlijk niet zo vaak eten hoeven te hebben?

Levensbehoefte nummer 1 is voeding en water.

Een levensbehoefte is iets wat je ten alle tijden moet kunnen aanspreken.

Jouw hond kan dat NIET. En die van ts ook niet.

Daarbij plaats ik mijn 1e reactie op het bericht vants dat haar hond vanaf 20.00 uur niets meerkrijgt.

Jij reageert daar op dat jouw beest( zo respectvol) de hele dag niet bij water kan wanneer hij dat wil.

Daarop vraag ik jou hoe jij het zou vinden als jij niet weet wanneer je weer water krijgt. Er niet zelf bij kan en er ook niet naar kan vragen.
Of in het geval van ts haar hond, 12 uur zonder moet.

Hoe vaak ik drink is totaal niet relevant. Ik kan pakken wanneer ik wil, kan ik het niet pakken, dan k aan

Doordraven is ook een vak en daar ben jij ZEER goed in! Mijn pup had overdag in bench altijd een waterbak hangen en als hij wat te kauwen kreeg omdat hij 's avonds laat onrustig was ook en anders niet. Als hij wilde drinken of poepen/plassen maakte hij me wakker (stond in slaapkamer) en dan was het ook goed.
Mijn honden zijn beiden al jaren volwassen (tenminste dat vind ik hoe ze daar zelf over denken....) en leven zonder bench en slapen altijd MET water. Heb nog niet 1x gehad dat ze 's nachts gedronken hadden of 's ochtends vroeg wilden drinken tenzij ik ze langer dan even plassen heb uitgelaten. En dan vaak nog niet.

Regelmatig loop ik ruim 2 uur dan heb ik zelf geen water bij voor mezelf en ligt er in de auto altijd water voor eerst drinken voor de honden en dan terug naar huis. Voordeel voor mij als ik dan thuis kom (vaak half uur/ 3 kwartier later) dan is het uit de auto, plassen aan de overkant vanwege het vele water, naar binnen en slapen. Zou ik geen water mee nemen dan overleefden ze dat wel, dronken thuis heel veel en moest ik een half uur / uur later ze laten plassen vanwege het vele water. Echter die uren lopen zonder water lukt ze uitstekend en als ze moeten drinken dan vinden ze wel wat. Ik ga niet wandelen met een fles water op zak.

Verder brok altijd minimaal 2x per dag voeren i.v.m. dat 95% van de brokken uit zet in de maag als er water bij komt. Levensgevaarlijk (maagtorsies o.a.) als dit gebeurd met een enorme hoeveelheid brok in de maag!! Vlees kan je makkelijk 1x per dag voeren en dat terwijl je qua grammen altijd 2x zoveel vlees moet voeren dan brok. Echter vlees zet niet uit in de maag en dat is een enorm verschil!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:35

Ook hier drinken de honden 's nachts niet. En ik merk eigenlijk nooit dat ze dorst hebben 's morgens.
Pups krijgen hier meerdere keren per dag eten en als ze volwassen zijn, nog twee keer per dag. Ze krijgen hier rond de 1,5 kilo per dag, dat verdeel ik liever over twee keer, het risico op een maagtorsie is me te groot.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:05

Ik vind het zelf een prettig idee dat ze s'morgens en s'avonds eten hebben, als ik smiddags geen lange wandeling zou doen zou ik ze zelfs 3 keer per dag willen geven. Maar dat is niet handig omdat ze de hele middag mee op pad gaan en lopen te rennen. Het is mijn eigen gevoel...of het goed of slecht is 1 x per dag weet ik niet heb ik me niet in verdiept.....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:07

hier 's ochtends 100 gram brok (vanalles door elkaar heen gemikt) en 's middags 400 gram vers vlees dat is ruim een half uur voordat wij gaan eten. Dan kan het goed zakken en na het eten (meestal dan 1.5 uur nadat hun gegeten hebben) van ons gaan we lekker wandelen en trainen.

Mijn vorige hond had problemen met zijn maag. Hij at altijd 3x per dag waarvan eind middag zijn halve dag portie en 's ochtends en tussen de middag kreeg hij 1/4 van dagportie. Dit omdat hij dan 1x in elk geval een volle maag had. Toen dit niet meer goed wilde werken kreeg hij 's avonds laat nog een handje.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:02

Kitty1985 kan dan, volgens jullie, doordraven. Dit doen jullie net zo goed met 'ik neem toch ook geen water mee met wandelen'. Nee tuurlijk niet, ik neem ook geen water mee als ik ga wandelen met mijn hond. Neemt nog steeds niet weg dat een hond thuis wel de mogelijkheid moet hebben om te kunnen drinken wanneer hij/zij dat wilt. Of een hond 's nachts wel of niet drinkt, doet er niet toe.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 12:00

Er is een medische reden voor het plassen helaas.. onze boxer pup heeft blaas
Ontsteking.. gelukkig is dit op te lossen en hopen dat hij daarom dus plast
In de bench en er geen andere redenen zijn

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:01

kusvoorjou schreef:
Er is een medische reden voor het plassen helaas.. onze boxer pup heeft blaas
Ontsteking.. gelukkig is dit op te lossen en hopen dat hij daarom dus plast
In de bench en er geen andere redenen zijn

Wat super dat je het hebt laten onderzoeken! Hopen dat dit inderdaad de reden zal zijn. Dadelijk geef je de hond de schuld van iets waar hij niks aan kan doen. dat zou zielig zijn.
Krijgt hij nu antibiotica?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 12:29

Ja klopt, 14 dagen antibiotica.
En hij heeft daar ook een spuitje gehad wat meteen zou moeten werken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:43

goed dat je heen bent gegaan. Komt vaak voor bij pups.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:45

Hopen dat het nu wat beter zal gaan. Hou je ons op de hoogte van het verloop?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 12:47

Ja ga ik zeker doen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:54

Fijn dat je het hebt laten onderzoeken!! Als hij hier dadelijk van af is zal er vast beterschap in zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:33

Fijn dat je weet wat je pup heeft.

Ik heb zelf de eerste week bij mijn pup beneden gelegen (bench was te groot voor mijn kamer) en alleen de eerste nacht wou hij eruit. De nachten erna kon ik door slapen tot 7 uur. Mijn pup krijgt 2 x daags eten. En groeit goed op. Niet te snel en niet te langzaam.

Alleen bij mijn pup is het niet verstandig om een waterbak achter te laten in de bench. Dan maakt hij er een groot zwemfestijn van. Maar meestal slaapt hij 's nachts bij mij op de kamer.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:44

Nou goed dat je naar de DA gegaan bent! Ik zou voorlopig ook gewoon op de kamer laten slapen, de blaasontsteking is nog niet over. Dan is het handig om hem bij je te hebben als hij er uit moet en ligt hij ook niet op een nat dekentje.

Bij blaasontsteking opletten dat het niet terugkomt, sommige honden zijn er gevoeliger voor en hebben dan een supplement/verandering van voer nodig.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 17:01

Het gaat al stukken beter, het zomaar laten lekken word minder en de zindelijk heid in huis begint ook weer langzamerhand terug te komen..

Hij plast ook niet zo verschikkelijk vaak meer.. wel nog plassen in de bench hoop echt dat dit nog over gaat. maar hij is inmiddels nog maar 3 dagen aan
de medicijnen dus mijn hoop is nog groot :)

groetjes lisa, en boxer pup Nero

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:20

Wat super! Hopelijk zet de verbetering voort! Hou je ons op de hoogte?
Wat is ie leuk <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:28

Gaat hij ook echt in de bench zitten om te plassen?
Doordat hij een tijd geolast heeft in de bench is de kans groter dat hij dat als een gewoonte gaat zien, goed om daar rekening mee te houden :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:46

@secricible nee hij slaapt in de bench, dan plast hij dus. overdag gaat hij keurig bij de deur zitten, niet speciaal in de bench om te plassen!

@pluisje88 ik hou jullie zeker op de hoogte.. leuk is ie he :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:48

Dan zal ie 's nachts nog wel "gewoon niet kunnen op houden" als ie overdag bij de deur gaat zitten.. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:17

Dat denk ik ook. Ik zou dan toch echt 's nachts nog 2x eruit gaan.
Wel fijn dat de medcijnen aan lijken te slaan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:19

wat fijn dat je de oorzaak nu weet!Hij is wel heel erg schattig! <3

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 12:41

We hebben afgelopen vrijdag nogmaals zijn plasje ingeleverd. Het bloed was uit zijn plas
Maar er is nog wel wat eiwit in gevonden. Dus hadden we nog medicijnen voor 4 dagen mee gekregen

Vandaag heeft hij zijn laatste medicijn gehad en ik zie een wereld van verschil. Hij lekt niet meer
En kan overdag nog langer vol gouden dan daarvoor. Vanaf nu mogen we het snachts weer
Gaan opbouwen.. om de 2 uur er uit, om de 2,5 uur er uit enz..