Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:08

Ik vind het trouwens sowieso zielig als er weinig gedaan worden met honden. Mijn schoonloeder zit de hele dag thuis. Hond moet verplicht de hele dag op zijn kussen liggen. En word 3 x daags klein rondje uitgelaten. Nouja hond laat baas uit. En is moddervet. Heb er al wat van gezegd, maar volgens hun kun je prima zijn ribben voelen. Ja met met 3 cm vet er tussen :x En ik mag niet aan zijn oren komen, omdat hij er last van heeft. Maar niet mee naar de DA gaan.
Nu kom ik er weinig meer, maar als ik er ben dan loop ik vaak een dik uur er mee. Beestje loopt prima naast mij. Kwestie van consequent zijn.

Met Blaz wil ik graag in de toekomst behendigheid gaan doen. En daarnaast veel mee wandelen. En hij gaat ook mee op de tochten die wij uitzetten. En volgend jaar komt er een maatje voor hem. Maar ik wil juist niet dat hij met allerlei honden snuffelt of speelt. Aangezien ik de meeste honden in mijn dorp niet goed afgericht vind. Dus neem hem veel mee naar mijn moeder en vrienden van mij, waar hij met stabiele honden kan spelen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:08

Ik ben nu veel thuis, dus nu is het geen probleem. Als ik een hele dag van huis ben, zorgt mijn man dat hij er is op de dag. Maar toen ik 4 dagen per week werkte, bracht ik ze 's ochtends naar mijn ouders en haalde ze na mijn werk weer op.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:12

dierenfan schreef:
Fairytales schreef:
Ik vraag me ook regelmatig af hoe hondenbezitters dit toch doen, honden en werk goed combineren! Ik heb zolang als ik weet honden in huis gehad. Onze huidige hond (een inmiddels 3 jarige maltezer) hebben wij aangeschaft als pup omdat wij tijd zat hadden. Mijn moeder was huisvrouw dus die was vrijwel altijd thuis om voor de hond te zorgen. Echter kwam zij een maand na aanschaf van onze hond plots te overlijden, en sindsdien is er een hoop veranderd voor zowel ons als de hond. Mijn vader werkt 40 uur per week, en ik werk op oproepbasis. (Ca. 6 uur per dag, maar heb niet elke dag van de week werk.) Op de dagen dat ik wel veel moet werken, voel ik me dan ook regelmatig schuldig. De hond wegdoen zien we niet als een optie, we hebben haar aangeschaft en ze zal tot het einde van haar leven bij ons blijven. Maar hoe maak je het een hondje makkelijker/fijner in de tijd dat wij weg zijn? Ik heb me al verdiept in bepaalde speeltjes die honden bezig houden, en ik weet dat ze voornamelijk slaapt overdag, maar ze is soms wel 6 uur per dag alleen. Een enkele keer heeft mijn zus wel eens tijd om haar 's middags voor me uit te laten gelukkig!

ik denk dat je je hond het gelukkigste maakt met een maatje als ze goed en sociaal is met andere honden het zijn dieren die niet solitair leven van oorsprong en vele honden hebben echt veel aan een maatje. Echter als je hond dat niet plezierig vind dan denk ik dat ze liever uren alleen is en daarnaast veel aandacht krijgt. Voor sommige honden is een dagopvang ook ideaal lekker even een dagje eruit en bezig gehouden worden echter dagopvang is net als een uitlaatservice je moet het goed treffen, of de hond eigenlijk dan ;)

Nog een hondje erbij zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar mijn hond is niet zo heel sociaal tegenover andere honden. De vriendin van mijn vader neemt wel eens haar hond mee, en dan wordt ze of onwijs jaloers of valt ze weg op de achtergrond. Dus ik denk dat dat ook niet helemaal de juiste oplossing is helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:13

sallandval schreef:
Ik vind dat een asiel verder zou moeten kijken dan hoe veel de mensen werken. Hoe weten ze dat mensen die meer thuis zijn ook meer met hun hond doen? Ik neem aan dat dat niet steekproefgewijs gemeten wordt of nagekeken of zo? Vrienden van mij kregen bij een boel asiels geen hond mee omdat ze te veel werken. Na doorzoeken vonden ze een asiel die de eis niet stelde dat mensen meer thuis moesten zijn en hebben een jonge hond meegenomen. De hond in kwestie (turkse herder) heeft een heerlijk leven, gaat 's ochtends, na het werk en 's avonds uitgebreid uit en is heel kalm en braaf in huis, goed opgevoed en tevreden.

Volgens mij kun je helemaal niet weten of mensen die minder werken zoveel meer met hun hond doen of ze meer aandacht geven/trainen. Het kan best voorkomen dat bepaalde mensen die 40 uur werken heel veel met hun hond doen als ze wel thuis zijn en het kan ook best voorkomen dat mensen die de hele dag thuis zijn het beest amper uitdagen of uitlaten.

Onze honden zijn nogal verwend en komen zo goed als altijd vier keer per dag in het park of bos, mijn man laat ze zelfs los in het park als het donker is (hebben ze alle drie een andere kleur lampje om :D (ik durf dat niet) maar als hij niet meer in staat zou zijn om ze tussen de middag uit te laten zouden we ze echt niet weg doen. En ze slaan ook heus wel eens een wandeling over, gaan ze niet dood aan.

De honden die bij ons zitten hebben over het algemeen geen leuk verleden, en zitten bij ons omdat ze op dat moment nergens anders terecht konden.
Ik zeg dat als de hond 40 uur per week, dus zo'n 8 uur per dag alleen zit ze bij mij niet in aanmerking komen voor een hond, de honden die er geschikt voor zouden zijn op dit moment zijn nog jongere honden en ik vind dat die niet zo lang alleen horen te zitten.
Natuurlijk kan je niet controleren hoeveel er met de hond gedaan word, wel kan ik een inschatting maken of de hond goed op zijn plek zou zijn bij mensen die interesse hebben, is dat gevoel goed dan is het prima, is dat gevoel niet goed dan gaat het niet door, heb ik het idee dat ze bijvoorbeeld een hond willen die niet bij ze past en wat uiteindelijk dus niet gaat werken dan gaat de hond niet mee.
Enige uitzonderingen zijn de 2 honden die als waakhonden geplaatst zullen worden, maar voor de rest vind ik 8 uur per dag alleen gewoon te veel, de mensen die de moeite nemen om naast die 40 uur nog flink tijd in hun hond te investeren zijn over het algemeen uitzonderingen, en in de zomer is dat makkelijker om te zeggen dan in de strenge winters als je om 6 of 7 uur al een blok om moet met de hond.
Er zullen best honden zijn die het prima vinden maar ik wil zelf geen hond plaatsen terwijl ik weet dat hij 8 uur per dag alleen gaat zitten en dus min of meer een weekendhond is.
Uitzonderingen daargelaten van de mensen die wel veel met de hond ondernemen, dat hangt ook van de hond en de algemene situatie af, is er de mogelijkheid om in en uit te lopen met een andere hond of is de hond in kwestie meer op zichzelf dan vind ik het een ander verhaal dan de honden die we nu hebben zitten en waarvan de meeste nog ee extra stukje begeleiding of opvoeding nodig hebben.
Dat je er bent is al anders voor ze, dat scheelt al een stuk, waar ik niet mee wil zeggen dat ze dan geen goede wandelingen nodig hebben maar het is toch anders als je er bent.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:17

Ons oudje zit elke dag van 8u tot gemiddeld 15u alleen. Ze wordt wel in die tijd 3 x buiten gelaten en krijgt over de middag eten. Ze maakt er nooit wat van. Is natuurlijk blij als je thuis komt, maar ze is best gelukkig zo. 6u per dag alleen in huis met eten, drinken en een zachte mand is voor haar al hemels, aangezien ze al een groot deel in het asiel zat..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:28

Toen ik fulltime werkzaam was ging onze hond overdag naar mijn moeder. Mijn vader wilde nooit een hond, mijn moeder heel graag, dus in overleg voor we de hond namen is dat zo afgesproken. Wanneer mijn vader van zijn werk terug kwam, was de hond weer met mij mee. Zowel mijn moeder als ik blij met deze oplossing :P Ben al snel vanwege de dieren (het is wat die hobby's) parttime gaan werken, 4 uur per dag was hij prima alleen en later met de kids gestopt met werken. Onze honden hebben het nu luxe, maar moet ook eerlijk zeggen, dat ze ook prima een x aantal uur alleen kunnen blijven en dat ook prima vinden.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 11-10-13 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:28

dubbele post..

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:29

Ik kreeg pas een hondje toen ik niet meer naar school ging aangezien mijn ouders fulltime werken en er overdag niemand anders is als de schoonmaakster. Anders had ik er ook geen genomen

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:29

GamblersCup schreef:
En dat weet je hoe? Heb je al een briefje bij de supermarkt opgehangen, advertenties op internet gezet etc om een scholier te vinden?

Komt misschien wat snibbig over, maar je vraagt hoe anderen dat doen, je zoekt zogenaamd naar een oplossing, maar eigenlijk wil je niks. "Sleutel aan een vreemde geven doe ik liever niet", en volgens mij heb je ook gewoon nog niet gezocht. Zeker als die hond ouder is zal ie waarschijnlijk niet meer zolang op kunnen houden. Ik vind het altijd zo sneu voor honden die de hele dag alleen thuis zijn :(

dus jij zou je hond en sleutel aan een vreemde meegeven???? (uitgaande van "dat briefje bij de supermarkt")

er lopen nog steeds meer gekken los als dat er vast zitten hoor!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:31

dees_daan schreef:
De honden die bij ons zitten hebben over het algemeen geen leuk verleden, en zitten bij ons omdat ze op dat moment nergens anders terecht konden.
Ik zeg dat als de hond 40 uur per week, dus zo'n 8 uur per dag alleen zit ze bij mij niet in aanmerking komen voor een hond, de honden die er geschikt voor zouden zijn op dit moment zijn nog jongere honden en ik vind dat die niet zo lang alleen horen te zitten.
Natuurlijk kan je niet controleren hoeveel er met de hond gedaan word, wel kan ik een inschatting maken of de hond goed op zijn plek zou zijn bij mensen die interesse hebben, is dat gevoel goed dan is het prima, is dat gevoel niet goed dan gaat het niet door, heb ik het idee dat ze bijvoorbeeld een hond willen die niet bij ze past en wat uiteindelijk dus niet gaat werken dan gaat de hond niet mee.
Enige uitzonderingen zijn de 2 honden die als waakhonden geplaatst zullen worden, maar voor de rest vind ik 8 uur per dag alleen gewoon te veel, de mensen die de moeite nemen om naast die 40 uur nog flink tijd in hun hond te investeren zijn over het algemeen uitzonderingen, en in de zomer is dat makkelijker om te zeggen dan in de strenge winters als je om 6 of 7 uur al een blok om moet met de hond.
Er zullen best honden zijn die het prima vinden maar ik wil zelf geen hond plaatsen terwijl ik weet dat hij 8 uur per dag alleen gaat zitten en dus min of meer een weekendhond is.
Uitzonderingen daargelaten van de mensen die wel veel met de hond ondernemen, dat hangt ook van de hond en de algemene situatie af, is er de mogelijkheid om in en uit te lopen met een andere hond of is de hond in kwestie meer op zichzelf dan vind ik het een ander verhaal dan de honden die we nu hebben zitten en waarvan de meeste nog ee extra stukje begeleiding of opvoeding nodig hebben.
Dat je er bent is al anders voor ze, dat scheelt al een stuk, waar ik niet mee wil zeggen dat ze dan geen goede wandelingen nodig hebben maar het is toch anders als je er bent.

Nu veronderstel je vanalles. Bijvoorbeeld: dat jij beter kunt inschatten wat voor een hond bij mensen past dan zij dat zelf kunnen, dat de mensen die werken en alsnog genoeg met hun hond doen uitzonderingen zijn en dat honden bij mensen die werken min of meer weekendhonden zijn. Ik vraag me serieus af of dat allemaal wel waar is; eigenlijk zou bijvoorbeeld een dierenbescherming of dergelijke instantie eens moeten onderzoeken welke mensen statistisch gezien meer met hun hond doen: fulltimers, parttimers of thuisblijvers. Ik zou me namelijk ook heel goed kunnen voorstellen dat mensen die thuis zitten (of dat nou is met een uitkering, ww, aow of kinderen thuis) juist minder doen met hun hond dan mensen die actief zijn op hun werk. Bij mezelf merk ik juist bijvoorbeeld dat ik ook in de uren thuis veel meer doe als ik meer uren werk.

Uiteindelijk gaat zo'n herplaatsingsproces toch om het belang van de hond en niet om het gevoel van de mensen die werken in een asiel of opvang, al begrijp ik dat dat laatste ook een grote factor is in het bestaansrecht van zo'n organisatie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:44

sallandval schreef:
Uiteindelijk gaat zo'n herplaatsingsproces toch om het belang van de hond en niet om het gevoel van de mensen die werken in een asiel of opvang, al begrijp ik dat dat laatste ook een grote factor is in het bestaansrecht van zo'n organisatie.

het gaat om het belang van de hond EN de nieuwe baas. En daarbij moet je vaak op je gevoel af gaan. Ik geef eerlijk aan bij mensen dat een hond moeilijk contact zoekt met mensen en dat ze dus wat geduld moeten hebben. Als mensen dat hebben dan is dat super. Hebben wij een hond die niet moeilijk contact zoekt maar die zijn toekomstige eigenaars totaal negeerd dan moet ik op mijn gevoel af gaan dat het niet goed zit en krijgt men die hond niet mee. Als men perce wil mag men een wandeling maken en een dag later terug komen en kijken hoe de hond dan reageerd maar anders houd het gewoon op.

Wij hadden onlangs een hond die totaal geen contact met mensen zocht (ook niet met ons) 2 weken in asiel gehouden voordat we ze voor adoptie aan boden. De mensen die voor haar vielen qua karakter beschrijving en uiterlijk gingen twijfelen want ze maakte geen contact met hun. Ook niet tijdens de wandeling. Heb die mensen voorgesteld om toch haar mee te nemen (immers proeftijd) om ze een kans te gunnen om het feit dat de omschrijving van haar die haar vorige eigenaars hadden gegeven totaal niet klopte met het gedrag wat ze al die tijd in de opvang liet zien. Als men die omschrijving goed vond dan toch maar proberen. Immers een andere optie was er voor die hond niet omdat ze zo onder de indruk van alles was in de opvang dat ze echt niet met iemand contact ging maken. Ze woont inmiddels al weken bij de nieuwe eigenaars en is mee op vakantie geweest en het gaat prefect!!

Mijn gevoel vertelde me dat het goed zou komen en ik kan niet omschrijven hoe dat werkt (gelukkig maar haha) misschien een grote verbondenheid met de asieldieren en vele jaren ervaring? Ik weet het niet maar ben er blij mee dat ik op dat punt mijn gevoel wel kan vertrouwen. Echter soms moet je wel je gevoel uit zetten voor mens en dier ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:49

dierenfan schreef:
Mijn gevoel vertelde me dat het goed zou komen en ik kan niet omschrijven hoe dat werkt (gelukkig maar haha) misschien een grote verbondenheid met de asieldieren en vele jaren ervaring? Ik weet het niet maar ben er blij mee dat ik op dat punt mijn gevoel wel kan vertrouwen. Echter soms moet je wel je gevoel uit zetten voor mens en dier ;)

Fijn toch als je een goed gevoel krijgt bij het herplaatsen. Toch blijf ik vinden dat de ratio ook mee mag doen. En rationeel gezien denk ik dat er héél veel mensen zijn die veel werken en toch goede hondeneigenaren zijn :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:55

sallandval schreef:
dees_daan schreef:

Nu veronderstel je vanalles. Bijvoorbeeld: dat jij beter kunt inschatten wat voor een hond bij mensen past dan zij dat zelf kunnen, dat de mensen die werken en alsnog genoeg met hun hond doen uitzonderingen zijn en dat honden bij mensen die werken min of meer weekendhonden zijn. Ik vraag me serieus af of dat allemaal wel waar is; eigenlijk zou bijvoorbeeld een dierenbescherming of dergelijke instantie eens moeten onderzoeken welke mensen statistisch gezien meer met hun hond doen: fulltimers, parttimers of thuisblijvers. Ik zou me namelijk ook heel goed kunnen voorstellen dat mensen die thuis zitten (of dat nou is met een uitkering, ww, aow of kinderen thuis) juist minder doen met hun hond dan mensen die actief zijn op hun werk. Bij mezelf merk ik juist bijvoorbeeld dat ik ook in de uren thuis veel meer doe als ik meer uren werk.

Ik kan inschatten waar de hond het best geplaatst kan worden, en ja over het algemeen beter dan de mensen zelf, die kennen de hond namelijk niet, ik wel en ik heb wel eens mensen gehad die een hond wilden die gewoon niet bij ze zou passen, en dan gaat het niet door.. Dan houden we het voor ze in de gaten en mocht er een hond komen die wel bij ze past, of er zit op dat moment een hond die wel bij ze past dan stel ik die voor, maar dat wij beter kunnen inschatten of de hond bij dat type mensen zou passen dan de mensen zelf? Ja.
Ik kan inschatten of het juiste mensen zijn of niet, we stellen vragen en mocht daar uitkomen dat het niet geschikt is dan gaat hij niet, juist omdat het in het belang van de hond is, we hebben wel eens mensen gehad die zeiden 'je wil toch van de hond af?!' Nou nee, we zoeken een geschikt thuis voor ze, ze mogen weg, ze moeten niet.
We proberen ze in 1x goed te plaatsen zonder dat de hond na een tijdje weer moet verhuizen, daar is niemand bij gebaat, en ik moet zeggen dat dit goed lukt en wij nauwelijks honden terug krijgen. Juist omdat we goed kijken wat wel en niet kan voor de hond.
Het is niet zo dat wij een lijst hebben met eisen, maar wij kijken wel per hond waar hij geplaatst word, dit staat er ook bij, wij zijn geen officieel asiel, werken daar wel mee samen maar een ja/nee lijstje hebben wij niet, een duidelijke beschrijving over hoe de hond is, en wat voor plek we zoeken staat er bij.
Ik zeg niet dat mensen in de bijstand meer lopen met de hond, het is ook niet zo dat mensen helemaal niet 'mogen' werken, maar 8 uur per dag alleen vind ik gewoon teveel.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:03

Hoe doen mensen dat? Ik neem hem mee naar m'n werk. Hij heeft daar een lekker plekje voor zichzelf. Tijdens de lunch laat ik hem uit. Maar...... Ook hij heeft wel eens geen zin . Dan gaat hij na het ochtend rondje in z'n mand liggen en wil niet mee naar de zaak. Dan denkt ie ook: ik neem een vrije dag ga jij maar lekker. :z Als het/zijn weekend begint moet het hele park het horen *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:18

sallandval schreef:
dierenfan schreef:

Fijn toch als je een goed gevoel krijgt bij het herplaatsen. Toch blijf ik vinden dat de ratio ook mee mag doen. En rationeel gezien denk ik dat er héél veel mensen zijn die veel werken en toch goede hondeneigenaren zijn :) .

Ik denk dat dat een stukje gevoel bij de honden maar ook het lezen van de hond zelf en mensen die komen is.
Ik zit er nog geen jaren in maar ik maak wel zelf alle omschrijvingen, stuur ze wel eerst door naar mijn 'collega' die het wel al jaren doet en gedragstherapeut is en ze kloppen, omdat je de verschillende honden ziet en het gedrag kan lezen, daarnaast is het stukje lichaamstaal en houding bij mensen ook iets wat je op pikt denk ik. Maar gevoel is inderdaad heel belangrijk.
Dat er ook mensen zijn die wel veel werken en goed zijn voor een hond geloof ik ook wel maar als ik zie wat voor honden wij hebben zitten dan vind ik dat geen goede situatie, zal niet altijd problemen gaan geven maar het is niet de beste optie voor de honden, behalve dan voor de 2 die als waakhond gaan, die plaatsen we bewust als waakhond omdat een gezinssituatie daar weer niet de beste optie voor is.
Wij doen het met z'n tweeën en als 1 van ons nee zegt dan is het ook nee dus als ik twijfel bij mensen dan kan ik overleggen, maar dat is dan eigenlijk meer omdat ik het geen goed idee vind, mensen het zelf wel en ik er dan zelf niet met ze uit kom, gelukkig is dat een uitzondering en denken de meeste mensen wel goed na voordat ze voor een hond gaan en nemen ze het aan als ik zeg dat het niet gaat passen.
Nou scheelt het ook dat we duidelijk omschrijven wat voor situatie we zoeken, maar dan nog zijn er mensen die vanaf de foto wel kunnen zien dat de hond echt wel bij kleine kinderen kan terwijl er bij staat dat we ze niet bij kleine kinderen plaatsen (bijvoorbeeld)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:18

Sommige mensen hebben het maar getroffen dat de hond meekan naar het werk... Dat zou bij ons geen optie zijn. Mijn werk bevond zich op 1 km van huis zodat ik tussendoor naar huis kon om de hond uit te laten. Nu is het kantoor verhuisd en worden de tussen de middag loopjes verkort naar tien minuten, maar ze is desondanks toch even buiten. We werken beiden fulltime, onze hond is tien maanden, en volgens ons slaapt ze vooral als we weg zijn.
Een keer per week gaat ze naar de dagopvang.
Ik heb ooit geleerd dat honden geen tijdsbesef hebben en het dus niet zou uitmaken of je een uur of acht uur weg bent, het is ons schuldgevoel dat parten speelt.
Bij ons is ze de hele dag alleen, op tussen de middag na, en tot nog toe geen problemen. Ze zit trouwens gewoon los in huis en kan overal komen.
Als we thuiskomen, spelen en wandelen we met haar. We zijn nog volop bezig met socialiseren, want dat heeft het vorige baasje nogal verzaakt.. Wie weet is er in de toekomst ruimte voor een maatje voor haar.

Uitlaatservice zou ik niet zo maar doen, en opoehhh is leuk gedacht, maar onze hond trekt nog zo hard aan de riem, en de opoehs in onze buurt zijn 75+ weet niet of ik daar veel vertrouwen in heb hahaha!

Hoewel ik niet naar mijn zin zit op mijn werk, blijf ik , vooral omdat er niet veel bedrijven zijn waar je tussen de middag even naar huis kunt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 20:41

Mendy1984 schreef:
GamblersCup schreef:
En dat weet je hoe? Heb je al een briefje bij de supermarkt opgehangen, advertenties op internet gezet etc om een scholier te vinden?

Komt misschien wat snibbig over, maar je vraagt hoe anderen dat doen, je zoekt zogenaamd naar een oplossing, maar eigenlijk wil je niks. "Sleutel aan een vreemde geven doe ik liever niet", en volgens mij heb je ook gewoon nog niet gezocht. Zeker als die hond ouder is zal ie waarschijnlijk niet meer zolang op kunnen houden. Ik vind het altijd zo sneu voor honden die de hele dag alleen thuis zijn :(

dus jij zou je hond en sleutel aan een vreemde meegeven???? (uitgaande van "dat briefje bij de supermarkt")

er lopen nog steeds meer gekken los als dat er vast zitten hoor!

Dat bedoel ik!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:45

dees_daan schreef:
Ik zeg niet dat mensen in de bijstand meer lopen met de hond, het is ook niet zo dat mensen helemaal niet 'mogen' werken, maar 8 uur per dag alleen vind ik gewoon teveel.

zonde dat door zo'n instelling er misschien wel een hoop gemiste kansen zijn om een hond een goed huis te geven...

8 uur snachts alleen,is dat ook teveel?? of krijgen mensen dan wel een hond mee,want zeg nu zelf,hoeveel honden slapen tegenwoordig niet eenzaam en alleen in een kooitje van een m2??

werken zou voor mij geen issue zijn voor herplaatsen,de "liefde voor een hond" weer wel...

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:48

ik geef mijn hond zoiezo niet aan iemand anders mee (dominante niet-zon-lieve-hond-voor-andere-hondjes hond)
ik hou er niet van als andere mensen iets met MIJN beesten moeten doen

Marloes__

Re: Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:56

Als mijn vriend en ik allebei moeten werken zitten ze gewoon 9 uur alleen hoor. Maar wij werken beiden onregelmatig, dus heel vaak komt het niet voor. Ik heb echt geen honden die ik mee kan geven aan een uitlaatservice of een buurmeisje :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:02

kimmie261 schreef:
dees_daan schreef:

zonde dat door zo'n instelling er misschien wel een hoop gemiste kansen zijn om een hond een goed huis te geven...

8 uur snachts alleen,is dat ook teveel?? of krijgen mensen dan wel een hond mee,want zeg nu zelf,hoeveel honden slapen tegenwoordig niet eenzaam en alleen in een kooitje van een m2??

werken zou voor mij geen issue zijn voor herplaatsen,de "liefde voor een hond" weer wel...

Tel de nacht mee en de hond zit 16 uur alleen.
Ik denk niet dat hierdoor veel kansen gemist worden, zoals ik al zei hebben we er 2 die als waakhond gaan, die zijn dus veel op zichzelf en plaatsen we niet in een huishouden.
De andere honden hebben extra begeleiding nodig, stel er komen mensen waarvan ik echt denk die mensen willen voor de hond gaan, de hond past bij ze en ze willen de hond wel tijd geven om te wennen (dus niet vrijdag ophalen en maandag volledig werken) en de hond kan het aan, dan zal mijn gevoel ja zeggen, maar tot nu toe heb ik dat niet gehad en dat zal dan ook echt een uitzondering zijn bij een hond die wat dat betreft een uitzondering is.
Ik wil gewoon de beste optie voor ze, en dat is niet om 8 uur per dag alleen te zitten. Daar kunnen de meningen over verschillen maar dit is mijn mening daar over.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:58

Op dit moment loop ik 32 uur in de week stage en mijn vriend werkt fulltime. We hebben twee duitse herders. Eén van 4,5 en één van 6 maanden. Mijn vriend begint om half 7 en is 4 uur klaar/thuis, ik begin 9 uur en ben rond 5 uur kwart over 5 thuis. Tussen de middag komt mijn vader of mijn schoonvader om een uur met ze te lopen/spelen, 's avonds gaan we speuren of trainen, één avond naar de club om te trainen, in het weekend nog een hele dag trainen op de club. De pup zit in de bench of in de kennel als we weggaan, omdat hij nog sloopt door het wisselen. De volwassen teef loopt door het hele huis. Zodra de pup trap mag lopen, mag hij 's nachts ook boven slapen. (Nu loop ik pas 5 weken stage, daarvoor thuis geweest en toen we de volwassen teef uit het asiel haalde had ik maar een paar uurtjes college per week)

Als er echt een probleem is, kan mijn vriend ze meenemen naar het werk. Maar mochten ze net zou oud zijn als die van TS en er is 1 keer in de zoveel weken een probleem, dan moet het maar. Hoewel ik ze buiten zou gooien, dan kunnen ze de geisoleerde garage in en rondwandelen in de tuin.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:45

Ik heb helaas altijd lange werkdagen tot 20.00. Mijn vriend had eerst een baan met flexibele tijden, helaas ondertussen al een andere baan met ook langere werktijden. Deze sluiten helaas niet goed met elkaar aan. Dit betekent dat hij 2 a 3 dagen lang alleen thuis zit. Ja hier zijn wij ook niet blij mee.
We hebben sinds 1 week wel een lieve buurvrouw die hem tussen de middag even wil uit laten, wanneer dit nodig is. In uiterste geval, mag hij naar me moeder toe. Al wil hij dit liever niet.

Ja wij vinden het ook zielig als die zo lang alleen is, hij lijkt er weinig om te geven en slaapt braaf als we terug komen.
Maar echt geen haar op me hoofd die eraan denkt hem weg te doen hoor!
Het is toch ook normaal dat hondeneigenaren werken? Hoort er helaas bij.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 05:30

Hoe doen werkende mensen dat...tja er zijn zat oplossingen te bedenken.
Ik ging vroeger altijd in mn pauzes naar huis om drie kwartier te lopen met de honden, daarnaast kun je een uitlaatservice, buren, schoolmeiden of familie inschakelen.

Vaak is er in de buurt ook wel iemand te vinden die zelf een hond heeft en waar je dan iets mee af kunt spreken om elkaars honden uit te laten.

Ik vind wel dat een hond een uurtje of zes alleen moet kunnen zijn, langer vind ik wel pittiger voor de hond, er word gezegd dat een hond dat prima aankan maar of het ook fijn is is een tweede.
En s,nachts, tja, er zal toch geslapen moeten worden, vaak weet de hond ook dat hij niet alleen is s,nachts, en s,nachts uur of 7 alleen slapen en dan overdag ook nog een uur of negen geheel alleen vind ik best veel.
En als ze dan ook al die tijd in een bench zitten vind ik dat not done.

Nu ben ik 15 jaar geleden een uitlaatservice begonnen zodat ik mn eigen honden lekker ook de hele dag om me heen kan hebben dus ik denk dat ze bij mij weinig te klagen hebben, ik lees eerder dat je wel mazzel moet hebben om een goede hus te vinden, daar kun je als klant zelf een beetje onderzoek naar doen, vraag aan al bestaande klanten vd hus hoe het bevalt, hoe de hond reageert en of deze ook moe is als hij thuis komt, ook kun je eens een x meegaan met de hus, bij mij zijn mensen altijd welkom om te komen kijken of een x mee te wandelen.
Zoek ook uit of degene vd hus een beetje kaas heeft gegeten van hondengedrag en stel daar ook vragen over op het intake.

Nu lees ik ook dat je een oudere hond hebt, dus ik denk dat je hem niet blij maakt meer met de drukte ve hus, dus dat is dan denk ik geen optie.

Vind het wel top dat je er zo bezig mee bent, hoor mensen het zo vaak goed praten dat de hond dagelijks negen tot tien uur alleen zit, scheelt wel heel veel dat als de baas wel thuis is ook echt met zn hond bezig is, maar dan nog vind ik het teveel, en dan de opmerkingen, ja bij een ander word er niets mee gedaan, dat is met alles zo, het kan altijd slechter, maar een goed begin begint bij jezelf toch en niet kijken naar wat anderen nog slechter doen, want er zijn natuurlijk zat mensen die een dier niet waardig zijn.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 05:48

Mijn vriend is zondag en maandag altijd vrij en is iedere avond thuis. Zelf werk ik veel latendiensten en die dagen zit hij alleen de middag alleen in huis. Donderdag ben ik zelf altijd voor school een lange dag van huis, gaat hij naar mijn moeder. Als ik een vroege dienst heb en me vriend is niet vrij zit hij van half 9 tot half 5 alleen. Niet ideaal maar het gebeurt hoog uit 1x per week/ 1x per 2 weken