Bokkers met verstand van vissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:44

Als een een paar paarden samen in een veel te kleine box staan in een afgesloten schuur, dan mag het door iedereen wel 1000x gezegd worden en dan is er niets aan de hand.
Maar wanneer het over een vis gezegd word is het zeiken?
Beetje apart vind je niet?

Want eigenlijk is het precies hetzelfde.

Maar goed we zullen zien wat TS ermee gaat doen.

kiki1976

Re: Bokkers met verstand van vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:45

Idd een aquarium goed te onderhouden kost veel tijd en geld.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:47

ik vind als het om het welzijn van een dier gaat, of t nou een vis is of een paard of whatever, dat mensen er best op mogen hameren... hoevaak zie je wel niet dan men helemaal geen verstand heb van dieren en ook na tips dit niet veranderen? Om er dan maar bij te gaan kijken en niks doen vind ik niet kunnen, ook alle adviezen in de wind slaan en opmerking maken van "ik let goed op ben thuis als het mis gaat kijk ik wel" (in die richting) vind ik dus ook niet kunnen. Dan ben je vind ik wel bewust bezig met dierenmishandeling...want je wacht tot er iets mis gaat voor je er iets aan veranderd ook al heeft men hier al enorm veel tips en adviezen gegeven...

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:47

nee jullie trekken te snel jullie conclusies,

ik heb ook gezegd dat ik het niet goed vind als ze afwacht tot de visjes weer gaan luchthappen.
maar dat zeg ik toch ook geen 15x achter elkaar? dat heeft ze na 1x wel gelezen namelijk!

ze heeft de tips gehad, dit gaat niet om haar of mij de grond in te boren neem ik aan?
ze heeft al gezegd dat haar vraag is beantwoord en ze heeft jullie bedankt voor de tips!

ik vind jullie tips ook zeker hulpvol, want ik wist dat allemaal niet en ts ook niet.
maar nu ze het weet gaat ze er echt wel wat mee doen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:52

Deze conclusie's komen voort uit de reactie's van TS zelf

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:55

dat vind ik een beetje onzin,
je kunt vanaf je computerscherm niet zien wat ts aan het doen is!
ik vanaf mijn kamerraam wel!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:57

_lisaah schreef:

Dus je woont bij TS in de buurt? :) _O- nee flauw misschien maar TS meld zelf wat ze doet, heeft ze zelf gemeld hier in het forum dat ze wacht tot ze bewijs ziet dat er iets mis gaat, dus dat is wel inderdaad gebasseerd op de TS haar posts

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:04

elizexbeau schreef:
Mioux schreef:
owwww....een kom daar is al nummer 1 waar ik over val.. een kom is zeker géén aanrader! een gewone goede bak is vele malen beter! Ook moet je denken bij een sluierstaart minimaal 50 liter, dat red je er ook niet mee met een kom.. Intratuin barneveld heb ik ook mindere ervaringen mee, die kan ik via pb wel uitleggen :D. Omdat je teveel visjes in een kom heb, waarvan een kom dus al niet goed is, hebben ze te weinig ruimte en teveel stress, mogelijk is dat al factor 1 waaraan je gup is overleden...

Haal zowiezo een bak, per sluierstaart is 50 liter nodig en een bak van ruime afmetingen.. Zuurstof schelpen is ook niet bepaald een goed advies, een grote bak met voldoende ruimte en planten en een goede pomp zorgt ook voor genoeg zuurstof in het water, een zuurstof schelp kan eerder je bak vervuilen ook... Zonder pomp word zoiezo je water al erg snel vuil en blijven vieze delen in je water hangen.

Dus advies? koop een bak, minimaal 100 liter en minimaal 1.20meter voor je sluierstaarten. Daarbij moet je nog je guppen rekenen, dus ongeveer 30 liter per gup als ik het uit me hoofd goed zeg...Een goede pomp erbij, planten en dergelijke en ze zijn al vele malen beter af.

Met de guppen is nu niets meer aan de hand! Misschien is het gewoon een slechter visje geweest, want de rest zwemt vrolijk rond en heeft nergens last van!

Verder: Ik heb al eerder twee goudvissen gehad. Deze zaten gewoon in een kom. De een is na een jaar of wat overleden, en de ander hebben we 3 jaar gehad! Daar heb ik ook niets bijzonders mee gedaan. Die hadden een plant, een decoratie kikker en geen schelp. Dus ik snap niet wat ik nu fout doe.

Dank je voor je tip! Maar een grote bak gaat hem hier echt niet worden, helaas! En misschien heb ik dat onduidelijk gezegd, maar de goudvissen en de guppen zitten apart!

Edit: bedoel je zo'n bak? http://www.petsplace.nl/vis/dierenverbl ... 0cm~559001

Goudvissen kunnen heel oud worden.. vijftien jaar geloof ik maar niet in een kom.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:08

_lisaah schreef:

En dat is? Waken naast de kom? :+

Ik snap gerust dat jij je vriendin wilt beschermen maar blijf wel reëel en probeer het niet allemaal voor haar goed te praten.
want als TS anders had gereageerd erop, bv door te zeggen "ik ga het met m'n ouders overleggen" want het is ook zo....dan was er lang niet zo over doorgegaan.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:15

Ik snap Lisa wel, ts heeft niet zelf de vissen aangeschaft, loopt tegen problemen aan en vraagt hier om advies. Dit naast het advies wat zij gehad heeft van zaken die je zou moeten kunnen vertrouwen. Twee totaal verschillende adviezen. Waarin ik mij kan voorstellen dat, wanneer je niet beter weet, je zolang dat goed lijkt te gaan, het advies op volgt wat de makkelijkste en goedkoopste weg is. Een,petsplace zou toch ook een goed advies moeten geven en ik kan me voorstellen dat je er van uit gaat.

Anderzijds ben ik het er mee eens dat ts signalen afgeeft niks met het hier gegeven advies te doen, wat ik gezien de onwetendheid kan begrijpen, maar het is jammer als je weet dat dit ten koste gaat van het welzijn. Echter denk ik idd niet dat het nut heeft elke x hetzelfde te zeggen. Ts weet nu ws wel dat een kom niet goed is en wat de opties zijn. We kunnen alleen maar hopen dat ze hier uiteindelijk een goede keuze in maakt. Dus alleen nieuwe, goed onderbouwde info is waardevol. Wellicht is het leuk voor ts om te vermelden hoe je aan de info komt. Is het van internet geplukt, heb je veel kennis door studie of ervaring? Dit helpt ts wellicht in te zien dat de situatie nu niet goed is, ondanks dat de zaken waar zij contact mee heeft gehad anders beweren...

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:18

Mioux schreef:
_lisaah schreef:

Dus je woont bij TS in de buurt? :) _O- nee flauw misschien maar TS meld zelf wat ze doet, heeft ze zelf gemeld hier in het forum dat ze wacht tot ze bewijs ziet dat er iets mis gaat, dus dat is wel inderdaad gebasseerd op de TS haar posts

toevallig tegenover haar :P
jaa dat heb ik ook gelezen en ik heb nu ook al 4/5 x gezegd dat ik dat ook niet goed vind en dat ik dat al tegen haar heb gezegd!
maar daar hoeft ze vervolgens toch niet zo de grond voor in worden geboord?
ik hoop dat jullie het logisch vinden dat ik voor mijn vriendin op kom want ik vond het gewoon niet kunnen dat ze werd uitgemaakt voor dierenmishandelaar! en ik snap jullie punten en dat is ook gehoord maar om dat nou weer de hele tijd erbij te halen...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:21

Ik wil nog toevoegen, maar lukt niet in vorig bericht:
Wellicht gaat ts dan ook inzien dat het advies wat de winkels geven toch eerder op winst gericht is als op welzijn em dat het advies wat hier gegeven wordt wel gericht is op welzijn, aan de hand van kennis en ervaringen van de mensen die advies geven. Immers hebben wij allen niks te halen bij haar.... En ligt onze winst enkel bij het welzijn van de vissen

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:28

Bah, ik snap niet waarom de dierenbescherming zich niet bezig houd met dieren'speciaal'zaken die dit soort adviezen geven en zooi als vissenkommen nog verkopen. En dan ook nog van die reclames op de radio 'Een dier verdient beslist...' _-:( :r
Mensen als ts en haar ouders die denken leuk een beestje te kopen worden opgelicht waar ze bij staan, met de dieren die hun hele, korte k*tleventje een trage rottige dood sterven als de dupe.

TS: Het beste wat je denk ik kan doen is terug gaan met de beesten en kommen naar de Intratuin met wat uitgeprinte artikelen over het hoe en waarom. Er zijn genoeg zeer goed geschreven dingen te vinden waarom vissen in vissenkommen niet kunnen, en zij hebben je moeder gewoon iets aangesmeerd waarvan ze konden weten dat het niet goed zou gaan. Kassa voor de Intratuin! Jullie zullen óf een grote dure bak gaan kopen, óf om de haverklap nieuwe vissen omdat deze doodgaan. Ideaal als je verkoper bent.
Als ze je een palmboom van honderd euro hadden verkocht als winterhard zouden ze hem ook terug nemen.

Wil je dat niet, dan zal je moeten kijken hoe je je vissen een dierwaardig leven kan bieden. Vijf gupjes (zo veel heb je nog toch?) kunnen wel in een bak van 60cm. Niet ideaal, maar wel een prima leven, mits je zorgt dat er geen babies groot worden. Een verwarmingselement en een filter voor zo'n klein bakje zijn ook prima te betalen, met dertig euro heb je die samen wel, en vaak zijn er ook complete bakken met verlichting, filter en verwarming, vaak voor een euro of zestig zodat je in één keer klaar bent.

De goudvissen zijn lastiger. Zoals je gemerkt hebt zijn dat verschrikkelijke vuilnisbakken. Ze hebben een flink aantal liters water nodig, een een verdomd goede filterpomp om gezond en gelukkig te blijven. Als je je dat niet kunt veroorloven kan je beter op zoek gaan naar iemand die ze wel een goed huis kan geven. :) Zonde van je verjaardagscadeau maar om dieren die niet gevraagd hebben om verkocht te worden een marteldood te laten sterven omdat je ze nu eenmaal gekregen hebt is ook zo wat....

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 12:40

Citaat:
Maak je schoon met bleek of een ander schoonmaakmiddel?

Met hele potten chloor, het liefst laat ik er ook altijd nog een beetje in zitten
voor de vissen, vinden ze lekker! :j

Citaat:
dierenwinkels hebben vaak geen idee waar ze het over hebben, sluierstaarten hebben PER vis minimaal 50 liter nodig, ik zou een aquarium kopen van 1 meter, die is groot genoeg voor ze! sluiers zijn échte smeerlappen en ze vergiftigen hun eigen water! daarom moeten ze groter en er moet een filter in, sluiers horen koud! niet verwarmen!

Vreemd dat heel bokt mij aan een verwarmd aquarium wil hebben :?

Ik word inderdaad een beetje moe van alle reacties van iedereen. Ik vraag gewoon om advies, maar er word gewoon weer bots op gesprongen. Ik ben een dierenmishandelaar. Als het gewoon normaal gezegd word allemaal: prima! Maar ga niet massaal zo achterlijk lopen reageren alsjeblieft.

Maar goed, had ik van te voren kunnen weten.. Het is en blijft bokt..

Ik denk dat ik zometeen naar de intratuin ga en er nog ff twee sluiers bij koop! :) En het liefst nog 10 guppies ook natuurlijk!

:evaw: :evaw:

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:42

elizexbeau schreef:
Citaat:
Maak je schoon met bleek of een ander schoonmaakmiddel?

Met hele potten chloor, het liefst laat ik er ook altijd nog een beetje in zitten
voor de vissen, vinden ze lekker! :j

Citaat:
dierenwinkels hebben vaak geen idee waar ze het over hebben, sluierstaarten hebben PER vis minimaal 50 liter nodig, ik zou een aquarium kopen van 1 meter, die is groot genoeg voor ze! sluiers zijn échte smeerlappen en ze vergiftigen hun eigen water! daarom moeten ze groter en er moet een filter in, sluiers horen koud! niet verwarmen!

Vreemd dat heel bokt mij aan een verwarmd aquarium wil hebben :?

Ik word inderdaad een beetje moe van alle reacties van iedereen. Ik vraag gewoon om advies, maar er word gewoon weer bots op gesprongen. Ik ben een dierenmishandelaar. Als het gewoon normaal gezegd word allemaal: prima! Maar ga niet massaal zo achterlijk lopen reageren alsjeblieft.

Maar goed, had ik van te voren kunnen weten.. Het is en blijft bokt..

Ik denk dat ik zometeen naar de intratuin ga en er nog ff twee sluiers bij koop! :) En het liefst nog 10 guppies ook natuurlijk!

:evaw: :evaw:

Nee nee, Bokt wil je aan een verwarmd aquarium voor de guppen! De sluiers moeten in een vijver.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 12:47

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:48

je wilt advies... en wij geven het...wat je er mee doet moet je zelf weten... maar het feit blijft....
Vissen horen in een vijver niet in een kom ;)
net zo min als een paard 23/7 op stal hoort....

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 12:51

Anne_mieke88 schreef:
je wilt advies... en wij geven het...wat je er mee doet moet je zelf weten... maar het feit blijft....
Vissen horen in een vijver niet in een kom ;)
net zo min als een paard 23/7 op stal hoort....

Klopt en ik heb gelijk gebeld! :j maar bokt vind het schijnbaar nodig om 5000 keer het
zelfde te zeggen. Erg jammer, ik kan me voorstellen dat er straks niemand meer om
advies vraagt hier. En guttegut, dan gaan er nog veel meer vissen dood. Want ik heb
ze nu namelijk ook al bijna dood gemarteld *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:52

wat heeft dat er nu mee te maken :')

jij wacht gewoon af tot je beesten sterven, dat vind ik echt NOT DONE!

als je paarden 24/7 in een stal zet zullen ze er aan wennen, maar is het dan meteen diervriendelijk? nee! doe je ogen open TS, alsjeblieft! je visjes hebben er last van :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:54

En je hebt gebeld naar de dierenwinkel toch? rule number one; nooit naar dierenwinkels luisteren, die hebben er vaak de ballen verstand van! maar bellen lost problemen niet op toch? of ben ik nu gek ;)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 12:55

Frederieke_ schreef:

als je paarden 24/7 in een stal zet zullen ze er aan wennen, maar is het dan meteen diervriendelijk? nee! doe je ogen open TS, alsjeblieft! je visjes hebben er last van :(:)

Wat belachelijk kortzichtig om te denken dat ik ze dood laat gaan zeg >;)

Gelukkig mag ik zelf bepalen naar wie ik wel of niet luister :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:57

Als ik vissen kocht of raad wilde dan ging ik altijd even naar de Rifwachter in Hilversum, dat is voor mij heel vlakbij maar je kan ook bellen.
Misschien kan je je aanmelden op een aquarium forum, ik denk dat je daar meer aan heb dan al dat gehakketak hier, succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:59

elizexbeau schreef:
Frederieke_ schreef:

Wat belachelijk kortzichtig om te denken dat ik ze dood laat gaan zeg >;)

Gelukkig mag ik zelf bepalen naar wie ik wel of niet luister :)

op den duur zullen ze sterven ja! dit is namelijk een uiterst ongezonde omgeving voor je sluiers!

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 12:59

Alles en iedereen zal een keer dood gaan, ook mijn sluiers dus! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:00

Indd meld je aan bij Aquaforum, ik denk dat je dan hetzelfde commentaar krijgt, maar daar zitten veel meer mensen die véél meer verstand hebben van vissen oa sluiers!