Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_lisaah schreef:dat vind ik een beetje onzin,
je kunt vanaf je computerscherm niet zien wat ts aan het doen is!
ik vanaf mijn kamerraam wel!
nee flauw misschien maar TS meld zelf wat ze doet, heeft ze zelf gemeld hier in het forum dat ze wacht tot ze bewijs ziet dat er iets mis gaat, dus dat is wel inderdaad gebasseerd op de TS haar posts elizexbeau schreef:Mioux schreef:owwww....een kom daar is al nummer 1 waar ik over val.. een kom is zeker géén aanrader! een gewone goede bak is vele malen beter! Ook moet je denken bij een sluierstaart minimaal 50 liter, dat red je er ook niet mee met een kom.. Intratuin barneveld heb ik ook mindere ervaringen mee, die kan ik via pb wel uitleggen. Omdat je teveel visjes in een kom heb, waarvan een kom dus al niet goed is, hebben ze te weinig ruimte en teveel stress, mogelijk is dat al factor 1 waaraan je gup is overleden...
Haal zowiezo een bak, per sluierstaart is 50 liter nodig en een bak van ruime afmetingen.. Zuurstof schelpen is ook niet bepaald een goed advies, een grote bak met voldoende ruimte en planten en een goede pomp zorgt ook voor genoeg zuurstof in het water, een zuurstof schelp kan eerder je bak vervuilen ook... Zonder pomp word zoiezo je water al erg snel vuil en blijven vieze delen in je water hangen.
Dus advies? koop een bak, minimaal 100 liter en minimaal 1.20meter voor je sluierstaarten. Daarbij moet je nog je guppen rekenen, dus ongeveer 30 liter per gup als ik het uit me hoofd goed zeg...Een goede pomp erbij, planten en dergelijke en ze zijn al vele malen beter af.
Met de guppen is nu niets meer aan de hand! Misschien is het gewoon een slechter visje geweest, want de rest zwemt vrolijk rond en heeft nergens last van!
Verder: Ik heb al eerder twee goudvissen gehad. Deze zaten gewoon in een kom. De een is na een jaar of wat overleden, en de ander hebben we 3 jaar gehad! Daar heb ik ook niets bijzonders mee gedaan. Die hadden een plant, een decoratie kikker en geen schelp. Dus ik snap niet wat ik nu fout doe.
Dank je voor je tip! Maar een grote bak gaat hem hier echt niet worden, helaas! En misschien heb ik dat onduidelijk gezegd, maar de goudvissen en de guppen zitten apart!
Edit: bedoel je zo'n bak? http://www.petsplace.nl/vis/dierenverbl ... 0cm~559001
_lisaah schreef:dat vind ik een beetje onzin,
Mioux schreef:_lisaah schreef:dat vind ik een beetje onzin,
Dus je woont bij TS in de buurt?![]()
nee flauw misschien maar TS meld zelf wat ze doet, heeft ze zelf gemeld hier in het forum dat ze wacht tot ze bewijs ziet dat er iets mis gaat, dus dat is wel inderdaad gebasseerd op de TS haar posts

Zonde van je verjaardagscadeau maar om dieren die niet gevraagd hebben om verkocht te worden een marteldood te laten sterven omdat je ze nu eenmaal gekregen hebt is ook zo wat.... Citaat:Maak je schoon met bleek of een ander schoonmaakmiddel?

Citaat:dierenwinkels hebben vaak geen idee waar ze het over hebben, sluierstaarten hebben PER vis minimaal 50 liter nodig, ik zou een aquarium kopen van 1 meter, die is groot genoeg voor ze! sluiers zijn échte smeerlappen en ze vergiftigen hun eigen water! daarom moeten ze groter en er moet een filter in, sluiers horen koud! niet verwarmen!
En het liefst nog 10 guppies ook natuurlijk!
elizexbeau schreef:Citaat:Maak je schoon met bleek of een ander schoonmaakmiddel?
Met hele potten chloor, het liefst laat ik er ook altijd nog een beetje in zitten
voor de vissen, vinden ze lekker!Citaat:dierenwinkels hebben vaak geen idee waar ze het over hebben, sluierstaarten hebben PER vis minimaal 50 liter nodig, ik zou een aquarium kopen van 1 meter, die is groot genoeg voor ze! sluiers zijn échte smeerlappen en ze vergiftigen hun eigen water! daarom moeten ze groter en er moet een filter in, sluiers horen koud! niet verwarmen!
Vreemd dat heel bokt mij aan een verwarmd aquarium wil hebben![]()
Ik word inderdaad een beetje moe van alle reacties van iedereen. Ik vraag gewoon om advies, maar er word gewoon weer bots op gesprongen. Ik ben een dierenmishandelaar. Als het gewoon normaal gezegd word allemaal: prima! Maar ga niet massaal zo achterlijk lopen reageren alsjeblieft.
Maar goed, had ik van te voren kunnen weten.. Het is en blijft bokt..
Ik denk dat ik zometeen naar de intratuin ga en er nog ff twee sluiers bij koop!En het liefst nog 10 guppies ook natuurlijk!
![]()

Anne_mieke88 schreef:je wilt advies... en wij geven het...wat je er mee doet moet je zelf weten... maar het feit blijft....
Vissen horen in een vijver niet in een kom
net zo min als een paard 23/7 op stal hoort....
maar bokt vind het schijnbaar nodig om 5000 keer het
Frederieke_ schreef:wat heeft dat er nu mee te maken
jij wacht gewoon af tot je beesten sterven, dat vind ik echt NOT DONE!
als je paarden 24/7 in een stal zet zullen ze er aan wennen, maar is het dan meteen diervriendelijk? nee! doe je ogen open TS, alsjeblieft! je visjes hebben er last van
elizexbeau schreef:Frederieke_ schreef:wat heeft dat er nu mee te maken
jij wacht gewoon af tot je beesten sterven, dat vind ik echt NOT DONE!
als je paarden 24/7 in een stal zet zullen ze er aan wennen, maar is het dan meteen diervriendelijk? nee! doe je ogen open TS, alsjeblieft! je visjes hebben er last van
Wat belachelijk kortzichtig om te denken dat ik ze dood laat gaan zeg![]()
Gelukkig mag ik zelf bepalen naar wie ik wel of niet luister