Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) dat ie geen problemen met de kleine heeft, zolang hij zelf ook maar aandacht krijgt. Maar nu het probleem: hij valt soms mijn schoonbroer en zus aan (ouders van de kleine dus). Hij bijt niet echt door, tis meer een waarschuwing, maar dat kan natuurlijk niet! Wat te doen? Ik heb het vermoeden dat ie het doet omdat ie jaloers is, de kleine krijgt aandacht en de hond wordt genegeerd... Ik heb gevraagd aan mn schoonzus en broer of ze Finn eerst wat aandacht willen geven, om te zien of dat verschil maakt, maar ze zijn bang dat de hond hun kind aanvalt, dus willen ze hem er niet in de buurt hebben. Nu doe ik de hond meestal naar binnen als ze er zijn, maar ja... Hoe zouden jullie dit oplossen?? anneliesdj schreef:Maar als een hond structureel blijft slopen moet je je toch eens afvragen of je hem wel voldoende beweging of afleiding geeft.
Elise_0o schreef:Wij hebben een hondenluik voor onze honden en we wonen op een boerderij. Er is meestal ook wel iemand thuis. Max is gewoon een hond die houd van slopen en dat doet hij helaas niet omdat hij zich verveelt..
meikemarieke schreef:Je hebt indd gelijk dat de hond zou moeten wachten en op afstand moet blijven. (zelf denk ik te vaak vanuit de hond, maar hij moet natuurlijk ook gewoon zich aanpassen!)
Wat wel lastig is, is dat Finn altijd los rondloopt rond de boerderij en wij er dus niet altijd bijzijn als schoonbroer en zus aankomen rijden, dus wij kunnen hem niet altijd wegsturen. Zij kunnen Finn zelf niet wegsturen, want hij is erg eenkennig en luistert alleen naar z'n baasjes.... Hoe zouden we dat op kunnen lossen?
Elise_0o schreef:anneliesdj schreef:Maar als een hond structureel blijft slopen moet je je toch eens afvragen of je hem wel voldoende beweging of afleiding geeft.
Wij hebben een hondenluik voor onze honden en we wonen op een boerderij. Er is meestal ook wel iemand thuis. Max is gewoon een hond die houd van slopen en dat doet hij helaas niet omdat hij zich verveelt..
Mijn pup luistert bijvoorbeeld absoluut niet naar trainer of andere mensen. Trainer ziet hij 2 keer per week en zelfs met snoepjes doet hij het niet. Dus assertief en consequent zijn hoeft niet altijd te betekenen dat een hond naar je gaat luisteren. Ik zou dus broer en schoonzus gewoon laten bellen dat ze er bijna zijn.
(en ik heb hier geen mensen die onverwacht langs komen, dus ik kan hem altijd al bij me roepen/wegsturen, dat is natuurlijk wel anders. Dat ben ik met je eens)
Al zou ik dus de idd de hond apart houden, want mensen leren assertiever te zijn is moeilijker en ze moeten er maar net zin in hebben.
hij gedraagt zich ook meer open naar andere mensen, ben ik wel erg blij mee.
maar fijn om te lezen dat er toch nog zoveel mensen zijn die herplaatsers een nieuwe kans geven
"ojee kijk maar uit dat jouw honden die kat niet pakken!" hahhahaha er is er maar 1 de baas van onze dierenstapel en dat is toch echt de kat hoor