huisgenoot is haar hond niet waardig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:24

Kenyada schreef:
Sanne_Relax schreef:
Nee, ik vind je zeker geen zeur!! Blijf met haar in gesprek, vraag waarom ze dit doet, ofje haar tips kan geven wat de opvoeding betreft. Of vertel haar waar ze hulp zou kunnen vinden (hondenschool of what so ever) En ja, dan wordt je in haar ogen misschien een zeur.. Maar ik zou dit echt niet aan kunnen zien!
Sorry hoor. Een hond 8 uur in bench?! Hell no! Ik verbaas me over het aantal mensen dat dit normaal vind. Wauw. Een paard 8 tot 9 uur op stal is hier op bokt bijna not done, maar een hond 8 tot zelf 9 uur in een bench is de normaalste zaak van de wereld. Een hond heeft ook bewegingsvrijheid nodig. Ik vind de grootste bench nog te klein voor een pup! Zorg dan dat de spullen in de kamer beschermd zijn van de hond dat hij niet kan slopen. Leer een hond alleen te zijn (ook tot op een zekere tijd).

Je mag zelf toch ook wel eens slapen? Die van mij slaapt bij mij op bed maar genoeg mensen laten de hond snachts in de bench. Dan is acht uur toch niet zo heel raar? Vergelijking hond/paard is ook ietwat vergezocht aangezien een hond toch iets meer uurtjes slaapt pd dan een paardje.

Flauw, natuurlijk moet je zelf slapen. Maar zorg dan wel dat je hond wat bewegingvrijheid heeft. Die van ons ligt regelmatig door de hele huiskamer heen. Ze heeft meerdere plekken waar ze graag slaapt. En mijn vergelijking hond/paard is naar mijn idee niet zo raar. . Het zijn beide bewegingsdieren die kilometers af kunnen leggen op een dag. Het gaat mij niet alleen om het slaapmoment, maar dat mensen de honden naast de nacht overdag ook nog in een bench houden. IK vind dat waardeloos.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:45

C_arola schreef:
Als de bench een veilige plek voor de hond is dan is dat hetzelfde voor een hond als een mand, en wanneer hij genoeg wordt uitgelaten em kan spelen kan het prima een aantal uren in de bench door brengen. Zolang het maar geen straf is voor het dier. Zolang je hond niet uitlaten vind ik persoonlijk niet kunnen maar meer dan het aankaarten bij de eigenaresse kun je niet doen. Ik zou de hond in elk geval niet alleen zonder toezicht door de kamer laten lopen wanneer bekend is dat hij eerder de boel heeft gesloopt.

Ik schrik van sommige reacties hier. Het is toch niet normaal om een hond uren in een bench te laten zitten? Als de bench open blijft staan (want dan is het pas vergelijkbaar met een mand zonder tralies) gaat de hond daar ook niet uren achter elkaar in liggen wachten op de baas, ook niet als de hond de bench als een veilige plek ziet.....en een hond sloopt niet om niks, verlatingsangst, te veel energie die het dier niet kwijt kan...

Succes TS, ik vind je geen zeur, ik zou het erg moeilijk vinden als ik dat hondje elke keer zag zitten wetende dat hij er al uren zit of nog uren in zal moeten zitten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:42

Jis_ schreef:
C_arola schreef:
Als de bench een veilige plek voor de hond is dan is dat hetzelfde voor een hond als een mand, en wanneer hij genoeg wordt uitgelaten em kan spelen kan het prima een aantal uren in de bench door brengen. Zolang het maar geen straf is voor het dier. Zolang je hond niet uitlaten vind ik persoonlijk niet kunnen maar meer dan het aankaarten bij de eigenaresse kun je niet doen. Ik zou de hond in elk geval niet alleen zonder toezicht door de kamer laten lopen wanneer bekend is dat hij eerder de boel heeft gesloopt.

Ik schrik van sommige reacties hier. Het is toch niet normaal om een hond uren in een bench te laten zitten? Als de bench open blijft staan (want dan is het pas vergelijkbaar met een mand zonder tralies) gaat de hond daar ook niet uren achter elkaar in liggen wachten op de baas, ook niet als de hond de bench als een veilige plek ziet.....en een hond sloopt niet om niks, verlatingsangst, te veel energie die het dier niet kwijt kan...

Daar ben ik het niet mee eens, ik zeg niet dat dit geldt voor de hond die bij TS in huis ligt maar wel dat ik honden heb gezien die in een open en dichte bench uren liggen te slapen of op een bot kauwt. Dat dit niet voor alle honden geldt ala, maar dat betekent niet dat dit helemaal niet gebeurd en dat die honden zielig zijn.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:53

Ik vind het niet normaal om een hond zo lang in de bench te laten :n
Ben al geen voorstander van zo'n ding moet ik eerlijk zeggen, maargoed soms zal het niet anders kunnen denk ik dan altijd maar.
Maargoed, dan nog, ik vind 8uur echt de max om zo'n dier in de bench te laten ( dus 's nachts ).

Ben blij dat die van mij gewoon los kan, maar als ik ga werken of langer als 5uur van huis ben gaat hij naar mijn schoonvader die een gigantische tuin heeft.