, idd meer opwinding dan wat anders niets wat je met licht corrigeren en direct de aandacht op jou vestigen niet zou kunnen oplossen

nog steeds benieuwd naar het hele verhaal ,
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LhinnOlijf schreef:Helaas willen de test commissies dat alles honden relaxt teageren![]()
Hier ook een herder die ergens volgend jaar een vergelijkbare test moet afleggen... Alles moet ze eigenlijk gedogen, anders heb je kans dat de test niet eens gehaald wordEn honden die zo'n test niet doorkomen, mag niet mee gefokt worden. Net datgene wat ik in de toekomst dus wil (en de hondensport in), dus ik moet die test halen...
Ben benieuwd... 

pmarena schreef:Ik vind al die uitspraken over dat die testers gestoord zouden nogal grof en kortzichtig eerlijk gezegd
Mensen doen hier in het topic heel wat aannames waarvoor ik geen enkele goede reden voor zie
Niemand zegt dat die testers denken dat die lange arm door een hond als normaal gezien wordt, of dat ze denken dat die hond het verschil niet ziet tussen die rollende kat en een echte kat... denken jullie nou serieus dat die mensen achterlijk zijn
Dat is net zo idioot om te denken namelijk, als dat die mensen zouden denken dat die honden achterlijk zijn
. _Tara_ schreef:Percy, maar zou een goede gedragsdeskundige dat niet zien? Dat als een hond gromt naar die lange arm, dat dat dan niet meteen betekend dat 'ie gevaarlijk is bv.
Percy schreef:_Tara_ schreef:Percy, maar zou een goede gedragsdeskundige dat niet zien? Dat als een hond gromt naar die lange arm, dat dat dan niet meteen betekend dat 'ie gevaarlijk is bv.
Dat zou je mogen hopen maar er zijn al gevallen bekend die als gevaarlijk bestempeld werden door deze test. Die mevrouw met die lange arm doet iets waarvan ik hoop dat het niet bij de normale test hoort want een hond zo "poken" met die neparm, ai.
geerke schreef:Percy schreef:Dat zou je mogen hopen maar er zijn al gevallen bekend die als gevaarlijk bestempeld werden door deze test. Die mevrouw met die lange arm doet iets waarvan ik hoop dat het niet bij de normale test hoort want een hond zo "poken" met die neparm, ai.
tja...zo benader je een hond toch niet?
Szan schreef:Je ziet alleen de keuze voor een testmethode en hoe die uitgevoerd wordt.
Je ziet absoluut nergens wat voor conclusies daaraan worden verbonden door deskundigen.
Daar kan je imo pas wat zinnigs over zeggen als de hele aflevering vanavond uitgezonden is.
Nu heb ik zelf ook zo mijn twijfels bij de testen, maar je weet toch niet wat ze daarmee doen?
En een kat op wieltjes is heel wat praktischer dan een echte kat instrueren dat hij om het hoekje moet komen lopen
Nessah schreef:Wat een oordelen voor een programma dat nog niet is geweest en een filmpje van een paar minuten? Wie weet willen ze het verschil laten zien dat hij al deze testen super super braaf doet en thuis helemaal omslaat uit het niets??
Nee, van mij geen oordeel. ik wacht rustig het programma af
annepaardoes schreef:Nessah schreef:Wat een oordelen voor een programma dat nog niet is geweest en een filmpje van een paar minuten? Wie weet willen ze het verschil laten zien dat hij al deze testen super super braaf doet en thuis helemaal omslaat uit het niets??
Nee, van mij geen oordeel. ik wacht rustig het programma af
Maar dan is het niet perse gestoord gedrag. Dan is het ongewenst gedrag dat daar ontstaat door een factor die daar heerst (en vaak is dit dan toch het gedrag van de baasjes).