De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:55

sja, in het tweede filmpje zie je idd een reactie op de andere hond, maar echt dramatisch is die ook niet :n, idd meer opwinding dan wat anders
niets wat je met licht corrigeren en direct de aandacht op jou vestigen niet zou kunnen oplossen :n

nog steeds benieuwd naar het hele verhaal ,

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:03

dito schreef:
filmpje bekeken...ga er vanuit dat er nog wel wat achter aan komt op tv? want als ik dit zie zie ik niet veel. Sja ik zou me ook de pleuris schrikken van die arm en al die mensen erom heen, lawaai, katten die ineens op hoekie komen rollen. hoop dat ik niet vergeet te kijken!

:')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:31

LhinnOlijf schreef:
Helaas willen de test commissies dat alles honden relaxt teageren -O-

Hier ook een herder die ergens volgend jaar een vergelijkbare test moet afleggen... Alles moet ze eigenlijk gedogen, anders heb je kans dat de test niet eens gehaald word :roll: En honden die zo'n test niet doorkomen, mag niet mee gefokt worden. Net datgene wat ik in de toekomst dus wil (en de hondensport in), dus ik moet die test halen... >;)

Klopt, dat is ook het zure er van. Ik ben heel benieuwd naar de uitzending vanavond, ik ben óók heel benieuwd of MIJN sociale, maar wel snel opgewonden reu zo'n test zou doorstaan...

In het tweede filmpje zie ik inderdaad blafgedrag naar een andere hond. Tja.. Mijn reu kán datzelfde gedrag vertonen, als ie aangelijnd langs andere honden geleid zou worden. Daarmee dealen is imo een kwestie van goed je hond leren lezen en 'm niet opzettelijk in situaties brengen waarbij ie dat gedrag zou kunnen gaan vertonen. Dus genoeg afstand houden en de de aandacht op jou vestigen..

Maargoed, dat is natuurlijk een mening gebaseerd op twee korte filmpjes, om er echt iets over te zeggen hebben we gewoon niet genoeg informatie zo, en ik betwijfel of we dat ná de uitzending van vanavond wél hebben. Mijn ervaring met de rijdende rechter is vaak een vrij eenzijdig verhaal :+ Ben benieuwd...

annepaardoes

Re: De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:48

Ik denk eerder dat het een verkeerde baas-hond combinatie is dan dat het een hond met gestoord gedrag is. In beide filmpjes heb ik nog geen gestoord gedrag gesignaleerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:49

wel gestoorde 'hondendeskundigen'

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:54

Ik vind al die uitspraken over dat die testers gestoord zouden zijn nogal grof en kortzichtig eerlijk gezegd :=
Mensen doen hier in het topic heel wat aannames waarvoor ik geen enkele goede reden zie :n

Niemand zegt dat die testers denken dat die lange arm door een hond als normaal gezien wordt, of dat ze denken dat die hond het verschil niet ziet tussen die rollende kat en een echte kat... denken jullie nou serieus dat die mensen achterlijk zijn :?

Dat is net zo idioot om te denken namelijk, als wanneer die mensen inderdaad zouden denken dat die honden achterlijk zijn :)*

Beetje een pot en ketel gevoel krijg ik ervan :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:55

Ik ga wel mee met wat mparena zegt inderdaad. Het is ook maar een filmpje van 2 minuten, daar kun je toch eigenlijk niks van zeggen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:55

pmarena schreef:
Ik vind al die uitspraken over dat die testers gestoord zouden nogal grof en kortzichtig eerlijk gezegd :=
Mensen doen hier in het topic heel wat aannames waarvoor ik geen enkele goede reden voor zie :n

Niemand zegt dat die testers denken dat die lange arm door een hond als normaal gezien wordt, of dat ze denken dat die hond het verschil niet ziet tussen die rollende kat en een echte kat... denken jullie nou serieus dat die mensen achterlijk zijn :?

Dat is net zo idioot om te denken namelijk, als dat die mensen zouden denken dat die honden achterlijk zijn :)*

naar mijn idee gedragen de testers zich wel degelijk alsof ze denken dat honden achterlijk zijn..en die mening mag ik best hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:56

Ja, en waarom vind je dat dan? En wat voor bewijs zie je dan vervolgens voor die aanname? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:59

pmarena schreef:
Ja, en waarom vind je dat dan? En wat voor bewijs zie je dan vervolgens voor die aanname? :)

dat heb jezelf al aangehaalt in je vorige post....katten op wieltjes en armen van 1.5 meter :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:00

Ik heb het niet over de testers, wel over de uitvinders van deze test omdat ik deze test gewoon bar slecht vind en dat vond ik al eerder. Ik vind niet dat deze test een goed beeld geeft en ik denk dat er veel honden zijn die niet door deze test heen komen terwijl er eigenlijk niets met ze aan de hand is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:02

Percy, maar zou een goede gedragsdeskundige dat niet zien? Dat als een hond gromt naar die lange arm, dat dat dan niet meteen betekend dat 'ie gevaarlijk is bv.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:12

We zullen zien, maar zoals ook in het tweede filmpje gezegd.
Ik denk dat het puur een fokhond geweest is die dus nooit ergens mee naartoe geweest is etc. Die gewoon buiten in de kennels van hem geleefd heeft en verder nooit de tuin uit is gegaan? Maar dit is dan ook weer een gedachte van mij, hoeft niet zo te zijn.

We zullen dus eens vanavond kijken.

Als het zo'n aflevering wordt als met de gecastreerde hond dan wordt het een prachtaflevering :P.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:30

_Tara_ schreef:
Percy, maar zou een goede gedragsdeskundige dat niet zien? Dat als een hond gromt naar die lange arm, dat dat dan niet meteen betekend dat 'ie gevaarlijk is bv.

Dat zou je mogen hopen maar er zijn al gevallen bekend die als gevaarlijk bestempeld werden door deze test. Die mevrouw met die lange arm doet iets waarvan ik hoop dat het niet bij de normale test hoort want een hond zo "poken" met die neparm, ai.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:31

Percy schreef:
_Tara_ schreef:

Dat zou je mogen hopen maar er zijn al gevallen bekend die als gevaarlijk bestempeld werden door deze test. Die mevrouw met die lange arm doet iets waarvan ik hoop dat het niet bij de normale test hoort want een hond zo "poken" met die neparm, ai.

tja...zo benader je een hond toch niet?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:46

geerke schreef:
Percy schreef:

tja...zo benader je een hond toch niet?

Mmm... roep dat maar niet te hard. Ik heb het volwassenen (waarvan je toch denk dat zij enig gezond verstand hebben) zien doen. (Dan natuurlijk niet het "poken", maar wel het ruw en lomp over de kop aaien )

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:51

Je ziet alleen de keuze voor een testmethode en hoe die uitgevoerd wordt.
Je ziet absoluut nergens wat voor conclusies daaraan worden verbonden door deskundigen.

Daar kan je imo pas wat zinnigs over zeggen als de hele aflevering vanavond uitgezonden is.

Nu heb ik zelf ook zo mijn twijfels bij de testen, maar je weet toch niet wat ze daarmee doen?
En een kat op wieltjes is heel wat praktischer dan een echte kat instrueren dat hij om het hoekje moet komen lopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:55

Het is hoe dan ook sneu.
Stel dat die nieuwe mensen gelijk krijgen en de hond terug moet, is hij misschien wel onverkoopbaar.
En als die nieuwe geen gelijk krijgen, zit de hond opgescheept met baasjes die hem eigenlijk niet willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:58

Szan schreef:
Je ziet alleen de keuze voor een testmethode en hoe die uitgevoerd wordt.
Je ziet absoluut nergens wat voor conclusies daaraan worden verbonden door deskundigen.

Daar kan je imo pas wat zinnigs over zeggen als de hele aflevering vanavond uitgezonden is.

Nu heb ik zelf ook zo mijn twijfels bij de testen, maar je weet toch niet wat ze daarmee doen?
En een kat op wieltjes is heel wat praktischer dan een echte kat instrueren dat hij om het hoekje moet komen lopen :D

Het enige wat je hier uit kan halen is hoe de hond reageert op vreemde voorwerpen in zijn buurt.
Die kat op wieltjes is makkelijk maar echt niet effectief.
Een kat die gewend is aan honden in een grote bench bijvoorbeeld zou een betere oplossing zijn.
Er zitten onderdelen van de MAG test in het filmpje.
Dat deze mensen zouden moeten weten dat de hond het verschil ziet is inderdaad waar maar als je ziet hoe vaak gedrag of verkeerd geïnterpreteerd word of met opzet uitgelokt word zou het mij niks verbazen als ze denken dat dit voor de hond wel als echte kat door kan.

Misschien eisen de nieuwe eigenaren wel geld en willen ze de hond terugbrengen? Dat kan ook nog, dat de fokker de hond wel wil terugnemen maar niet wil betalen.
Ik hoop dat in ieder geval dat hij zich verantwoordelijk voelt voor de hond en deze niet in de steek laat mocht hij gelijk krijgen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:04

Wat een oordelen voor een programma dat nog niet is geweest en een filmpje van een paar minuten? Wie weet willen ze het verschil laten zien dat hij al deze testen super super braaf doet en thuis helemaal omslaat uit het niets??

Nee, van mij geen oordeel. ik wacht rustig het programma af :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:08

Nessah schreef:
Wat een oordelen voor een programma dat nog niet is geweest en een filmpje van een paar minuten? Wie weet willen ze het verschil laten zien dat hij al deze testen super super braaf doet en thuis helemaal omslaat uit het niets??

Maar dan is het niet perse gestoord gedrag. Dan is het ongewenst gedrag dat daar ontstaat door een factor die daar heerst (en vaak is dit dan toch het gedrag van de baasjes).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:17

annepaardoes schreef:
Nessah schreef:

Maar dan is het niet perse gestoord gedrag. Dan is het ongewenst gedrag dat daar ontstaat door een factor die daar heerst (en vaak is dit dan toch het gedrag van de baasjes).

Het was zo maar een voorbeeld....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:18

Nessah schreef:
Het was zo maar een voorbeeld....

Ah ha. Oke :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:25

Ik huiver altijd als ik dit soort dingen zie, ik ben zelf gedragstherapeut en heb al zo vaak mensen gehad die hun hond als gestoord of agressief hebben bestempeld terwijl er vrij weinig aan de hand was.

Ik hoop enkel voor deze hond dat hij ergens terecht komt die wel weten wat een airdale is voor hond maar die ook naar het karakter van deze hond kunnen kijken zonder gelijk labels te plakken.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:30

als deze hond gestoord is, zijn die van mij het ook, echt weer een onzin rijdende rechter zaak