Kennelhoest.... Bedankt he!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:16

magda_90 schreef:
Lianne86, dan zou ik graag willen dat jij met je verkoudheid voortaan ook thuisblijft, want straks wordt ik ziek van jou.

En dan ook graag met de griep, herpes virus, aids, HIV, mazzelen, waterpokken, chlamydia, kortom met alles wat besmettelijk is

*\%/* *\%/* word het lekker rustig op straat *\%/* *\%/*

En dan moeten alle verkouden mensen alles schoon maken wat ze gebruiken buitenshuis want dan stellen ze mij OPZETTELIJK bloot aan een virus

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:19

Als ik verkouden ben, dan neem ik extra vitaminen/medicijnen en dan ga ik niet expres nog even mensen zoenen en knuffelen... Een verkoudheid is voor een gezond volwassen iemand niet genoeg om zichzelf op te sluiten in huis. Maar je kan dan wel maatregelen treffen om te zorgen dat bacteriën niet verder verspreiden. (Schoonmaken etc.)

Verder ken ik eigenlijk ook niemand die strontverkouden op kraambezoek gaat ;) Maarja...

Bij honden werkt dat in mijn ogen anders, die gaan nog wel bij elkaar snuffelen etc. dus is de kans op besmetting groter.

Lianne86

Re: Kennelhoest.... Bedankt he!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:20

Jullie hebben door dat het om een pup gaat en geen volwassen hond? Dus dat zijn afweersysteem nog iets minder sterk is etc? :)

Maarja... Mijn sig is weer duidelijk... Typisch :') Bemoei me er niet meer mee...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:21

Lianne86 schreef:
Als ik verkouden ben, dan neem ik extra vitaminen/medicijnen en dan ga ik niet expres nog even mensen zoenen en knuffelen... Een verkoudheid is voor een gezond volwassen iemand niet genoeg om zichzelf op te sluiten in huis. Maar je kan dan wel maatregelen treffen om te zorgen dat bacteriën niet verder verspreiden. (Schoonmaken etc.)

Verder ken ik eigenlijk ook niemand die strontverkouden op kraambezoek gaat ;) Maarja...

Bij honden werkt dat in mijn ogen anders, die gaan nog wel bij elkaar snuffelen etc. dus is de kans op besmetting groter.

En maak jij dan ook je winkelkarretjes schoon? En de deurklinken die jij gebruikt? Veeg jij dan alles af waar je overheen niest?

Nee he???

Een SCHANDE want dan stel JIJ MIJ bloot aan een virus.

Bassenqua

Kitty1985 schreef:
Bassenqua schreef:
Was je er bij Kitty ? Geen conclusies trekken als je niet waar het over gaat.

Ik kan 1 wel met 1 optellen hoor....geen probleem

Nou hoeveel is 1 plus 1 dan Kitty ? Ik praat over honden die kerngezond waren, die niks mankeerde. Kom over 25 jaar nog maar eens terug met dezelfde bak ervaring, dan ga ik jou pas serieus nemen. Hoeveel honden heb je eigenlijk al versleten ?

Kitty1985

Lianne86 schreef:
Jullie hebben door dat het om een pup gaat en geen volwassen hond? Dus dat zijn afweersysteem nog iets minder sterk is etc? :)

Maarja... Mijn sig is weer duidelijk... Typisch :') Bemoei me er niet meer mee...

En dat afweersysteem zal hij toch op een manier moeten opbouwen....dat bouwt hij niet op in een plastiek bubbel

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:27

Bassenqua schreef:
Kitty1985 schreef:

Ik kan 1 wel met 1 optellen hoor....geen probleem

Nou hoeveel is 1 plus 1 dan Kitty ? Ik praat over honden die kerngezond waren, die niks mankeerde. Kom over 25 jaar nog maar eens terug met dezelfde bak ervaring, dan ga ik jou pas serieus nemen. Hoeveel honden heb je eigenlijk al versleten ?

En er is ook sectie verricht waaruit blijkt dat ze ook echt kerngezond waren? Geen sluimerende ziekte die heeeeel langzaam is gegaan, zo langzaam dat niemand het gemerkt heeft?

25 jaar ervaring zegt mij helemaal niets....

Ik kan ook wel met cijfertjes gaan smijten hoor, geen probleem

Het aantal jaar ervaring zegt mij helemaal niks.....ligt eraan wat voor ervaring je op gedaan hebt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:34

Lees eens eerst iets over het opbouwen van een afweersysteem, een plastic bubbel is niet nodig, maar expres "gevaren" opzoeken is gewoon om.

Maar nevermind....

TS, snap je frustratie helemaal....Nu raak ik er zelfs gefrustreerd van ;) Beterschap voor je hondje!!!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:38

Lianne86 schreef:
Lees eens eerst iets over het opbouwen van een afweersysteem, een plastic bubbel is niet nodig, maar expres "gevaren" opzoeken is gewoon om.

Maar nevermind....

TS, snap je frustratie helemaal....Nu raak ik er zelfs gefrustreerd van ;) Beterschap voor je hondje!!!

Je hebt mijn vraag niet beantwoord:

En maak jij dan ook je winkelkarretjes schoon? En de deurklinken die jij gebruikt? Veeg jij dan alles af waar je overheen niest?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:44

Als ik griep heb, dan lig ik in mijn bed, ben ik thuis... Als ik heel erg verkouden ben, dan heb ik gewoon een vaste werkplek op mijn werk, die ik netjes schoonmaak, vraag ik vriendjelief om boodschappen te doen/gebruik ik wat we nog in huis hebben en maak ik het huis vaker schoon ja met een desinfecterend doekje... En als ik nies, gewoon met een zakdoekje ervoor.... Sowieso heb ik standaard desinfecterend middel in mijn tas :') (dus mocht ik ooit per ongeluk over iets heen niezen, ja, dan maak ik het gewoon schoon...) En ja, ik hou ook niet van trapleuningen vastpakken in het openbaar en alles...

En ja, dan nog komen er bacteriën vrij... Sorry daar dan voor... Maar ik probeer het tenminste te beperken.

En nee, geen smetvrees, durf gewoon op stal mijn boterhammetje op te eten.... Maar ik hoef ook geen 10 andere mensen te besmetten... Maar dan nog is het een hele andere discussie omdat het hier over een puppy gaat waarvan zijn afweersysteem nog niet goed ontwikkeld is. En door een ziekte op te lopen, worden er niet meteen antistoffen gemaakt. Hetzelfde met een baby... Stel ik moet op de baby van een vriendin passen, dan zeg ik dat ook af als ik verkouden ben, gewoon omdat de impact totaal anders is dan op een volwassen iemand... Maar dat kan ik hier 10x neerzetten, dus kansloos :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:45

Lianne86 schreef:

Jij hebt door dat een hond van 9 maand geen pup meer is maar een jonge hond?

Ik zou mijn hond met kennelhoest ook niet mee nemen naar de club, gewoon omdat ik niet vind dat andermans hond ook maar ziek moet worden, maar hij moet toch uit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:46

Lianne86 schreef:
"Het is maar een griepje"... Je zou maar eens met een kind met mazelen of weet ik veel welke besmettelijke ziekte op een basisschool moeten aankomen met "Dat is goed voor de weerstand, geen doodvonnis" :') Dan si het opeens wel asociaal.

Eigenlijk moet je juist kinderen laten samenkomen, dan hebben ze het maar vast gehad. Er bestaan pokken/weet ik veel welke ziekte-feestjes, maar de meesten willen het niet.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:48

Hhilde, maar dat bedoel ik dus: jij gaat het ook niet opzoeken... En als er een andere hond naar je hond die ziek is toeloopt, dan haal jij je hond toch ook terug/zeg je tegen de eigenaar dat ie zijn hond terug moet halen?

En sorry, had ergens gelezen dat het een pup was, dus voor de rest niet meer bij stilgestaan, maar dat maakt in mijn ogen ook niet uit... Of het nu een zwakke oude hond is, een gezonde hond of wat dan ook... Als eigenaar neem je een hond met kennelhoest gewoon niet naar een club/tref je maatregelen... De rest van de discussie is daarmee in mijn ogen ook totaal zinloos.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:56

Ja, in principe doe ik dat wel. Alleen ik zou niet hysterisch worden als mijn hond kennelhoest zou hebben en zeker geen AB geven bij een normale kennelhoest.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:59

Als mens thuis blijven als je verkouden bent is nogal vreemd he. Aangezien verkoudheid een luchtdruppelinfectie is en bovendien ben je als mens zijnde niet meer besmettelijk op het moment dat je verkouden bent. Dan ben je in de periode ervoor, als je zelf ook niks mankeert.

Lijkt mij appels met peren vergelijken dus.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:04

Of je nou alleen verkouden bent of wat anders hebt, je moet gewoon je verantwoordelijkheid ervoor nemen. Betekent niet dat je je maar moet opsluiten tot het over is maar je kan wel maatregelen nemen zodat het besmettingrisico laag is. Doe je dit niet ben je imo lui en neigt het naar aso gedrag. Hoe moeilijk is het nou om risico's zo laag mogelijk te houden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:06

Ik zou zelf ook niet blij zijn wanneer mijn pup van 9 weken op cursus besmet wordt met kennelhoest. Dus ik snap de 'frustratie' van TS heel goed, vooral omdat de besmetting dus gewoon voorkomen had kunnen worden wanneer de eigenaresse van de hond met kennelhoest gewoon niet zou komen.

Nee, het is niet het einde van de wereld, maar het is gewoon zo sneu en vooral ook onnodig voor de pup in kwestie.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:10

Nee hoor, beide virussen zijn behoorlijk vergelijkbaar dus vandaar mijn vergelijking.

Door alle risico's laag te houden, help je het immuunsysteem niet mee. Men is tegenwoordig zo extreem tegen het verweer van bacteriën en virussen dat een groot deel van ziekten daarom juist toeneemt omdat het lichaam zich niet kan verweren. Daarom pleit ik meer voor een no nonsense aanpak.

Edit, daarnaast heerst kennelhoest op dit moment dus voor hetzelfde geld was die hond alleen maar de laatste druppel en was zonder die hond de besmetting dagen later doorgebroken. Maar daar denken wij voor het gemak maar niet aan.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:46

Ja maar ongeacht of het heerst of niet en of die virussen te vergelijken zijn. Als je weet dat je hond kennelhoest heeft heb je geen reed bij de honden club te zoeken. Je kan ook om een uitbraak vragen als iedereen er zo laconiek mee om gaat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:58

Dat is dus imo overtrokken en hetzelfde als verkouden mensen weren van straat. Jullie zeggen laconiek, ik betuttelend.

Daarnaast weet je niet of de besmetting komt van die hond of dat de jonge hond het al had maar dit de druppel tot doorbreken was. Daar lezen wij voor het gemak maar overheen. ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:08

Nee dat heet je verantwoording nemen. Dat jij er zo makkelijk mee om gaat dát is pas laconiek. Dat is BEWUST dieren ziek maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:14

Jeetje, wat doet iedereen moeilijk. Je gunt een ander toch geen zieke hond? Ik heb het nu niet over het geval van Ts, maar zoals sommigen hier reageren. Joe wat vreemd.

Ik geef mensen ook geen hand als ik verkouden ben, straks steek ik iemand aan. Is onvermijdelijk, I know, maar ik let er zo goed mogelijk op. Is met je huisdieren toch hetzelfde?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:23

De club is fout, als de club zorgt dat alle pups geënt zijn tegen kennelhoest blijft het ook buiten de club..
En loopt de hond het ook niet op.

Daarbij ben je misschien zelf ook fout om naïef te zijn en je hond niet te enten tegen kennelhoest, de club is een plek waar heel veel honden bij 1 komen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:25

Moet de club het wel weten. Het kan dat de club het wist en dan zijn zij laks geweest. Maar het kan ook dat ondanks de regel "ziek is vragen of je mag komen" hier geen gehoor aan gegeven is en de eigenaar van de hond bewust haar zieke dier blootgesteld heeft aan gezonde dieren met alle gevolgen van dien.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:29

friendly schreef:
Nee dat heet je verantwoording nemen. Dat jij er zo makkelijk mee om gaat dát is pas laconiek. Dat is BEWUST dieren ziek maken.

Door deze verantwoording, volgens jullie, zijn er genoeg ziekten op de kop gestoken omdat het dier geen afweer ertegen heeft. Wat deed men dat vroeger toch verkeerd zeg.

Als je er gewoon voor zorgt dat de dieren géén onderling contact hebben is er weinig aan de hand. Dit virus zit namelijk gewoon in de lucht dus net als een verkoudheid kun je het gewoon oplopen.

Hier op de club en praktijken wordt er ook lang niet zo moeilijk over gedaan. Wellicht verschilt het per regio of is dat de nuchtere Fries maar aan een beetje onschuldig virus is een normale gezonde hond nog niet dood gegaan.