Die honden van anderen! BAH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Die honden van anderen! BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:38

Dat ziet er wel mooi rustig uit.
Misschien alles verbinden zodat ze niet aan de hechtingen gaat knagen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:01

little_king schreef:
@Nikas
als een hond in het nauw zit mag hij van mij van zich afbijten. Hij hoeft zich niet te laten aanvallen.
Onder een poort door bijten heeft niets met in het nauw te maken :)

@ts ik ben benieuwd hoe je het aantreft.

Nee, maar is wel erg provocerend gedrag als je er vlak langs loopt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 06:46

Ja, en als baas hoor jij je hond te leren daar niet op te reageren. Hup, gewoon doorlopen!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:23

Hoi TS,

Wat een lief hondje zeg!
Gaat het al beter met zijn pootje?

Hebben jullie nog wat van de eigenaar gehoord van de bijtende hond?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 09:34

Die zijn nog op vakantie. Gaat al wat beter, krijgt vandaag nieuwe antibiotica van dierenarts.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:30

Schade door huisdieren valt gewoon onder de Persoonlijke Aansprakelijkheidsverzekering dus over vergoeding zou ik me niet zo'n zorgen maken :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:55

DatBenIkNou schreef:
Ja, en als baas hoor jij je hond te leren daar niet op te reageren. Hup, gewoon doorlopen!

Je hond is geen robot en jijzelf ook niet. Je mag ook verwachten dat je gewoon ontspannen op de openbare weg kunt lopen zonder dat je bijna een hartaanval krijgt van zo'n hond die half onder de schutting door duikt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:58

Het verschil tussen een hond aan de lijn en een hond vrij op (eigen) terrein, daar kun je nu eenmaal niet (snel) op in gaan.
Zelfs mijn paard, kudde én vluchtdier, zal geen pas verkeerd zetten als hij weet dat ik er ben, die trapt niet, bijt niet, verstapt zich niet, gaat niet aan de kant, niks, omdat IK er bij ben om te vertellen wat ze doet. Zo ook mijn hond (pitbull!). Als ik er niet bij ben of op afstand ben zijn ze beide enorm onvriendelijk, happen naar anderen dieren etc. maar zoals ik al zei, niet waar ik naast loop, klaar, anders liepen ze wel los.

Hond is inderdaad geen robot, maar aanvallen terwijl die aan de lijn loopt? Belachelijk := 8)7

TS, de wond ziet wel al redelijk goed uit, inderdaad mooi rustig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:26

Nikass schreef:
DatBenIkNou schreef:

Je hond is geen robot en jijzelf ook niet. Je mag ook verwachten dat je gewoon ontspannen op de openbare weg kunt lopen zonder dat je bijna een hartaanval krijgt van zo'n hond die half onder de schutting door duikt.

Mischiens is voor mensen zoals jij een cursesje hondeschool een goed idee.Je hoort zelf te voorkomen dat je hond geen andere hond bijt en al helemaal niet een hond achter een hek.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:14

Nikass schreef:
DatBenIkNou schreef:

Maar dat zegt het verhaal toch helemaal niet.
De situatie is alleen door de persoon die de aanvallende hond uit liet meegemaakt.
Of heb ik ergens overheen gelezen