Alle vissen boven in de hoek van aquarium

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Re: Alle vissen boven in de hoek van aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:25

Even als 'leek', zelf geen ervaring met algeneters namelijk..

Ik hoorde van een kennis dat algeneters de vissen aanvreten en dat je daarom absoluut niet algeneters in je aquarium moet hebben, klopt dat?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:28

Laura_x_ schreef:

Ik hoorde van een kennis dat algeneters de vissen aanvreten en dat je daarom absoluut niet algeneters in je aquarium moet hebben, klopt dat?

Om welke algeneters gaat 't dan? Er is niet 1 algeneter. De een noemt 5 verschillende vissoorten onder algeneters en de ander 10.

Daarnaast ken ik zo snel geen vis die eventueel als algeneter benoemd zou kunnen worden die aan vissen knabbelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:29

Laura_x_ schreef:

De echte algeneters doen dit inderdaad, algeneters die onder het geslacht Gyrinocheilus vallen.

Van deze algeneters is ook bekend dat ze hun dieet aanpassen van algen, naar droogvoer/diepvries en zelfs kleine vissen. Verder zijn ze erg agressief en vallen dus vissen aan, ze zuigen zich vast aan de schubben en trekken deze er dan af.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:42

Je hebt algeneters ertussen die dol zijn op de slijmlaag van andere vissen :j Siamese algeneter is daar ook toe in staat.
Maar gelukkig ook een stuk hele families die wel vredelievend zijn haha

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:58

Hahahaha blijf het grappig vinden hoe mensen in verdediging schieten. Ik doe dier verzorging heb ongeveer me hele leven vissen. Nu een groot aquarium die maak ik 1x in de 3maanden? Schoon en me visjes doet het prima. En kom op mishandeling van een visje????.. Dalijk is het nog mishandeling van een mier omdat je erop staat hahaha dit gaat te ver...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:00

biancalaylo schreef:
Hahahaha blijf het grappig vinden hoe mensen in verdediging schieten. Ik doe dier verzorging heb ongeveer me hele leven vissen. Nu een groot aquarium die maak ik 1x in de 3maanden? Schoon en me visjes doet het prima. En kom op mishandeling van een visje????.. Dalijk is het nog mishandeling van een mier omdat je erop staat hahaha dit gaat te ver...

Wat goed van je. Wil je een koekje?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:02

LoveUggs schreef:
En hoe zit het dan met de eerste in het rijtje...?
Of zo'n Black Molly? (Die laatste even uit m'n hoofd) zijn beide ook niet groot?

heb ik er over heen gelezen ?
hoeveel zijn er nog dood gegaan ?
heb je nog wat kunnen redden ?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:11

Er zijn er uiteindelijk 4 in totaal dood gegaan. De rest zwemt nu gelukkig weer normaal!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:40

_San87_ schreef:
LoveUggs schreef:
En hoe zit het dan met de eerste in het rijtje...?
Of zo'n Black Molly? (Die laatste even uit m'n hoofd) zijn beide ook niet groot?

Je bak is te klein voor alle vissoorten :). 12 liter is gewoon veel en veel te weinig voor welke vis dan ook.

Er kan wel degelijk vis in, maar dan wordt het een speciaalbakje (met 1 of max 2 soorten).
Een kleiner bakje is moeilijker draaiend te houden, groter is altijd beter, ook voor de vissen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:42

Laura_x_ schreef:

Gaat waarschijnlijk over de meest verkochte algeneter; de siamese of chinese algeneter, als die hun puberjaren zijn ontgroeid worden ze erg territoriaal en happen graag aan de slijmlaag van andere vissen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:43

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:

Je bak is te klein voor alle vissoorten :). 12 liter is gewoon veel en veel te weinig voor welke vis dan ook.

Er kan wel degelijk vis in, maar dan wordt het een speciaalbakje (met 1 of max 2 soorten).
Een kleiner bakje is moeilijker draaiend te houden, groter is altijd beter, ook voor de vissen.

Er kan pertinent geen vis in een bakje van dergelijke inhoud. Geen enkele (serieuze) aquariaan zal dat doen en op de grotere en kleinere aqua-fora wordt je digitaal afgeschoten als je het alleen al oppert.

En terecht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:50

Nee hoor, lees je maar eens beter in.
Er zijn bepaalde soorten die een speciaalbakje nodig zijn en lastig te houden zijn in een 'normaal' formaat bak van bv 100 liter.
12 liter is idd klein, maar niet onmogelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:52

Jij zegt dat er vissen zijn welke in een klein bakje horen. Ik vraag welke dat zijn en dan moet IK dat zelf uit gaan zoeken :D? Beetje omgekeerde wereld, hé.

Kom niet met beweringen als je ze niet kunt/wilt staven, zeggen ze toch?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:54

_San87_ schreef:
Er kan pertinent geen vis in een bakje van dergelijke inhoud. Geen enkele (serieuze) aquariaan zal dat doen en op de grotere en kleinere aqua-fora wordt je digitaal afgeschoten als je het alleen al oppert.

En terecht.

Beetje omgekeerde wereld om van mij een antwoord te eisen zonder de moeite te nemen een vraag te stellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:57

Dan stel ik je bij deze een vraag, welke vis is zo speciaal dat het diertje in een bakje van 12 cm gehouden dient te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:00

Ik ben ook wel benieuwd welke vis in zo'n klein bakje past. Ken alleen de betta's in jampotjes. Maar dat is in mijn ogen dierenmishandeling.

Heb zelf ook een bakje van 12 cm. Maar enigste waar dat ding voor dient is voor mij nu nog mini slakjes. Dus die krijgen straks ook een grotere bak.

Edit: Volgens mij is onmogelijk om water in zo'n klein bakje stabiel te houden.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:03

_San87_ schreef:
biancalaylo schreef:

Wat een kinderachtige reactie ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:07

biancalaylo schreef:
_San87_ schreef:

Wat een kinderachtige reactie ;)

Misschien moet je je eigen reactie dan even lezen ;). Chloor gebruiken is inderdaad gewoon je reinste dierenmishandeling. Chloor is puur vergif voor vissen (en andere dieren en planten).

En het is leuk en aardig dat jij een groot aquarium hebt en al je hele leven vissen houdt, hoe lang dat leven ook maar mag zijn, maar iedere aquariaan weet dat je met chloor ver uit de buurt blijft van een draaiend aquarium.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:14

Ja maar mij hoor je niet zeggen dat IK chloor heb gebruikt.... Mijn schoonzus heb het wel altijd gedaan maar zolang je het. Goed afspoelt is het gewoon weg... Dus het is maar hoe je het gebruikt ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:18

Welk blondje maakt een aquarium nou zó goed schoon? Je snapt toch wel dat heel de bacteriecultuur dan naar de filestijnen gaat? 8)7
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 24-09-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:19

En toch zou ik zelf niet het risico daarmee willen lopen. Enigste wanneer ik mijn bakken leeghaal is wanneer ik mijn vissen weg doe. Voor de rest ververs ik alleen maar een deel en onderhoud de planten.

Wel haal ik af en toe alle vissen uit de bak. En richt het aquarium helemaal opnieuw in. Maar dan laat ik het water erin zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:20

biancalaylo schreef:
Ja maar mij hoor je niet zeggen dat IK chloor heb gebruikt.... Mijn schoonzus heb het wel altijd gedaan maar zolang je het. Goed afspoelt is het gewoon weg... Dus het is maar hoe je het gebruikt ;)

Ik zeg toch ook niet dat JIJ chloor hebt gebruikt?

PunzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:21

Eehmmm Eddy_Rocks: ik denk dat TS dit na vier pagina's nu wel heeft begrepen hoor...
En misschien mét kleurtje toch even wat beter opletten op wat je post? Vind dit nu niet echt een voorbeeld eerlijk gezegd...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:23

Het ging mij niet om de ts, maar om de algemene discussie die na vier pagina's nog loopt. Lijkt mij dat de boodschap dat nog niet over is gekomen ;)

PunzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:27

Nou... dan moet je je post misschien tóch iets anders formuleren.. Iets genuanceerder, en iets uitgebreider misschien?

Edit: "welke gek" vervangen door "welk blondje" maakt het niet beter volgens mij....