Rivaldo schreef:Lijkt me geweldig zo'n egeltje, maar idd best duur en groot hok..
Ik heb even een lijsjte gemaakt:
Zoogdieren:
Hamster leuke dieren, makkelijk te houden, zijn goed tam te krijgen
Ratjes niet doen, hebben een groot verblijf nodig en het kost zeer veel onderhoud, stinken erg
Kleurmuizen schattig maar stinken wel
Gerbils makkelijke dieren, stinken niet, makkelijk te houden, goed tam te krijgen en geen bijters
Witbuikegeltje
Vissen:
Goudvis niet doen, hebben minimaal 50 liter per vis nodig met een minimale lengte van 1 meter, horen eigenlijk in de vijver[/n]
Reptielen:
Axolotl [b] hebben een zeer groot verblijf nodig, minimaal een meter voor 2 plus best veel verzorging
Gekko kostbaar
Gifkikker kostbaar
Mini-slang kostnaar
Slak leuk!
Schildpad worden zeer oud en groeien door
Halsbandleguaan kostbaar
Insecten:
Wandelende tak kweken als een gek
Bidsprikhaan
Reptielen zouden voor mij afvallen, terrarium is prijzig + licht + voer + aanschaf dier. Vissen zijn erg leuk maar een leuk aquarium opzetten kost zo een paar honderd euro. Ik heb ratten gehad maar die zaten in een enorme kooi. Geweldige dieren maar hok moet je meerdere malen per week goed schoonmaken want ze gaan anders heel erg stinken.
Betta Splendens is prachtig, heb hier 4 vrouwen zitten, man is helaas vorige week overleden. Man solitair kan imo wel in een 54 liter bak (60x30x30), met vrouwen zou ik persoonlijk voor minimaal 80 cm gaan. Zijn best wel mensgerichte vissen en natuurlijk prachtig om te zien.