Brainless schreef:Misschien lees ik het wel helemaal fout, maar de pup is niet 11 weken oud, maar 11 weken bij TS in huis.
Dus minimaal 20 weken.
zal dat vast geen 20 weken oud zijn maar 18 weken ofzo. Lijkt niet uit te maken maar bij pups is 2 weken al erg veel. Idd staat het zo in TS haar eerste bericht te snel gelezen door mij.
Echter 4 á 5 maanden dus. Wel ouder en minder slaap nodig maar nog steeds veel slaap nodig en vaak niet geneigd zelf die slaap te pakken dus moet je ervoor zorgen dat hij dat doet. Mijn hond was dat op die leeftijd al lang geleerd maar als dat niet gedaan is (geen idee natuurlijk zoveel reageerd TS niet) zou ik daar toch snel en rustig mee gaan beginnen.
Dit is normaal gedrag voor een pup die niet weet wat hij moet doen en dus geen leiding en sturing krijgt maar puppen die gewoon duidelijk en consequent opgevoed worden gaan echt op deze leeftijd niet meer in enkels en armen hangen om aandacht te vragen (hoewel je wel eens hoort dat pups voor IPO en KNPV bijv. dit gedrag niet afgeleerd wordt en eerder aangemoedigd als dat zo is dan zal het wel een reden hebben maar dan wordt het wel bewust in stand gehouden).
Echter dit gedrag is niet omdat de pup dominant is en er een steekje bij hem los zit. Het is weer gewoon een allerdaags voorbeeld van mensen die de pup wel eens even zelf op voeden en een cursus echt niet nodig hebben.....
Mensen bijten is niet de bedoeling, straks mag hij op de mouw, maar dat heeft niks met een arm te maken. Ja die zit er in, maar zonder mouw is dat niet boeiend. 

arme pup. Dat is toch echt niet meer van deze tijd waarom zou je een pup die natuurlijk gedrag laat zien en wil spelen daarvoor straffen? kan je geen vrolijke hond aan over houden. Triest dat er altijd nog mensen zijn die zo opvoeden.