Levende dieren in sleutelhangers, China!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Levende dieren in sleutelhangers, China!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:31

China is echt het ergste land waar je als dier kunt zijn. Maar ik vraag me wel af of de Chinezen er wat aan kunnen doen. Als ze nooit aan het verstand gebracht is dat dieren ook pijn kunnen voelen, bij wie zit dan de fout?

Niet alleen in China gebeurd dit, maar ook in Nederland. Buurman van mijn stagebedrijf is boer en zwaar gelovig. Hij gelooft dat dieren geen pijn voelen (ondergeschikte levensvorm) en in slapen mag niet, want dat is zonde van het vlees. Als een koe daar pijn heeft word er niks aan gedaan, tis wachten op dat ze beter word of dat ze uit haar zelf dood gaat.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:34

_San87_ schreef:
Dus wel echt... Ik ben normaal best gematigd, maar China is een van de weinige landen waar ze van mij zonder pardon een kernbom op mogen knallen. Walgelijk volk, steeds weer wordt dat bewezen.

Ik wilde het al niet zeggen, zo ook bij moslimlanden waar vrouwen en kinderen (en dieren) niks waard zijn, gruwelijk, zulke mensen zijn imo zelf niks waard. :r

Amoj, die fout ligt volgensmij bij iemand die al eeuwen dood is, maar nog, hoe ga je de instelling van 3 miljard mensen veranderen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:34

amoj schreef:
Niet alleen in China gebeurd dit, maar ook in Nederland. Buurman van mijn stagebedrijf is boer en zwaar gelovig. Hij gelooft dat dieren geen pijn voelen (ondergeschikte levensvorm) en in slapen mag niet, want dat is zonde van het vlees. Als een koe daar pijn heeft word er niks aan gedaan, tis wachten op dat ze beter word of dat ze uit haar zelf dood gaat.

Het gebeurd maar het is niet normaal, daar wel, dat is het verschil.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:35

dierenbeuelen noem ik het, echt niet goed zijn die mensen in hun hoofd!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:39

amoj schreef:
China is echt het ergste land waar je als dier kunt zijn. Maar ik vraag me wel af of de Chinezen er wat aan kunnen doen. Als ze nooit aan het verstand gebracht is dat dieren ook pijn kunnen voelen, bij wie zit dan de fout?

:oo :oo

En die man mag gewoon door gaan met zijn walgelijke praktijken? Geen 144 die het hem verbied oid?

Mister01 schreef:
Geryon schreef:
Ook chinezen hebben een hersenpan en weten wat dieren voelen, dat ze ze dus pijn doen. Het kan ze alleen geen moer schelen en dat komt echt niet alleen door de maatschappij.

als jouw nooit is verteld dat je respectvol met een dier om moet gaan dan doe je dat echt niet uit jezelf hoor!!

in Egypte en omringende landen wordt ook nog steeds geloofd dat een ezel harder voor je gaat werken wanneer je hem blijft slaan en geen rust geeft tussen door. waarom? omdat ouders dit ook doen en grootouders doen dit ook.
in je eentje vind je de gloeilamp niet uit hoor totdat je een voorbeeld ziet van hoe het beter kan.

en nogmaals ik ben echt geen China fan, en vind het echt gruwelijk wat er daar gebeurt!

Ik ben van mening dat je echt zelf wel kunt nadenken dat dieren pijn voelen en dat het in je op kan komen dat je dat dan beter niet kunt doen, omdat het zielig is. Empathisch vermogen is niet ineens foetsie.

Hier zijn er ook zoveel die niet met de maatschappij mee gaan ookal zijn ze er mee opgevoed. Soms is dat nadelig, soms voordelig. De maatschappij hersenspoelt niet of neemt geen hersendelen weg.

Het lijkt mij, uit berichten in de topic, dat er ook genoeg goede voorbeelden zijn in china. Het is een mooie theorie, dat van de gloeilamp, maar dan moet je hem ook nog wíllen uitvinden.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:43

In 2010 is er begonnen aan een Dierenwelzijnswet voor China.

Citaat:
In China wordt gewerkt aan een dierenwelzijnswet. Hierin wordt het ondermeer verboden om honden- of kattenvlees te eten. Wie dat wel doet riskeert een boete van omgerekend 500 euro of 15 dagen gevangenis. Wie het vlees verhandelt wordt nog strenger beboet. De wet moet dieren in diverse categorieën bescherming bieden, en wel in: huis, fokcentra en boerderijen, laboratoria, de amusementsindustrie en in het wild.
Bron

Gelukkig maar! Hopelijk zijn dit soort praktijken daar snel geschiedenis! Zo'n land moet zich diep en diep schamen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:47

Dat snap ik nou weer echt niet he. Laat die Chinezen lekker honden en kattenvlees eten. Belangrijk is dat het leven van de dieren beter wordt: dat er niet meer wordt gemarteld voor een paar stomme rituelen, niet meer wordt mishandeld of verwaarloosd..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:47

Geryon schreef:
Ook chinezen hebben een hersenpan en weten wat dieren voelen, dat ze ze dus pijn doen. Het kan ze alleen geen moer schelen en dat komt echt niet alleen door de maatschappij.

Dat is iets dat je geleerd moet worden... en de meeste mensen hebben geen toegang tot onderwijs. Ja, ze hebben een hersenpan gelukkig, maar krijgen vaak niet de kans om die hersenpan optimaal te ontwikkelen. Ze weten simpelweg niet beter, hebben weinig keus (overleven is belangrijk), dus 'het kan ze geen moer schelen' is te simpel gedacht.

Je ziet het ook wel bij pakezels, die met loodzware stenen moeten sjouwen. Het moet wel geleerd worden dat dieren ook pijn kunnen lijden (ja, voordat wij erachter kwamen was je heel wat onderzoeken verder ;) ) en dat gezonde dieren harder werken. Maar de mensen daar werken zelf ook door met eigen verwondingen; om te overleven. Het leven is hard, het leven is zwaar. Het is geen Nederland waar de regering je bijstand wil geven als je geen cent meer hebt of het leger des heils je opvangt als je geen dak meer hebt. Hier kun je gratis naar school, zelfs de schoolboeken worden betaald op de middelbare school!

Het heeft tijd nodig om de boel te veranderen daar, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Het komt wel :j
Help de mens, help het dier.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:53

Ik vraag mij echt af in hoeverre dit waar is. Ik ben zelf afgelopen zomer in China geweest en ik heb daar geen zakjes met levende dieren gezien. Nu moet ik zeggen, ik ben niet in de groot steden geweest, maar kan best dat het daar wel gebeurt maar dan wordt het gewoon aangemoedigd door de toerisme! Zo vroeg ik of ze daar ook hond aten en dan kreeg ik als antwoord 'Nee, dat wij doen niet. Maar in de grote steden misschien wel'. Tja dan vraag ik mij af hoe dat komt?
Al moet ik zeggen dat ik daar wel kleine katjes en konijnen in veel te kleine hokken heb gezien 's avonds op een bloed hete markt, daar kreeg ik toch ook wel even moeder gevoelens die ze mee wouden nemen. Ik heb dan ook maar gevraagd om de dierenmarkt over te slaan, want ik wist niet goed wat me daar te wachten stond. Maar kleine dieren in zakjes, niet gezien..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:53

Geryon schreef:
Dat snap ik nou weer echt niet he. Laat die Chinezen lekker honden en kattenvlees eten. Belangrijk is dat het leven van de dieren beter wordt: dat er niet meer wordt gemarteld voor een paar stomme rituelen, niet meer wordt mishandeld of verwaarloosd..

Inderdaad. Ik zie echt niet in waarom het niet erg is om een koe te eten, maar wel om een hond te eten. Erg hypocriet zelfs. Begrijp me niet verkeerd, ik eet absoluut geen paard en konijn, maar om het nou per wet te gaan verbieden.. :')

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:57

Geryon schreef:

ik zeg ook niet dat een maatschappij hersenspoelt, maar voorbeeld doet volgen.

gelukkig heb ik zelf ook goede voorbeelden gezien dat ik in China was een paar jaar geleden.
in Bejing waren er veel mensen die een hond hielden en er gewoon echt heel goed voor waren, de beestjes zagen er super uit en er werd lief tegen gedaan en elke dag gewandeld.

ik denk dat dit dan weer meer gaat om de manier waarop katten en honden worden "geslacht" voor consumptie.
ze worden eerst zwaar mishandeld, geslagen, om het vlees malser te maken. daarna worden ze tergend langzaam opgehangen omdat er dan veel adrealine vrij komt en er wordt geloofd dat dat beter is voor mannen met impotentie problemen.

ik hoop echt dat die regel wat meer kennis brengt en mensen gaan nadenken over wat ze aan het doen zijn.

Laulitz ik heb ze ook niet gezien een paar jaar geleden, en ik ben wel in de grote steden geweest, maar heb de dieren markten expres over geslagen, daar kan ik niet tegen.
maar ik heb wel degelijk kookprogramma's op tv gezien over het slachten en opeten van puppies. en dat was allemaal China.

maar gewetenlozen zijn er helaas overal. die dierenwinkel houder uit Rotterdam had er ook weinig moeite mee om al die tropische dieren te laten verhongeren als hij ze niet direct kon verkopen. en hij verkondigde ook doodleuk dat hij gewoon doorging met zijn praktijken, want er was geen enkele regel die hem tegen kon houden.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:58

Als je het niet gezien hebt, betekent het niet dat het ook daadwerkelijk niet bestaat. Op de eerste pagina van dit topic zag ik al een filmpje voorbij komen met een levende schildpad in een sleutelhanger. Walgelijk.
Daarnaast zijn landen als China, Japan en Korea ook goed in "schijn ophouden". Ze weten wel wat de toeristen willen horen. Denk bijv. aan christenvervolging. Als je daar als toerist komt, krijg je te horen dat daar absoluut geen sprake van is. Ze hebben zelfs kerken waar je diensten kunt bijwonen, maar dat is allemaal nep, toneelspel. De daadwerkelijke christenen, vindt je in de straatjes buitenaf, ver buiten het toeristengebied waar een reisleider o.i.d. je nooit mee naar toe zal nemen. Mensen die gewoon gemarteld en gedood worden.

En zo zijn er nog wel veel meer dingen in die landen die gewoon vreselijk mens- en dieronterend zijn. En dan verwachten ze dat zo'n land de wereldmacht gaat krijgen -O- Ik denk daar maar liever niet aan...

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:49

Jezus, wat ziek zeg! -:(- %) :oo :x :? |o :?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:51

Was toch een hoax?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:53

Lottie84 schreef:
Was toch een hoax?

Lees het topic even... er zijn filmpjes waarin te zien is dat het zeker niet nep is en er zijn bokkers in China geweest die het met eigen ogen gezien hebben. Dus het lijkt me zeker geen hoax dit keer... helaas!

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:53

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:55

Ik ben vorig jaar naar China geweest en heb daar veel verschillende plaatsen bezocht maar dit heb ik niet gezien. Wel andere verschrikkelijke dingen met dieren.. Om over de Chinese dierentuin nog maar te zwijgen! 8)7

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:07

Ik vind China (en de buurtlanden. Allemaal 1 pot nat daar) maar een walgelijk land. Ongelofelijk. Mag wel een hele mooie historie hebben etc. maar mensen/dieren/vrouwenrechten daar en hoe ze met elkaar omgaan? Ongelofelijk.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:37

Mister01 schreef:
Laulitz ik heb ze ook niet gezien een paar jaar geleden, en ik ben wel in de grote steden geweest, maar heb de dieren markten expres over geslagen, daar kan ik niet tegen.
maar ik heb wel degelijk kookprogramma's op tv gezien over het slachten en opeten van puppies. en dat was allemaal China.

Het zal ook best gebeuren hoor, ik bedoel dat verhaal moet uiteindelijk van ergens komen. Maar ik denk niet dat de 'gemiddelde' chinees hond (of kat, lees ik hier) zal eten. Eigenlijk al voor de simpele reden: die hebben geen geld voor vlees :+
Maar ik kan me best voorstellen dat het in de grote steden wel gebeurt hoor, daar wonen toch al rijkere chinezen dan dat ik gezien heb en daar zit waarschijnlijk ook wat meer tourisme.
Dierenmarkten kan ik ook niet goed tegen hoor, die bij ons ga ik liever al niet naartoe (dan wil ik echt alles meenemen omdat het 'zielig' is) maar die daar durfde ik al helemaal niet aan.

Ingrid_92 schreef:
Als je het niet gezien hebt, betekent het niet dat het ook daadwerkelijk niet bestaat. Op de eerste pagina van dit topic zag ik al een filmpje voorbij komen met een levende schildpad in een sleutelhanger. Walgelijk.
Daarnaast zijn landen als China, Japan en Korea ook goed in "schijn ophouden". Ze weten wel wat de toeristen willen horen. Denk bijv. aan christenvervolging. Als je daar als toerist komt, krijg je te horen dat daar absoluut geen sprake van is. Ze hebben zelfs kerken waar je diensten kunt bijwonen, maar dat is allemaal nep, toneelspel. De daadwerkelijke christenen, vindt je in de straatjes buitenaf, ver buiten het toeristengebied waar een reisleider o.i.d. je nooit mee naar toe zal nemen. Mensen die gewoon gemarteld en gedood worden.

En zo zijn er nog wel veel meer dingen in die landen die gewoon vreselijk mens- en dieronterend zijn. En dan verwachten ze dat zo'n land de wereldmacht gaat krijgen -O- Ik denk daar maar liever niet aan...

Dat ik het niet gezien heb betekent zeker niet dat het niet bestaat maar ik geloof nog altijd mijn eigen ogen boven een filmpje op het internet, wat aan alle kanten gemanipuleerd kan zijn. Ik heb lang genoeg tussen de Chinezen gelopen om te weten wat daar mode/hip was en geloof me, dieren in zakjes zaten daar niet bij :+
Ik was zelf niet in toeristengebied en ik ben ook in straatjes buitenaf geweest maar ik zit hier ook nog altijd en ik heb niks engs of raars mee gemaakt hoor. Nu ben ik ook geen christen maar ik heb alles overleefd hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:17

vuurneon schreef:
_San87_ schreef:
Dus wel echt... Ik ben normaal best gematigd, maar China is een van de weinige landen waar ze van mij zonder pardon een kernbom op mogen knallen. Walgelijk volk, steeds weer wordt dat bewezen.

Verwensingen zijn niet toegestaan op bokt.

Maar fijn dat je een hele natie wil uitroeien...

Ze zeggen vaak; waar mensen lijden, lijden dieren. Dat geloof ik direct. China is geen makkelijk land om te overleven.

Ach, alsof het ook maar echt zou gebeuren. Soms zeg je wat in the heat of the moment waar je niet per se achter blijft staan. Maar dan nog, ik heb echt geen hoge pet op van China. Zal ook niet snel gebeuren.

En er is wel meer niet toegestaan op Bokt. Ik zie de OW of wat dan ook wel tegemoet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:23

En in Zuid Korea eten ze levende octopus die ze dan lekker doodkauwen in hun mond.

En in de Filipijnen koken ze bijna uitgegroeide kuikentjes in warm water zodat ze de 'balut' kunnen eten.

Niet alleen in China zijn mensen slecht tegenover dieren. Net de grens over worden paarden ook voor rot geslagen voor ze voor consumptie afgemaakt worden.
Of de schapen in Australie die zonder pardon in containers gegooid worden terwijl ze nog leven.

Of de kikkerbilletjes in Frankrijk...

Misschien het levend roosteren van wezeltjes voor hun vachtje aan al die mooie dure bontjassen!

En ga zo maar door... Zal dit ooit veranderen? Ga er niet van uit...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:25

chimello schreef:
En in Zuid Korea eten ze levende octopus die ze dan lekker doodkauwen in hun mond.

En in de Filipijnen koken ze bijna uitgegroeide kuikentjes in warm water zodat ze de 'balut' kunnen eten.

Niet alleen in China zijn mensen slecht tegenover dieren. Net de grens over worden paarden ook voor rot geslagen voor ze voor consumptie afgemaakt worden.
Of de schapen in Australie die zonder pardon in containers gegooid worden terwijl ze nog leven.

Of de kikkerbilletjes in Frankrijk...

Misschien het levend roosteren van wezeltjes voor hun vachtje aan al die mooie dure bontjassen!

En ga zo maar door... Zal dit ooit veranderen? Ga er niet van uit...

Vast wel, als de mens eindelijk is uitgestorven :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:30

Niet al het erge is direct een hoax... Dit was al langer bekend, vreselijk.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:35

Ik heb het opgezocht en de tranen sprongen gewoon in mijn ogen, echt niet gezond dit. Ze moeten die bedenkers/kopers zelf in zo'n zakje stoppen en langszaam laten sterven.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:36

vuurneon schreef:
_San87_ schreef:

Verwensingen zijn niet toegestaan op bokt.

Maar fijn dat je een hele natie wil uitroeien...

Ze zeggen vaak; waar mensen lijden, lijden dieren. Dat geloof ik direct. China is geen makkelijk land om te overleven.

Ik ben totaal niet van mensen afkraken op bokt, maar dit kan je toch niet menen neem ik aan _San87_? Je hebt duidelijk nog een boel te leren over de wereld. Ik ga ervanuit dat de je naam je leeftijd is? Dan zou ik hier maar eens snel aan beginnen!!

vuurneon dat gezegde kende ik niet, maar dit klopt denk ik zeker!