Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Dus wel echt... Ik ben normaal best gematigd, maar China is een van de weinige landen waar ze van mij zonder pardon een kernbom op mogen knallen. Walgelijk volk, steeds weer wordt dat bewezen.
amoj schreef:Niet alleen in China gebeurd dit, maar ook in Nederland. Buurman van mijn stagebedrijf is boer en zwaar gelovig. Hij gelooft dat dieren geen pijn voelen (ondergeschikte levensvorm) en in slapen mag niet, want dat is zonde van het vlees. Als een koe daar pijn heeft word er niks aan gedaan, tis wachten op dat ze beter word of dat ze uit haar zelf dood gaat.
amoj schreef:China is echt het ergste land waar je als dier kunt zijn. Maar ik vraag me wel af of de Chinezen er wat aan kunnen doen. Als ze nooit aan het verstand gebracht is dat dieren ook pijn kunnen voelen, bij wie zit dan de fout?
Niet alleen in China gebeurd dit, maar ook in Nederland. Buurman van mijn stagebedrijf is boer en zwaar gelovig. Hij gelooft dat dieren geen pijn voelen (ondergeschikte levensvorm) en in slapen mag niet, want dat is zonde van het vlees. Als een koe daar pijn heeft word er niks aan gedaan, tis wachten op dat ze beter word of dat ze uit haar zelf dood gaat.
Mister01 schreef:Geryon schreef:Ook chinezen hebben een hersenpan en weten wat dieren voelen, dat ze ze dus pijn doen. Het kan ze alleen geen moer schelen en dat komt echt niet alleen door de maatschappij.
als jouw nooit is verteld dat je respectvol met een dier om moet gaan dan doe je dat echt niet uit jezelf hoor!!
in Egypte en omringende landen wordt ook nog steeds geloofd dat een ezel harder voor je gaat werken wanneer je hem blijft slaan en geen rust geeft tussen door. waarom? omdat ouders dit ook doen en grootouders doen dit ook.
in je eentje vind je de gloeilamp niet uit hoor totdat je een voorbeeld ziet van hoe het beter kan.
en nogmaals ik ben echt geen China fan, en vind het echt gruwelijk wat er daar gebeurt!
BronCitaat:In China wordt gewerkt aan een dierenwelzijnswet. Hierin wordt het ondermeer verboden om honden- of kattenvlees te eten. Wie dat wel doet riskeert een boete van omgerekend 500 euro of 15 dagen gevangenis. Wie het vlees verhandelt wordt nog strenger beboet. De wet moet dieren in diverse categorieën bescherming bieden, en wel in: huis, fokcentra en boerderijen, laboratoria, de amusementsindustrie en in het wild.
Geryon schreef:Ook chinezen hebben een hersenpan en weten wat dieren voelen, dat ze ze dus pijn doen. Het kan ze alleen geen moer schelen en dat komt echt niet alleen door de maatschappij.
) en dat gezonde dieren harder werken. Maar de mensen daar werken zelf ook door met eigen verwondingen; om te overleven. Het leven is hard, het leven is zwaar. Het is geen Nederland waar de regering je bijstand wil geven als je geen cent meer hebt of het leger des heils je opvangt als je geen dak meer hebt. Hier kun je gratis naar school, zelfs de schoolboeken worden betaald op de middelbare school!
Geryon schreef:Dat snap ik nou weer echt niet he. Laat die Chinezen lekker honden en kattenvlees eten. Belangrijk is dat het leven van de dieren beter wordt: dat er niet meer wordt gemarteld voor een paar stomme rituelen, niet meer wordt mishandeld of verwaarloosd..
Geryon schreef:Dat snap ik nou weer echt niet he. Laat die Chinezen lekker honden en kattenvlees eten. Belangrijk is dat het leven van de dieren beter wordt: dat er niet meer wordt gemarteld voor een paar stomme rituelen, niet meer wordt mishandeld of verwaarloosd..
Ik denk daar maar liever niet aan...
Mister01 schreef:Laulitz ik heb ze ook niet gezien een paar jaar geleden, en ik ben wel in de grote steden geweest, maar heb de dieren markten expres over geslagen, daar kan ik niet tegen.
maar ik heb wel degelijk kookprogramma's op tv gezien over het slachten en opeten van puppies. en dat was allemaal China.
Ingrid_92 schreef:Als je het niet gezien hebt, betekent het niet dat het ook daadwerkelijk niet bestaat. Op de eerste pagina van dit topic zag ik al een filmpje voorbij komen met een levende schildpad in een sleutelhanger. Walgelijk.
Daarnaast zijn landen als China, Japan en Korea ook goed in "schijn ophouden". Ze weten wel wat de toeristen willen horen. Denk bijv. aan christenvervolging. Als je daar als toerist komt, krijg je te horen dat daar absoluut geen sprake van is. Ze hebben zelfs kerken waar je diensten kunt bijwonen, maar dat is allemaal nep, toneelspel. De daadwerkelijke christenen, vindt je in de straatjes buitenaf, ver buiten het toeristengebied waar een reisleider o.i.d. je nooit mee naar toe zal nemen. Mensen die gewoon gemarteld en gedood worden.
En zo zijn er nog wel veel meer dingen in die landen die gewoon vreselijk mens- en dieronterend zijn. En dan verwachten ze dat zo'n land de wereldmacht gaat krijgenIk denk daar maar liever niet aan...

vuurneon schreef:_San87_ schreef:Dus wel echt... Ik ben normaal best gematigd, maar China is een van de weinige landen waar ze van mij zonder pardon een kernbom op mogen knallen. Walgelijk volk, steeds weer wordt dat bewezen.
Verwensingen zijn niet toegestaan op bokt.
Maar fijn dat je een hele natie wil uitroeien...
Ze zeggen vaak; waar mensen lijden, lijden dieren. Dat geloof ik direct. China is geen makkelijk land om te overleven.
chimello schreef:En in Zuid Korea eten ze levende octopus die ze dan lekker doodkauwen in hun mond.
En in de Filipijnen koken ze bijna uitgegroeide kuikentjes in warm water zodat ze de 'balut' kunnen eten.
Niet alleen in China zijn mensen slecht tegenover dieren. Net de grens over worden paarden ook voor rot geslagen voor ze voor consumptie afgemaakt worden.
Of de schapen in Australie die zonder pardon in containers gegooid worden terwijl ze nog leven.
Of de kikkerbilletjes in Frankrijk...
Misschien het levend roosteren van wezeltjes voor hun vachtje aan al die mooie dure bontjassen!
En ga zo maar door... Zal dit ooit veranderen? Ga er niet van uit...
vuurneon schreef:_San87_ schreef:Dus wel echt... Ik ben normaal best gematigd, maar China is een van de weinige landen waar ze van mij zonder pardon een kernbom op mogen knallen. Walgelijk volk, steeds weer wordt dat bewezen.
Verwensingen zijn niet toegestaan op bokt.
Maar fijn dat je een hele natie wil uitroeien...
Ze zeggen vaak; waar mensen lijden, lijden dieren. Dat geloof ik direct. China is geen makkelijk land om te overleven.