Hele ziek kat uit het niets! Wie weet raad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Hele ziek kat uit het niets! Wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:58

Wij doen het op het asiel als volgt, een spuitje met wat water klaarmaken, de pil ver achterin de bek stoppen, bek dichtdrukken en vanaf de zijkant de spuit met water tussen de lippen door wurmen en in de keel leegspuiten. Dan moet je kat wel slikken. 9 van de 10 keer slikken ze bij ons meteen de pil mee.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:01

Sterkte met poesie! :(:)
Over het pilletje, toen mijn poezekind echt pilletjes moest, heb ik een handdoek om zn voorpootjes gedaan met mijn arm eroverheen tegen het krabben. Dan bekkie open en pilletje erin stoppen tot 'ie slikt. Vond hij niet zo leuk van me maar het moest :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:08

ZeSteigert schreef:
Over het pilletje, toen mijn poezekind echt pilletjes moest, heb ik een handdoek om zn voorpootjes gedaan met mijn arm eroverheen tegen het krabben. Dan bekkie open en pilletje erin stoppen tot 'ie slikt. Vond hij niet zo leuk van me maar het moest :(

Ik heb eenkat die je helemaal openlegt als ze een wormenkuurtje moet of zo.. en dan doe ik ook de handdoektruc. Geen medelij hebben gewoon hop vastpakken en achterin proppen die pil. Ze blijven je heus niet vervloeken hoor. Ik wens je veel sterkte met je kat! arm ding! Hopelijk gaat t snel beter.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 18:09

Oke bedankt voor de tips!
Gelukkig komt mn moeder straks even helpen.. Ik woon namelijk alleen, dus dan is het helemaal een drama. Dan heb ik ff 2 handjes meer haha.
Vooral omdat hij de zalf moet, 2 tabletjes en de temperatuur moet meten..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:11

pipo schreef:
ZeSteigert schreef:

Ik heb eenkat die je helemaal openlegt als ze een wormenkuurtje moet of zo.. en dan doe ik ook de handdoektruc. Geen medelij hebben gewoon hop vastpakken en achterin proppen die pil. Ze blijven je heus niet vervloeken hoor. Ik wens je veel sterkte met je kat! arm ding! Hopelijk gaat t snel beter.

Nee gelukkig houdt hij weer onvoorwaardelijk van me *\o/*
Ik kon niet goed opmaken of je het laatste tegen Ts had (denk ik wel :p) maar voor de zekerheid, met mijne is het alweer een tijdje helemaal 100% in orde :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:12

temp meten is 1 hand nekvel, en 2 handen voor en achterpoten.. 3e hand is hopla termometer in zn arie desnoods liggend. zo ook de zalf. Weet je hoe sneller je je ding doet hoe sneller alles weer vergeten en vergeven is. Als jij ziek ben en je krijgt (is niet meer tegenwoordig) maar rectaal een thermometer.. ga je ook niet fijn vinden.. maar zeer doet t niet het is het idee.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 19:02

De tabletjes zitten er in, gelijk een pipetje met water erachteraan gegeven.. Toen de zalf en daarna de temp. opgemeten..
We komen uit op 38! *\o/* (Al vragen we ons af of het helemaal goed ging, want hij bewoog nogal redelijk tijdens de meting..)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:04

okee geloof het maar gewoon. Morgen nieuwe dag nieuwe kansen!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:32

Als je twijfelt gewoon over half uurtje nog keer proberen. Kom je dan op iets heel anders uit, dan ging er wat fout. Kom je weer rond 38 uit dan zal het wel goed gegaan zijn. Temperatuur moet wel dalen maar als het zo super hard daalt is volgens mij ook niet helemaal de bedoeling toch?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:36

Aan de oren kan je het vaak ook wel voelen als ze te warm zijn, als je niet weer wilt pesten met de thermometer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:43

kan heel goed mogelijk het calicea virus zijn. wat je ook goed kan doen in dat geval is extra vitaminen geven. Dat is heel makkelijk te doen als hij makkelijk blikvlees (liefst pate) eet. Lysine, zink, magnesium, chorella, selenium en levertraan geven wij 4x per week en dan in een week van alles 1 tabletje. Ik maak gewoon dus een combinatie van deze 6 pillen door elkaar heen fijn geprut en geef dan 1/4 ongeveer en de levertraan ongeveer 2 druppels (per kat).Dit geeft nu gewoon een extra verhoging van de weerstand. Vooral in de opvang werkt dit heel goed bij de dieren.

Meting van temp. als de temp. bijna niet meer op loopt gewoon stoppen want dan wordt het nooit meer een graad hoger bijv. (alleen bij meer dan 39,5 zou ik nauwkeurig meten)

Hoop voor je dat het snel weer goed gaat met hem!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 20:17

Nu komt hij eindelijk zomaar de kamer ingewandeld.. Beetje rondlopen.. Komt hij bij mn andere kat in de buurt, begint die andere kat naar hem te blazen!! :oo

Weet iemand wat dit kan zijn??

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:19

Misschien ruikt hij vreemd ?
Dierenarts, medicijnen ?

Op zich wel een goed teken dat hij rondscharrelt, toch ?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:21

Is heel normaal hoor. Dieren willen vanuit hun instinct niets te maken hebben met een ziek dier.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 20:22

Ja denk ik ook Shirley...
En zou er nog een geur van de DA om hem heen zitten dan? Ik heb toch al de hele dag het gevoel dat de andere kat een beetje van slag is ofzo..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:27

Je andere kat merkt gewoon dat er iets aan de hand is en dat je kat anders ruikt. Da praktijkgeur blijft echt redelijk in de vacht hangen, de zalfjes etc kunnen ze ook ruiken en waarschijnlijk merkt hij ook dat je kat zich anders gedraagd, daar is niets vreemds aan, gewoon laten gaan. Fijn dat hij blijkbaar al iets opknapt!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:35

Een ziek dier ruikt ook gewoon ziek, komt niet eens door de medicijnen,zalfjes of da geur. Draagt er wel aan bij, maar een ziek dier ruikt gewoon anders.een ziek dier moet je op afstand houden he, dat kan je eigen dood betekenen.
Gaat wel weer over als je kat beter is :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:02

Ok dan wacht ik het even af.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:07

Lijkt me een goed teken.als.ie.weer rondloopt?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:08

Dat gebeurt bij mijn katten ook als er eentje naar de dierenarts is geweest, duurt een dagje en dan accepteren ze elkaar weer, gewoon laten gaan maar wel zorgen dat de zieke kat zich rustig kan terugtrekken. Waarschijnlijk door de vreemde lucht van de dierenarts.
Mooi dat het al iets beter gaat.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:10

als ie een virus heeft, is het dan niet besmettelijk ??

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 06:54

spicegirl schreef:
als ie een virus heeft, is het dan niet besmettelijk ??

Dit vroeg ik de DA ook al. Hij dacht van niet, maar ik moest mn andere kat wel ff goed in de gaten houden.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 08:22

Goedemorgen..

Ik voel me ietsje beter vandaag:

Afbeelding

Maar hij is nog steeds erg zielig hoor.. :(:)

Ik vind overigens zn neusje zo raar eruit zien.. Wat zeggen jullie?

Afbeelding

Hij heeft hier net de AB en de zalf binnengekregen, dus dat zit nog een beetje in zn snorhaartjes..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:26

Goedemorgen !

Hij ziet er toch al wat beter uit, maar zijn neusje lijkt inderdaad wat gezwollen ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:31

Klopt ben met Shirley eens.

Wat betreft je ander kat, dat gedrag is normaal meestal duurt het een dag of 2.
Ik heb dat altijd als een van mijn katten bij de da is geweest. Een kat gaat de zieke kat wassen en dan is de rest weer normaal. Tenzij ie zelf ziek is, dan wast niemand hem en duurt het een dag of 2 voordat de geur van de praktijk eruit is.

Dat de kat ziek is, maakt vaak niks uit is de lucht..... De lucht van angst en pijn.